Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 07:58

Een vraag voor de mensen met een eigen paard dat niet aan huis staat: hoe vaak gaan jullie naar je paard? Elke dag, natuurlijk. Maar gaan er ook mensen vaker? En zo niet, heb je dan iemand die het paard regelmatig in de wei zet en weer op stal zet?

beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:09

Elke dag, soms twee keer per dag en bij hoge uitzondering drie. Ze staan in eigen beheer dus ik doe alles zelf. Wel met één stalgenoot maar die kan niet altijd.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:09

Tot voor kort stonden onze paarden bij mensen aan huis in het dorp waar we wonen. Toen gingen we 3x per dag naar stal.

Omdat we gaan verhuizen, zijn de paarden onlangs al verhuisd.
Nu gaan we 1x per dag, maar slaan we ook wel eens een dagje over.
Heb wel een bijrijder die ook een aantal keer per week gaat.
Dus als het hier druk is, en ik weet dat zij gaat, sla ik rustig een dagje over.

scooby09

Berichten: 2208
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:09

Ik ga ongeveer 5 x pw.
Sta vol pension hoef nik ste doen dus kan makkelijk dagje overslaan.

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 08:16

scooby09 schreef:
Ik ga ongeveer 5 x pw.
Sta vol pension hoef nik ste doen dus kan makkelijk dagje overslaan.

En wordt je paard op de andere dagen dan ook in een paddock of weide gezet door de pensionhouder?

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:18

Ik ga elke dag, maar ik zou ook makkelijk dagen kunnen overslaan, ik sta volpension

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:19

'Elke dag, natuurlijk' ?
Eh nee, ik ga niet elke dag. Er wordt heel goed voor hem gezorgd dus het is ook niet nodig. Zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen met een gezin en een baan..
Alles wordt gedaan daar, pony komt elke dag op de wei dus dat is super.
Ik ga gemiddeld 3 a 4x per week.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:22

2x per dag minimaal. Als er iets aan de hand is of er moet iets extra gedaan worden dan nog weleens 3 of 4 x per dag.

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:24

4-5x per week, soms vaker. Hij staat in volpension dus alles wordt gedaan voor mij. Hij wordt elke dag op de wei/paddock gezet, krijgt z'n hooi, stal wordt uitgemest.

Lieser
Berichten: 1494
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 08:30

Majabeestje schreef:
'Elke dag, natuurlijk' ?
Eh nee, ik ga niet elke dag. Er wordt heel goed voor hem gezorgd dus het is ook niet nodig. Zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen met een gezin en een baan..
Alles wordt gedaan daar, pony komt elke dag op de wei dus dat is super.
Ik ga gemiddeld 3 a 4x per week.


Oke, ik hoef me dus niet schuldig te voelen als ik niet drie keer per dag op de stal rondhang ☺ Ben inderdaad aan het uitzoeken of een eigen paard haalbaar is naast een baan en een gezin. Met honden en katten heb je het dier 'altijd' bij je, ik vroeg me af hoe dat is met een paard.

En hoe ver weg staat jullie paard vanaf huis?

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:32

Door de weeks wordt alles gedaan. Binnen/buiten zetten, mesten, hooi/krachtvoer voeren.
In het weekend hebben we 1 dienst. dan zet je binnen of buiten, mest de paddock/weide, voert buiten hooi en mest je eigen box.

Ik ga nagenoeg iedere dag heen. En als het zo uitkomt soms ook wel eens 2 keer.

Ze staat 10 km van huis af

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:33

Ik ga momenteel 3 keer per per week :P

Mijn bijrijdster 2 keer en mijn trainster rijdt haar 1 keer per week. Ze is 1 dag per week vrij (dan komt er niemand).

Ik sta volpension, dus ze wordt gemest, gevoerd en buiten/binnen gezet. Alleen op zondag zelf drollen scheppen en afgewisseld buiten/binnen zetten.

We hoeven helemaal niet iedere dag te komen, maar dat doen we dus wel. Alleen met mijn zwangerschap nu kan ik steeds minder. Het is heel fijn dat ze straks lekker het land opgaat, dan hebben we er nog minder omkijken naar. Als de kleine man er dan is en ik me weer goed voel kan ik weer wat vaker.

Ik moet een half uur rijden overigens. Ben recent verhuisd en kan nu geen geschikte stal in de buurt vinden. Ik wil hier ook helemaal niet weg, want ze staat top. Voor een mooie prijs. En ik heb het er reuze gezellig. Nu is dat de laatste prioriteit uiteraard. Maar de verzorging is zo fijn dat ik er graag even voor in de auto zit.
Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 17-04-21 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:33

3 minuten met de auto, 2 kilometer

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:36

Als ik vrij ben twee keer per dag en anders één.
Ik ken ook mensen die maar één keer in de week gaan en dat snap ik dan weer niet. Dan kan je beter gewoon naar de manege bij wijze van spreken. (Dan heb ik het natuurlijk niet over een periode waarin je niet anders kan door bijvoorbeeld studie of ziekte, maar gewoon als vaste kost.)

Mijn paard staat nu op een DHZ stal ongeveer 1,5km van mijn huis vandaan, en over anderhalve maand ga ik verhuizen en is het 4km. Dus wat dat betreft heb ik het wel heel makkelijk. :o
Laatst bijgewerkt door marley93 op 17-04-21 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:37

Hier ook 4/5x per week. Hij staat privé bij mensen achter hun huis. Zij zetten ze binnen/buiten en voeren. Staat nog een pony bij van iemand anders en met z’n 3en wisselen we af wie de stallen doet. Dus ze staan sowieso lekker op het land, schone stal, lekker eten, controle en een aai en maatjes om mee te spelen :)
Heel erg fijn. En als iemand een keer z’n ‘beurt’ niet kan of op vakantie is, is dat altijd zo opgelost.

Is 20 min met de auto, 45min fietsen.
Laatst bijgewerkt door DieL_Zor op 17-04-21 08:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:37

Mijn haflingers staan volpension in een paddock paradise met 40 paardenvriendjes.

Al zou ik een maand op vakantie gaan dan zou dat nog niks uitmaken. Ze worden volledig verzorgd en in de gaten gehouden door de staleigenaar en de mede pensionlanten zijn ook allemaal oplettend.

Maar ik ga tussen de 3 en 6 keer per week. Het is 15 a 20 minuten rijden met de auto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:41

Ik ga echt niet elke dag. Daar heb ik ten eerste nauwelijks tijd voor en ten tweede vind ik dat ook niet echt nodig. Ik heb een leuke verzorgster die de dagen dat ik er niet ben naar stal gaat. Ik heb naast mijn paard ook nog een studie, bijbaan en twee katten die het ook leuk vinden om mij af en toe te zien. Daarnaast nog vrienden die ik ook af en toe aandacht moet geven :+ Nee, een paard is heel leuk, maar elke dag ga ik niet.

Ik ga gemiddeld zo'n 5-6 dagen per week naar stal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:41

Wij gaan 6 a 7 keer per week. Ze komen overdag lekker buiten. Maar we vinden het gewoon fijn om ze elke dag even te zien. We rijden niet elke dag, ze komen lekker veel buiten.

Cheyenne0252

Berichten: 271
Geregistreerd: 02-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:49

Ik ga iedere dag, in de 7 maanden dat ik haar nu heb 2 dagen overgeslagen. Maar het idee is dat dat wel 1 dag per week niet gaan wordt. Ze staat nu in het land en dan hoef ik niets op stal. In de winter alleen stalletje mesten. Maar goed als ik wil kan ik gewoon iedere dag en soms 2x. Maar dat is omdat ik dat wil en niet omdat het moet

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:49

Merje schreef:
Majabeestje schreef:
'Elke dag, natuurlijk' ?
Eh nee, ik ga niet elke dag. Er wordt heel goed voor hem gezorgd dus het is ook niet nodig. Zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen met een gezin en een baan..
Alles wordt gedaan daar, pony komt elke dag op de wei dus dat is super.
Ik ga gemiddeld 3 a 4x per week.


Oke, ik hoef me dus niet schuldig te voelen als ik niet drie keer per dag op de stal rondhang ☺ Ben inderdaad aan het uitzoeken of een eigen paard haalbaar is naast een baan en een gezin. Met honden en katten heb je het dier 'altijd' bij je, ik vroeg me af hoe dat is met een paard.

En hoe ver weg staat jullie paard vanaf huis?



Nee joh,jouw paard hoeft echt niet elke dag jouw gezicht te zien hoor :D Als je een plek hebt waar je paard goed verzorgt wordt en elke dag buiten komt dan is het prima te combineren met een gezin en baan.
Mijn paard staat nu op 3 minuten fietsen afstand maar heeft ook op 25 minuten autorijden afstand gestaan. Dichtbij is natuurlijk fijner (ik loop elke dag even langs de wei om hem een aai te geven maar die tel ik niet mee aan keren dat ik heen ga ;) ) Maar 3x per week met de auto 25 minuten was ook goed te doen.
Ik had toen wel een bijrijdster, die kwam ook 1x per week.

pumpina

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-04-20

Re: Hoe vaak gaan jullie naar je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 08:57

Ik ga ook zeker niet elke dag hoor! Belangrijkste is om een goede stal te vinden waar je paard veel buiten komt (en dit dan dus ook voor je of via een rooster wordt geregeld). Ik sta ook volpension dus dan wordt er voor je uitgemest, worden de paarden binnen en buitengezet en wordt het voeren voor je gedaan. Daarnaast heb ik nog een bijrijdster.

Ik ga zo'n 4 keer per week en moet daarvoor wel een half uur rijden. Een goede stal kon ik dichterbij helaas niet vinden dus ik zou zeker eens gaan kijken bij stallen in jouw buurt.

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:01

Elke dag, meestal 2x per dag. Mijn paard staat op halfpension dus ik ga vaak 1x voor het uitmesten van de stal en het klaarzetten van bakjes met brok. En dan ga ik vaak een tweede keer om wat met het paard te doen. Anders heb ik vaak het idee dat ik moet haasten (als ik bijvoorbeeld 's avonds ga en ik alles voor sluitingstijd moet doen). Op hele drukke dagen is paard vrij en mest ik alleen de stal uit (mijn paard staat op 5 minuten fietsen)

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:03

Elke dag, natuurlijk? Hoezo?
Ik ga zeker niet elke dag, meestal 5x per week en 1x per week gaat m'n moeder.
Hoge uitzondering ben ik er maar 4x per week, maar dat is dan bijv een examenperiode van m'n studie.
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 17-04-21 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:03

Sowieso 2 keer per dag. 's ochtends om 8:30/9:00 en 's avonds van 20:00 tot 22:00.Wij hebben de paarden niet aan huis, maar doen wel alles zelf. Voeren, uitmesten, buiten zetten. Dus 2 keer per dag moet wel.

Gisteren bijvoorbeeld moesten we de wei afzetten, maar 's ochtends hadden we geen tijd om na het voeren en buiten zetten nog op stal te blijven. Dus toen zijn we om 16:00 ook nog naar stal gegaan.

Wil ze ook zo lang mogelijk buiten hebben, dus hebben we gereden oid en het is 9 uur als we klaar zijn en we ook al uitgemest etc hebben, dan gaan we naar huis en komen 3 kwartier later terug.

Heb wel het geluk dat de paarden 1 km van mijn huis staan, dus ben er zo.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 09:09

Ik ga 5/6/7 dagen in de week. Sta op een stal waar je zelf elke dag de stal mest. Verder werken we met een rooster waarmee er per dag vier diensten zijn ('sochtends voeren, buitenzetten, binnenzetten en avondronde hooi). Iedereen heeft 3 a 4 diensten in de week. In principe ga ik dus elke dag om in ieder geval de stal uit te mesten. Als dit niet lukt dan heb ik altijd stalgenoten die ik kan vragen en zij vragen mij ook wel eens als zij niet kunnen. In de zomermaanden als ik de tijd heb ga ik soms wel 2 of 3 keer op een dag of bijvoorbeeld op een dag dat ik meerdere diensten heb (in mijn geval de zondag).

Heb een vriend die wat verder weg woont waardoor ik daar vaak twee nachten heen ga. Dan ga ik vaak voortijd en als ik terugkom naar stal maar dan is er dus altijd een dag dat ik een stalgenoot vraag om mijn stal even te doen.

Ook met diensten ruilen is het gelukkig heel makkelijk :j
Laatst bijgewerkt door Felien_Kyra op 17-04-21 09:10, in het totaal 2 keer bewerkt