[VOLG] Nieuwe rescue

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Temeraire
Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:42

Wat fijn dat hij dan niet in paniek raakt en rustig blijft wachten tot jij hem komt bevrijden :)

En hij heeft inderdaad een mooie ontwikkeling doorgemaakt!

This is my design


Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 13:46

Bedankt voor het overzichtje, silverdapple.
Bedankt voor de complimenten.
En weer met de pet rondgaan, Jessix, zou fantastish zijn. Je bent de beste petemoei ter wereld. :D


Volgende maand maak ik een 1 jaar in the picture topic in "In the picture". Dan komt hier uiteraard ook een link.

Om maar weer eens aan te tonen hoe slim hij is:
Het heeft hier eindelijk flink geregend en toen ik ´smorgens op stal kwam was Olímpios drinkton leeg, en Vincent had de zijne, half vol, onder de drup (straal in dit geval) van het dak gezet.
Ik denk dat hij Olímpio wilde laten zien wat hij kon doen om de ton te vullen. Kan ook zijn dat hij aan zichzelf dacht, maar ik zie hem wel aan als paard dat een ander paard iets wil leren, gezien zijn geschiedenis met mij wat willen leren ;)

Enfin, het heeft eindeijk flink geregend, genoeg om het grondwaterniveau (en dus dat in de put) wat op te krikken en ik verwacht dat er met drie dagen weer gras staat.
Hoog tijd, want ik voerde inmiddels een hele ronde baal per week bij!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 17:15

Lachen, ik ging net de honden uitlaten op het land en kreeg ineens een duwtje in de rug. Vincent. Die kwam ook gezellig mee.
Dus bij terugkomst moest ik niet alleen de kater die ook altijd mee loopt en de honden een snack geven, maar ook Vincent die verwachtinsgvol bij de deur bleef staan...

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:17

Hahaha....geweldig....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-20 22:37

Hij bleef erg bij de deur hangen en ik dacht dat hij gewoon wat meer wilde, dus ik dacht "weet je wat, ik haal zijn halster en knip de touwteugels eraan en ga er eens op!".
Dus halster gehaald (had ook nog even de halsriem in mijn handen, maar dat leek me nog iets te gewaagd, gezien het feit dat we nog vaak stuur meningsverschillen hebben :+ ), teugels eraan en ja hoor, hij stak zelf zijn hoofd er al in, hij wilde wel wat doen! :j
Nu heb ik aan mijn huis een flinke richel die als bank dienst doet en een mooie hoogte heeft als opstapje, dus daarheen geleid.
Alleen stond hij verkeerd om en ik kán wel aan de verkeerde kant opstijgen, maar ik ben er niet handig in en zo zonder zadel (en zonder rijhelm-doet ze anders nooit, hoor) durfde ik het toch niet omdat bij onverwachte bewegingen ik niet de juiste reflexen zou hebben.
Maar met zijn linkerzijde ernaast parkeren bleek nog een heel ding, omdat de oven er ook aan zit en ze komen dus al schuin aan. Vincent bleef steeds iets te ver van de richel af.
Maar uiteindelijk kreeg ik hem zo bij het puntje dat ik er op kon stappen en door de hoogte van de richel ging dat best makkelijk.
Maar toen ik zat, zag ik dat Gandhi en Pocotó om de hoek bij de deur stonden en vol belangstelling toekeken.
Nu is Gandhi het type dat hem lastig zou gaan vallen en ik had geen zin in taferelen, dus ik ben er maar weer afgestapt.
Ik heb eerst geprobeerd om ze weg te jagen, maar ze bleven in de buurt.
Dus Vincent maar bevrijd van zijn halster.
Nou ja, er komt wel weer een kans.

Om een idee te geven van de situatie, hier kun je de richel waarvan ik op kan stappen, en de oven, goed zien. (Foto is van juni)

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-20 21:06

Vanmorgen bleef hij lang bij de stal hangen en kwam bij het uitmesten ook steeds kijken wat ik aan het doen was en eigenlijk bedelde hij zo om aandacht dat ik bedacht om er dan maar eens op te gaan, weer zo zonder zadel aan het halster. Nu met rijhelm.
Ik heb vlak bij de stal een grote betonnen duiker liggen van bijna een meter hoog, dus ik dacht dat dat wel een goede opstap zou zijn.
Hij liet zich er wel naast parkeren, maar nét een beetje te ver er vanaf om er zonder sprong op te komen. Uiteindelijk liet hij zich verleiden om wat meer naar voren te komen zodat hij ook met de schouder wat dichterbij kwam en kon ik mijn been erover krijgen.
Ik heb ondertussen wel door dat hij is van "ik weet niet of ik dat wel voor je wil doen" maar doet het dan uitendelijk toch... :+

De opstap was zo hoog dat het zo makkelijk ging dat ik te ver naar rechts landde en er bijna aan de andere kant afgleed, maar Vincent- bless him- maakte vliegensvlug een beweging om zijn rug onder mij te houden! Hij ving me letterlijk op! Wat is het toch een braaf paard!

Hij zit niet echt lekker onder zadel wegens nog weinig bespiering en ik heb het ritje kort, en in stap gehouden, even om het huis.
Hij stopte braaf voor de poetsplaats zodat ik me er af kon laten glijden.
Halster af en hij ging naar zijn stal, want hij vond dat hij wel voer had verdiend!
Nou vond ik dat ook, dus hij kreeg een bakje met wat voer.

Vanavond heb ik even op Olímpio gereden, gewoon even op eigen land achter de stal, en met de andere drie gewandeld. (Apart van elkaar).

Hier kun je rechts het huis van een achterbuur (met varkensstal) zien.
[ img ]

Hier zie je wat meer van het land achter de stal, met jonge pijnbomen. Dit was vroeger het deel waar druiven stonden.
[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-20 20:53

Ik ging de kippen oplsuiten die normaal gesproken zelf op stok gaan in hun hok als het donker wordt, maar ze waren er niet en het was al donker!
Nu zitten ze vaak in de stal van Vincent, dus ik ging daar maar eens kijken.
Ik zag ze niet, maar hoorde ze wel en toen ik de stal in ging stond ik ineens oog in oog met ze....
Snel mijn camera gehaald om het tafereel vast te leggen.

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Poekkie
Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:00

Hahaha!

Paardengek in hart en nieren!

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:31

Oh wat heerlijk, die kippen _O-

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:02

O geweldig. Ik wil ook een Vincent

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:54

Zelfs de kippen zijn gek op Vincent...geweldige foto!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:12

Vincent is echt een portret zeg en die kippen op zijn kont briljant <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 18:11

Mini buitenritje gemaakt. Geen camera mee, helaas.
Veelzijdigheidszadel en vioolhackamore.

Ik heb buiten het hek een mooie opstapplaats met betonnen balk van een flinke hoogte die het opstijgen behoorlijk vergemakkelijkt :+ ,maar Vincent liet zich daar niet makkelijk parkeren.
Dat wil zeggen, hij ging er naast staan tot ik aanstalte maakte op te stijgen, dan draaide hij weg. Olímpio doet precies hetzelfde. Ik heb de perfecte truc om het te voorkomen nog niet gevonden.
Als ik re rechterteugel strakker neem, draaien ze gewoon achteruit weg.
Maar net als bij Olímpio, lukt het na voldoende aanhouden en steeds opieuw parkeren. Ze krijgen er zelf ook een punthoofd van, neem ik aan.
Ik besloot linksaf te slaan, dat is voor mijn huis langs. Daar ben ik, onder het zadel, met hem nog niet geweest. (Ben geloof ik wel eens aan de hand met hem die kant op geweest.)
Hij stapte monter op weg, maar waar mijn land eindigt, vlak voor het kruispunt, wilde hij keren.
Even doorzetten, klopje toen hijde goede kant op ging, en hij ging weer. Ik sloeg daar rechtsaf, een zandpad op dat parrallel loopt aan de hoofdweg. Ook daar deed hij even een flauwe poging om te keren, dus been en zit er aan en hij ging weer verder.
Even verderop weer rechtaf geslagen, dus hij had het idee dat hij weer op huis aan ging en dat beviel hem wel. :j
Op een gegeven moment kun je vanaf daar mijn huis zien en hij keek dus ook, maar ja, het zandpad dat daar was, en ik anders ook wel genomen zou hebben, is (illegaal, want het staat als weg op de kaart) afgesloten door de boer de er af en toe schapen heeft.
Mijn plan was om wat door te rijden en verderop te keren.
Nu wil je natuurlijk niet midden op de weg keren, gezien het feit dat hij dat anders wellicht op dat punt in de toekomst uit zichzelf zou gaan doen :+ , dus ik zocht een mogelijkheid om ergens een lus te rijden.
Die deed zich verderop voor als bosje eucalyptusebomen aan de linkerkant van de weg, waar ik achterlangs, dus omheen, kon.
Hij vond het eerst maar raar om linksaf, dus verder van huis te gaan, ik voelde enige weifeling, maar hij wist inmiddels wel dat eigen zin doorzetten geen zin had, dus hij ging met frisse tegenzin :+ naar links.
Zijn tegenzin ging accuut om in enthousiame toen we voorbij de bomen linksaf sloegen en plots weer richting huis gingen.
Hij zette en dribbel in, maar ik nam even terug en gaf hem toen weer helemaal lang, om duidelijk te maken dat er gestapt moest worden. Ik wil niet dat hij aanleert om over vier hoefslagen dansend naar huis te gaan omdat hij verhit raakt.
En zowaar, hij stapte wel flink door, met af en toe een proest, maar het bleef braaf bij stap en ik kon de hele weg de lange teugel houden. Braaaaaf.
Op een geven moment waren we weer langs mijn land en hij draaide zo zijn hoofd naar de stal. Hij stopte bijna (dacht eerst dat hij moest mesten), want hij moest daar toch heen?
Tja, de omheining loopt nu eenmaal verder door en we moeten toch echt door het hek, dus nog even doorlopen. :D
Bij het hek draaide hij heel beslist van de weg en ging pontificaal voor het hek staan. Niet van plan om nog een stap verder te doen.
Afgestegen, klopje, beugels opgestoken en hem door het hek geleid. Ik kon hem loslaten, want hij bleef plichtsgetrouw wachten tot ik het hek weer dicht had gedaan en liep toen braaf achter me aan naar de stal.
Op de poetsplaats afgezadeld, maar voordat ik zijn hoeven uit kon krabben wandelde hij zijn stal in, recht naar de voerbak. Of ik even voer er in wilde doen? O:)
Uiteraard.
Beetje voer gegeven en ondertussen dan maar tijdens het eten de hoeven uitgekrabt, iets waar hij eigenlijk niet zo van gediend was, liet hij merken door de eerste twee hoeven wat terug te trekken, maar uiteindelijk maar aan over gaf.
Er kwamen veel steentjes uit.
Toen hij zijn maaltje op had, liep hij tevreden naar buiten om weer aan het gras te gaan dat nu gelukkig volop aanwezig is en hard groeit.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 19:00

Even een foto gemaakt waar je de situatie kunt zien, hek en daarachter de plek waar ik opstijg.
[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-20 21:20

Even een leuke melding:
Sinterklaas is vroeg dit jaar en ik kreeg een doos vol dingen voor de katten, honden, mijzelf en de paarden!
Er zaten twee zeer gewenste koordsingels in voor Olímpio en Vincent.
Dus even een fotootje van Vincent met zijn nieuwe singel.
[ img ]

[ img ]

Thanks, BokkerSinterklaas!

Minder leuk:
Ben vandaag overlopen door Pocotó bij het binnenlaten. Normaal wacht ze tot ik het voer bij Gandhi en Chico in de bakken heb gedaan en bij Vincent ga staan zodat hij haar niet bijt, maar om een of andere reden had ze vandaag haast en ik stond nog bij Chico´s stal. Vincent beet haar dan ook en ze schoot naar voren en daar stond ik dus. Ging tegen de vlakte, bakje met voer voor Chico vloog door de lucht en de bak met voer voor Pocotós viel uit mijn andere hand.
Ze raakte met haar hoeven mijn enkel, pols en ribbenkast.
Flink geschrokken, nooit leuk om een paard van onderen te bekijken en hoeven op je af te zien komen, maar behalve een schaafwond op mijn pols en blauwe enkel en zere ribbenkast viel de schade eigenlijk wel mee.
Het zal wel lastig slapen worden, het is net de zij waar ik graag op lig...

En oh,Chico liet met geluidjes wel even merken dat ik hem had overgeslagen. Tja, zijn voer is door de lucht gegaan en door de kippen gevonden.
Uiteraard kreeg hij alsnog zijn portie.

Later ging ik met hem wandelen aan een halsriem, doet hij lief maar we gingen niet langs de deur , waarhij normaal een wortletje krijgt. Dat beviel hem niet en toen ik op de poetsplaats hoeven ging uitkrabben, ging hij dan ook aan de wandel. Op z´n gemak, zodat ik kon volgen, en omkijkend om dat te checken, naar de deur. Komediant. Nou vooruit dan maar, jij een stukje wortel. Toen was het goed en kon ik op de poetsplaast rustig zijn hoeven uitkrabben. Wel vanuit ene beetje gekke houding, want bukken doet zeer.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Telpeva
Berichten: 14692
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 22:52

Wat een portretten heb je toch :') briljant, dat worteltje bij de deur!

Sterkte vanavond met slapen ik hoop voor je dat het mee valt met de pijn :knuffel:

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Mer1980
Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:53

Ik hoop dat je alsnog goed hebt geslapen. Was inderdaad niet zo fijn. beterschap dus.

Wel een fijne sinterklaas :D

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Temeraire
Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 11:58

Wat lief van Sinterklaas!

En super schattig dat Chico wel z'n worteltje bij de deur wilde halen <3

Schrikken hoor, dat je dan zo overlopen wordt! Ik hoop dat het meevalt met de pijn.
Het gedrag tussen de paarden onderling is bij mij ook de reden dat ik voorzichtig blijf.
Uit zichzelf zouden ze je nooit omver lopen, maar als ze in de gauwigheid aan de kant moeten voor een ander paard, zoals nu ook bij jou, dan willen ze nog wel eens opzij springen zonder te zien dat je daar staat.
Vervelend!

This is my design

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 13:19

Hoe gaat het met je TS, valt het mee met de pijn?

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-20 16:41

Weinig last gehad met slapen tot mijn verbazing. Wel een paracetamol genomen.
Kon vandaag ook gewoon uitmesten.
Ik heb wel pijn, maar het is draaglijk. Enkel is wat dik en blauw, maar doet niet echt pijn meer en ik kan gewoon lopen.
Schaafwonden op mijn pols zijn dicht. Daar is het ook nog wel wat dik en beurs, maar verder geen last van.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-20 18:30


* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-20 11:55

Ik heb gemerkt dat er weer teken zijn en vanmorgen maar even Vincent´s manen gezeept. Ik heb nl gemerkt dat de (desinfecterende) blauw-witte zeep die we hier hebben (ook wel Offenbach zeep genoemd in andere landen) zorgt dat de teken loslaten en een tijd voorkomt dat ze terugkomen.

Vincent is niet echt gewend om gepoetst te worden, laat staan aan zijn manen getut, dus het werd met grote achterdocht benaderd, helemaal toen ik met het opstapje aankwam.
Water in zijn manen gesponst en geborsteld vond hij ook maar zo-zo, maar toen het op zepen en pulliken (korstjes weghalen) aankwam, vond hij het toch wel aangenaam. Hij wilde ook bij mij wel even terug krabbelen.
Toen hij klaar was en het halster af ging en het hek open, bleef hij helemaal nog staan, het had wel langer mogen duren.
Even een klopje en een aai, en toen was het goed en vertrok hij.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:09

Eigenlijk best sneu dat hij dat niet gewend was. Fijn dat hij het nu allemaal wel ervaren kan en mag.

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-20 15:02

Ja, als je daar bij nadenkt, is het schandalig, alleen gebruikt voor hard werk en verder geen aandacht. Zadel is er ook opgeklapt, in plaats van zachtjes, want in het begin zag ik hem helemaal schrap zetten.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue *
Facebook: * Paardentehuis in Portugal * en * Vrienden van Vincent * Insta: machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

carineken
Berichten: 690
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:43

Hoe hebben de paardjes en u de “feestdagen” beleefd?
Was al even bang dat ik het topic ontstipt had.

Single mom te be.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, mriek1990, Orthos, StalNollie, Suliko, Vagabondo en 126 bezoekers