[VOLG] Nieuwe rescue

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 12:15

Wat een leuk verslag weer en wat fijn dat Vincent zo relaxed blijft als de rest helemaal los gaat richting stal. En ze zien er echt wel goed uit. Op de foto lijkt het ook wel mee te vallen met Ollie.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-21 12:30

Dat komt door de lichtinval...
Maar gelukkig begint hij weer aan te komen, merk ik aan het dek dat hij (als enige) ´snachts omkrijgt. Heb al twee keer de buikriemen moeten verstellen.

En ja Vincent kán heel relaxed zijn, maar alles ligt aan de omstandigheden. Maar ik wist dat een paard dat geduldig blijft staan en zelfs onder je kruipt als je zonder zadel opstapt, zijn best zou doen om je niet te verliezen :+


Is er toevallig iemand die wormkuren voor ze heeft, of oude zadeldekjes/dekens voor in de hondenhokken? Ze mogen dus kapot zijn.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

NinaCharlie
Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:07

Hoe krijg ik dekjes/dekens en eventuele andere benodigdheden jouw kant op? :)

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-21 14:26

Het beste is het om het posta restante naar het postkantoor in Grândola te sturen en mij een bericht wanneer het verstuurd is zodat ik er om kan vragen. Dit kost me wat geld, maar ik omdat ik geen straatnaam heb (al bij de gemeente aangekaard, geen antwoord gekregen) worden sommige pakjes al op het vliegveld teruggestuurd en die het wel redden komen soms bij bedrijven terecht die niet de moeite doen om te bellen waar mijn huis is (telefoonnummer altijd op pakjes zetten). Als het via gewone post gaat en op het postkantoor tercht komt in Grândola, dan komt het wel bij mij terecht, want die weten waar ik woon.
Maar het is altijd een gedoe.
Per pb kun je wel mijn naam en het adres krijgen van het postkantoor waar je posta restante kunt sturen of, als je het wilt gokken, mijn huisadres. Maar dan vooral met de gewone post versturen en mijn telefoonnummer er op zetten.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-21 15:17

Ik heb een tekeningetjes gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe raar het eruit ziet als Gandhi gestrekt naar achteren trapt. Geen kunstwerk, maar voor het idee. (het is iets van 2x3 CM)

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 20:00

Gistermorgen was Holly verdwenen. Er waren jagers en ze is erg bang voor de knallen. Ik denk dat ze met de andere honden onder de omheining is doorgegaan en eenmaal daar gecshrokken en niet wetende hoe ze terug moest komen, aan de loop gegaan. Beer was het eerste terug en Dingo later, maar Holly kwam nooit. Met een buurvrouw nog met de auto in de rondte gereden. Het heeft de hele nacht geregend dus ik heb niet lekker geslapen. Ik bedacht wel ineens dat ze jaren geleden eens in een vosseval terecht was gekomen, dus ik heb de opzichter van dat land (aangrenzend aan mijn stukje land aan de overkant) een berichtje gestuurd om te vragen of er nog vallen waren en of hij ze na wilde lopenm. Ik had eerst gebeld, maar hij nam de telefoon niet op. Kan zijn dat hij uit wilde slapen. Ik had ook gevraagd of ik later te paard het and mog verkennen (hij moet daarvoor een hek van een slot halen).
Omdat ik steeds maar geen antwoord kreeg, ben ik een uur of acht maar vast met Vincent het land op gegaan dat hiertegenover begint en niet op slot zit. Ik heb het idee dat de oude eigenaar dat stuk gehouden heeft.
Ik moest Vincent wel eerst halen, want ze waren om zeven uur al naar buiten gegaan. Hij liep met enige tegenzin mee, maar eenmaal buiten het hek had hij er wel zin in, ik had in elk geval geen probleem met opstijgen en hij wilde ook niet omkeren ofzo.
Ik ben niet tegenover me het land opgegaan want ik wilde zo ver mogelijk naar achteren en in een bocht waar mijn land aan de overkant begint hebben zij ook een hek, dat open was, dus daarin.
Vincent vond het leuk, oortjes er op en hij was niet in zijn werktempo, maar wandel tempo. Ik reed gewoon met een lange teugel. De zon scheen, het was stil, gewoon hemels.
Op een gegeven moment vloog er een enorme, en echt, enorme, vogel op van een boom uit mijn land om links van ons te landen in het land waar ik reed. Kort daarna een tweede. Nu ben ik roofvogels gewend, maar deze waren nog veel groter en ik ben ooievaars gewend dus ik kijk niet op van maat, maar deze waren reusachtig. Bijna 3 meter spanwijdte.
Ik had mijn mobieltje mee en heb wat foto´s genomen, maar ten eerst is de camera waardeloos en ten tweede kreeg ik ze niet met een kaartlezer in mijn computer, dus ik had er uiteindelijk niks aan.
Maar ik kon wel genieten van de prachtige vogels, waarvan 1 heel lang met gespreidde veugels bleef zitten. En gestrekt, niet gevouwen zoals zwanen bv doen.
Ze hielden ons in de gaten en wij natuurlijk hen. Vincent keek wel, maar ik voelde verder geen reactie in hem, maar het helpt wellicht dat ik inwendig ook alleen maar vol bewondering zat. Enfin, pas toen ik bij de omheining was die dwars loopt en ver van hen vandaan was begon ik Holly te roepen, maar ik heb haar niet gezien of gehoord.
Op een gegeven moment moesten we weer de hoek om langs de omheining en ik dacht dat hij richting huis misschien wel sneller zou gaan, maar niks daarvan. We zijn uiteindelijk op de omheining gestuit waarin een hek zit, dat gelukkig opgestond dat uitkomt op het stuk pal tegenover mijn huis. Moest langs allerlei mobiele gebouwtjes die met schapenbehandeling te maken hebben en een tank met water en over stukken landbouwplastic en een hoge stapel hooi ingepakt in landbouwplastic, maar er werd nog geen oor gedraaid.
Hij leek verrast dat we alleen het weggetje over hoefden te steken om bij mijn hek te komen.
Ik heb hem voor de poetsplaats afgezadeld, worteltje gegeven en hij mocht gaan.
Maar nee, hij was niet van plan om te vertrekken. Hij is gewend voer te krijgen na het werk. Nou vooruit dan maar. Op de poetsplaats maar een emmer met een beetje voer gegevenm en de hoeven uitgekrabt.
Toen de emmer leeg was, ging hij aan de wandel, maar wel eerst naar mijn deur. Of ik nog een wortel had? Nou vooruit dan maar.

Daarna ben ik te voet met mijn gewone camera teruggegaan om de vogels (gieren, bleek) op de kiek te zetten. Ik benaderde ze door van boom tot boom te gaan, in de lijn van de boom zodat ze me niet konden zien.
Dit is de eerste foto vanachter een boom genomen:

[ img ]

Met zoom vanachter de tweede boom:

[ img ]

Toen ben ik voorover gebogen met mijn armen naar beneden langzaam doorgelopen. Beetje hopende dat ze dachten dat ik een raar beest was, en dat werkte, ik kon redelijk dichtbij komen en toen ben ik gaan zitten en heb ik deze foto genomen:

[ img ]

Toen ik weer verder wilde, vlogen ze helaas op, dus nog deze genomen:

[ img ]

[ img ]

Toen ik terugkwam, zag ik Holly op mijn erf, *\o/* ze kwam blij naar me toe. Ik was in tranen van blijdschap.
Ik denk echt dat ze ergens vast heeft gezeten, of bij mensen of in een val en vanmorgen ontdekt. Ze had honger en dorst, maar voor de rest niks aan de hand.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:56

Oh jeetje wat vreselijk om je hond kwijt te zijn de hele nacht ik snap dat je daar niet goed van hebt geslapen. Fijn dat ze weer terug is. En wat een onwijs fijn paard is Vincent zo geduldig en lief <3

En die gieren, wat een bizarre vogels leuk dat je ze nog vast hebt kunnen leggen....

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:20

Mooi zeg die gieren..altijd mooi om zo in het wild te spotten…
Gelukkig zeg dat Holly weer terug is…je wilt ze op zo’n manier niet kwijt en zeker niet
als je niet weet hoe of wat!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 10:54

"Ik had ook gevraagd of ik later te paard het and mog verkennen"
Is natuurlijk -of ik later te paard het land mocht verkennen.

En ja, Holly, ze heeft niet het eeuwige leven, maar de onzekerheid of ze ergens met angst en honger zit of dood ligt waar ik haar niet vindt is verschrikkelijk.

Ik woon hier heel mooi wat wild spotten betreft. Dassen, vossen, mangoesten, marters, en gevogelte, fazanten, kwartels, korhoenen en roofvogels als adelaars, sperwers, valken, uilen en alle soorten gewone vogels die je in Europa kunt vinden. Bij storm komen de meeuwen ook hier aan land.
Ik heb hier veld, bos en kustvogels.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18053
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:13

Ik was een beetje bang toen ik de foto’s zag dat Holly niet meer leefde, dat de gieren daarom waren gekomen. Opluchting dat dat niet zo was!
Je hebt er in elk geval nog een fijne rit aan overgehouden moet je maar denken ;).

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Whizz
Berichten: 1034
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:17

Jeetje wat spannend met holly! En wat waanzinnig gaaf die gieren. Leuk dat je dit met ons deelt.

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-21 18:07

balance schreef:
Ik was een beetje bang toen ik de foto’s zag dat Holly niet meer leefde, dat de gieren daarom waren gekomen. Opluchting dat dat niet zo was!
Je hebt er in elk geval nog een fijne rit aan overgehouden moet je maar denken ;).

Onbedoeld meer drama ingebouwd. :+
En ja, in elk geval een heerlijk ritje aan over gehouden.
Ik haal normaal nooit paarden op om te rijden, ik werk met ze als ze zelf al naar stal gekomen zijn. Maar ik heb nu ´savonds weinig licht, dus het is geen gek idee om ´smorgens te rijden.

Ik heb de beste foto van de gieren op een Portugese vogelspotter pagina van een groep waar ik lid van ben gezet en daar is zoveel op gereageerd dat de comments zijn uitgezet en er tot nu toe 535 likes. Ik heb nog nooit zoveel reacties op een foto gehad.
Een kenner zegt dat het jonge dieren zijn van het soort Gyps fulvus, hier heten ze Grifo, in het Nederlands Vale gier.
Een ander zei dat ze vroeger redelijk veel voorkwamen in deze regio maar nu verdwenen zijn (ik heb net gevonden dat ze bijna een bedreigde soort zijn), dus het is een byzondere ontmoeting.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 19:19

[ img ]

Kat is niet onder de indruk. Pompom denkt serieus dat hij paarden kan stoppen met zijn starende ogen. Soms lukt het ook nog, maar ik vindt het altijd eng. Hier kon het geen kwaad, want Vincent was geloof ik niet echt van plan om binnen te komen, al was hij wel nieuwsgierig.

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 19:50

Heerlijk portret Vincent even komen buurten <3

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-21 13:28

Een nieuwe aanwinst. De gemeentelijke dierenarts was op de maandmarkt met adoptie dieren (we hebben geen asiel, ze worden naar deze dierenarts gebracht) en er was een poes die ontzettend veel op Fifi leek die ik dit jaar heb moeten begraven.
En voor ik het wist zei ik dat ik die wel wilde. Of ik haar zwarte zus ook wilde? Nou nee, ik heb al drie katten thuis, maar het knaagt dan toch, hè. Helemaal toen ze vandaag de poes kwam brengen en vroeg of ik ook de zwarte wilde want ze wist niet meer wat we hadden afgesproken.
Weten de dat zwarte niet populair zijn, heb ik gezegd dat als ze nou lang bijft zonder geadopteerd te worden, ze toch nog wel mag komen.
Ik heb haar vernoemd naar mijn moeder, Maria. Ze is 6-7 maanden oud.

[ img ]

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 13:16

Agut wat een scheetje zeg <3 en ik snap dat je je een beetje kriebelig voelt over haar zwarte zusje... Onder het mom van: als er 4 eten kunnen er ook 5 eten. Zo heb ik nu 22 kippen en hanen ipv 5 :=

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-21 13:58

Ja precies.
Ze heeft trouwens sinds aankomst diarree. Ik dacht eerts dat het kwam van het ontwormen want dat had ze op de dag gedaan dat ze haar bracht, maar het houdt maar aan, dus ik heb haar gebeld en ga vandaag tabletten halen. Hoop dat het helpt.
Ze is al in de kamer geweest, ze is niet bang voor de honden en ander katten. De poezen die ik heb vinden het maar niks, maar de oude kater vindt alles wel best.
Naar buiten vindt ze nog te griezelig, ik heb haar soms wel even op de arm in de deuropening voor het zonnetje en wat frisse lucht.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-21 19:54

De dierenarts heeft haar net weer opgehaald omdat ze toch wel ziek is en ik denk dat ze zelfs koorts had. Ze heeft vooral op schoot gezeten vandaag.
De andere katten bij de dierenarts hebben nergens last van, maar ja, ik heb met Floris meegemaakt dat hij dood ging aan een virus dat latent aanwezig moet zijn geweest sinds zijn geboorte, en de rest had nergens last van...
Ik hoop dat Maria wél gewoon opknapt en weer thuis kan komen.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Telpeva
Berichten: 14599
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:49

Ah gut het arme diertje, hopelijk knapt ze goed op!
Leuk diertje <3

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-21 19:54

Ze is op anti-biotica gezet specifiek gericht op een bepaalde parasiet, maar had gisteren toen ik contact had nog diarree.
Als ik naar het stadje ga kom ik langs het gebouwtje waar ze is en ze zat eergisteren voor het raam, dus is ben gestopt. Ze leek me niet te zien, ik weet niet of dat door het dikke glas komt. Haar zwarte zus was er bij en streek langs het raam.

Gister kreeg ik een mail van een veel oudere vriendin waar ik deze zomer bij op bezoek ben geweest. Ze heeft een been dat plots bij het opstaan korter bleek, een mysterie, en loopt dus met een looprek, want erg uit evenwicht. Ze had nooit pijn, maar ze gaf dus nu aan in de mail dat ze pijn heeft aan haar goede been en niet meer kan lopen. Ze zou naar de dokter gaan, maar de vraag was of ik haar hondje kon nemen als dat nodig was.
Nou had ik daar niet op gerekend, wel afgesproken dat ik haar zou nemen bij overlijden, maar ik heb evengoed ja gezegd.
Vandaag een wat langere mail gestuurd om te vragen hoe het bij de dokter is gegaan, maar nog niks teruggehoord.

Gaat om een terrier achtig schoothondje (met enorm overgewicht).

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Taucha
Berichten: 1158
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:28

Oei! Misschien is de heup van je vriendin uit de kom geschoten in een of andere verkeerde draai tijdens de slaap?

Beterschap voor ‘t poezelbeest. Hopelijk krijg je snel bericht dat je haar in volle gezondheid op mag komen halen.

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-21 17:23

Ik denk overbelasting omdat het lange ben nu al het gewicht op zich moet nemen.

Kreeg een berichtje van de dierenarts dat het de goede kant uit gaat met Maria!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-21 17:50


* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18053
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] Nieuwe rescue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:31

*\o/* goed nieuws dus :)

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Lusitana
Berichten: 22425
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-21 11:03

Ze is nog steeds aan de diarree, maar niet zo vaak en niet zo dun en op anti biotica, maar de dierenarts gaat vandaag voor 3 weken weg en dat zou dus betekenen dat ik haar pas half januari terug zou krijgen. Dus ik moest even snel beslissen, of gisteren, half beter, of pas in januari.

En ze is zo blij!

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Maanon_, Sanet, VogeltjeM en 32 bezoekers