[volg] Mijn beste vriend

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anomien
Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:20

Marije_1997 schreef:
Knert schreef:
Fijn dat ie mentaal ook opknapt. Al blijf ik zijn hoefvorm niet mooi vinden, maar dat even terzijde.

Waar ik wel benieuwd naar was of dat je hem lichamelijk ook ziet uitvouwen. Volwassen worden of hoe je het wil noemen.

Aangezien hij best wel guppie was (jong) en nu door alle rust volwassen kan worden.


Jij vind altijd wel wat, daarom ga ik niet in op jou vragen. Hoefsmid is zeer tevreden.


Ik ‘ken’ je van meerdere topics. Het is mij een raadsel hoe je een baan of vriendschappen kan aanhouden. Je bent zo defensief en aangevallen en altijd zo zeurderig/kleinzerig voor mijn beleving.

Ik had dat niet getrokken in een vriendschap of als baas. Soms mag je ook wel uitgaan van het goede van de mens. Glas is half vol he?

Grow up. Volwassen worden vraagt gewoon wat motivatie en pit! Jij hebt de leeftijd er al wel voor.

En ik heb wel degelijk interesse getoond in het dier... en ja dus ook om naar de vraagprijs te vragen.

Maar nu mag je hem houden hoor. ;-) als ze al zo ‘stuk’ lijken, gaat een jaar weidegang ook niet meer helpen.

Mama van mijn lieve meisjes


Anomien
Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:30

Nielojram schreef:
Marije_1997 schreef:
Jij vind altijd wel wat, daarom ga ik niet in op jou vragen. Hoefsmid is zeer tevreden.


Volgens mij is Knert een van de meest betrokken bokkers in dit profiel, met betrekking tot je paard.
Ze wilden hem zelfs van je overnemen toen je het allemaal niet meer zag zitten.

Daar gaat het toch om? Je beste vriend?


Ook betrokkenheid komt tot een einde.

Het beste mensen!! En dag Spanjaard.

Mama van mijn lieve meisjes

Rocamor
Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:35

Marije_1997 schreef:
Nee ze vroeg mij om een prijs voor m'n paard. Dat was teveel. Dusja. En daarbij knert heeft altijd wel een negatieve twist in de opmerkingen. Heb ik geen behoefte aan dus ga er niet op in.


Lezen wij hetzelfde topic? Ik zie Knert juist heel netjes reageren, interesse tonen, je (nou ja eigenlijk je paard) proberen te helpen.

Ik zie jou juist vaak heel negatief reageren. Het ging een tijdje wat beter, wellicht omdat je beter in je vel zat?! Maar wat dat betreft zie ik je nu weer afgeven op anderen.

Erg jammer!

Rockes <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 00:22

Het is wel weer tijd voor een update,

[***] loopt niet meer kreupel, althans niet meer gezien. Alleen sochtends met opstaan loopt ie wat mank. Maar dit kan best wel eens ochtemdstrijfheid zijn door de atrose

Binnenkort laat ik de da weer komen. Tot die tijd ga ik em rustig in stap weer wat oppakken aan de dubbele lijnen en met grondwerk. Zo kan hij toxh even wat energie kwijt want het is echt een bommetje geworden.

Caaatje
Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 09:41

Is het geen idee om de Equestic aan te schaffen? Die detecteert al kreupelheden voor je ze kan zien :) dan ben je zeker dat je nooit overbelast omdat hij compenseert

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:53

Marije_1997 schreef:
Het is wel weer tijd voor een update,

Corazon loopt niet meer kreupel, althans niet meer gezien. Alleen sochtends met opstaan loopt ie wat mank. Maar dit kan best wel eens ochtemdstrijfheid zijn door de atrose

Binnenkort laat ik de da weer komen. Tot die tijd ga ik em rustig in stap weer wat oppakken aan de dubbele lijnen en met grondwerk. Zo kan hij toxh even wat energie kwijt want het is echt een bommetje geworden.


Fijn! En (de juiste) beweging is juist goed voor de artrose :j
Voer je ook al iets als glucosamine ofzo? Veel paarden hebben daar ook baat bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:21

Caaatje schreef:
Is het geen idee om de Equestic aan te schaffen? Die detecteert al kreupelheden voor je ze kan zien :) dan ben je zeker dat je nooit overbelast omdat hij compenseert


Deze heb ik idd al maar werkt niet ideaal met werken aan de hand en longeren. Dat is meer voor het rijden, wat nu nog niet aan de orde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:23

Cera_D schreef:
[***]_1997 schreef:
Het is wel weer tijd voor een update,

[***] loopt niet meer kreupel, althans niet meer gezien. Alleen sochtends met opstaan loopt ie wat mank. Maar dit kan best wel eens ochtemdstrijfheid zijn door de atrose

Binnenkort laat ik de da weer komen. Tot die tijd ga ik em rustig in stap weer wat oppakken aan de dubbele lijnen en met grondwerk. Zo kan hij toxh even wat energie kwijt want het is echt een bommetje geworden.


Fijn! En (de juiste) beweging is juist goed voor de artrose :j
Voer je ook al iets als glucosamine ofzo? Veel paarden hebben daar ook baat bij


Glucosamine msm heeft ie meteen gekregen na diagnose. Denk er aan om duivelsklauw bij te voeren. Vanwege peesblessure ellende mag hij helaas niet op een groot stuk. Dus hij heeft beperkte bewegingsvrijheid. Maar ondanks dat gaat het toch besg goed. Vooral nu in de winter wat heel apart is. Atrose begon ook pas op te spelen toen het warmer werd.

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:45

Marije_1997 schreef:
Glucosamine msm heeft ie meteen gekregen na diagnose. Denk er aan om duivelsklauw bij te voeren. Vanwege peesblessure ellende mag hij helaas niet op een groot stuk. Dus hij heeft beperkte bewegingsvrijheid. Maar ondanks dat gaat het toch besg goed. Vooral nu in de winter wat heel apart is. Atrose begon ook pas op te spelen toen het warmer werd.


Duivelsklauw kan inderdaad ook fijn helpen. En bijzonder dat het juist met de warmte opspeelt, vaak is het juist andersom. Wanneer zou de DA weer langs komen?

Hopelijk kunnen jullie weer een beetje jullie draai vinden met het grondwerken, is leuk voor jullie beide om weer een beetje aan de slag te kunnen :o


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 18:06

Cera_D schreef:
Marije_1997 schreef:
Glucosamine msm heeft ie meteen gekregen na diagnose. Denk er aan om duivelsklauw bij te voeren. Vanwege peesblessure ellende mag hij helaas niet op een groot stuk. Dus hij heeft beperkte bewegingsvrijheid. Maar ondanks dat gaat het toch besg goed. Vooral nu in de winter wat heel apart is. Atrose begon ook pas op te spelen toen het warmer werd.


Duivelsklauw kan inderdaad ook fijn helpen. En bijzonder dat het juist met de warmte opspeelt, vaak is het juist andersom. Wanneer zou de DA weer langs komen?

Hopelijk kunnen jullie weer een beetje jullie draai vinden met het grondwerken, is leuk voor jullie beide om weer een beetje aan de slag te kunnen :o


Dierenarts moet ik nog bellen, even kijken wanneer dit lukt. Werk namelijk snachts hahaha maar die zou februari weerl komen.

Hoefsmid is van plan om zooltjes er onderwegte halen en alleen op ijzers te doen, omdat het dus al goed gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:45

[***] doet het weer! *\o/*

We mogen gaan opbouwen eerst 2 weken 15 minuten onder het zadel dan 20 dan 30.

Nu gaat dat nu wat lastig, dus even kijken wanneer de sneeuw wat weg is. Pees is geheel genezen, gat is weg.

Nu hopen dat ie goed blijft en dat we kunnen draven. Over 6 tot 8 weken telefonisch contact en dan wss weer draven. Dus we gaan goed her voorjaar in :)

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:53

Super *\o/*

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:05

LiannePuthzy schreef:
Super *\o/*


Jaa ben ook heel erg blij, m'n auto was kapot toen ik weg zou naar stal vanmiddag, dus ik op de fiets als een idioot heen. Ben zelf dus helaas er niet bij geweest maar trof de da nog wel gelukkig. Hij heeft alles aan me verteld en was zelf ook wel verbaasd :) en ik alleen maar blij dat ik niet voor slecht nieuws ben gaan fietsen.

Dus nu zadel poetsen en klaar maken hoofdstel poetsen. Iemand regelen die of er naast wil lopen of er op een paar keer. En als alles goed blijft gaan komt er een splinternieuw zadel. Voor nu dus nog wel even het zadel wat niet optimaal past

Anoniem

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:44

[ img ]

Ik zit weer met m'n Kont in het zadel, zo blij Trots en lichtelijk emotioneel. Zo blij dat ik niet heb opgegeven. Hij was super braaf was echt opstappen en wegrijden (safety first Ddus iemand had me vast en de slof er aan voor de zekerheid, hing wel los)

Komende 2 weken 15 min ohz stappen 3 a 4 keer per week en vanaf daar opbouwen naar 30 minuten. Dan weer contact en hopelijk naar draven.

freetorun
Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:29

Dat moet een heerlijk gevoel zijn na al die tijd! Geniet ervan <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 00:32

freetorun schreef:
Dat moet een heerlijk gevoel zijn na al die tijd! Geniet ervan <3


Was een heerlijk gevoel en had alleen gezonde spanning. Ik was zo blij en trots. Woensdag wil ik er weer op, hopelijk kan ik hulp krijgen, want los op het harde is wel wat spannend met een sensibele pony hahaha.

Ik geniet van ieder moment. Want ja ik weet natuurlijk niet voor hoelang. Kan heel lang zijn, maar natuurlijk met opbouw draven al mis gaan.

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 07:04

Fijn zeg! Hopelijk blijft hij goed en worden jullie snel weer wat zekerder samen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:09

Cera_D schreef:
Fijn zeg! Hopelijk blijft hij goed en worden jullie snel weer wat zekerder samen :)

Snel weer wat zekerder? Ik denk dat ik zelf nog aardig zeker ben van m'n zaken. Ik heb gewoon een jong paard, maar ook nog een baan waarvoor ik geen botten kan breken hahaha als ik dat niet had, had ik los gegaan meteen. Maar neem toch liever even het zekere voor het onzekere nu ik een baan met zekerheid heb.

Ik heb gewoon een sensibel iet wat onzeker paard, in het begin werd dat versterkt door mij, dus hij werd regelmatig door iemand anders gereden. Nu is dat bij mij volledig weg, dus kan ik het ook niet versterken.

YentlShots
Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:26

Marije_1997 schreef:
Cera_D schreef:
Fijn zeg! Hopelijk blijft hij goed en worden jullie snel weer wat zekerder samen :)

Snel weer wat zekerder? Ik denk dat ik zelf nog aardig zeker ben van m'n zaken. Ik heb gewoon een jong paard, maar ook nog een baan waarvoor ik geen botten kan breken hahaha als ik dat niet had, had ik los gegaan meteen. Maar neem toch liever even het zekere voor het onzekere nu ik een baan met zekerheid heb.

Ik heb gewoon een sensibel iet wat onzeker paard, in het begin werd dat versterkt door mij, dus hij werd regelmatig door iemand anders gereden. Nu is dat bij mij volledig weg, dus kan ik het ook niet versterken.

Serieus TS , ik lees dit al een tijdje mee maar ik blijf me verbazen hoe defensief jij kan reageren op mensen die gewoon een positieve reactie plaatsen.
Als ik de voorgaande pagina's mag geloven zijn jij en je paard als combi best onzeker geweest. Zeker toen je overwoog hem weg te doen. Dan ben je niet een zekere combi. Nu gaat het beter en Cera geeft jou een thumbs up met een fijne reactie een een hoop voor de toekomst dat jullie een zekere combi worden.
Ze heeft het helemaal niet over jouw baan, dat lees jij er weer in. Leer eens een compliment te incasseren.

Ook ik stap uit dit topic want vind er niks meer aan, zo negatief :+

Sera Roth Photography • Events • (Dier)Portretten • Fine Art
Contact: serarothphotography@gmail.com
https://www.seraroth.com/

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 09:44

YentlShots schreef:
Marije_1997 schreef:
Snel weer wat zekerder? Ik denk dat ik zelf nog aardig zeker ben van m'n zaken. Ik heb gewoon een jong paard, maar ook nog een baan waarvoor ik geen botten kan breken hahaha als ik dat niet had, had ik los gegaan meteen. Maar neem toch liever even het zekere voor het onzekere nu ik een baan met zekerheid heb.

Ik heb gewoon een sensibel iet wat onzeker paard, in het begin werd dat versterkt door mij, dus hij werd regelmatig door iemand anders gereden. Nu is dat bij mij volledig weg, dus kan ik het ook niet versterken.

Serieus TS , ik lees dit al een tijdje mee maar ik blijf me verbazen hoe defensief jij kan reageren op mensen die gewoon een positieve reactie plaatsen.


Exact dezelfde gedachte hier, ik begrijp echt niet hoe je zo kan reageren op zo'n aardige post!

Tieneke
Berichten: 21652
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [volg] Mijn beste vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:38

Dit verbaast me, maar ergens toch ook weer niet...

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 13:14

Marije_1997 schreef:
Cera_D schreef:
Fijn zeg! Hopelijk blijft hij goed en worden jullie snel weer wat zekerder samen :)

Snel weer wat zekerder? Ik denk dat ik zelf nog aardig zeker ben van m'n zaken. Ik heb gewoon een jong paard, maar ook nog een baan waarvoor ik geen botten kan breken hahaha als ik dat niet had, had ik los gegaan meteen. Maar neem toch liever even het zekere voor het onzekere nu ik een baan met zekerheid heb.

Ik heb gewoon een sensibel iet wat onzeker paard, in het begin werd dat versterkt door mij, dus hij werd regelmatig door iemand anders gereden. Nu is dat bij mij volledig weg, dus kan ik het ook niet versterken.


Poeh wat een reactie.

Ik denk dat je mij een beetje verkeerd begrijpt :o
Ik snap je voorzichtigheid volledig, ik hoop gewoon dat hij zo stabiel wordt (zowel fysiek als mentaal) dat jullie voldoende vertrouwen hebben om weer lekker zelfstandig te kunnen rijden :j

En dat zeg ik niet omdat het fout is dat je nu extra ondersteuning hebt, maar ik zeg het omdat ik hoop dat je deze stijgende lijn volhoudt en weer meer vertrouwen kan krijgen (vooral omdat jullie beide sensibel zijn).

Jennifuur
Berichten: 3162
Geregistreerd: 13-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:15

Marije_1997 schreef:
Cera_D schreef:
Fijn zeg! Hopelijk blijft hij goed en worden jullie snel weer wat zekerder samen :)

Snel weer wat zekerder? Ik denk dat ik zelf nog aardig zeker ben van m'n zaken. Ik heb gewoon een jong paard, maar ook nog een baan waarvoor ik geen botten kan breken hahaha als ik dat niet had, had ik los gegaan meteen. Maar neem toch liever even het zekere voor het onzekere nu ik een baan met zekerheid heb.

Ik heb gewoon een sensibel iet wat onzeker paard, in het begin werd dat versterkt door mij, dus hij werd regelmatig door iemand anders gereden. Nu is dat bij mij volledig weg, dus kan ik het ook niet versterken.

:roll: :roll: :roll: :roll:

Fijn dat je paard zich beter voelt.

Noblesse_
Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:28

Ik heb dit topic in één avond uitgelezen. De reacties van TS zijn boeiender dan alles wat op tv is. :wow:

WAT een negativiteit in jouw reacties zeg. Ik zie je steeds zeggen dat anderen negatief reageren, maar de énige in dit verhaal die negatief reageert, anderen afsnauwt en onbeschoft doet, ben je zelf.

De meesten hier proberen jou en je paard te helpen, en je reageert verschrikkelijk defensief op alles. Paard is niet slecht, paard is niet kreupel, jij en ‘je omgeving’ weten het allemaal beter. En élke keer blijkt weer dat de mensen met goedbedoelde (!!!) adviezen gelijk hadden en dat je paardje inderdaad iets, of meerdere dingen, mankeert. Waar je veel te laat op inspeelt. En steeds als je plant om hem rust te geven of te stappen voor x periode, ga je er weer vroeger op. Uit egoïsme. Niet voor je paard, die zou het namelijk ook best vinden op de wei met vriendjes en een jaar niks doen. En ja, ook een paard met ijzers kan in een groep en ook een paard op de wei kan elke zes weken naar de smid.

Ik hoop voor je paardje dat hij nu goed is en blijft. Gewoon omdat ‘t zielig is dat als hij iets mankeert, alles afgedaan wordt als zijnde ‘niet erg’ 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:34

Noblesse_ schreef:
Ik heb dit topic in één avond uitgelezen. De reacties van TS zijn boeiender dan alles wat op tv is. :wow:

WAT een negativiteit in jouw reacties zeg. Ik zie je steeds zeggen dat anderen negatief reageren, maar de énige in dit verhaal die negatief reageert, anderen afsnauwt en onbeschoft doet, ben je zelf.

De meesten hier proberen jou en je paard te helpen, en je reageert verschrikkelijk defensief op alles. Paard is niet slecht, paard is niet kreupel, jij en ‘je omgeving’ weten het allemaal beter. En élke keer blijkt weer dat de mensen met goedbedoelde (!!!) adviezen gelijk hadden en dat je paardje inderdaad iets, of meerdere dingen, mankeert. Waar je veel te laat op inspeelt. En steeds als je plant om hem rust te geven of te stappen voor x periode, ga je er weer vroeger op. Uit egoïsme. Niet voor je paard, die zou het namelijk ook best vinden op de wei met vriendjes en een jaar niks doen. En ja, ook een paard met ijzers kan in een groep en ook een paard op de wei kan elke zes weken naar de smid.

Ik hoop voor je paardje dat hij nu goed is en blijft. Gewoon omdat ‘t zielig is dat als hij iets mankeert, alles afgedaan wordt als zijnde ‘niet erg’ 8)7


Jammer dat er dan nog meer negatief gereageerd moet worden.

Alles is in overleg met de da gegaan, sinds ie niet meer goed liep heb ik er niet meer opgezeten. En daarbij hadden veel mensen het hier mis. Want hij heeft niet op de wei gehoeven :) ik heb gezegd hem tot de winter te geven, sat heb ik gedaan, hij is nu goed alles lijkt te hebben geholpen wat IK heb gedaan. Ik heb alleen hulp van mijn omgeving en da aangenomen, niet van bokt. Want helaas kan hier alleen maar gejank plaats vinden. En ik heb genoeg andere dingen aan m'n hoofd :)

Het is ook maar hoe je sommige dingen lees hé :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers