[FOTO] Paarden in vreemde situaties

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

[FOTO] Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 20:29

Bestaat er al zo’n topic, sorry, dan heb ik die niet gevonden :D

Mensen met paarden, maken altijd wel eens situaties mee waarbij het paard zich zo in nesten werkt dat varieert van grappig tot levensgevaarlijk.

Het lijkt mij wel interessant om hier foto’s en/of filmpjes te delen. Wij kunnen er allemaal van leren, of eens lachen met hun stunten!
Ik duim er wel voor, dat het in alle situaties goed is afgelopen!

Ik begin met twee foto’s van enkele jaren geleden. Beide zijn goed afgelopen, in beide gevallen was ik nog in de buurt en hoorde ik het. Paard bleef rustig staan en wachten tot ik kwam helpen.
Les geleerd : net is weg!


[ img ]


[ img ]

PS : ik had mijn iPhone al in mijn handen toen ik de wei in liep, dus heb geen tijd verloren!
Laatst bijgewerkt door Lous op 24-11-19 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester


IngridP
Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:37

Ons mini paardje ging rollen naast het hek. En bleef vervolgens rustig liggen wachten op hulp gelukkig stonden we erbij en zagen we het gebeuren. [ img ]

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:38

Jeetje wat gevaarlijk.
Ergste wat ik keer heb mee gemaakt is dat paard zich klem dat de bak rand had aangerold. Alleen die had het zelf al opgelost voordat de hulp arriveerde.

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 20:39

Jeetje, Ingrid. Ook griezelig!

Was de bakrand nog heel?

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:41

En ik me elke keer maar afvragen hoe die bergen met zand in de hooikisten terecht kwam :+
[ img ]

Bakken blijken erg stevig te zijn. En ondanks dat mijn paard elke keer rare toeren moet uithalen om er weer uit te komen (lees gruwelijk op de snufferd gaat) blijft ze dit doen :roll:

Hoogtewinst door vanaf haar uitkijkpunt......wel 10cm _O-

Pandora2
Berichten: 19853
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:41

Ik huiver voor alles wat gaten en openingen heeft waar een hoef / been in past :+
Deze foto's bevestigen mijn angst :+
Gelukkig alles goed afgelopen !

Ik heb geen foto's, maar mijn eerste paardje kwam op verplaatsing klem te zitten tussen de staldeur en de muur toen hij tegen de deur trapte.
Sindsdien zet ik nooit nog een paard in een stal waar de deur onderaan geen slot heeft. :Y)
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 18-11-19 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:47

[ img ]
De volgorde was draad - voorbenen - draad - achterbenen. Gelukkig bleef hij staan tot ik bij ‘m was, was de stekker al uit het stroomapparaat en kon ik op de draad gaan staan om de voorbenen naar de kant van de achterbenen te helpen. Daarna maar wat hogere paaltjes gehaald en wat meer tik op de draad :+

Hij heeft zich ook een keer in de paddock in de draad gerold, beetje zoals die mini in dat hek hierboven. Ook hij bleef liggen tot ik de draad aan de kant kon doen en hij z’n benen mooi neer kon leggen om weer op te staan. Geen foto van, was iets te druk bezig om alles te redden en heel te houden. Wel hard gelachen daarna :))

Oy with the poodles, already

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:50

Gloa dit is een hint dat je een heuvel moet aanleggen. :D

Mijn trekpaardkruising kruipt ook overal in... Heb nog een filmpje met wat van haar stunts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 20:57

Emmertje muesli was lek in de fietstas. Hij kon er zo precies bij :))
(Hij zit dus niet vast of iets, hij eet alleen de restjes op)

[ img ]

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:00

Gelukkig maar dat de meeste paarden die zichzelf in die situaties krijgen vaak wel doorhebben dat de mensen ze toch wel komen redden :')

Hier paardlief die dacht wel even door een ijzeren hek heen een ander paard te kunnen trappen |o

[ img ]

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:05

wow waar is dat linker achterbeen??

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 21:07

Oepsie.. er zijn wel goeie tussen zeg!

Gelukkig allemaal goed afgelopen!

Dit is het gevolg, als je een bloedkikker hebt die in de draad blijft hangen. Gelukkig enkel een litteken, verder geen gevolgen

[ img ]

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 21:07

Gypsy schreef:
wow waar is dat linker achterbeen??


Nu je het zegt, goeie vraag :D

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:10

Dat ziet er HEEL apart uit. Die zal wel flink spierpijn gehad hebben.

[o]


Lenexa
Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:36

Mijn pony vergat te remmen terwijl de kudde door de weide aan het rennen was. Ik was echt 50 meter van de wei af toen ik haar er zo in zag rennen. Ze bleek ook heel rustig en nam zelfs nog wat hapjes gras terwijl we op versterking wachtte om haar eruit te vissen..

[ img ]

Fangio
Berichten: 2556
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:58

Op facebook circuleerd momenteel een aantal foto's van een paard dat in een hay play bal vast zit met zijn voet. Dop is blijkbaar van de bal geraakt en het gat om te vullen was groot genoeg dat de hoef er wel in maar niet meer uit kon.
Het is niet mijn paard/foto's, dus weet niet of ik dat mag plaatsen

Pistasche
Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:05

Fangio schreef:
Op facebook circuleerd momenteel een aantal foto's van een paard dat in een hay play bal vast zit met zijn voet. Dop is blijkbaar van de bal geraakt en het gat om te vullen was groot genoeg dat de hoef er wel in maar niet meer uit kon.
Het is niet mijn paard/foto's, dus weet niet of ik dat mag plaatsen


Dit is inderdaad in het nieuws nu, maar is ook al zovaak gebeurd. Snap eigenlijk niet dat dat ding nog in stallen ligt :+ Al zien we op bovenstaande plaatjes dat soms niks veilig is :')

heb vertrouwen, houd moed

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:14

Er zijn geen foto’s van omdat we te druk waren met hem er af krijgen maar een van de idioten hier is er tijdens het steigeren in geslaagd om met zijn voorhoeven op de bakrand terecht te komen terwijl ik er op zat. Vervolgens kon de idioot in kwestie niet meer bedenken hoe hij er weer af kon. :roll:
We hadden verschillende issues op te lossen toen. Nl of ik bleef zitten of er af zou komen en hoe we hem er het best af haalde. De consensus was dat afstappen meer risico zou geven dan zitten blijven en vast houden gezien we hoopte dat hij wel aan zelfbehoud zou doen. Dus een goede vriend heeft heel voorzichtig de longe er aan gedaan om hem van op een veilige afstand duidelijk te maken dat hij ‘opzij’ kon en niet achterover hoefde terwijl ik me wel voor bereidde om me er af te gooien indien hij tóch voor achterover zou kiezen en dan zouden die op de grond proberen hem weg van mij te doen springen. :+ Gelukkig koos hij meteen om ‘opzij’ te gaan zodra hij alleen opzij een hulp voelde. :=

Sinds word ik erg voorzichtig als ik een brede bakrand zie _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:41

Geen foto van gemaakt maar mijn pony is meester der ontsnappen als er geen stroom op staat. Staan 3 draden maar nog ontsnapt die. Een keer meegemaakt dat hij richting snelweg gallopeerde, op de invoegstrook rende toen toeterde er een vrachtwagen waar die gelukkig van schrok en de andere kant op rende. Na een half uur hadden we hem te pakken. Was echt bang dat ik hem kwijt zou raken :(:)

Esmee_RS
Berichten: 4878
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:45

Hilary schreef:
[ [url=m/L0m9ck.jpg]Afbeelding[/url] ]
De volgorde was draad - voorbenen - draad - achterbenen. Gelukkig bleef hij staan tot ik bij ‘m was, was de stekker al uit het stroomapparaat en kon ik op de draad gaan staan om de voorbenen naar de kant van de achterbenen te helpen. Daarna maar wat hogere paaltjes gehaald en wat meer tik op de draad :+

Hij heeft zich ook een keer in de paddock in de draad gerold, beetje zoals die mini in dat hek hierboven. Ook hij bleef liggen tot ik de draad aan de kant kon doen en hij z’n benen mooi neer kon leggen om weer op te staan. Geen foto van, was iets te druk bezig om alles te redden en heel te houden. Wel hard gelachen daarna :))

Elastieken! :D

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 19:41

Op een stal waar ik werkte hadden ze echt veeel te kleine stallen voor hun eigen sportpaarden. Paarden mochten nooit naar buiten, bang om gewond te raken. Mochten 2x per week even los in de bak... En die stallen konden ze hun kont niet in keren.

Meidje was klaar met rijden, zadel afgedaan en die hing ze terug op de plek waar het hoorde. Kwam terug, paard was gaan liggen en had zich tegen de muur vastgerold... Zijn been lag in een hele vreemde positie ook...

Met 10 man paard omgerold gekregen met behulp van touwen en dekens eronder. Paard is er 'goed' vanaf gekomen met een week een dik been en wat schaafwonden...

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

alice0cullen
Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:10

Helaas geen foto van maar paard is tijdens het voeren buiten eens vast komen te zitten in de hooibak. Ze wou een paard wegsturen maar vergat dat de bak tussen haar en het paard zit en is zo al achteruitlopend in de bak gegleden met haar achterhand, waarna ze heel kalm bleef zitten met haar kont in de hooibak. Tot stalhouder er een schep tussen heeft gedaan en haar zo weer uit de bak heeft gelepeld. :')

Sidenote, ik ben Autistisch dus alvast mijn excuus als ik tekst ietwat te letterlijk neem.

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:16

[ img ]
Als je echt dat grassprietje onderaan bet taluudje wil hebben.....
Ik had haar heel snel gespot en met hulptroepen er snel weer uit

Mirre1415
Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Re: Paarden in vreemde situaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:17

Hahahahah dit is leukkk!!! Paarden kunnen soms ook zo'n klunzen zijn _O- :# /3

Regenboog!
*pum* :O

tinkert_tje
Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:20

Gypsy schreef:
Gloa dit is een hint dat je een heuvel moet aanleggen. :D

Mijn trekpaardkruising kruipt ook overal in... Heb nog een filmpje met wat van haar stunts.
[ Video ]


Whaha geweldig wat een koele kikker.

Hier had mijn merrie afgelopen jaar het slowfeeder net aan haar hoefhangen.
Gelukkig bleef ze rustig staan en stond ze te wachten op hulp.
hoelang ze zo heeft gestaan geen idee ik vond hij s’morgens vroeg met haar voet vast in het net :?

Op vakantie op Texel met of zonder paard——->http://www.paardenhoteltexel.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, OmgiliBot en 157 bezoekers