Hoe vertel ik mijn ouders dat ik een paard ga kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15187
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:25

Mondy schreef:
MarliesV schreef:
TS, het is wel jammer dat je alleen op die post ingaat en niet op de rest.

Moet je het even op je in laten werken? Of valt het tegen dat bijna iedereen iets adviseert wat je liever niet had willen lezen?


Lekker zuur die laatste zin.

Ts ook ik denk dat je er goed over na moet denken of je samen een paard moet delen. En als je t al doet alles goed op papier te zetten.


Jij maakt dit zuur, ik niet. Is van mijn kant geschreven uit puur interesse en zo is het ook door de TS gelezen kan ik je vertellen.

TS, goed dat je het hebt verteld en fijn dat de reactie meeviel.

Over het samen doen, tja, je weet mijn mening. Maar het is jouw leven en jouw beslissing. Ik hoop oprecht dat het goed gaat en jullie een leuk paard kunnen delen.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Hoe vertel ik mijn ouders dat ik een paard ga kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:32

Jee ts wat leuk een eigen paard ik heb het pas gedaan dat ik wat ouder was en helemaal alles voor me kaar had werk en een huisje enz. Samen doen lijkt me lastig zou er niet aan beginnen maar ja das je eigen keus . Ik denk dat ik hem liever zelf zou kopen en dan vriendin als bijrijder zou willen hebben dan hou je zelf ten alle tijden de zeggenschap als er wat is en kan je ook een paard zoeken waar je de perfecte match bij hebt. Maar ben wel benieuwd wat voor paard het gaat worden laat je dat nog even weten ☺️

Igid1
Berichten: 10
Geregistreerd: 13-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 10:46

capopjekop schreef:
Dan kan iedereen wel stoppen met reageren want ze heeft het al vertelt :')

Ik zie de ts reageren op de adviezen het niet te doen met we laten alles op papier zetten. Ik krijg het idee dat ze het onderschat. Want je kunt niet alles op papier zetten en gaat gegarandeerd voor verrassingen komen te staan. Dat heb je als je met mensen en levende dieren werkt. Dieren kunnen ziek worden, sta je er dan hetzelfde in hoe ver je gaat met behandelen? Je kunt gaandeweg anders tegen dingen gaan aankijken. Pas je dan continu aan bij de notaris? Mss blijkt het paard na aankoop toch niet helemaal bij een van de 2 te passen. Hoe ga je daar mee om? Het is handig om te weten dat er dus ondanks je goede voorbereiding en hoe volwassen je bent altijd onenigheid kan ontstaan. Want je kunt niet alles voorzien. Ik heb vriendschappen om minder kapot zien gaan.

En ja het kan ook goed gaan. Maar het is een geruststellende gedachte dat je het paard ook alleen zou kunnen onderhouden mocht het fout lopen


Gelukkig kunnen we het paard allebei alleen onderhouden als het mis zou gaan :)

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Hoe vertel ik mijn ouders dat ik een paard ga kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:47

Als je dat aan het begin gemeld had,had dat best een gezeur gescheelt denk ik :+

Hoe reageerde je ouders?

okdoei
Berichten: 619
Geregistreerd: 25-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:49

Saaams schreef:
Enige tip die ik heb koop het paard nooit samen met een vriendin..


haha precies dit.

BritHittepit

Berichten: 2548
Geregistreerd: 05-09-09
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:56

Igid1 schreef:
capopjekop schreef:
Dan kan iedereen wel stoppen met reageren want ze heeft het al vertelt :')

Ik zie de ts reageren op de adviezen het niet te doen met we laten alles op papier zetten. Ik krijg het idee dat ze het onderschat. Want je kunt niet alles op papier zetten en gaat gegarandeerd voor verrassingen komen te staan. Dat heb je als je met mensen en levende dieren werkt. Dieren kunnen ziek worden, sta je er dan hetzelfde in hoe ver je gaat met behandelen? Je kunt gaandeweg anders tegen dingen gaan aankijken. Pas je dan continu aan bij de notaris? Mss blijkt het paard na aankoop toch niet helemaal bij een van de 2 te passen. Hoe ga je daar mee om? Het is handig om te weten dat er dus ondanks je goede voorbereiding en hoe volwassen je bent altijd onenigheid kan ontstaan. Want je kunt niet alles voorzien. Ik heb vriendschappen om minder kapot zien gaan.

En ja het kan ook goed gaan. Maar het is een geruststellende gedachte dat je het paard ook alleen zou kunnen onderhouden mocht het fout lopen


Gelukkig kunnen we het paard allebei alleen onderhouden als het mis zou gaan :)


Waarom kopen jullie dan beide niet gewoon je eigen paard? Dan kunnen jullie als vriendinnen ook vak samen rijden/wandelen...

Je mag altijd pb sturen, ik heb in soort gelijke situatie gezeten maar zou dit NOOIT nog doen! Koop gewoon je eigen paard waar je je eigen ding mee kan doen zonder rekening te houden met de ander...

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:59

okdoei schreef:
Saaams schreef:
Enige tip die ik heb koop het paard nooit samen met een vriendin..


haha precies dit.

Ja loopt bijna altijd verkeerd af

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:01

Igid1 schreef:
Gelukkig kunnen we het paard allebei alleen onderhouden als het mis zou gaan :)

Dan is de constructie van één eigenaar en een leaser dus veel beter, en kan je veel ellende besparen.
"Als het mis gaat" zoals me zelf zegt betekent dat het conflict er dan al is, en wie van beiden krijgt het paard dan, hoe wordt dat geregeld financieel, speciaal als het dier ouder is, of niet meer helemaal gezond is. Daar gaat je contractje je écht niet voor behoeden.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:02

Ik vind het wel lastig, ik heb toen mijn paard stiekem op 16 jarige leeftijd gekocht. (moeder wist het pas na 2 jaar dat hij echt van mij was :+ )

En al die tijd rijd een vriendin hem wel eens voor mij. Maar hij is wel echt van mij. En zelfs dan heb ik nog wel eens onderlinge irritaties.

Ik vind zelf dat je een paard bijna niet door 2e kan delen, het is echt wel het fijnste als je hem zelf kan doen en dat je geen rekening hoeft te houden met een ander.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:04

Ik vraag me vooral af waarom je je vriendschap op het spel zou willen zetten, enkel om wat centen te besparen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:04

xCynthiaVos schreef:
Ik vind zelf dat je een paard bijna niet door 2e kan delen

Kan wel. Nadeel is alleen dat je hem dan eerst moet slachten.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:05

Kuggur schreef:
xCynthiaVos schreef:
Ik vind zelf dat je een paard bijna niet door 2e kan delen

Kan wel. Nadeel is alleen dat je hem dan eerst moet slachten.

:')

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:14

Kuggur schreef:
Igid1 schreef:
Gelukkig kunnen we het paard allebei alleen onderhouden als het mis zou gaan :)

Dan is de constructie van één eigenaar en een leaser dus veel beter, en kan je veel ellende besparen.
"Als het mis gaat" zoals me zelf zegt betekent dat het conflict er dan al is, en wie van beiden krijgt het paard dan, hoe wordt dat geregeld financieel, speciaal als het dier ouder is, of niet meer helemaal gezond is. Daar gaat je contractje je écht niet voor behoeden.


Helemaal mee eens. Als geld het probleem niet is zou ik al helemaal geen paard willen delen en risico willen lopen om ruzie te krijgen met je vriendin. Ik keek er vroeger ook makkelijker tegenaan dan nu. Vroeger had ik minder ideeën hoe ik mijn paarden zou willen houden. Naarmate je langer eigenaar bent krijg je daar toch wel een duidelijker beeld bij.

Kijk alleen maar op bokt hoeveel problemen/irritaties er al zijn met bijrijders/verzorgers, soms gaat dat zelfs over mensen die bevriend zijn. Een paard delen gaat nog een stapje verder. Je moet echt heel goed op een lijn liggen qua ideeën over paarden houden.

Maar goed, ts heeft haar keus al gemaakt denk ik. Hopelijk wordt zij een van de succesverhalen. Benieuwd of jullie een leuk paardje vinden die bij jullie allebei past :)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:18

Kuggur schreef:
Igid1 schreef:
Gelukkig kunnen we het paard allebei alleen onderhouden als het mis zou gaan :)

Dan is de constructie van één eigenaar en een leaser dus veel beter, en kan je veel ellende besparen.
"Als het mis gaat" zoals me zelf zegt betekent dat het conflict er dan al is, en wie van beiden krijgt het paard dan, hoe wordt dat geregeld financieel, speciaal als het dier ouder is, of niet meer helemaal gezond is. Daar gaat je contractje je écht niet voor behoeden.


Dit. Heb je nooit conflict is er nooit een probleem. Heb je conflict, dan is het probleem veel makkelijker op te lossen dan in de constructie dat je beide eigenaar bent.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe vertel ik mijn ouders dat ik een paard ga kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:22

Notarieel vastleggen is ook niet gratis :=.

Ik denk dat de constructie die je nu bedacht hebt, TS, je meer kost (al dan niet financieel) dan dat het oplevert.

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:42

Kuggur schreef:
xCynthiaVos schreef:
Ik vind zelf dat je een paard bijna niet door 2e kan delen

Kan wel. Nadeel is alleen dat je hem dan eerst moet slachten.



True hahahha

L_iek
Berichten: 9708
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:44

_San87_ schreef:
Notarieel vastleggen is ook niet gratis :=.

Ik denk dat de constructie die je nu bedacht hebt, TS, je meer kost (al dan niet financieel) dan dat het oplevert.


Precies dit. Bespaar de notaris en koop zelf een paard.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 21:18

Komt die vriendin met wie je je paard wil gaat kopen niet op bokt?
Maar je vraag is opgelost toch. Je hebt het je ouders verteld

Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Hoe vertel ik mijn ouders dat ik een paard ga kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 15:43

Ik ken 2 meiden (beste vriendinnen) en bij hun ging het wel goed om samen een paard te kopen. Maar het gaat ook erg vaak fout dus ik zou het ook zeker nooit doen. Maar zo te lezen ga je het toch met je vriendin samen doen. Super dat je je ouders het verteld hebt en dat je moeder zelfs mee gaat zoeken naar jullie paard +:)+
Ik hoop dat het goed blijft gaan tussen jou en je vriendin ;)