Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 17:05

Het loopt met een sizzle af.. _O-

Feyre is adhd met de warmte..Malik vindt op de wei staan al te warm..

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 20:33

Goede berichten,Sizzle!


Wat hebben jullie toch geweldige paden om op te rijden, Berdien!
Feyre heeft misschien het voorjaar in haar bol!

Vandaag hebben we voor het eerst sinds de droes weer een keer een rondje van meer dan 20 kilometer gedaan.
Ook nog eens een redelijk technisch rondje met klimmen en dalen, smalle paden, bochten etc.
Was heerlijk weer, ook voor de paarden!
Joya was fit zat, gelukkig, in draf en galop was ze nogal voorwaarts.


Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 22:17

MirandaMalik schreef:
Het loopt met een sizzle af.. _O-


:')

Ze heeft inmiddels wel weer gerold op de wei, dus dat is een goed teken. Ook lijkt ze weer zat energie te hebben terwijl ze er een paar dagen geleden nog zo mat bij stond. Dus ik denk dat alles wel goed zit.

Wat fijn dat Joya zoch zo goed hersteld heeft.

MirandaMalik, Grappig hé, hoe verschillend paarden met hitte om kunnen gaan.

Een ADHD trekpaard… die wil je niet recht op je af zien komen :=

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 23:01

Wij waren vanochtend al op pad en Fey zweette ook wel flink, maar ze had energie genoeg :))

Wat heerlijk Fransje! Eindelijk weer op pad!

Haha Sizzle :D Ze weegt maar 800 kilo. Wel een flink opgevoede en geremde 800 kilo 8-)

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 08:59

<3

Ben best tevreden hoe ze er momenteel uit ziet!



Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding




Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:22

Daar mag je zeker tevreden over zijn. Ze is prachtig <3

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 13:46

Wat ziet ze er weer goed uit Fransje! Ze is prachtig zo.
En Bjelle ook weer op de goede weg.

Hier heeft Polletje zonnebaden tot zijn grootste hobby verheven. Zodra hij in de paddock wordt gezet stort ie ter aarde en blijft liggen. Ook als er paarden langslopen is het m teveel moeite om zn hoofd op te tillen. Hij doet dan net een oog open of draait met zn oor.
Ligt er dus zo bij
Afbeelding

Diep in slaap (geluid aan)
https://www.youtube.com/shorts/HHkwP9t_2wE

Maar hij kan ook best wel gewoon zijn; hier voor de 3e keer onder het zadel. Gewoon heel braaf.
https://www.facebook.com/10000188056179 ... 801542658/

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 22:39

Heerlijk voor Polletje om lekker in de zon te slapen!
Ze hebben als ze zo jong zijn en vol in ontwikkeling ook wel meer slaap nodig dan een volwassen paard.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 10:56

fransje23 schreef:
Heerlijk voor Polletje om lekker in de zon te slapen!
Ze hebben als ze zo jong zijn en vol in ontwikkeling ook wel meer slaap nodig dan een volwassen paard.


Yep I know. Maar ontzettend grappig als je stalgenoten komen vragen of hij wel oke is omdat hij al 1,5 uur er zo bij ligt. _O-

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 12:15

Heerlijk. Hij ziet eruit als een kleuter in de zandbak

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 14:45

Heerlijk zo'n zonnend paard! Hij doet ook braaf zijn werk, fijn :j

Duimen dat Kenzo drachtig is!

Wat ziet Joya er goed uit!! Mooie foto's :j

ADHD Feyre := lekker bezig zeg zo samen op pad wel :)

Hier rustig aan, vorige week een stap opgebouwd qua werk dus ik is nu steeds halfdood en de paarden hebben vrij :+ bolle Pinda geniet van dagen grazen en de teruggekeerde koetjes-buren, en Miep staat 1-2u per dag op het gras inmiddels en is daar dolgelukkig mee. En Jip heeft een nieuw verzorgstertje :)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 18:33

Pindanootje is 7 jaar geworden vandaag! *\o/* <3
Afbeelding


En om dat te vieren...mocht ze aan het werk met haar bolle grasbuikje :))

Afbeelding

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:42

Hieperdepiep voor Suikerpinda! Want ik vind dat als je jarig bent, dat toch wel extra zoet is :P

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:28

Gefeliciteerd!

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 23:30

En, Kenzo is drachtig gescand. Nu nog blijven zitten maar de eerste hobbel is weer genomen. ;)

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:03

Gefeliciteerd 2x
:D

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:28

Alsnog gefeliciteerd met Pinda!

Jullie ook gefeliciteerd, Babootje! Is wel een heel belangrijke eerste hobbel.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:31

Nog gefeliciteerd pindanootje!! *\o/* :# :)F
Wat zielig zeg dat ze moet werken.. :P

Sizzle nog steeds verbetering?

Feyre stampt lekker door. :D

Joya ziet er goed uit, mooie foto's!

Een heel erg lui paard en een drachtige, gefeliciteerd!

Malik kan nooit zo goed tegen de warmte, echte Arabier. :+
Maar nu gaat het wel wat beter dus straks maar even kijken of we een beetje kunnen trainen.
Vanmorgen heb ik met mijn leentrain paard geoefend en nog een rondje door het bosje gemaakt.
Dit is een foto van eerder ik zat er vandaag naakter op. :')

Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:18

Ja, bijna niets meer te zien gelukkig +:)+
Afgelopen zaterdag een trail lesje gedaan (aan de hand), toen merkte ik wel hoe onopgevoed ze geworden is van dat gedoe. Op vreemd terrein merk je dat beter dan thuis.
Daar moeten we dan maar weer aan werken.

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 15:00

Van mijn kant beetje stil geweest, ik zat zelf echt in een dipje omdat ik even niet wist wat ik met Koda aanmoest. Getwijfeld over second opinion, het webinar gekeken van Aimee de Rooij en besloten dat ik even aan zou kijken hoe mijn eigen behandelaar hem vond bij de controle. En wonder boven wonder was zij hartstikke positief! Dus inmiddels heb ik weer een duidelijke koers: zo veel mogelijk bewegen zonder teveel te belasten en per dag kijken hoe het gaat. Hij mag heel veel, hij hoeft niet heel veel :) Praktisch gezien betekent dat dus zo veel mogelijk rechte lijnen, accepteren dat hij op de voorhand loopt maar hem wel wat helpen bij de verticale balans. We wandelen/hardlopen/fietsen veel en zo'n 1 a 2 keer per week zit ik erop, gaat prima :D

Verder gaat het beleren van Sam, de haflinger van mijn stalgenoot, super! Ik doe het weer helemaal alleen maar ook hier is de goeie basis die we hebben gelegd met het grondwerk weer zo'n fijne start van het rijden. We hebben sinds de zadelmaker is geweest een keer of 5 gereden (5-10 minuten per keer) en hij pakt het super snel op. Met hem durf ik alleen nog niet naar buiten in verband met drukke weg waar we langs staan en zijn heftige reactie op auto's. De bak is ook gortdroog dus daar wil ik niet al te veel in werken, vandaar maar 5 keer gereden in ongeveer een maand tijd. Maar dat geeft niet, hij doet elke keer weer een positieve ervaring op en vindt het super leuk.

Sizzle lastig zo'n paard dat niet durft te liggen. Bij ons op stal kwam een nieuwe merrie eind februari/begin maart (durf het niet meer precies te zeggen) en die heeft eind mei ein-de-lijk gelegen. We hebben een soort feestje gevierd :') Wat een impact heeft dat op zo'n paard. Inmiddels ligt ze regelmatig te slapen met de rest.

Fransje wat heerlijk dat jullie weer lekker op pad kunnen, is jullie zo gegund *\o/*

Haha ik dacht dat Feyre altijd een koele kikker is, maar met warm weer wordt ze opeens ADHD _O-

Gefeliciteerd met Pinda **\O/** **\O/** Ik besef me dat Koda ook bijna jarig is, goed dat ik dat nu weer even weet.

Miranda wat is dat voor leuk dier waar je op zit? Een Schwarswalder Fuchs?

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:55

Vandaag met Mexx naar de veearts omdat hij al een poosje een beetje narrig is bij aansingelen en gevoelig op zn buik. Ook met rijden reageert hij met staartzwiepen op t been. We vermoedden dus maagproblemen. Dus een gastroscopie gedaan.
Er zit wel wat irritatie maar niet zodanig dat hij daar nou heel veel last van zou hebben. De DA zei wel dat het management heel goed is qua voeding en dit dus echt wel door stress zal komen. En dat zou ook zomaar kunnen want hij is een enorme binnenvetter. Hij heeft wel een kuurtje mee gekregen, kijken of dat wat doet.
Omdat Mexx bij de keuring bij aankoop ook KS klasse 3 had toch ook gelijk een foto gemaakt van zn rug. Destijds was het wel een positief aankoopadvies. Het valt namelijk binnen de acceptatienorm daarvoor. Ook al is hij helemaal niet gevoelig op de rug heb ik toch die foto maar laten nemen om uit te sluiten, dat hij daar mss last van zou kunnen hebben. En ik was wel benieuwd hoe het daarmee stond na bijna 3 jaar. Maar hij is dus verbeterd naar klasse 1. Ik wist niet dat dat kon. Maar dat kan dus met goed trainen. Ik wist natuurlijk wel dat je KS paarden met goed trainen kunt verbeteren, maar hier wat dus hier van een klasse 3 naar 1 gegaan. Dat betekent dat de stand van de wervels wel zo blijft, maar er geen reactie meer is. Blijft natuurlijk dat zo'n paard - maar dat geldt voor alle paarden natuurlijk - wel goed gereden moet blijven. Hij wordt nu 6 dus ik verwacht wel dat het zo blijft. UIteindelijk is hij voor verkoop, dus ik vond het wel fijn om te weten.
Hopelijk helpt t gastro kuurtje om hem zich weer helemaal topfit te laten voelen.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:21

Ah Sizzle wat goed!
Weer een beetje oefenen op vreemd terrein, met Malik precies hetzelfde, leek ook net of ik hem voor het eerst mee nam aan het halster laatst. :=

S1993 wat goed dat het nu zo gaat met Koda! Heerlijk dat je twee keer per week erop kan en een manier hebt gevonden om hem goed te houden.

Babootje dat is ook goed nieuws van de ks. Hopelijk voelt hij zich binnenkort beter.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:23

Wat een positieve verrassing Babootje met de KS.
Narrig met singelen is lastig, dat kan altijd zo veel zijn.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 21:48

Feyre is vandaag weer op de weegschaal geweest:
Afbeelding
{:}

Ze was er zelf wel content mee := Ze is ook op deze stal (70 paarden) de zwaarste.
Afbeelding

En na de les van zondag, ze had weer veel te verwerken.
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 22:18

Damn… dat is nog 100kg zwaarder dan mijn 10cm grotere shire x Clydesdale met overgewicht. :+