Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:36

Dan kan ik je samen met een vitamineboost ook een kuur VermX aanbevelen. Goede weerstand komt vanuit de darmen. Ik doe het ook altijd na de winter en voordat ze de wei opgaan. En ik moet zeggen: De paarden zien er na zo'n kuurtje mega goed uit.

https://www.agradi.nl/verm-x-brokjes-ex ... F8QAvD_BwE

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:39

Wij bouwen gewoon gestaag op :j

Joya voelt fit en goed aan. Merk met name in de galop dat ze weer sterker in de achterhand aan het worden is. Vorig weekend wat heuveltjes gereden om de billen te trainen.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:01

Fijn om te horen Fransje! Joya heeft wel een jas uitgedaan. Die heeft nog wel wat bij te komen.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:04

fransje23 schreef:
Knappe hengst uitgekozen,Babootje! Straks heel lang wachten tot het veulen er is.
Lijkt mij ook fijn om het gewoon zelf allemaal in de hand te hebben!


Nog bedankt voor je tip trouwens! Ze gaat komend weekend naar Carola Timmer en blijft daar dan ook op de wei. s Winters kan ze bij een buurman iets verderop waar Carola ook haar eigen paarden zet als ze geen plek heeft. De paarden komen daar ook in de winter elke dag buiten.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:17

Graag gedaan! Bij Carola kun je erop vertrouwen dat je paard goed verzorgd wordt! :j


Joya mist nu nog vooral nog wat bespiering al zie ze er voor een paard wat zolang ziek geweest is erg goed uit. Althans daar krijg ik complimenten over van de dierenarts, paardentandarts, hoefsmid en instructeur :)
Bespiering kost natuurlijk gewoon tijd en training.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:36

Binnenkort gaan Joya en ik een keer starten op een dressuurwedstrijd. Is voor mij voornamelijk als voorbereiding op de dressuursport van een WE-wedstrijd. Joya heeft nog nooit een proefje gelopen en mijn laatste, onderlinge, dressuurwedstrijd was denk ik in 2005 of 2006 :') :+
Ben dus erg benieuwd hoe het gaat en hoe ze gaat reageren. Het is bij onze eigen vereniging dus dat is niet nieuw maar de verschillende banen en paarden die tegelijkertijd starten etc wel.
Witte hekjes is ze wel mee bekend omdat er bij onze vereniging in de zomer vaak een trainingsbasn met witte hekjes stond.

Wordt ook nog even een klusje om haar weer enigszins wit te krijgen...
Ik krijg weleens dit soort foto's van mijn stalgenoten >;) := Hoor ik mezelf, in gedachten, ook weer zeggen liever geen schimmel :D


Afbeelding

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:45

Ha ha, heerlijk zo'n modderbad toch. Ik heb zelf ook een schimmel gehad en moet zeggen dat ik eigenlijk vond dat ze onder de modder er na een poetsbeurt toch weer hagelwit uitkwam. Mest en urine is een ander verhaal, dus ik hield de stal heel goed schoon.

Lekker rustig opbouwen met Joya, als alle pro's zeggen dat ze er goed uit ziet, dan zal het ook heus goed met haar gaan. En spieren hebben tijd nodig, precies zoals je zelf zegt.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:06

Haha, een grijsschimmel :D
Maar inderdaad liever modder dan mestvlekken, die zijn veel lastiger.

Wat grappig dat het stekelharige toeneemt bij pinda.
Miep heeft echt een heerlijk blij koppie, en ze ziet er inderdaad super uit!

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 21:37

Mestvlekken zijn met de modder wel mooi gecamoufleerd.Die heeft ze namelijk ook ...
Vandaag weer haar hele oor, wang en nek omdat ze waarschijnlijk een drol als kussen heeft gebruikt :')
Heel fijn dat ze graag helemaal plat slaapt maar niet handig op het gebied van vlekken.

Poephoofdje bij de bollen


Afbeelding

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:04

Wat een bijzonder gezicht zo.
Ik ken de bollenvelden niet van zo dichtbij

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:09

Wij hebben hier veel bollenvelden.

De eerste foto is voor een veld Blauwe druifjes, er achter staan tulpen.

Dit is een heel veld met tulpen.


Afbeelding

Heb vandaag rondje bollenvelden gereden want nu zijn ze mooi.
Binnenkort worden de tulpen weer gekopt en dan zijn het weer saaie velden.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:56

Mennnnn Fransje wat is dat toch mooi! :wow: geeft gave oortjesfoto's :j

Mestvlekken en concours, heerlijk is dat he :') sterkte daarmee :P Biotex en grijze omaatjesshampoo are your friends haha.

Ik ga eens kijken naar die VermX, klinkt wel passend!

Vandaag werd het land geïnjecteerd, dus hepie en hepie even op de bak opgesloten. Het is wel duidelijk wie de juiste prioriteiten heeft _O-

Afbeelding

Maar na wat gestuiter moest ook Pinda dringend kantjes maaien dus dat scheelt :D ze zijn nu diep teleurgesteld dat ze niet meer op het land mogen, ocherm.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 14:23

Vanmorgen een proefje gestart,BB dus zonder startkaart. Gewoon als oefening en voor de gezelligheid.

Ben zeker niet ontevreden,we hadden 195,5 punten en de opmerking dat we makkelijk B kunnen starten :)
Weet nog niet of ik dat ga doen.


Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:45

Wat zien jullie er deftig uit!
Wel vreemd zo maar wel mooi. :))
Jullie kunnen het in ieder geval wel!
Mooie foto's van de bollenvelden.

Ach arme pinda, mocht geen gras.
Maar dan groeit het straks wel goed.
Kijk haar eens uitsloven.

Hier maar weer wachten tot het onweer afgelopen is. >;)

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 22:18

Ja, we kunnen het wel! Jury benoemde ook precies de punten waar we in de les ook aan werken dus het sloot mooi aan. :j

Hier gelukkig geen onweer, wel regen maar dat is goed voor het gras.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 22:26

Dat is toch een leuke opsteker :)

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 22:57

Dat is inderdaad fijn dat de jury overeen komt met wat je zelf denkt.

Dat onweer is wel echt vervelend ja.
En we hebben sinds we hier wonen nog nooit zoveel regen gehad dat onze wadi gevuld was! :D

Afbeelding

Maar dat zal wel weer snel wegtrekken.. :')

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 12:03

In Noord-Holland wel wat regen gehad maar niet zo heel veel. Het is wel erg vochtig en warm dus daardoor klef

Gisteren nog een Working Equitation trail clinic gehad.
Was ook erg leuk en Joya deed het super goed!
Degene die de les geeft doet dat heel leuk en positief. Huiswerk mee, dus we kunnen aan de slag.

Ook al twee wedstrijden in te planning of eigenlijk de dag geblokt in mijn agenda zodat ik eventueel kan gaan starten.

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 14:23

Wat zien jullie er goed en blij uit op wedstrijd Fransje, en met top resultaat! Superleuk *\o/* en mooie plannen met die WE clinic, dat lijkt me ook tof om eens te doen.

Vreselijk veel regen en onweer in het noorden gehad hier idd, MM's poel is een herkenbaar beeld :)) maken je paarden er ook gebruik van?

Hier gisteren voor het eerst in een half jaar een heel kort beetje les gedaan :# alleen in stap en echt maar een kwartier ofzo, maar het begin is er. Nootje deed heel braaf haar best :)
Haar conditie is wel ongeveer net zo slecht als de mijne, dit was vervolgens s middags :+

Afbeelding

En ik lag in ongeveer dezelfde vorm in de tuin voor pampus _O- nog een hoopte doen voordat het weer ergens op lijkt qua sportconditie :))

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:11

fransje23 schreef:
Vanmorgen een proefje gestart,BB dus zonder startkaart. Gewoon als oefening en voor de gezelligheid.

Ben zeker niet ontevreden,we hadden 195,5 punten en de opmerking dat we makkelijk B kunnen starten :)
Weet nog niet of ik dat ga doen.


[ [url=m/TIjIon.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hee leuk om jou nog es te zien in een "kek pakkie". En Joyja zo mooi gewassen :+
195,5 punten is niks om je voor te schamen. Gewoon doen zou ik zeggen. Misschien ga je het onwijs leuk vinden. :D

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 18:33

Mooi zwembad heb je daar in de bak Miranda! Gaan ze er niet uit drinken? Ik ben altijd wel beducht voor zandopname.
Ons jonkie Polletje neemt grote happen van t zand in de paddock. Er zijn al een paar zandwegkuren doorheen gegaan. De nieuwigheid is er nu volgens mij een beetje af. Het wordt minder.

@Vientje: Dat Noot dr conditie gelijk opgaat met die van jou kan een voordeel zijn. :D

Afgelopen weekeind voor het eerst sinds November 22 weer gestart met Mexx. Hij was er natuurlijk even uit met zn hoefscheur, maar eer je weer op hetzelfde niveau opgebouwd bent, ben je zomaar weer een halfjaar verder. Hij heeft dit weekeind zijn 2e en 3e wedstrijd in M2 gelopen tijdens een 2-daagse op onze eigen stal. Zo relaxed hem niet heen en weer te hoeven slepen.
1e wedstrijd 187 punten en 188,5 op vrijdag. 2 x 1e plaats. Op Zaterdag 209 en 179 punten. Mexx schrok van iemand langs de baan juist op het moment dat hij travers moest. Dus niet getoond, een 2 ipv een 6 of hoger. Een dubbelteller en dus gelijk -8. Dat tikt aan. De overgang erna was dus ook niks. En dan gaat t hard met de punten naar beneden. Al met al heeft ie t supergoed gedaan. Er zit ontzettend veel progressie in nu.
We houden m dus nog maar een poosje.
We zijn nu met m 2e draf aan het oefenen. Dat vind ie heel leuk en gaat te pas en te onpas zn 'dingetje' doen als je m terug laat komen, wat in de wedstrijd natuurlijk ook niet de bedoeling is, en dan zorgt voor een hupsje.
Het is zo'n fijn paard dat enorm zn best doet.

Polletje doet het ook enorm goed. Dat paard is zo supermakkelijk en geeft nergens om. Hij wordt nu gelongeerd met zadeltje, Heeft ook al een beetje druk op t bit gehad middels een bijzetje. Hij vind t allemaal eigenlijk wel best.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 22:54

Lekker samen op gaan bouwen, Vientje!
:)


Ik denk dat het qua zand binnen krijgen het drinken uit zo een poel wel meevalt. Zand zakt snel naar de bodem omdat het zwaarder is.
Zand eten is natuurlijk wel link! Heeft hij wel hooi in de paddock en heeft hij een maatje?

Is wel heel relaxed wedstrijd op eigen stal! Goede resultaten van Mexx!

Wie weet vraag ik nog wel een startkaart aan.
Mijn stalgenoot zou dat wel gezellig vinden. Kunnen we samen heen en we kunnen het dichtbij redden,10 minuten stappen onder de man.

Maar ik vind de sfeer bij dressuurwedstrijden veelal ongezellig,te individualistisch. Daarbij is het ook veel werk, zeker met een schimmel, voor een paar minuten. :+

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 07:36

Fijn dat bij iedereen weer een stijgende lijn is.
Ben benieuwd hoe je jonkie dadelijk onder het zadel is Babootje.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 21:22

Hier ook een voorzichtige positieve post. Heb weer 2 ritjes gemaakt, met Mac, en ik heb weer een totaal ander paard, of eigenlijk, de oude Mac was terug! Hij is sinds 1,5 week van zijn ijzers af, dit heb ik besloten omdat hij er nog steeds niet 100% op liep dus ik wilde zien hoe het zonder gaat omdat de ijzers me financieel zo kaal trekken en hij steeds na 4-6 weken weer een ijzer kwijt is. Het was gewoon nogal veel gedoe voor geen 100% resultaat. Tot nog toe lijkt hij hetzelfde zonder ijzers te lopen als dat hij met deed.

Maar goed, ik had dus weer 2x gereden en hij was weer normaal! En dan bedoel ik in zijn gedrag, ik kon weer relaxt een bosrit maken zonder staken zonder noodstops hij was gewoon weer heel relaxt *\o/* ik heb lang getwijfeld of zijn gedrag kwam door pijn in zijn voeten, nu is het vermoeden dat het door de brok kwam, hij kreeg Vitalbix Timothee voorheen gewoon Daily Complete, en het gedrag is gelijktijdig ongeveer begonnen maar ik heb nooit een link gelegd, en sinds januari ben ik gestopt met dat voer, want ik vond het gewoon niet zo nodig nu hij vrijwel niks doet. En in januari was ook mijn laatste rit en toen was hij behoorlijk k*t. En nu is hij dus ineens weer normaal zoals hij voorheen altijd was <3 . Maar goed dit is nu na 2x rijden dus ik ben nog voorzichtig met mijn conclusie we moeten nog afwachten hoe de komende ritten zullen gaan :)

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 10:05

fransje23 schreef:
Zand eten is natuurlijk wel link! Heeft hij wel hooi in de paddock en heeft hij een maatje?

Ze staan nooit alleen in de paddock. Dat mag bij ons op stal niet. Er wordt niet gevoerd in de paddock; om onderling gedonder te voorkomen. Hij heeft wel een bal waar hij mee gooit en is eerst altijd wel even bezig om zn peeskappen uit te doen. :D.

fransje23 schreef:
Wie weet vraag ik nog wel een startkaart aan.
Mijn stalgenoot zou dat wel gezellig vinden. Kunnen we samen heen en we kunnen het dichtbij redden,10 minuten stappen onder de man.


Dat is prima te doen en ook wel weer gezellig.

fransje23 schreef:
Maar ik vind de sfeer bij dressuurwedstrijden veelal ongezellig,te individualistisch. Daarbij is het ook veel werk, zeker met een schimmel, voor een paar minuten. :+


Bij ons staan er heel wat meer wedstrijdruiters. Je ziet elkaar niet zo heel vaak omdat men verdeeld over de dag komt, maar op zo'n wedstrijd dag wel natuurlijk en dan is het ook altijd gezellig.
tja het werk... daarom heb ik geen schimmel :D :D Maar we een paard met hoge witte benen. Die moeten op de wedstrijddag dus echt wel gewassen. Want die houdt hij niet wit als je het de dag ervoor doet.
Hij houdt zijn box ook nou niet bepaald schoon.

Anouk. Fijn om te horen dat het voorzichtig aan weer beter gaat met Mac.! Duimen dat het zo blijft.