Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:08

Meelezer hier... Sommige stallen hebben ook als regel dat er niemand van buitenaf mag komen. Hier dierenarts en hoefsmid wel. De rest moet je eerst toestemming voor vragen van de stal eigenaar. Dus zou sowieso eerst op je stal overleggen of ze het wel toestaan...

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:18

Ik heb begrepen dat de SRP (Sector Raad Paard) heeft aangegeven dat het nu wel weer mag, omdat zadelpassers bijdragen aan het welzijn van het paard.

Mijn zadelpasser (Ella van Boomlooszadelpasservice) komt vrijdag langs. Met een beetje geluk is mijn nieuwe zadel dan ook binnen, anders passen we een vergelijkbaar model zodat we in ieder geval gaan werken met de juiste forkmaat etc.

Ik heb een filmpje van Feyre die over balkjes stapt op haar totaal unieke manier op de FB pagina 'oliebol' gezet en we hebben al meer dan 2500 likes {:} Wij shinen door te falen, da's ook een talent _O-

Hopelijk kunnen we na vrijdag weer lekker aan de slag met een eigen zadel voor haar!

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:20

Je kunt ook gewoon prima een zadel risico vrij aanpassen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:03

Op zich wel, maar je komt toch behoorlijk bij elkaar in de buurt en een zadelmaker heeft veel adressen op een dag.
En zij vallen niet onder urgent.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:38

Heb me aangemeld bij de oliebol, ben benieuwd! :D

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:53

PSvanLot schreef:
Op zich wel, maar je komt toch behoorlijk bij elkaar in de buurt en een zadelmaker heeft veel adressen op een dag.
En zij vallen niet onder urgent.


Niet allemaal hoor, mijn zadelpasser doet er niet meer dan 2-3 op een dag.


MirandaMalik schreef:
Heb me aangemeld bij de oliebol, ben benieuwd! :D

Leuk! Het is echt dé beste FB-pagina ooit, er staan zulke pareltjes op :')

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:55

Gekke Syd en Rudi :)) Grappig hoe veel ze zo van elkaar weg hebben.

Joya ook op sneeuwrit 8-) Mooie duinfoto ook, stoer zo in je eentje uitbreiden!

Fijn dat er niks zorgwekkends lichamelijk is CL, altijd goed om dat eerst uit te sluiten :j Ben benieuwd hoe het met de evt. nieuwe ruiter gaat.
Wel raar van je instructrice hoor, een beetje professionaliteit zou niet misstaan :o Maar goed, ik weet jullie onderlinge verhouding ook niet.

Spannend Sizzle, huis kopen! Ook wel lastig in deze tijd of niet?

Malik en de poownies :)) Ik vind je Shetters echt hilarisch :))

Mijn zadelmaker werkt wel nog gewoon gelukkig. Op 10 februari ook de osteopaat over de vloer voor Pinda, zag laatst dat ze haar staart af en toe wat scheef draagt in stap (onbelast) dus het zint me niet helemaal. Beter even checken op overgebleven blokkades na alle zadel-ellende :)

Gisteravond in de snijdende koude wind en stromende ijsregen les gehad, het zou droog blijven maar Buienradar loog :+ Arme instructrice was een ijspegel. Maar Pinda legde zich er braaf bij neer en deed weer als vanouds haar best <3 Straks hopelijk even aan de wandel buiten als het nog licht is en niet plenst, even een half uurtje de evt. spierpijn eruit lopen.

PSvanLot

Berichten: 10138
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:57

Toevallig stuurt ze me een uurtje geleden een berichtje, ze komt morgen even aan.

Osteo komt bij mij over een paar weken, eerst wat beter weer worden want ik wil dat ze dan zeker heel de dag buiten vrij kan bewegen. Dat is met dit grafweer wat moeilijker

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:34

We gaan zelfs misschien laten bouwen, we zijn in gesprek :D
Ergens vind ik het nu wel handig juist, nu hoef ik niet bij de bank langs, maar alles aan de telefoon. Voorheen stonden ze echt erop dat je langs kwam.

Oef, in de regen en wind les. Dapper!
Dat moet ik nog oefenen trouwens. Bjelle wordt nogal boos en opstandig van nattigheid in haar gezicht, maar neem het ze eens kwalijk :')

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:55

Hier werkte enkel de zadelmakers tijdens de eerste lockdown niet, toen was het zelfs moeilijk om een hoefsmid tot hier te laten komen.

Noemt die fb-pagina echt 'oliebol' of niet? Ben nu wel benieuwd, maar leek alsof het een foei was van bokt :')

Ik hoop nu ook dat ik aanstaande vrijdag meteen een zadel kan hebben, maar zit er dik in dat die ook nog besteld moet worden. Op hoop van zegen dat het een Kent & Masters kan worden.

Vientje, het is idd hartstikke onprofessioneel en loop er nu ook best verveeld mee. Nu is zij naast mijn instructrice ook wel een vriendin geworden, ik heb haar ook heel graag, maar dat neemt niet weg dat ik haar betaal om iets af te leveren en nu het gevoel krijg dat zij niet kan afleveren wat ik denk goed is voor mijn paard. Dat ik me nu moet verantwoorden voor wie ik laat komen tracht voor mij alle verbeelding. Al zeker omdat ze het heel erg naar zichzelf toetrekt op dit moment en het heel emotioneel maakt, terwijl ik degene ben die eigenlijk al 3 maanden niet meer deftig op Marie gezeten heb. De focus gaat verloren, wat nu is dat ik zo meteen terug met Marie aan de slag kan. Niet dat zij emotioneel geraakt is door het feit dat er even iemand anders komt rijden. Ze maakt er nu een beetje een gedoe van, maar als zij daar zo'n gedoe van maakt, wat moet ik dan wel niet zeggen? :=

Wat fijn dat Pinda zo flink is <3 Kan je toch even heel trots op zijn!

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:13

Dat verklaart het wel wat hoor, als zakelijk en vriendschappelijk zo door elkaar lopen :j Waarschijnlijk pakt ze het persoonlijker op dan dat het is bedoeld.

Pinda was ook niet geheel vrijwillig zo flink hoor, we waren beide aan het mutsen over "maar het is vies weeeeeer" ^) ^) ^) bij het de schuur uit gaan maar kregen toen een gezamenlijke schop onder de kont van instructrice :)) Dus we durfden na het opstappen allebei niet meer te miepen :') :D
Vroeger als veulentje viel ze regen altijd aan, Pinda is écht van suiker en kan enorm boos worden op regen :P

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:31

Dapper hoor, lessen met dit weer! Sil háát regen en met mijn krakkemikkige lijf ga ik ook niet vrijwillig drie kwartier in de regen rijden :)) Dus onze les afgelopen zondag verzet naar dit weekend. Maar jaaaaa... echt droger wordt het niet zo ^)

Wat ontzettend vervelend CL, en verre van professioneel ook. Ook als het wat vriendschappelijker wordt blijft ze nog wel je instructrice, en kom je zo gewoon niet verder. Jammer hoor. K&M zijn fijne zadels, hopelijk ben je na vrijdag voorzien van een fijn zadel!

En de FB-pagina heet niet oliebol :)) dat is de Bokt-censuur. Het is sh.iteventersunite :D Maar dan dus zonder punt er in.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:34

Vientje goed bezig in de regen.
Idd kan buienradar wel eens een leugentje vertellen, soms ook beter anders was het misschien niet doorgegaan.
Haha dat Pinda het ging aanvallen.. :')

Calipso het heet geen oliebol nee, :D maar poepeventers in het engels, je kan bij je instellingen op bokt wel wijzigen of je gecensureerde woorden wil uitschakelen.
Ik denk dat het gewoon lastig blijft die vriendschap zo, je had al eerder gedoe toch, hopelijk kun je het anders oplossen voor de lange termijn.

Er staan op verschillende sites dat de zadelmaker/passer niet komt nu, dat is wel onhandig dan.

Sizzle zelf bouwen is helemaal tof!

Psvanlot fijn als je zadel weer in orde gemaakt kan worden!

Berdien ik heb je post gevonden, er is nog wat werk aan de winkel. :D

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:49

Hahaha beetje maar he :D _O- Nou ja, hebben we wat te oefenen!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:58

Mijn vorige paard was ook geen talent met de balken, hij probeerde eerst alles in één keer te springen en daarna ging hij op elke balk staan ipv ertussen. Dat is wel beter geworden maar heel super werd het nooit. :')
Mijn shet kan heel goed springen en hij doet het graag!
Met Malik nog nauwelijks gedaan, maar hij springt wel eens iets wat in de weg staat, hij is in ieder geval niet bang.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:00

Tja in de regen rijden is in de winter in NL haast geen keuze meer....Maar alsnog flink hoor. Onze paarden zijn wat dat betreft ook gewoon watjes.

CalipsoLover Echt jammer dat jullie relatie daarop sneuvelt. Dat ligt niet aan jou hoor. Als je het even geen match vindt om wat voor reden dan ook moet je dat tegen elkaar kunnen zeggen. Het is wel jouw paard. Mijn dochter had voor zadelmak maken van Mexx in eerste instantie ook haar vriendin. Is een gediplomeerd instructrice die goed kan lesgeven en zelf ook goed kan rijden, heeft ook wel wat paarden zadelmak gemaakt, maar wij merkten dat ze op de grond nog net wat te weinig ervaring had, waardoor Mexx te weinig vertrouwen had. Toen ging het ook een x bijna fout en ging Mexx vies omhoog. Toen hebben we ook gezegd, we halen er voor de begeleiding vanaf de grond iemand anders bij. Het kan maar 1 x goed gaan met zulke dingen; moet niet nog een x gebeuren. Dat kon zij prima hebben. Heeft meegekeken en er ook weer van geleerd. Ook al heb je een aantal keren paarden zadelmak gemaakt, zulke profs doen er dagelijks een paar. De persoon op de grond is ook echt heel belangrijk. Degene die erop zit (mijn dochter dus) is daar volledig van afhankelijk. Ik heb die knoop dan ook doorgehakt.
Ik hoop dat jouw vriendin dat ter wille van de vriendschap ook inziet. Het is helemaal niet erg namelijk als je zoiets gebeurt. Het is ook geen afgang of een brevet van onvermogen.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:43

Ja het was sowieso eerst m'n instructrice voor er echt sprake was van vriendschap hoor. En ik kan haar hulp ook nog altijd gebruiken, zeker vanop de grond. Ze is deskundig en ik geloof nog altijd in haar, maar ik denk dat ze gewoon zelf ook wat te krampachtig was om Marie daadwerkelijk ook te gaan rijden. Dat zei mijn dierenarts zelf ook, had haar wat videos laten zien. Eerder had ik nog geen problemen met haar Miranda, maar het was idd zo dat ze me regelmatig wel eens moest afbellen waardoor ik niet verder kon. Dat vond ik best wel vervelend. Het is even heel vervelend nu, maar ik hoop dat het wel gewoon weer goedkomt tussen ons.

Ik hoop het ook Berdien!

Even opzoeken dan maar op FB :+

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:27

Lastige situatie zo, CL. Klinkt ook niet echt professioneel van haar,.
Soms lukt het gewoon niet en het doel is dat ze voor jou een fijn rijpaard wordt.

Babootje, wat doet de begeleiding vanaf de grond?

Lessen in de regen vind ik ook dapper :j Buitenrijden in de regen die ik wel maar bij in de bak rijden in de regen oefenen we vooral ongevraagd zijgangen :D
Maar goed, ik kan ook gebruik maken van de binnenbak en dat is met dit soort dagen wel fijn.


Ga de oliebol ook op zoeken, klinkt leuk! :j

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:55

Heb een verzoek gestuurd om lid te worden :+

Nee Fransje dat is idd zo, en hoe ze de situatie nu naar zich toe trekt vind ik vooral niet echt eerlijk, want daar gaat het tenslotte allemaal niet om. Ze lijkt ook niet te begrijpen dat het niet de bedoeling is dat Marie haar er 5x afkrijgt op 3 weken. Hoe goed ze haar daarna ook lopen heeft, het mag gewoon niet gebeuren als ik er zodra terug op ga. Ik ben heel benieuwd hoe ze morgen gaat zijn met iemand anders.

Een binnenbak mis ik nu echt wel in dit weer :=

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 12:16

Ik ben in december toen de lockdown net begon bij mijn zadelpasser geweest, was blij dat dat kon!

Haha Berden wat is Feyre ook een heerlijk beest :D Koda kan heel goed springen, hij is al meermaals uit stal gesprongen...

Ik dacht eerst 'wat blijft malik rustig terwijl de rest aan het crossen is' en toen ging hij af!!

Brr Vientje, ijsregen is niet fijn..
Ik wilde zondag gaan rijden, ging het keihard regenen dus besloot ik eerst te mesten. Was het weer droog, pakte ik mijn spullen en toen begon het weer... Toch maar gereden maar combi van het weer en de schemering bleek niet optimaal. Blijkbaar veranderen de kippen in de bosjes rond de schemering in draken }:)

Gaaf Sizzle! Als je zelf laat bouwen, op wat voor termijn zou het dan ongeveer af zijn?

CL ik vind het zelf wel bijzonder dat je instructie zo graag door wil zetten terwijl ze er hard af is gegaan.

Gister heeft Koda een puppy geholpen paardmak te worden :D Hij was echt ontzettend lief en ook voorzichtig, zo schattig <3 Ik ben wel een beetje bang voor de avondklok, moet nog even kijken hoe ik het dan allemaal kan plannen.... Is op het werk nu al zo druk want een collega gaat weg en een aantal anderen zitten met de kinderen thuis.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:14

Als je afhankelijk bent van de avond is dat wel vervelend ja!
Koda al als stoer opleidingspaard!
Behalve als hij kippen ziet in de schemering..het zijn natuurlijk ook eigenlijk dino's die kippen!
Malik doet meestal niet mee met die kleintjes want die gaan de hele dag door. :=

Iedereen mist een binnenbak met dat erge slechte weer.. :D

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:37

Vanaf wanneer gaat de avondklok in in NL en hoe laat? Hier is het pas vanaf 12u.

Babootje

Berichten: 26254
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:38

Vanaf half 9 s-avonds tot half 5 sochtends. Het wordt een hoop geregel.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:40

Wauw dat is idd niet fijn. Ik ga meestal overdag naar de paarden, maar vroeger was het bij mij ook altijd 's avonds. Dan zit je om half 9 inderdaad nog vaak bij de paarden.

s1993

Berichten: 2120
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:28

Waarschijnlijk gaat hij komende zaterdag in maar kabinet moet nog beslissen :) Half negen vind ik al fijner dan het eerdergenoemde acht uur. Normaal ben ik doordeweeks tussen negen en half tien thuis dus met een strakkere planning moet het wel haalbaar zijn.