[VOLG] Eerst een paard of stalling?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lys_PPA
Berichten: 1318
Geregistreerd: 30-09-19

Re: Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 14:33

Ik heb eerst gevraagd of er plek vrij was op stal, zo waren ze dus al op de hoogte en zij zouden doorgeven indien er in de tussentijd iemand anders zou komen. Gelukkig is het daarna wel snel gegaan dus enkele weken later was de stal nog vrij, paard goedgekeurd en snel verhuisd :D


Westhof
Berichten: 2890
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:19

Ik wist al dat ik mijn toekomstige paard/pony op de stal wilde hebben waar ook mijn verzorgpaard had gestaan. Daar kende ik de mensen immers al en ik wist dat de denk- en handelswijze mij bevielen. Er was ook een stal vrij toen ik op zoek ging naar een pony. Ik wist overigens niet of daar misschien al een andere kandidaat voor was.

Ik ben gewoon begonnen met zoeken naar een pony, omdat ik ook geen idee had hoe lang dit kon duren. Uiteindelijk bleek het toch vrij snel te gaan. Maar het had ook maanden kunnen duren en ik wilde ook niet zo lang en stal voor niets "bezet" houden.

In mijn geval was de pony er dus in feite eerst. Iemand anders had wel interesse in de lege stal, maar uiteindelijk kon mijn pony gelukkig wel meteen naar die stal toe :) In het ergste geval had ik hem tijdelijk ergens anders moeten stallen.

EmptyWords
Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:29

ik had eerst de stalling, daarna het paard

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 15:36

Eerst een stal en daarna een paard. Maar de stal moest nog gemaakt worden (er is speciaal voor ons een extra bij geplaatst), dus dit gaf ons ruim de tijd om een geschikt paard te zoeken.

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-19 15:44

Wat een hoop reacties, bedankt allemaal!

_Roxanne schreef:
Ik zie dat je in Venlo woont. Daar is het inderdaad lastig met je wensen. Ik denk dat je moet kijken naar mensen met paarden aan huis die een plekje aanbieden, de meeste pensionstallen in de regio voldoen bij mijn weten niet aan je eis.

Een stal die wel zou passen is Centro Hipico in Maasbree. Daarnaast is er iemand in Belfeld die een aantal pensionklanten in huis heeft, die heeft ook wel eens een advertentie op Facebook of Marktplaats. En toevallig zag ik een clubgenootje op FB adverteren met dat ze nog een plekje voor een pensiongast in Baarlo heeft. Nu weet ik niet of dit voor jou in de juiste richting zit, maar via PB kan ik je de advertenties wel doorsturen mocht je interesse hebben.


Ik woon inderdaad in Venlo, maar mijn vriend in Helmond dus wat dat betreft heb ik wel een ruimere zoeklocatie voor de stal. Bedankt voor je tips in elk geval :)

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 16:21

Even update voor mensen die het leuk vinden om te weten: zondag gaan we bij 2 paardjes kijken en dinsdag een afspraak bij een stal in de buurt van Helmond die vanaf 1 januari een plekje vrij hebben :) Verder ook een andere stal als back up vlakbij Helmond die altijd wel plek hebben (maar net iets boven budget is, maar dat zou wel kunnen voor een tijdje).

Zijn er mensen die het leuk vinden om de zoektocht van paard & stalling te volgen? Dan kan ik hier eventueel een volg topic van maken

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:46

mingming schreef:
Even update voor mensen die het leuk vinden om te weten: zondag gaan we bij 2 paardjes kijken en dinsdag een afspraak bij een stal in de buurt van Helmond die vanaf 1 januari een plekje vrij hebben :) Verder ook een andere stal als back up vlakbij Helmond die altijd wel plek hebben (maar net iets boven budget is, maar dat zou wel kunnen voor een tijdje).

Zijn er mensen die het leuk vinden om de zoektocht van paard & stalling te volgen? Dan kan ik hier eventueel een volg topic van maken

Ik vind dat altijd wel interessant ja.Daarbij zit je enigszins in mij omgeving!

Jessix
Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 16:47

Ik heb tot 4 keer toe eerst het paard gekocht en toen de stal gebouwd. :D Ze hebben nu dus wel allemaal stalling op maat. ;)

Maar goed, is waarschijnlijk niet wat je bedoelt want alle paarden heb ik aan huis.

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 16:55

Jessix schreef:
Ik heb tot 4 keer toe eerst het paard gekocht en toen de stal gebouwd. :D Ze hebben nu dus wel allemaal stalling op maat. ;)

Maar goed, is waarschijnlijk niet wat je bedoelt want alle paarden heb ik aan huis.


Hahah dat zou ideaal zijn, toekomst droom voor later :o


Qua paard zoek ik momenteel:

- Max 6000 (eventueel 7000 als het inclusief toebehoren is en echt helemaal voldoet)
- Minimaal 1.45 hoog
- Tussen de 5 en 13 jaar
- Warmbloed of mix, geen fries/fjord/tinker/trekpaard-achtigen, ook geen voorkeur voor Haflinger
- Recreatiepaardje dat braaf is op buitenrit, hoef geen wedstrijden te rijden, af en toe sprongetje maken is wel leuk
- Midden of Zuid Nederland, kan ook nog uitwijken naar Duitsland (bij de grens) en België. In eerste instantie wil ik nog niet kijken in Drenthe/Groningen/Friesland. Mocht ik echt niks vinden hier in de omgeving, dan wil ik daar best gaan kijken :)

Zunzuncito
Berichten: 1572
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:15

Zoek je zelf of plaats je ook actief advertenties? Ik heb steeds zelf paarden uitgezocht die werden aangeboden, maar ik zag weleens advertenties voorbij komen waarin mensen zo'n lijstje op facebook plaatsen en daar reageerden vaak mensen op die helemaal geen paard actief in de verkoop hadden staan, maar dus wel een paard aanboden. Dus dan lijkt de keuze wat groter te worden.

Salir De Guatemala Y Entrar En Guatepeor

Marije_jiplover
Berichten: 25240
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:18

Ik wist in juni al dat ik in december een pony zou krijgen, ik had dus tijd genoeg om een stal te zoeken.

Toen ik serieuze plannen had om er 1 bij te kopen en de talrijke lege stallen op de huidige stalling ineens vol stroomden, ben ik idd erest met de stalbaas gaan praten dat ik op zoek was naar een tweede en of die nog plek had.
Toen dat geregeld was, met de opmerking erbij dat het ook nog wel een maand of wat kon duren, omdat ik nog op zoek was, had ik binnen een maand de betreffende stal opgevuld omdat ik hem gevonden had :')

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 11:10

@zunzuncito, tot nu toe heb ik zelf advertenties gezocht. Na deze bezichtigingen zal ik er ook zelf 1 plaatsen. Heb inderdaad wel ook onder zo'n zoek advertentie van een ander gekeken en een pb gestuurd. Maar vaak waren dat toch ook wel paarden die al lang in de verkoop staan of waar (medisch) iets mis mee is.

Weet iemand hoe lang een 1e bezichtiging ongeveer duurt? Ik ga ervan uit dat je samen opzadelt, dan rijden zij hem even voor en dan eventueel ik erop en dan afzadelen en nog wat vragen stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:28

Ik wou ze ook vaak los zien, zelf poetsen, liefst zelf uit de wei plukken. Ik trok er dan ook wel een dagdeel voor uit.

Tip: kom net iets eerder dan afgesproken tijd, kun je zien hoe verkopers daar mee om gaan en weet je zeker dat er geen rare dingen gebeuren van te voren ;)

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:29

mingming schreef:
@zunzuncito, tot nu toe heb ik zelf advertenties gezocht. Na deze bezichtigingen zal ik er ook zelf 1 plaatsen. Heb inderdaad wel ook onder zo'n zoek advertentie van een ander gekeken en een pb gestuurd. Maar vaak waren dat toch ook wel paarden die al lang in de verkoop staan of waar (medisch) iets mis mee is.

Weet iemand hoe lang een 1e bezichtiging ongeveer duurt? Ik ga ervan uit dat je samen opzadelt, dan rijden zij hem even voor en dan eventueel ik erop en dan afzadelen en nog wat vragen stellen?

Dat kan enorm varieren.Vanaf enkele minuten omdat meteen al duidelijk is dat het paard (of de verkoper) niet bij je past en het niet eens tot een proefrit komt, tot wel een halve dag omdat de bezichtiging een hele happening wordt met koffiedrinken, kletsen, ervaringen uitwisselen etc. erbij.

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 11:32

Ik heb de afgelopen maanden zelf bezichtigingen gehad als verkoper en als koper. Ik trok er wel 1-2 uur voor uit, maar het is erg afhankelijk van de koper. Willen ze het paard inderdaad los zien, wij hadden ook kijkers die twijfelde en het paard na afloop nog op het harde wilde zien, kijkers die ook nog wilde springen etc. Daardoor kan het allemaal wat langer duren. Maar ik heb ook een kijker gehad die terwijl ik er net op zat om los te rijden al zei dat het paard niet was wat ze zochten en die waren er denk ik nog geen half uur.

Ik zou er ook zeker voor zorgen dat je het paard zelf kan poetsen en opzadelen en bij voorkeur uit de wei halen. Ik vond het bij de aankoop van mijn pony heel fijn dat de verkoper even ging omkleden in haar rijkleding en mij even alleen de tijd met de pony gaf om rustig te poetsen en hem ook vast even na te kunnen kijken en voelen :j

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 11:42

Oké goed om te weten, dankjulliewel :) Ben heel benieuwd naar zondag!

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 13:25

Gisteren bij 3 paarden wezen kijken:

1. Erg leuk dier, is alleen nog nooit op buitenrit geweest. Nog niet lang onder het zadel, maar voelde erg vertrouwd aan. Zit te twijfelen, misschien dat ik nog wel een tweede bezichtiging doe.

2. Echt niks helaas, paardje leek achter kreupel te lopen en hoestte veel.

3. Heel leuk dier, maar te jong voor me. Was pas 1 of 2 maanden onder het zadel, maar was wel fijn te rijden. Ook erg braaf buiten, schrok nergens van. Was daar gefokt en is vanaf jongs af aan veel in de hand geweest en meegenomen naar plekken. Maar de galop was nog erg instabiel en ik vind mezelf daar niet goed genoeg voor rijden.

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:38

Als je over de eerste twijfelt zou ik nog een bezichtiging doen, weet niet hoe ver weg dit paard staat. Mijn pony heb ik uiteindelijk ook vooral gekocht omdat hij meteen veilig en vertrouwd aanvoelde toen ik erop stapte

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 13:41

Staat wel een eindje weg, maar dat geeft niet :) Morgen heb ik ook nog een andere pony die me erg leuk lijkt!

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 08:56

Bij nog een pony wezen kijken, was het niet voor me. Had geen klik en was te breed gebouwd (ik heb snel last van mijn heupen dus ik kon niet fijn rijden). Morgen weer bij de eerste kijken, ben verliefd aan het worden op dat paardje nu ik de filmpjes telkens weer kijk. Zondag bij nog 2 andere!

Als iemand filmpjes wilt zien, stuur maar een Pb :)

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:07

mingming schreef:
Bij nog een pony wezen kijken, was het niet voor me. Had geen klik en was te breed gebouwd (ik heb snel last van mijn heupen dus ik kon niet fijn rijden). Morgen weer bij de eerste kijken, ben verliefd aan het worden op dat paardje nu ik de filmpjes telkens weer kijk. Zondag bij nog 2 andere!

Als iemand filmpjes wilt zien, stuur maar een Pb :)

Ik wil het filmpje wel zien!

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 19:32

Paard wordt volgende week gekeurd! Duimen dat alles goed is met hem :D

Nu moet ik wel snel een stal vinden, had een stal die pas vanaf 1 januari is. Ik wil daar wel graag staan, dus ik ga nu zoeken naar iets waar ik even een maandje kan overbruggen :)


Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: [VOLG] Eerst een paard of stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 19:38

Ik had eerst de stalling, maar die was in de buurt en vriendinnen stonden er al. Was een box vrij dus gauw geregeld. Toen paard gekocht.
Hoefde niks voor de stal te betalen in de tussentijd omdat het zeker was dat ik zou komen en ze niks verloren eraan.

Nu weet ik niet hoe ik het zou doen. Op mijn huidige stal(24/7 buiten) is er altijd wel een plekje te regelen voor een trouwe klant(ben een paar maanden weggeweest en eigenlijk was de kudde vol maar ik mocht toch terugkomen) dus op zich komt dat wel goed.

Ik wil nu wel echt 24/7 buiten en accepteer geen box meer, maar dat is ook afhankelijk van of dat uberhaupt wel mogelijk is op het moment van kopen.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:26

SuperAssie schreef:
Ik had eerst de stalling, maar die was in de buurt en vriendinnen stonden er al. Was een box vrij dus gauw geregeld. Toen paard gekocht.
Hoefde niks voor de stal te betalen in de tussentijd omdat het zeker was dat ik zou komen en ze niks verloren eraan.

Nu weet ik niet hoe ik het zou doen. Op mijn huidige stal(24/7 buiten) is er altijd wel een plekje te regelen voor een trouwe klant(ben een paar maanden weggeweest en eigenlijk was de kudde vol maar ik mocht toch terugkomen) dus op zich komt dat wel goed.

Ik wil nu wel echt 24/7 buiten en accepteer geen box meer, maar dat is ook afhankelijk van of dat uberhaupt wel mogelijk is op het moment van kopen.

Als je een paard zou kopen in de winter,en dat paard was aan een box gewend, dan zou ik hem niet midden in de winter ineens 24\7 buiten zetten.Dat moet dan toch geleidelijk opgebouwd worden en beter in de lente beginnen.

Equisync
Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:36

anjali schreef:
SuperAssie schreef:
Ik had eerst de stalling, maar die was in de buurt en vriendinnen stonden er al. Was een box vrij dus gauw geregeld. Toen paard gekocht.
Hoefde niks voor de stal te betalen in de tussentijd omdat het zeker was dat ik zou komen en ze niks verloren eraan.

Nu weet ik niet hoe ik het zou doen. Op mijn huidige stal(24/7 buiten) is er altijd wel een plekje te regelen voor een trouwe klant(ben een paar maanden weggeweest en eigenlijk was de kudde vol maar ik mocht toch terugkomen) dus op zich komt dat wel goed.

Ik wil nu wel echt 24/7 buiten en accepteer geen box meer, maar dat is ook afhankelijk van of dat uberhaupt wel mogelijk is op het moment van kopen.

Als je een paard zou kopen in de winter,en dat paard was aan een box gewend, dan zou ik hem niet midden in de winter ineens 24\7 buiten zetten.Dat moet dan toch geleidelijk opgebouwd worden en beter in de lente beginnen.

Nee hoor, die van mij heb ik(toen had ik hem wel al een paar jaar maar toch) midden in de winter(eind januari/begin februari) verplaatst van bijna 24/7 op stal naar 24/7 buiten. En hij was nog volledig geschoren ook ;)
Gewoon even een paar dagen een dikkere deken erop en gaan met die banaan. Ik zou het zo weer doen hoor. Paarden zijn geen mietjes en kunnen best 24/7 buiten blijven, mits ze toegang hebben tot schuilstal en voldoende ruwvoer.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Caoilfhinn, Geertema, Mark0919, NadjaNadja, sterregoud, tienus63, Vagabondo en 33 bezoekers