Hoe het juiste paard vinden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Juffig95
Berichten: 74
Geregistreerd: 03-11-19

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 19:25

Rijden vandaag ging helemaal niet zo lekker. Lag aan mij, dachten we allebei. Ik had daarvoor op mijn lease merrie gereden. Die liep niet lekker(lichamelijk dingetje).
Dus ging al, onbewust, gefrustreerd die kant op. Ze liep eerder heerlijk onder mij. Vandaag liep ze steeds onder mij weg en wilde de neus in de lucht. Nog meer frustratie bij mij.
Afgesproken op morgen nog een keer te kijken. Mag zo vaak komen rijden als ik wil van de eigenaresse.
Pffff, hoort erbij!


har166
Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:09

Wat vervelend. Het was ook wel koud vandaag, worden sommigen ook anders van.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:42

Sommige paarden spiegelen enorm. Daarbij, je kent elkaar net. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Gewoon vandaag weer proberen.

Daihyo
Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:06

Juffig95 schreef:
Rijden vandaag ging helemaal niet zo lekker. Lag aan mij, dachten we allebei. Ik had daarvoor op mijn lease merrie gereden. Die liep niet lekker(lichamelijk dingetje).
Dus ging al, onbewust, gefrustreerd die kant op. Ze liep eerder heerlijk onder mij. Vandaag liep ze steeds onder mij weg en wilde de neus in de lucht. Nog meer frustratie bij mij.
Afgesproken op morgen nog een keer te kijken. Mag zo vaak komen rijden als ik wil van de eigenaresse.
Pffff, hoort erbij!

Wat een fijne kans om een goede keuze te maken. Dat is heel veel waard en zegt ook iets over de openheid van de eigenaresse. Zij wil ook dat je het paard op een eerlijke manier ziet dus. Geef het dan ook de tijd en forceer niets. Ga er zonder verwachting heen en alles wat het meer wordt is positief. Is het minder, dan is dat misschien toeval die dag of een werkpuntje. Is het een haalbaar werkpuntje? Dan is dat niet erg.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Elisa2
Berichten: 37045
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:25

Realiseer je ook het een half jaar tot jaar duurt voordat een nieuwe combinatie op elkaar ingespeeld is. Jij moet het paard leren kennen, maar ook vooral leren rijden. Vraag tips en aanwijzingen van de eigenaresse tijdens het proefrijden. Het paard is gewend om op een bepaalde manier gereden en getraind te worden, als jij dat anders doet of wellicht nog niet hetzelfde niveau hebt dan kan het paard minder worden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Juffig95
Berichten: 74
Geregistreerd: 03-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-19 18:15

Dit zeker! De eigenaresse is super! Heb het idee dat paard en ik een hele andere taal spreken. Op sommige momenten gaat dat heel lekker samen. Andere momenten totaal niet. Vandaag voor de derde keer gereden. Beter als gisteren en slechter als de eerste keer. Besloten dat ik wat dagen nadenk en volgende week eventueel kom.
Heel braaf paardje maar net wat anders gereden op de hulpen. Ook nog maar 5 maanden onder het zadel. Merk dat veel dingen echt frustratie opleveren. Kan een leerproces zijn of een missende klik. De vraag is of ik tijd gun om dat te ontdekken.

Daihyo schreef:
Juffig95 schreef:
Rijden vandaag ging helemaal niet zo lekker. Lag aan mij, dachten we allebei. Ik had daarvoor op mijn lease merrie gereden. Die liep niet lekker(lichamelijk dingetje).
Dus ging al, onbewust, gefrustreerd die kant op. Ze liep eerder heerlijk onder mij. Vandaag liep ze steeds onder mij weg en wilde de neus in de lucht. Nog meer frustratie bij mij.
Afgesproken op morgen nog een keer te kijken. Mag zo vaak komen rijden als ik wil van de eigenaresse.
Pffff, hoort erbij!

Wat een fijne kans om een goede keuze te maken. Dat is heel veel waard en zegt ook iets over de openheid van de eigenaresse. Zij wil ook dat je het paard op een eerlijke manier ziet dus. Geef het dan ook de tijd en forceer niets. Ga er zonder verwachting heen en alles wat het meer wordt is positief. Is het minder, dan is dat misschien toeval die dag of een werkpuntje. Is het een haalbaar werkpuntje? Dan is dat niet erg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:14

Ik gok op een leerproces en leren kennen. Maar goed dat je het tijd geeft om na te denken en die tijd ook krijgt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, anjali, Ann, ComscoreBot, dierenfan, ImkeTarek, Iris_Casper, MarjanB, marjor, nick_en_ik, stal_HD, sunny43, SUSANNEx, Vossy en 124 bezoekers