Hoe het juiste paard vinden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
anjali
Berichten: 15015
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:32

Isapaardje schreef:
Juffig95 schreef:
Het voelde ook niet goed.
Beestje zag er lief maar treurig uit.

Vanwege beide, niet doen, al snap ik dat het tweede wat je aangeeft, je raakt waarom je het wel zou doen.
Maar als het niet goed voelt, echt niet kopen.

Ik had begin dit jaar een pony erbij gekocht, die paste qua plaatje en eisen en budget, op 1 dingetje na, hij was pas 2 jaar (ik zocht minimaal 3) en ergens 'voelde het niet goed'.
Maar ik dacht dat dat kwam omdat hij pas 2 jaar was, want de rest klopte allemaal en hij was erg lief en rustig.

Hij kwam aan, en ik had gelijk zoiets van neem maar mee terug, maar dat vond ik ook heel raar. Hij had niet eens de kans gekregen van mij, dus naar de wei gebracht. Hij werd gelijk in de groep opgenomen of hij er altijd geweest was. Dus wat was nou dan mijn probleem, vermaande ik mijzelf. Alles verliep perfect, behalve mijn gevoel dat hij mee terug moest.

Nou binnen een paar weken kwam ik er achter.
De pony veranderde compleet als hij buiten op straat kwam. Ik heb hem nog 2 weken aan iemand uitbesteed, maar ook die had hetzelfde; eenmaal op straat was het een totaal andere pony die niet te hanteren was. Nou daar zag ik geen brave toekomstige menpony in, dus die is uiteindelijk toch terug gegaan.
Maw, mijn onderbuik gevoel was goed.

Gekke was, toen hij weer in zijn oude kudde liep en ik hem nakeek terwijl hij het veld opdraafde, bedacht ik mij, dat ik hem zo weer er tussenuit zou pikken als ik daar een pony zou kopen.

Nu heb ik er weer eentje gekocht, komt dit weekend, en daar zit ook wat twijfel bij, niet zo zeer in mijn onderbuik, maar meer in mijn verstand. Daarom deze keer echt een proefperiode afgesproken ook :D

Maar je krijgt tegenwoordig haast nergens meer een proefperiode.


Babootje
Berichten: 26177
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 13:40

DatBenIkNou schreef:
Ik heb vorig jaar de zoektocht gehad naar een allround sportpaard. Maar dat bij professionele verkopers dit altijd af te spreken is, is pertinent onwaar. Vaker niet dan wel is mijn ervaring. En RX is in principe ook voor verzekering maar 3 maanden geldig, paard kan sowieso bij RX ggk bij thuiskomst bij wijze van spreken zich verstappen op de trailer. Dus dat zegt ook niet zoveel.


Mij is het in ieder geval altijd nog gelukt om kosten verkoper bij negatief advies af te spreken.
Ik leg ook altijd uit dat ik niet het risico wil lopen 4 of 5 x te moeten keuren en dan nog met lege handen te staan. Ik heb niets meer aan zo'n keuring, de verkoper wel. Als ze dat niet willen, dan gewoon naar een ander. Ik spreekt dat al van tevoren af. Voor een budget tussen 5 - 6000 moet dat gewoon kunnen.

Klopt dat een RX keuring voor de verzekering maar 3 maanden geldig is. Foto's zul je dus in veel gevallen over moeten maken als je je paard in de verzekering wil hebben. Maar met foto's er al bij weet je toch wel vaak al dat je niet voor niets dat hele circus door gaat. Het gaat mij niet alleen om het risico van een negatief advies maar ook om al de tijd die ik eraan kwijt ben.

Isapaardje
Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 09:13

anjali schreef:
Maar je krijgt tegenwoordig haast nergens meer een proefperiode.

Oh oke, dan heb ik 2x geluk gehad.
Maar mogelijk scheelt het dat ik (kleine) pony zocht.
Kan mij indenken dat je een paard van duizenden euro's niet graag op proef meegeeft.

In every heart is a dream, follow this dream, it will open hearts

Juffig95
Berichten: 74
Geregistreerd: 03-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 09:16

Isapaardje schreef:
anjali schreef:
Maar je krijgt tegenwoordig haast nergens meer een proefperiode.

Oh oke, dan heb ik 2x geluk gehad.
Maar mogelijk scheelt het dat ik (kleine) pony zocht.
Kan mij indenken dat je een paard van duizenden euro's niet graag op proef meegeeft.


Ik denk dat mensen pony’s vaak verkopen omdat kinderen té groot zijn geworden. Dan ben je al snel heel blij met een fantastisch huisje, en ga je eerder over op proef periodes.

Vroeger ook een keer gehad. Was echt heel heel fijn!

Gooiske
Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-06-11
Woonplaats: Tegenover het bos

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 02:11

De enige proefperiode die ik geef is dat ze zo vaak ze willen komen rijden, kijken, poetsen, vind het risico te groot dat ik hem of haar kapot terug krijg.

Wil zien hoe mensen er mee om gaan, ik bedoel maar, als zij verkeerd voeren, bv beschimmeld hooi of op een land zetten met jkk en dier word ziek, wat dan?
Of ze gooien het dier zo het land op en krijgt schop van ander paard, en bewijs jij dan maar eens dat het niet zo was, ben je mooi verplicht een kapot paard terug te nemen, dat ga ik dus echt niet doen.

anjali
Berichten: 15015
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:30

Gooiske schreef:
De enige proefperiode die ik geef is dat ze zo vaak ze willen komen rijden, kijken, poetsen, vind het risico te groot dat ik hem of haar kapot terug krijg.

Wil zien hoe mensen er mee om gaan, ik bedoel maar, als zij verkeerd voeren, bv beschimmeld hooi of op een land zetten met jkk en dier word ziek, wat dan?
Of ze gooien het dier zo het land op en krijgt schop van ander paard, en bewijs jij dan maar eens dat het niet zo was, ben je mooi verplicht een kapot paard terug te nemen, dat ga ik dus echt niet doen.

Je hebt gelijk.

Juffig95
Berichten: 74
Geregistreerd: 03-11-19

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 13:19

Giller van de dag;
Zou alleen bij een paard in de omgeving gaan kijken vandaag. Fikse buikgriep gehad dus durfde niet lang in de auto te zitten.
Net een telefoontje van de vriendelijke meneer. Of ik even een eigen kopstuk(rot woord) en zadel voor breed paard mee wil nemen.
Hij had niks meer.
Waaaaattt?! Haha ik heb niks en ga echt niet op een vreemd paard zitten met een geleend zadel wat zeer waarschijnlijk niet eens past.
Ohh ohhh ohhh....

pien_2010
Berichten: 43068
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:50

Wij hebben ook onze eigen zadels meegenomen, toen we gingen kijken daar die er niet waren. Dus dat zegt niet alles.

Wat ik zou doen in jouw geval. Is een gratis Bokt advertentie zetten met datgene wat je zoekt. Ik zou er zeker in vermelden dat je een paard zoekt dat jou een veilig gevoel geeft daar je een floepert bent. Ik heb dat ook altijd gedaan, want daar begint het mee. Ik ben ook een floepert.
Tevens je budget zou ik noemen. Tevens dat je geen haflingers etc wil.
Beschrijf goed wat je wel wil.

Ikzelf heb altijd bij mijn zoektocht (5 weken geleden een nieuw paardje gekocht die top is) aangegeven dat ik alleen kom kijken als ik de tijd krijg. Dit omdat voor mij een paardje in principe de rest van zijn leven bij ons blijft en het geen fiets is. Het worden vrienden voor het leven in principe en ik wil ze echt goed uit testen in eigen omgeving van te voren en er een win - win situatie van maken.
Dus als mensen die tijd niet aan mij willen geven, even goede vrienden maar dan kom ik niet kijken. (heb ik ook bij Hercule en Polie gedaan en is altijd gelukt, ook handelaren willen graag een goede deal sluiten).

Voor Chico heb ik hiertoe 4 nachten een gîte gehuurd bij mijn vriendin 500 km verderop, die dit paardje gevonden had voor ons. De mensen van de manege, waar zij werkt, hebben paardje voor mij vastgehouden, want de manege moest dit paardje voor een particulier verkopen→ hij stond daar al 6 jaar op stal→ daar de jonge vrouw→ kinderen had en geen tijd meer. Onlangs mocht de manege het paardje gebruiken waardoor haar stalling erg goedkoop cq gratis werd. Dus hij stond niet in de weg. Mijn vriendin mocht foto's sturen en paardje aantal malen buiten rijden.
Want ik wilde 100% zeker een gezond paardje (hij is merens 1.49) en eentje die alleen buitenritten kon doen, daar Polie geblesseerd is en zijn gezelschap paard werd op de wei. Belangrijk was met mijn 60+ dat hij mij een vertrouwd gevoel zou kunnen geven en braaf zou zijn en goed in de kop.

Dus toen ik kwam kijken had ik al veel foto's en zeer enthousiaste verhalen van mijn vriendin. Daar het paard een merens is zonder papieren (ruin) was hij ook nog eens erg scherp geprijsd! Jouw budget had je er 2 voor kunnen kopen, dus lijkt me voldoende.
Hij had meegedaan op het jaarlijkse merensfeest in Bouan en dus ik had echt zoveel stoere filmpjes van hem. Hij had het fantastisch gedaan.

Toen ik aankwam werd ik door de eigenaren an de manege gehaald waar ze mij vertelden, dat ik me niet bezwaard moest voelen als ik hem niet wilde, daar zij hem voor mij vastgehouden had. Dat ik hem mag kopen, want dat was beloofd, en als ik er van af zag, dat zij dan hem zelf gingen kopen want hij bleek zo super te zijn en ze wilde hem graag houden. Dat vond ik heel erg fijn, want dan kon ik hem echt rustig testen en had alle ruimte.
Ik heb hem 3 dagen gereden en toen is hij goedgekeurd klinisch en "röntgenologisch". Ook ik blijk goed gekeurd te zijn door de twee meiden van de manege, want inmiddels vonden ze hem zelf toch ook wel erg leuk. Maar ze gunden mij en hem zo'n fijn exclusief plekje in plaat van het harde leven op een manege.

Ik schrijf dit zo uitgebreid aan je, opdat je daar je eigen dingetjes kunt uithalen. Zoals laat iemand bijvoorbeeld voor je zoeken, of zoals je al doet mee kijken.
Zet je advertentie en ben duidelijk. Als bij jou een paard in principe niet meer er uit gaat, zet dat in je advertentie. Uiteindelijk bleek dat voor mij doorslaggevend (en het verdriet dat ze zagen over verlies Hercule) dat ik hem mocht kopen.
Laat los je idee van handelaren→ deze meiden zitten ook zakelijk in de paarden en hebben zat paarden gekocht en verkocht. Dat maakt ze niet tot een soort verkeerd mens.

Wij zijn ontzettend gelukkig met onze Chico. We passen bij elkaar, hij geeft mij een vertrouwd gevoel. MAAR ook bij dit soort paardjes is het in het begin, je moed bij elkaar rapen en met ze op stap gaan, want ook Chico was best wel gestrest en dus anders dan in St Ybar.

Karma
Berichten: 1872
Geregistreerd: 31-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 17:06

Isapaardje schreef:
Vanwege beide, niet doen, al snap ik dat het tweede wat je aangeeft, je raakt waarom je het wel zou doen.
Maar als het niet goed voelt, echt niet kopen.

Ik had begin dit jaar een pony erbij gekocht, die paste qua plaatje en eisen en budget, op 1 dingetje na, hij was pas 2 jaar (ik zocht minimaal 3) en ergens 'voelde het niet goed'.
Maar ik dacht dat dat kwam omdat hij pas 2 jaar was, want de rest klopte allemaal en hij was erg lief en rustig.

Hij kwam aan, en ik had gelijk zoiets van neem maar mee terug, maar dat vond ik ook heel raar. Hij had niet eens de kans gekregen van mij, dus naar de wei gebracht. Hij werd gelijk in de groep opgenomen of hij er altijd geweest was. Dus wat was nou dan mijn probleem, vermaande ik mijzelf. Alles verliep perfect, behalve mijn gevoel dat hij mee terug moest.

Nou binnen een paar weken kwam ik er achter.
De pony veranderde compleet als hij buiten op straat kwam. Ik heb hem nog 2 weken aan iemand uitbesteed, maar ook die had hetzelfde; eenmaal op straat was het een totaal andere pony die niet te hanteren was. Nou daar zag ik geen brave toekomstige menpony in, dus die is uiteindelijk toch terug gegaan.
Maw, mijn onderbuik gevoel was goed.

Gekke was, toen hij weer in zijn oude kudde liep en ik hem nakeek terwijl hij het veld opdraafde, bedacht ik mij, dat ik hem zo weer er tussenuit zou pikken als ik daar een pony zou kopen.

Nu heb ik er weer eentje gekocht, komt dit weekend, en daar zit ook wat twijfel bij, niet zo zeer in mijn onderbuik, maar meer in mijn verstand. Daarom deze keer echt een proefperiode afgesproken ook :D


Gefeliciteerd! Je hebt dus eigenlijk een heel sterk onderbuikgevoel waar je in het vervolg meteen naar mag luisteren.
Je "wist" het meteen al maar dan ga je al gauw redeneren, je hoofd neemt het over "ik heb hem nog geen kans gegeven", terwijl je gevoel het juist had.
Mooi leermoment, vind ik.

Ik heb dat tegenwoordig ook met mensen die bij me komen (voor een paard), als ik al voel dat het geen match is, stuur ik mensen soms gewoon naar huis. Zonde van mijn en hun tijd.

Je kunt terug gaan naar veiligheid, of vooruit naar groei

Klik hier om ons te volgen op Instagram

Toby
Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 18:01

Misschien zit hier iets voor je bij:
http://www.recreatieponypaard.nl/

Is wel wat verder weg, maar voordeel is wel dat je dan meteen meerdere paarden kan bezichtigen?!

Juffig95
Berichten: 74
Geregistreerd: 03-11-19

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-19 18:09

Morgen ga ik kijken bij een 4,5 jarige.
Woensdag bij een 5 jarige.
Zaterdag en zondag ook nog twee bezoekjes.
Deze week zitten er een aantal heleeee leuke bij. Ik hoop dat ze in het echt net zo leuk zijn als het contact met de eigenaren.

Juffig95
Berichten: 74
Geregistreerd: 03-11-19

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 17:29

Die van vandaag belde af toen ik onderweg was. Had een dik been.

Volgens mij trek ik ongeluk aan!

Absolem
Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:25

Juffig95 schreef:
Die van vandaag belde af toen ik onderweg was. Had een dik been.

Volgens mij trek ik ongeluk aan!



Dan was het blijkbaar niet het juiste paard voor jou . Hij komt echt wel om de hoek piepen hoor

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 10:27

Juffig95 schreef:
Die van vandaag belde af toen ik onderweg was. Had een dik been.

Volgens mij trek ik ongeluk aan!


Als het niet 'klopt', is het niet voor jou bestemd. Die woorden gebruikt mijn moeder nog altijd als ik me ergens over kan opwinden. Jouw paard komt heus op je pad!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:36

Je hebt pb. Is wel 14 maar van leuke eigenaren. Heeft bij ons op stal gestaan en is buiten superbraaf.

CalipsoLover
Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:44

Ik volg even mee :) Ik ga vanaf het voorjaar op zoek naar een nieuw jong sportpaard en dit wordt ook mijn eerste echte zoektocht. Mijn eerste paard heb ik van een vriendin gekocht. Ik kijk erg uit naar de zoektocht maar ben ook bang dat ik niks vind. De paardenmarkt is nu een pak duurder dan pak weg 6 jaar geleden.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:09

lastig he ...sommige mensen zijn ook niet eerlijk. Wij wilde een haflinger...liefst bomproof. Een gezien op MP, aantal vragen gesteld en kreeg daar eerlijk antwoord op, wij heen 2u rijden. Komen we daar, mochten niet zelf uit de wei pakken, mochten niet zelf poetsen en opzadelen (en nog ging er geen lichtje branden) een nichtje ging hem eerst 20 min inrijden (toen dacht ik mmm moet hij moe worden?) dochter 3x gevraagd mag ik er op nee nee nog even. Uiteindelijk mocht ze erop, ze zat half, voeten nog uit beugel en ging er vandoor, dochter klapte flink hard op de grond. Werd niet gereageerd helemaal niets! Einde verhaal.
Vervolgens had ik op fb op een haf site een vraag gesteld dat ik op zoek was etc. En zo reageerde er iemand die haar haf wel wilde verkopen en haar ons verhaal aansprak. Beestje staat nu half jaar bij ons en is zooo superlief!

Succes, je komt er vast een tegen!

ittheclown
Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 13:42

Hier ook nog opzoek inmiddels 10 pony'verder helaas. Het blijft wel erg moeilijk want ik vind ze allemaal zo lief >< Maar toch zegt iets dan dit is hem of haar niet. Blijft lastig , volgens mij maakt deze periode het ook niet makkelijk om wat te vinden ? Gelukkig heb ik geen haast ik vind het vooral belangrijk dat we gelukkig van elkaar worden, paard van mij en ik van paard. Ergens loopt vast mijn match rond, het is alleen wel lastig om op een gegeven moment te bepalen waar te kijken. Helaas merk ik dat mensen toch vaak niet helemaal eerlijk zijn, of informatie achterhouden. Gerust niet allemaal hoor maar ik merk dat ik er een beetje paranoid van word haha

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

nuscaniels
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:20

Soms is juiste informatie ook wel lastig in die zin, mijn paard is voor mij makkelijk in de omgang maar haar heb ik dan ookal 15 jaar.
Pas als anderen wat met haar doen vallen me dingen op waar de een handiger mee om kan gaan dan de ander.

Het leven is als een kerstmuts

Juffig95
Berichten: 74
Geregistreerd: 03-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-19 21:53

Vandaag bij dit paardje gaan kijken! Leuk beestje. 4 jaar. Dressuurmatig weinig mee gedaan. Beetje tinker achtig, echter is dit maar voor 50% het geval.
Is nooit gekeurd en wat gevoelig op de hoeven viel mij op.
Eigenaresse is ver in de 60 en wil stoppen met paarden. Even een nachtje over slapen. Ik kom namelijk niet echt rijden in de bak. Die was VEEL te nat. Buiten was hij echt heel braaf. [ img ]

ittheclown
Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:39

Knap paardje ! Bij twijfel zou ik gewoon een 2e keer gaan kijken, en mischien dan even puzzelen of er een mogelijkheid is even in een andere bak te kunnen rijden ? Of mischen een dag proberen te plannen waar de bak te doen is, al is dat op het moment lastig met de zo goed als constant aanhoudende regen.
Ts waar vind jij je paardjes om bij te kijken ? Ik blijf het moeilijk vinden, ik kijk op mp en wat andere sites maar er staat weinig tussen in de stokmaat die ik zoek haha echt tot max 157

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:05

Die ziet er wel lief uit! Weet niet hoe ver deze staat? Je kan altijd vragen om een keer naar jou locatie te rijden, daar nog eens te testen en evt gelijk te keuren bv.

CalipsoLover
Berichten: 5552
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hoe het juiste paard vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:14

Knap paardje!! Ts, heb jij iets op fb gezet? Ik ben dat wel van plan omdat ik weet dat er mensen zijn die hun paarden niet op marktplaats ofso hebben staan. Ik had zo’n onwijs paard gezien voor een leuke prijs en was verkocht na 2 dagen op marktplaats. Baal hier nog altijd van.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

leonie87
Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:28

Hey ts. Ik kom ff binnenvallen.

Zelf ook een zoektocht gehad.
Je budget is prima. Dat moet echt wel kunnen met jou eisen!

Wat mij hielp was:
- Oproepje op fb. Hierdoor ginen bekende en vrienden meedenken en zoeken.
- sporthorses en Mp in de gaten houden.
- heel duidelijk hebben wat je wil. ( dat heb je volgens mij wel)
- filmpjes! Hoeveel ik daar al niet op heb laten staan. Ik zocht wel wat anders dan dat jij doet. Evt foto in het bos of op de weg kan bij jou ook voldoende zijn.
- de eerste x ging ik idd ook alleen om de belasting op andere te minimaliseren. Als dat goed voelde ging ik terug met hulp. Zo ben je flexibeler.

Misschien heb je hier nog wat aan!
Succes!

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

anjali
Berichten: 15015
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:06

Juffig95 schreef:
Vandaag bij dit paardje gaan kijken! Leuk beestje. 4 jaar. Dressuurmatig weinig mee gedaan. Beetje tinker achtig, echter is dit maar voor 50% het geval.
Is nooit gekeurd en wat gevoelig op de hoeven viel mij op.
Eigenaresse is ver in de 60 en wil stoppen met paarden. Even een nachtje over slapen. Ik kom namelijk niet echt rijden in de bak. Die was VEEL te nat. Buiten was hij echt heel braaf. [ [url=m/K8OdKH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem achter wel wat vreemd staan,maar de foto is natuurlijk een momentopname. Ik bedoel dat hij zijn achterbenen wat ver onder zijn lichaam zet. En die hoeven achter wat kort bekapt? Wat bedoel je met "gevoelig op de hoeven"? Overigens,ik ben geen veearts .Maar je laat toch keuren,als er iets mis is dan komt het er dan wel uit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Tinkermuts, Vagabondo en 108 bezoekers