Paard delen met zusje, onmogelijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:18

Als het niet jouw paard is zal je je aan moeten passen aan de eigenaar; je zusje.
Wees blij dat je een eigen paard hebt waar je wel mee kan doen wat hoe en wanneer je wilt.
Als het paard van je zusje je teveel gedoe oplevert dan moet je er simpelweg mee stoppen.

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:47

Tja lastige situatie! Dit zou ik toch vooral aan je ouders overlaten en proberen los te laten wanneer het paard anders voelt.
Ik vraag me ook af of je echt terug bij af bent, of dat je misschien door de spanning met je zusje er ook met een andere energie op stapt. Als je verwacht dat het paard anders is, dan maken ze vanzelf de verwachtingen waar. Het zijn gevoelige dieren die heel makkelijk zich aanpassen op je energie.
Ik rijd met een vast manegepaard en die loopt vrijwel altijd alweer snel zoals we altijd rijden, ook als hij net uit een beginnersles komt.
Begin met jezelf en je eigen verwachtingen en neem het zoals het komt.

GabberGill

Berichten: 5733
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Paard delen met zusje, onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:52

Koop het paard of accepteer dat het cru gezegd je verzorgpaard is en jij geen zeggenschap hebt.

tamary

Berichten: 29178
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:53

Wil je zusje eigenlijk wel echt dat haar paard verkocht wordt? Zo niet, dan zal dat eerder onderwerp van gesprek moeten zijn. Zo wel, dan is een op redelijk niveau startend paard, wat ook nog eens fijn te rijden is, interessanter voor verkoop naar goede plek. Daarvoor is een tijdje consequent door 1 ruiter gereden worden beter qua ontwikkeling paard en makkelijker na te rijden zijn door mogelijke koper.
Grote vraag is dus wat wil zusje werkelijk (afgezien van terugdraaien tijd naar voor scheidingsperikelen)?

Majanga

Berichten: 311
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:47

xrobbiee schreef:
Ik ben me er zeker van bewust dat ik het ontzettend luxe voor elkaar heb thuis. Helaas blijft deze situatie niet zo. Door scheiding van mijn ouders staat het huis te koop en zullen de paarden naar een pensionstal gaan wanneer het huis verkocht is. Hoe lang ik nog van deze luxe gebruik kan maken is onbekend. Stalling en zorg voor de paarden blijft wel genoeg geld voor, dat gaat zeker goed komen, het gaat om het huis dat weg moet. Hierdoor loopt ook de communicatie met iedereen al iets minder. Paard overkopen heb ik ook bedacht na het lezen van jullie reacties, maar ik ben bang dat mijn zusje dat zal weigeren, gewoon omdat ik het ben. Het is wel iets wat ik zal opperen als ik met haar in gesprek ga.
Onze rij stijlen verschillen ontzettend, en ik vind het persoonlijk fijn om een planning te maken van wat ik doe met de paarden. Niet omdat ik nou zo geweldig rij dat de paarden een aangepast trainingsschema nodig hebben, maar dat vind ik zelf makkelijk te combineren met school/werk/vrienden etc.
Met betrekking tot mijn eigen paard, door buitenland stage ben ik een tijdje weg geweest. In die tijd heeft ons pensionklantje mijn eigen paard gedaan waar ik heel dankbaar voor ben, en heeft mijn zusje af en toe gesprongen met mijn paard, ook zonder mijn overleg maar dat heb ik toen laten gaan. Was allang al blij dat die gereden werd. Op dit moment ben ik met mijn eigen paard bezig weer terug te komen naar de Z2, waar we geƫindigd waren voor ik wegging.
Vandaag heb ik weer die van mijn zusje gereden, en ben weer terug bij af, dat maakt het voor mij wel weer lastig.


Oh Robin wat lastig :(:) Hopelijk komen jullie er samen uit. Desnoods met tussenkomst van je ouders hoewel het voor jullie allemaal niet makkelijk is. Misschien toch allebei wat water bij de wijn doen zodat het voor het paard ook beter is. 5 dagen niks doen lijkt me ook niet de oplossing namelijk. Het zou juist alleen maar fijn moeten zijn als jij haar dressuurmatig traint door de weeks dat je zusje in het weekend zo op kan stappen en zelf lekker kan doen wat ze wil. Dan misschien toch maar geen wedstrijden rijden. Sterkte en het komt vast goed ;)