Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:43

ClauH schreef:
Hier ook een western ruiter.
Ik ben 1.75 en mijn "pony" 1.46.

Overigens ben ik 46 en weeg ik sinds ik uitgegroeid ben hetzelfde hoor...

Gewoon doen als je haar mist!


Hier nog één. Geen westernruiter, maar een menpony onder zadel.

Misschien kunnen we een club beginnen. :D


Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 13:45

Ik vraag me af wat je verstand zegt. Wat zijn de redenen -naast dat je jezelf te groot vond- om haar niet te kopen?

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:01

Sommigen hier zijn helderziend denk ik....
Ik ben bij a 50 en heb sinds mijn 14e niet meer zo weinig gewogen als nu ( nou is dat onbedoeld, maar is dus wel zo)

Ik ben 1.87 rij een 1.41, mooi plaatje? Denk.het niet en toch passen we bij elkaar op heel veel andere vlakken.
[ img ]

Wat is dat anders dan een plaatje van dan een beeld dat we gewend zijn? Mits je je paard niet stoort of in de weg zit.

Kans om haar terug te kopen is dit keer misschien wel je laatst, zou dat niet van een "plaatje" af laten hangen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Anoniem

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:26

Een Fjord is wel iets heel anders dan een NWR he, voor wat betreft bouw en hetgeen dat ze kunnen dragen.

emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:34

tyleysmiley schreef:
Emilylaluna:waarom kun je 7 jaar later niet net zo slank zijn, wat een rare opmerking.

Het kan wel, maar tegenwoordig is dat vaak niet. Ik heb al vanaf het begin gezegd dat ze hem gewoon moet kopen en dat rijden recreatief op deze leeftijd vast wel kan als ze daadwerkelijk hetzelfde figuur heeft gehouden.

Ik heb zelf ook dezelfde lengte en ben zelfs lichter dan 6 jaar geleden. Dus ik weet dat het wel kan. Maar ik weet ook dat mijn pony 6 jaar ouder is dan toen en dat fanatiek rijden nu echt niet zou kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:34

@Joman, waarom is dat eigenlijk zo? misschien domme vraag maar zat daar laatst nog aan te denken := bij een fjord is de oa. pijpomvang wel groter, maar geldt dat ook voor de sterkte van de rug? lijken me dezelfde botten?

Sjolvir
Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:35

Joman schreef:
Een Fjord is wel iets heel anders dan een NWR he, voor wat betreft bouw en hetgeen dat ze kunnen dragen.


TS is dan ook geen 1.87 :D ikke wel...

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:40

Laten we een ‘ponypletter’ club beginnen!

Dit ben ik met 1.87 (en helaas niet zo slank als de andere posters hier) op mijn pony van1.53

[ img ]

En ik vind dat je prima past op het dier!

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 18:45

Ik zou je lieverd gewoon terugkopen! Voor het perfecte plaatje ben je wat lang maar zolang jij en de pony geen hinder ervan ondervinden, who cares?

Hier ook een tijd een D pony gereden, ik ben ook 1.68


[ img ]

Een nieuw HK topic: De ponypletters! :')

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:00

[ img ]
[ img ]
Eerste foto als 3 jarige, net beleerd, was ik een jaar of 15 en een stuk lichter, 1.65m op 1.47
Tweede foto zelfde pony met 15 en ik iets zwaarder, inmiddels is hij 1.53m

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:02

Pepper: sorry ik heb er echt geen probleem mee als iemand wat groter is dan mooi voor t plaatje. Maar die foto van jou vind ik op geen enkele manier een goed voorbeeld dat "iets groter" niets uitmaakt. Bijzonder onprettig beeld.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:04

Maartje1990 schreef:
Pepper: sorry ik heb er echt geen probleem mee als iemand wat groter is dan mooi voor t plaatje. Maar die foto van jou vind ik op geen enkele manier een goed voorbeeld dat "iets groter" niets uitmaakt. Bijzonder onprettig beeld.


Komt ook door het zadel wat ongelukkig ligt moet ik toegeven :o Heb er een jaar op gereden met beide veel plezier. Maar ze werd toen verkocht.


[ img ]

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:05

Ik heb ervaring met het terugkopen van een pony nadat ik haar verkocht had :j ik heb mijn merrie toen verkocht omdat ik zware financiële tegenslagen te verduren had en ik had nog 3 andere paarden.

Ik heb haar toen verkocht aan mijn bijrijdster. Jaren later was het inmiddels financieel weer helemaal op orde en ben ik met mijn gezin verhuisd naar een boerderij en alle paardjes staan sindsdien aan huis :j Mijn oude bijrijdster is heel druk met haar baan en opleiding en met nog een andere pony redde ze het niet meer met de weinige uren die er in een dag zitten en vroeg ze of ik de merrie weer terug wou hebben.

Even een kleine kanttekening, ik heb nooit spijt gehad dat ik haar verkocht had, maar dat komt omdat ik wist dat ze het goed had daar. Wel heb ik spijt gehad dat ik juist die merrie niet meer had, want ze was en is echt mijn spiegeltje. Ik heb haar heel erg gemist! Ik heb dan ook meteen ja gezegd en sindsdien staat ze heerlijk samen met haar dochter (die ik nog wel in mijn bezit had) bij mij. Ze is inmiddels bijna 20 en de Alfa van de groep. We rijden nog 2 a 3 keer per week en ik ben ontzettend blij dat ik haar weer in mijn bezit heb :j net zoals haar dochter gaat ze nooit meer weg <3


[ img ]
V.l.n.r. Dochter Ilyn, shettebeest Arwen en Mams Khaleesi (Foto is van deze zomer)

Edit; ik ben 1.60m en Khaleesi is 1.45m
Laatst bijgewerkt door Djoena op 21-10-19 19:35, in het totaal 3 keer bewerkt

Saul
Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:27

Ik vind het ook gek dat zo veel mensen je te lang vinden.

Ik zal mee doen:

[ img ]
1.54 op 1.31

[ img ]
1.54 op 1.29

En nee geen stevige fjorden maar een ranke welsh Arabier en new forrest kruising.

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:30

Saul schreef:
Ik vind het ook gek dat zo veel mensen je te lang vinden.

Ik zal mee doen:

[ [url=m/eoWEuS.jpg]Afbeelding[/url] ]
1.54 op 1.31

[ [url=m/DAUDus.png]Afbeelding[/url] ]
1.54 op 1.29

En nee geen stevige fjorden maar een ranke welsh Arabier en new forrest kruising.

Is dat mn oude zadeltje nog steeds saul? De stubben?

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Anoniem

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:40

Fantastisch Saul! Verhoudingsgewijs ziet het er bij mij ook zo uit. Ik ben wat langer, maar m'n pony ook wat hoger.

Ik neem aan dat ik daarmee wel door de ballotage kom van onze rijvereniging in oprichting "De Ponypletters"? :D Ik verheug me op gezamenlijke buitenritten, onderlinge wedstrijdjes en natuurlijk....ponykamp. *\o/*

Saul
Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:42

Jep. Stil going strong!
In het begin aardig wat zere billen gehad. Maar daarna heel blij mee :D

Het zit als gegoten bij pony. Kan gewoon met losse singel rijden. :P


Oeh Safina een ponypletmeeting cool!!
Ik ga mee :D

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:49

Yeah ik kom ook!

Anoniem

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:51

Nou, BellieB, kopen dus, die pony! Anders kan je niet mee op onze eerste clubmeeting. :D

har166
Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:52

Wat ik bijzonder vind: praktisch iedereen die zegt ja moet je doen want ik rij ook gewoon op een kleine pony ( en vervolgens foto's post ) is écht te groot voor de pony. Ongeacht de discipline en gewicht vind ik dat je voeten niet onder de pony vandaan moeten steken. Sommigen hebben de beugels veel te kort waardoor ze een verkeerde (been) houding hebben en anderen leunen naar voren.

TS als je een rijpony zoekt, dan zou ik verder kijken maar als je een leuke pony wil om mee te grondwerken e.d dan zou ik het doen MITS je de financiën kunt bolwerken.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Saul
Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:55

:')

Ik leun op een paard ook naar voren. Ben helaas geen Edward gal.
Oh oliebol die is ook te groot :')
Laatst bijgewerkt door Saul op 21-10-19 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:56

har166 schreef:
Wat ik bijzonder vind: praktisch iedereen die zegt ja moet je doen want ik rij ook gewoon op een kleine pony ( en vervolgens foto's post ) is écht te groot voor de pony. Ongeacht de discipline en gewicht vind ik dat je voeten niet onder de pony vandaan moeten steken. Sommigen hebben de beugels veel te kort waardoor ze een verkeerde (been) houding hebben en anderen leunen naar voren.


Fijn dat jij dat vindt, maar dat maakt het nog geen waarheid..

en je mag niet bij onze club zo..

har166
Berichten: 2034
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:58

troi schreef:
har166 schreef:
Wat ik bijzonder vind: praktisch iedereen die zegt ja moet je doen want ik rij ook gewoon op een kleine pony ( en vervolgens foto's post ) is écht te groot voor de pony. Ongeacht de discipline en gewicht vind ik dat je voeten niet onder de pony vandaan moeten steken. Sommigen hebben de beugels veel te kort waardoor ze een verkeerde (been) houding hebben en anderen leunen naar voren.


Fijn dat jij dat vindt, maar dat maakt het nog geen waarheid..


Duh daarom zeg ik toch IK VIND en jij mag wat anders vinden. Dat is dezelfde discussie als die over met welk gewicht mag iemand nog op een paard stappen. Ik snap heel goed dat ik de mensen beledig die vinden dat ze nog op die pony passen.

I can please only one person a day, today is not your day and tomorrow does not look good either.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:59

har166 schreef:
Wat ik bijzonder vind: praktisch iedereen die zegt ja moet je doen want ik rij ook gewoon op een kleine pony ( en vervolgens foto's post ) is écht te groot voor de pony. Ongeacht de discipline en gewicht vind ik dat je voeten niet onder de pony vandaan moeten steken. Sommigen hebben de beugels veel te kort waardoor ze een verkeerde (been) houding hebben en anderen leunen naar voren.

TS als je een rijpony zoekt, dan zou ik verder kijken maar als je een leuke pony wil om mee te grondwerken e.d dan zou ik het doen MITS je de financiën kunt bolwerken.


Dat je voeten er niet onderuit moeten steken is voor sommige mensen echt onmogelijk hoor. Ik ben 1.80 en het paard wat ik reed van 1.77 was dan voor mij ook veel te klein geweest op jouw manier. Terwijl dat voor het plaatje gewoon mooi stond. Ik heb nog nooit een paard gereden waar mijn voeten niet onderuit steken :)) heb nou eenmaal heel lange benen.

&TS: ik zou m terug kopen in jouw geval :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 20:08

Zolang m'n pony er geen last van heeft en ikzelf ook niet, moeten de mensen die esthetische hinder ondervinden van mijn uitstekende benen maar even de andere kant uitkijken voor hun eigen gemoedsrust. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Fee_, Googlebot, Jintexx, Koekie73, Lalladidoo, Leukertje, Lizenlotte, Maaike_Ma, maitestar23, mirriejj, Mizsz_Kitty, Moraira, Nannetje7, Nienke1979, stal_HD, Vagabondo, VogeltjeM, xLauLaUx, Xrachelle, XxMariellexX en 130 bezoekers