Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
bellieB
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-10-19

Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 21:25

Zeven jaar geleden verkocht ik mijn pony (Welsh K/NWR). Ik ging studeren en vond mezelf ook ietwat te groot voor haar. Mijn voeten bungelden zo'n tien cm onder haar buik.

Nu is de pony al een aantal keer doorverkocht en telkens komt dat toevalligerwijs op mijn pad. Ik twijfel er nu aan om dit langer te negeren en mijn hart hierin te volgen. Ik heb altijd gezegd, ze komt als oud omaatje vast weer bij me terug.

Nu staat ze weer te koop. Maar een omaatje, zo ver is het nog niet. En ik twijfel of ik haar nu toch terug moet kopen. Mijn hart zegt hierin iets anders dan mijn verstand. Ik heb altijd enorm van haar genoten.

Mijn vragen:
1. Vinden jullie dat ik nog op haar kan rijden? Ik ben 168cm en mijn pony heeft schofthoogte 145cm.
2. Heeft iemand hier ervaring met het, jaren later, terugkopen van je oude paard? Hoe is dat gegaan?
3. Wat zijn jouw tips om je paard beweging te geven naast rijden?


PS. Foto's van zeven jaar geleden bijgevoegd. Ik ben volgens mij niet veel langer en dikker geworden.


[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatst bijgewerkt door bellieB op 20-10-19 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt


sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:32

Als je de kans hebt: terugkopen. Ze komt niet voor niets steeds weer in beeld bij je <3
Helaas zie ik geen foto. Genoeg leuks te doen met haar als je er toch niet meer op past?
Succes!

;-)

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:34

Waarschijnlijk krijg je alleen deze kans, wanneer je toch al van plan bent om haar ooit terug te kopen en je kunt haar nu ook onderhouden, waarom niet ? Mijn dochter reed met 165 Z2 met een C tje. Kon nog net dus jij op een D, waarom niet.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Desi_2409
Berichten: 897
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:36

Ik zou haar ook terug kopen. Hoeveel mensen zoeken hun "oude" paard en hebben spijt van de verkoop..

Mijn dochter is 1.73 is tenger en rijdt op forse d-pony van 1.46, kan voor haar nog net.

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!
Berichten: 70490
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 21:58

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

Anoniem

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:05

ik zou het ook doen :j prachtig toch, je oude pony terugkopen!

Cemlys
Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:07

Gewoon doen als je de mogelijkheid hebt. Ik heb ooit een 3jarige pony beleerd, met 4 verkocht, ivm studie toen helaas niet de middelen. Toen hij 13 was teruggekocht, hij is nu 20, staat een paar jaar op pensioen. Wat rijden betreft had ik een bak ellende gekocht, pony was er niet makkelijker op geworden, maar toch weer aardig aan de rit gekregen, en nu geniet hij gewoon van zn pensioen. Ik zou het zo weer doen

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:09

Ik zou het niet doen. Ik vind je te groot voor het mooie en voor een kind kan het een super leuke leer/sportpony zijn. Maar uiteindelijk beslis je zelf natuurlijk! Wijsheid toegewenst!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Hutcherson
Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:10

Qua rijden en je lengte vind ik je echt te groot van die pony.
Mijn paard is 1.53m hoog maar daar steken mijn voeten (ik ben 1.78m)niet onderuit.
Ligt echt aan hoe rond een pony is gebouwd.
Dus als het goed voelt kun je je oude pony zeker terugkopen, maar rijden... Mwah.

emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:14

Als je gevoel zegt dat je haar terug wilt, dan moet je dat vooral doen. Maar niet met het doel om erop te rijden.
7 jaar geleden was je inderdaad al te groot helaas.

Gelukkig is rijden ook niet het enige wat je kan doen wat leuk is. Ik geniet zelf vooral van het wandelen naast mijn oudje terwijl ik er prima nog op zou kunnen voor buitenritten. Want qua lengte/gewicht kan het en volgens haar lichaam en energieniveau ook zeker.

nicole_floor
Berichten: 3231
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:26

Ik vind je wel te groot voor de pony. En over terug kopen ik zeg doen, ook kan je er niet meer op rijden. Mijn zusje heeft het vorig jaar ook gedaan. Haar oude C pony, zij is nu dus veel te groot voor de pony. Maar ze wandelt er veel mee, onze buurmeisjes rijden erop en zij wil haar beleren voor de kar. Inmiddels is pony gediagnosticeerd met cushing, maar het was haar het allemaal waard.

Floor V. Silverlea Spiderman: Eindstand M spr, L1 dress & B SGW
Colet V. Hemmingway: B+0 dress, B+13 L startgerechtigd spr. B+0 SGW

'schoentje'

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:27

Ik vind het nog kunnen: oke, ietsjes groot maar je bent zeker niet te zwaar. Indien je haar graag terug wil en het lukt financieel zou ik dit keer echt je hart volgen en haar niet meer laten gaan.

Don't take anything for granted

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 22:28

Ja, je bent te lang.

Had je de indruk dat de pony moeite had met je lengte of gewicht destijds? Zo nee: volg je hart!

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:00

Ik vind je wel aan de lange kant, maar er zijn natuurlijk nog veel meer opties naast rijden.

Ik zou het doen! Ik denk dat je spijt krijgt als je het niet doet, en als je de financiële middelen etc. hebt, zou ik de gok wagen :)

*pum*

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:30

Ietsje te lang
Maar hey dat zijn er zovelen en enkelt met wedstrijden kan je daar commentaar op krijgen
Lekker terug kopen aks je hart het zegt

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:31

Je bent lang maar dat zijn veel meer mensen , zorgen voor een goed passend zadel en dit zijn foto’s tijdens wedstrijden en ga er van uit dat je lekker recreatief gaat rijden , kan prima .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:36

Terug kopen, zo vaak op je pad. Als je de middelen en mogelijkheden hebt dan opladen en meenemen. Voor het mooie vind ik je te lang.
Wat zou je met haar willen? Wedstrijden? Is aangespannen een optie?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

kim_1990
Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 23:46

Voor het mooie ben je inderdaad te lang, maar volgens mij, moet het qua gewicht wel redelijk kunnen om nog met de pony te rijden...mits het natuurlijk ook echt zo is dat je niet veel langer en zwaarder bent dan toen.

Wat betreft terugkopen...it was meant to be denk ik...en pony die zo vaak op je pad komt waarvan.je vroeger zei: jij komt ooit bij mij terug....het had vast zo moeten zijn...als je de kans en de financiele mogelijkheden hebt, opladen en meenemen...je kan overigens naast het rijden nog zat andere dingen doen...lange lijnen, longeren, wandelen, vrijheidsdressuur, laten beleren voor de wagen...zat opties dus mocht je het rijden toch niet zien zitten qua lengte/gewicht.
Volg je hart en veel wijheid gewenst +:)+

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

ImLucky
Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 00:22

vind het ook eigenlijk geen mooi plaatje...
als je nu een eigen paard koopt, waar je iedere maand geld en tijd in stopt enz, wat wil je dan met je paard kunnen doen? lekker een beetje recreatief of toch sporten? in hoeverre heb je intresse in paardige dingen welke niet persee rijden inhouden? hoeveel waarde hecht je aan rijden? denk dat dat wel vragen zijn die je jezelf moet stellen voor je haar terug koopt.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:27

Is het het plaatje dat ze tussen de witte hekjes willen zien? Nee.
Lijkt het paard op de foto's moeite te hebben met jouw lengte/ gewicht? Nee.

We zijn in NL nogal gewend geraakt aan het beeld van meisjes van 1,65 op paarden van 1,75 voor mijn gevoel.

Wat is je doel ermee? Terug de dressuur in? Dan misschien beter niet doen.
Lekker buiten een rondje rijden en lol met je knol? Prima, doen! (Ik ga er wel vanuit dat je inderdaad niet veel zwaarder geworden bent...)

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:49

Misschien is het voor de wedstrijd geen gezicht...maar misschien hebben die wel een vertekend beeld, omdat de paarden daar groot zijn.

Persoonlijk vind dat het prima kan.
Heb zelf ook deze lengte en vind 145/148 een perfecte maat voor mij om te rijden.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:53

Ik vind je niet te groot ogen op die foto's. Zeker niet als je recreatief gaat rijden of springen.

Saul
Berichten: 9647
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 07:59

Ik vind het nog prima kunnen. Maargoed ben zelf ook een kleine pony ruiter dus ik ben bevooroordeeld haha.

Succes met je keuze. Die zul je zelf moeten maken.

Rakker2017
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-10-19

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:12

ik vind je niet echt storend groot , als je de kans krijgt en het geld ervoor hebt om haar ook weer te onderhouden zal ik haar terugkopen

tyleysmiley
Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ben ik te groot? En terugkopen van vorig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:39

Ik vind je er absoluut niet te groot voor en te zwaar al helemaal niet. Je bent ietswat aan de lange kant, maar te groot? Nee hoor.. Lekker terugkopen als je er de financiële mogelijkheden en tijd voor hebt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Balou_k, Freddydeshet, Lugea, Oehlala, onpaard en 100 bezoekers