[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Apple
Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

[VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 11:08

Voorgeschiedenis: de wederhelft en ik hebben paarden. De paarden in kwestie blijven bij ons totdat ze omvallen :-)

Mijn eigen paard, Daisy (beter bekend als De Dais), mag al een aantal jaar niet meer springen. Ons laatste dressuurwedstrijdje hebben we in maart vorig jaar gereden en De Dais is met actief pensioen. Ze rijdt buitenritten en nog wat in de bak, maar geen wedstrijden of lessen meer. De Dais is nu 17 jaar oud.

Wij hebben het er thuis al herhaaldelijk over gehad dat als de Dais 18 zou worden dat we dan een nieuw wedstrijdpaard voor mij zouden kopen. Plan was om naar Ierland te gaan, ergens in april/mei volgend jaar en dan op zoek te gaan naar een paard dat een jaar of 6/7 zou zijn en al wat wedstrijdervaring had. Bij voorkeur niet te groot (Chippy, het paard van de wederhelft is al groot genoeg).

Dit jaar zou nog te vroeg zijn om een nieuw paard erbij te kopen. Voornaamste reden was de Mongol Derby waar de wederhelft in augustus aan mee deed. Dan zou ik al drie weken lang in mn eentje onze twee paarden moeten entertainen (waarvan Chip nogal 'bewerkelijk' is :+ ) en dan net op dat moment een nieuw paard erbij. Dat zou geen ideale situatie zijn :n

En zo werd het tweede Pinksterdag....


Apple
Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 11:15

Pinksterweekend. Het oefenspringen wat we zaterdag hadden was afgelast, dus op zaterdag al boodschapjes gedaan en huis schoongemaakt. Op zondag wat met paardjes gerommeld en op het strand geluncht.

Pinkstermaandag: Paardjes gedaan in de ochtend, nog even een overlegje "zullen we ergens gaan lunchen waar we normaal niet gaan lunchen?" "voor de afwisseling?" Nog even op stal de zadelkamer binnen gelopen om te vragen aan stalhoudster/springinstructrice hoe het was gegaan met paarden bezichtigen de dag ervoor. Stalhoudster was op zoek naar een springpaard voor een kennis van haar, maar zijn 12 jaar oude dochter moest er ook mee overweg kunnen.

"Alletwee leuke paarden :j , een 5 jarige, leek precies op Chippy toen hij 5 was, echt leuk, maar niet iets waar een 12 jarig meisje ook mee uit de voeten kan. En een 6 jarige, ook een prima paard, dus daar gaan ze een bod op uitbrengen."

Weer iets later: "die 5 jarige zou wel leuk zijn voor jou". Filmpjes gekeken, foto's gekeken, Stalhoudster belde de verkoper gebeld en voor we het goed en wel in de gaten hadden zaten we in de auto naar het andere eind van de wereld om daar ruim 2.5 uur later een paard te bezichtigen :+
De lunch 'ergens anders dan normaal' werd een koffie en een broodje ergens bij een benzinepomp langs de weg :+ :))

Rondje stap, draf, galop gedaan, kruisje gesprongen. De wederhelft er ook nog even op. Conclusie was dat ik er niet gelijk mee in het ziekenhuis terecht zou komen en dat het gewoon een lief, leuk, vriendelijk jongetje was.

Helemaal goedgekeurd en de zondag daarop gingen we hem ophalen.

[ img ]

Vervolg komt later, immers, inmiddels is hij er al ruim 3 maanden :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 10402
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 11:18

Super leuk :)

Oogt ook vriendelijk

Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

Loreke2
Berichten: 316
Geregistreerd: 26-02-08

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 13:59

Wat leuk geschreven.

Benieuwd naar het vervolg! :)

sas66
Berichten: 630
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:02

Wat leuk. Je verhaal boeit me wel, ik wil graag het vervolg lezen.

Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:02

Enorm leuk geschreven Apple

MyWishMax
Berichten: 25261
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 14:42

Gelukkig dat je het toch plaatst ;) Begint al leuk en wat een vriendelijk koppie!

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Anoniem

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:52

Wat leuk! Gefeliciteerd met je (niet meer zo nieuwe) aanwinst!

Niqui
Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:00

Leuk paard TS en heel leuk geschreven :-). Tijdens het Pinksterweekend? Dat betekent dus dat er snel weer updates komen? Want ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat met je binkie..

Apple
Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 17:20

Hij is er inderdaad al sinds half juni, dus er volgen spoedig updates :j Wellicht dat ik dat een beetje thematisch aan ga pakken :-)

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:47

Gefeliciteerd met je nieuwe paard.

Wat een leuk hoofd heeft hij. Hoe heet hij?
Enneuh...ik ben altijd nieuwsgierig naar de afstamming.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Apple
Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-19 17:58

Laten we beginnen met 'het is een jongetje'. Een heel erg groot 5-jarig jongetje :j . Hij heet overigens Jimmy, dat praat wat makkelijker :-)

Toen hij er net stond waren er diverse mensen die los van elkaar opmerkten dat hij toch echt groter was dan Chippy := . Dat heb ik genegeerd. Als je het verder vooral hebt over je 'paardje', 'jongetje', 'mannetje' en hij kwam ook nog eens met een roze halstertje, dus als je vooral dergelijke zaken benadrukt dan lijkt hij minder groot :j

Toen hij net kwam hadden we besloten om hem te koppelen aan De Dais. De Dais heeft in het verleden samen gestaan met Chippy, dat was geen succes, hoeveel Dais ook waarschuwde Chip ging door en dat eindigde met grote happen uit Chippy en een boze Dais :=

De eerste keer samen met de Dais was interessant := . Dais kreeg ter plekke een aanval van hondsdolheid. Lees: De Dais stond buiten, gewoon te scharrelen. Jimmy komt erbij en draaft blij naar haar toe. Dais krijgt het vervolgens op haar heupen en begint op volle snelheid hinnikend en schuimbekkend op en neer te galopperen terwijl Jimmy ietwat overdonderd in een hoekje stond :+ . Toen dat voorbij was stonden ze weer wel even braaf, maar helemaal vertrouwd was het nog niet.

Voor de zekerheid beide paarden maar even rondom in de beschermers. Nu had de verkoopster wel iets gezegd over 'die sloopt hij er af'.... Maar nee, niet luisteren en gewoon met beschermers en al buiten zetten.

Allereerst, springschoenen. Dat gaf ik al snel op :n

[ img ]

Hij had ook een heel eigen idee van peesbeschermers :j . Horen er bij peesbeschermers niet twee van die sluitingen te zitten :?

[ img ]

Nee hoor, dit is een nieuw model :j , veel gemakkelijker met omdoen en afdoen :j

[ img ]

Hij staat wel steeds gezelliger met Dais buiten :D Dit is een fotootje van ergens de eerste twee weken (voor de oplettende kijkers, ja, hij heeft zijn linker voorbeschermer al weer afgepulkt :)) )
[ img ]

Het buiten staan met De Dais lijkt vooral hij erg leuk te vinden, hoewel zij wel blij naar Jimmy hinnikt als ze hem ziet. Ze geeft ook regelmatig enorme merriegillen die vooral als waarschuwing bedoelt zijn. Jimmy komt bijvoorbeeld blij op haar af gegaloppeerd en de Dais geeft al op 10 meter afstand een enorme merriegil -:(- . Jimmy laat zich niet van zn stuk brengen, stuurt op tijd bij en galoppeert weer blij de andere kant op alsof er niets is gebeurd :))

Het is een heel lief en vriendelijk paard, en hij komt al als ik hem roep. Handig nu zo in oktober nu er een grote plas ligt bij de poort van het land. Dat ik dan alsnog door de plas moet om De Dais te pakken is weer even een dompertje op de feestvreugde. De Dais is van de compromissen, dus zij komt tot halverwege en verwacht dat ik dan ook tot halverwege kom :roll:
Toen Jimmy er net 3.5 week was kwam hij zelfs op gegeven moment bokkend en in volle galop naar het hek toen in hem riep. Ik heb hem wel verteld dat dit wellicht nog iets te overdreven was aangezien wij elkaar daarvoor nog iets te kort kenden :n

Verder, als echt jongetje moet je natuurlijk vanalles en nog wat uitproberen. Ergens op een goede dag in juli kwam ik 's ochtends op stal, paardjes naar buiten en ik begon met uitmesten. Het volgende voorwerp kwam ik tegen:

[ img ]

Is dat geen onderdeel van :?

[ img ]

Gerepareerd en een paar dagen later hetzelfde verhaal. Hij flubberde net zo lang met zijn lip totdat hij de lepel van zijn drinkbak te pakken heeft, geeft een ruk en los! De volgende stap is dan de lepel van zijn drinkbak in zijn (metalen) voerbak te droppen en dan daar de hele nacht mee te spelen. Leuk geluid!

Nadat de stalhouder een paar keer een slechte nachtrust had was de lol er van af. Nu woont Jimmy in de boks daarnaast, die heeft een iets ander drinkbak systeem waardoor hij de lepel niet meer kan pakken. De eerste nacht kwamen ze er nog wel achter dat er nog een oud zoutblok in de voerbak lag van de andere boks. Ook daar kun je goed geluid mee maken 's nachts :j

5 jarige jongetjes zijn ook niet zo goed in rechtuit lopen terwijl ze ergens naar kijken. Dus ja, hij kijkt naar rechts en als ik dan links loop dan staat hij op mn voet :+

senna21
Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:08

Wat een grapjas... _/-\o_
Dit leest als een trein.. Volg graag!

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

rozebadeend
Berichten: 348
Geregistreerd: 09-09-19

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:23

Wat kan je dit heerlijk vertellen :') En wat een grapjas is die Jimmy :+
Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen!

Ibbel
Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:17

Je krijgt het paard dat je verdient, toch? En aan het paard herkent men de ruiter? :+

Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:23

Wat leuk dit! Ik ga lekker meelezen :D

[o]

Chessie
Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 19:55

Wat leuk! Gefeliciteerd met de aanwinst en wat een grappenmaker :)

[o]
Winchester Z1* 14/03/2003-28/06/2012
Als ik Winchester heet, waarom noem je me dan altijd Chesniedoen??

[RIJ-ITP] Winchester@Fotoshoot meeting Zuid-Holland [RT-HAW] Winchester @ debuut L2
Evanity (Uphill x Farrington)

Hilli
Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:13

Ibbel schreef:
Je krijgt het paard dat je verdient, toch? En aan het paard herkent men de ruiter? :+

Dus je zou kunnen zeggen: Apple houdt contact met het kind in zichzelf. Dat is een hele mooie eigenschap :j

Eleionomae
Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:18

Hahaha Apple, ik geniet hier echt van, wat een leuk dier ook om te zien <3

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:22

Wat leuk, ik kom gezellig meelezen.

Desi_2409
Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 20:40

Geweldig, wat schrijf je leuk. Je volgende update is meer dan welkom, ik volg ook :)

Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit geluk dus overal!

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:04

Jaaa, eindelijk een volgtopic over je clown! *\o/*

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Leo
Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:06

Wat een heerlijk topic over een heerlijk jongetje! :D

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

MarliesV
Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:19

Heerlijk topic, krijg een heel ondeugend maar toch fijn beeld van je aanwinst.

Veel geluk en plezier met hem en vooral keep us posted!

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Speirs
Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 21:34

Wat een leuk paard :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Bloemetje75, LaDonna75, mika11 en 122 bezoekers