[VOLG]Het is een jongetje.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 07:55

De vader van De Dais is een EV inderdaad :-) . Haar moeder is een koudbloed luisterend naar de naam 'Buttons McDuff' :') . Dais is gefokt om als jachtpaard in de UK ingezet te worden en dat heeft ze ook gedaan totdat wij haar naar Nederland haalden :-)


ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:37

Ah! Dat is inderdaad een aparte kruising, maar in Engeland eo volstrekt normaal inderdaad.

[o]

Melyoramel
Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:04

Apple schreef:
De vader van De Dais is een EV inderdaad :-) . Haar moeder is een koudbloed luisterend naar de naam 'Buttons McDuff' :') . Dais is gefokt om als jachtpaard in de UK ingezet te worden en dat heeft ze ook gedaan totdat wij haar naar Nederland haalden :-)


Ik krijg meteen een beeld voor me van zo'n fluffy, lompe beertje huis-tuin-keuken paard :')

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 14:50

Dat is precies het beeld dat ik ook heb van Dais haar moeder :))

Zo'n Thellwell pony :))

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-21 08:35

Het jongetje stond gisteren zonder muilkorf buiten.

Dat wil zeggen, het buurpaard in de naastgelegen paddock (tevens buurman op stal) heeft Jimmy even geholpen om van de muilkorf af te komen. De muilkorf lag vervolgens in de diepste modderpoel verstopt in de paddock van de buurman :')

Nog wel helemaal heel, dus even de tuinslang er op en nu gaan we het vandaag weer proberen :))

Bloemetje75
Berichten: 1983
Geregistreerd: 19-07-11

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:01

Wat een lieve buurman heeft het jongetje!

joey2010
Berichten: 4346
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:10

De beste buurman ever.!

Jet
Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:08

Haha, buurman moet ook aan de muilkorf!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

ikke
Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:15

Dat noemen ze naobuurschap :j :D :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

chamion
Huisheks
Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:39

Dat is stiekem toch de beste buurman die je kan hebben. Die je helpt met het afdoen van je muilkorf hahahahahhh

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:18

Wat een fijne meedenkende buurman heeft je jongetje. Tof! :D

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.

ikkedus
Berichten: 3269
Geregistreerd: 24-09-05

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:22

En alletwee de neuzen richting hemel en onschuldig fluiten......muilkorf zeg je? Nee, geen idee. Nooit gezien hier en anders zou ik dat heus eerlijk zeggen..... _O-

[o]

Sintara
Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 12:27

Ik vind tie wraps ook niet echt een heel duurzame manier om een omheining in elkaar te zetten :+ zelfs als dat niet kapot wordt geknaagd, in weer en wind buiten zou ik het geen half jaar geven

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:05

Haha fijne buurman idd. Hocus had een weidemaatje om zijn vliegenkap af te doen. Altijd handig. Leuke speurtocht ook altijd, waar ligt ie nu weer.

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-21 13:17

Sintara schreef:
Ik vind tie wraps ook niet echt een heel duurzame manier om een omheining in elkaar te zetten :+ zelfs als dat niet kapot wordt geknaagd, in weer en wind buiten zou ik het geen half jaar geven


Het hek zelf is een goed hek van metalen buizen. Alleen de geleidingen voor het schrikdraad zijn met tiewraps vastgezet. En ja, inderdaad, dat vraagt wat reparatie :+

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-21 13:35

De Dais, deel 2: de operatie en revalidatie

Op een zondag begin september brachten wij De Dais naar de kliniek. Het bericht was 'ze is maandag als eerste aan de beurt tenzij er een spoedje komt'. En uiteraard, er kwam een spoedje, een paard met een fractuur. Dat was een dermate gecompliceerde operatie dat ze De Dais hadden doorgeschoven naar de volgende dag (Dais, de hele ochtend zonder eten := :)) , maar goed, De Dais heeft wat reservekilootjes dus dat kan ze wel hebben :+ )

Dinsdag dus was ze aan de beurt. Toevallig moest de stalhouder ook naar de kliniek dus ik kreeg om 10:30u een fotootje doorgestuurd van Dais nog in haar boks. Eind van de middag werd ik gebeld, operatie goed gegaan. De Dais had wat tijd nodig om bij te komen uit de narcose, maar na een uurtje ging het opstaan in 1 keer goed. Toen heeft ze nog een half uurtje goed gestaan voordat ze weer naar haar boks ging :-)

Op ziekenbezoek bewapend met een zak wortelen :D

[ img ]

Op de donderdag kwam het bericht dat ze weer mee naar huis kon. Dat nog even in de avond gedaan na het werk. De volgende ochtend stond de trailer toch nog aangekoppeld dus ook maar gelijk Jimmy ingeladen en een rondje door het dorp gereden. Jimmy was heel braaf, beetje nerveus toen we weer thuis kwamen. Hij past nog net in de trailer := . Het hele hals/hoofd gebeuren is toch wel een soort van lang, dus hij moet zich een beetje opvouwen :=

Zo hebben we gedurende het najaar Jimmy een paar keer in de trailer gehad als we met Dais op controle moesten. Dit ook om een beetje te voorkomen dat als we dan ooit op wedstrijd mogen er de eerste de beste keer een reactie komt als: "Ik weet niet welk paard jij mee wilt nemen, maar ik ben het niet. Met je witte rijbroek" :+

De Dais mocht 3 keer 5 minuten stappen per dag :+ en na 2 weken op controle. Dais stapt niet zo vlot dus na 2.5 minuut stappen waren we net het terrein af en konden we weer omkeren :)). Op 3 minuten stappen kwamen we bij een goed stukje gras dus om het toch voor Dais een beetje leuk te houden stapten we naar het gras, dan mocht ze 10, 15 minuten grazen en dan stapten we weer terug. De stalhouder heeft het middag stappen opgepakt :-) . Dais bleef echt goed braaf :-)


Vjestagirl
Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 13:47

Fijn dat de operatie zo goed gegaan is! Arme Dais, zomaar een paar uur niets mogen eten. Wat zal ze geleden hebben... in haar hoofd :P

Apple schreef:
Zo hebben we gedurende het najaar Jimmy een paar keer in de trailer gehad als we met Dais op controle moesten. Dit ook om een beetje te voorkomen dat als we dan ooit op wedstrijd mogen er de eerste de beste keer een reactie komt als: "Ik weet niet welk paard jij mee wilt nemen, maar ik ben het niet. Met je witte rijbroek" :+


:+ :') :+ :') :+ :') :+ :')

Te herkenbaar

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

petraaken
Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:58

GElukkig is de operatie goed verlopen.

ScorpioHorse
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-01-21

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:02

Altijd fijn als operaties goed gaan! Is ze inmiddels weer volledig hersteld?

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:09

Apple schreef:
Het jongetje stond gisteren zonder muilkorf buiten.

Dat wil zeggen, het buurpaard in de naastgelegen paddock (tevens buurman op stal) heeft Jimmy even geholpen om van de muilkorf af te komen. De muilkorf lag vervolgens in de diepste modderpoel verstopt in de paddock van de buurman :')

Nog wel helemaal heel, dus even de tuinslang er op en nu gaan we het vandaag weer proberen :))



Fluffy.??? :o

Apple
Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-21 10:54

Fluffy inderdaad :D :D

Ik zal hier even de rest van het verhaal van De Dais doen :-)

Jet
Berichten: 11974
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:18

Zegt zij vanochtend nog voor 10 uur >;) ... Helaas, nog geen vervolg van het Dais-verhaal ;( . Nee hoor, je schrijft het maar als je eraan toe bent!

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Melyoramel
Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:43

Jet schreef:
Zegt zij vanochtend nog voor 10 uur >;) ... Helaas, nog geen vervolg van het Dais-verhaal ;( . Nee hoor, je schrijft het maar als je eraan toe bent!


Ik ben sinds 10 uur vanochtend ook al regelmatig aan het checken of ze misschien haar bericht bewerkt had :')

Wildgirl
Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 17:52

Ik kom ook even onder mijn meeleessteen vandaan...hoop toch zo dat de revalidatie goed is verlopen!

Rocamor
Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG]Het is een jongetje.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 18:09

Dat moet dan toch een flink leuk en lang stuk worden, als ze er zo lang over doet...

Rockes <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, DanaxxLester, GoogleAdsense, majemalo, marinke182, Mel80life, redbutton, Sterrenpony en 137 bezoekers