Aankoop paard, te duur?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4668
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:21


Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:45

Blussem schreef:
Ik vindt zelf verschrikkelijk veel geld. Er zijn genoeg andere goede paarden te koop rond 2.000,-
Maar ja ze weten dat je eenmaal al een goede band hebt met het paard waardoor ze kunnen vragen wat ze willen.

Een gezonde correcte 6-jarige KWPN merrie voor 2000€, dat lijkt me sterk.
Een ouder paard misschien wel, maar dan hou je jezeof wel wat voor de gek met die 'besparing'.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:54

Marie111 schreef:
Voor €, 2.000,-- heb je wellicht niet veel keus.
Tussen de € 3.500,-- en € 4.000,-- is er wel het een en ander te koop volgens mij.

Hier zijn wij eens wezen kijken en werden prettig geholpen.

https://www.facebook.com/paardenhandelmeerveld/

https://www.facebook.com/groups/horsesa ... nverkopen/


Tja, op basis van de geposte foto's is geen enkel van de paarden die ik meteen op de
eerste fb-pagina zie staan netjes of correct gereden.
Als daarnaast, zoals ts aangeeft, de ambitie is om wedstrijden te gaan rijden, heb je gewoonweg
een ander type paard nodig en daar hangt nu eenmaal een ander prijskaartje aan.
Ik weet waarom ik op zoek ging naar jong en groen hoor en uiteindelijk niet met een warmbloed
ben thuisgekomen, die prijzen liggen momenteel echt heel hoog.

Als ze mij vorig jaar 6000 euro vroegen voor mijn verzorgpaard toen, vond ik dat ook vreselijk veel geld, na mijn zoektocht naar een jonge warmbloed, zou ik het al veel makkelijker neertellen.

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 17:57

Volgens mij staat het paard waar ts het over heeft niet eens te koop. want als zij hem niet koopt houdt de eigenaar de merrie zelf,zegt ts. Dus alleen aan haar zou hij het paard dan verkopen omdat zij het dier nu rijdt en verzorgt. Nou ik zou het wel weten. Want ts weet dan toch wat ze krijgt.Het risico bij het kopen van een onbekend paard is veel en veel groter!

Kneif
Berichten: 91
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 18:05

anjali schreef:
Volgens mij staat het paard waar ts het over heeft niet eens te koop. want als zij hem niet koopt houdt de eigenaar de merrie zelf,zegt ts. Dus alleen aan haar zou hij het paard dan verkopen omdat zij het dier nu rijdt en verzorgt. Nou ik zou het wel weten. Want ts weet dan toch wat ze krijgt.Het risico bij het kopen van een onbekend paard is veel en veel groter!


Klopt! Als ik ze niet koop en dus voor een ander paard zou gaan zou hij het paard dan weer aan iemand anders gaan verhuren zoals ik nu doe.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:18

foutje, sorry

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Aankoop paard, te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:27

Als dit paard gezond is (ook op de foto’s) en een leuk papier en goed karakter heeft, kan die het bedrag zeker wel waard zijn. Maar ik zou wel met een goed tegenbod komen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:54

Ach ts of het paard het op papier het nou waard is of niet. De verkoper word vast blij van jou :')
Ik zou sowieso wel afbieden want hij heeft een vraagprijs.
Zelf zou ik na je gekregen informatie morgen eerst eens goed nadenken en niet direct beslissen.
Wel verstandig blijven denken :j

Overigens, mijn merrie is 17, was in de totaalprijs ongeveer 500 euro enkel het paard, 300 voor al het tuig en spullen.
Maakt samen 800, gebitsonderhoud en hoefsmid, wormenkuur en ik was klaar voor 1100 euro, voor de winter nog een keer de tandarts vanwege een minder gebit.
Laten we zeggen dat ik dus voor 1300 prima een ouder sport paardje heb kunnen vinden die topbraaf is.
Een minder prijs hoeft niet altijd slecht te zijn :j
Ook al is de mijne een stukje ouder
Zit overigens prima kwpn papier etc bij dus niks ras of papierloos oid

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:00

LukieBradley schreef:
Ach ts of het paard het op papier het nou waard is of niet. De verkoper word vast blij van jou :')
Ik zou sowieso wel afbieden want hij heeft een vraagprijs.
Zelf zou ik na je gekregen informatie morgen eerst eens goed nadenken en niet direct beslissen.
Wel verstandig blijven denken :j

Overigens, mijn merrie is 17, was in de totaalprijs ongeveer 500 euro enkel het paard, 300 voor al het tuig en spullen.
Maakt samen 800, gebitsonderhoud en hoefsmid, wormenkuur en ik was klaar voor 1100 euro, voor de winter nog een keer de tandarts vanwege een minder gebit.
Laten we zeggen dat ik dus voor 1300 prima een ouder sport paardje heb kunnen vinden die topbraaf is.
Een minder prijs hoeft niet altijd slecht te zijn :j
Ook al is de mijne een stukje ouder
Zit overigens prima kwpn papier etc bij dus niks ras of papierloos oid

Dat is echt helemaal niet normaal dat je voor 500 een nog te berijden 17jarige kwpnmerrie kunt kopen hoor.Dat is echt een enorme uitzondering.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:33

Nee dat zeg ik ook niet, probeer aan te geven dat het dus wel kan.
Mensen hierboven dat 2000 euro weinig is, is voor mij weer normaal.
Ik zie zoveel van dat soort prima te rijden paarden voor bij komen.
Met leuk papier.
Zelf ben in zo eentje die 7000 dus wel verschrikkelijk veel vind omdat ik weet dat het ook anders kan :j
En het gebeurd best veel in de iets lagere handel :)
Oke het zijn geen totilassen maar prima voor de net iets mindere ambitie in de basis sport

Mijn goed gefokte Gelderse is ook weg gegaan wegens een bemerking voor weinig geld.
De bemerking deed hem verder niets alleen als je de sport in zou willen moest je standvastig met regelmaat trainen.
Iets wat je in de sport al doet dus prima paard.
Alleen ik wou de juiste eigenaar zelf zoeken en daarom ook uiteindelijk niet veel laten betalen.

Ik besef overigens dat ik met mijn jongedame nu erg veel geluk heb :))

MarijeCR
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:40

Ik zag ikke het hier ook al schrijven. Draai het om heb je het geld er voor over. Als jouw paard pak hem beet ruim 20 jaar word geef je zo een bedrag uit aan stalling, hoefsmid etc. Beter iets teveel ( in absolute zin) betaald voor een paard dat je echt ligt ipv minder voor een mindere match. Ik heb 14 jaar geleden dezelfde keus gemaakt wel in paarden crisis tijd en dus echt wel minder betaald. Maar ik wist dat er meer gevraagd werd dan hij eigenlijk waard was
Inmiddels een veelvoud aan stalling etc. Betaald maar hij is nu 22 (bijna)en nog kerngezond. Met name dat laatste is belangrijk. Ook om misverstanden te voorkomen laat het paard medisch keuren voor je tot aankoop over gaat.
Laatst bijgewerkt door MarijeCR op 01-10-19 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 19:41

Marie111 schreef:
Voor €, 2.000,-- heb je wellicht niet veel keus.
Tussen de € 3.500,-- en € 4.000,-- is er wel het een en ander te koop volgens mij.

Hier zijn wij eens wezen kijken en werden prettig geholpen.

https://www.facebook.com/paardenhandelmeerveld/

https://www.facebook.com/groups/horsesa ... nverkopen/


TS is bezig met een toekomstig springpaard.
Op bovengenoemde websites staat er niets tussen.
Je vergelijkt appels met peren.
Dat wil niet zeggen dat er geen aannemelijk paard op die websites staat maar dat is een ander verhaal.

Als jij voor € 4000,- een correct (toekomstig) jong springpaard weet stuur mij dan een pb zodat ik direct erheen kan om te kopen. Paard komt niet in de handel, gewoon voor mijzelf.
En dan krijg jij bij koop € 1000 voor de tip.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:10

Bokt markt staat genoeg in leeftijdsklasse tot 8 jaar onder de 3.000,-

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Aankoop paard, te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:17

Het is ook wel een mooie kans dat je een paard kunt kopen dat je zo goed kent en waar je het goed mee kunt vinden...
De prijs lijkt niet zo gek voor een gezond allround sportpaard, maar het is natuurlijk wel veel geld. Echt onderhandelen zou ik niet doen in jouw situatie, wel de financiële kant bespreekbaar maken.
Ik heb ook wel eens een paard op deze manier verkocht aan een stalruiter en heb nooit het onderste uit de kan gevraagd....
Mensen lieten ook blijken dat ze dat fijn vonden en daardoor is de relatie altijd goed gebleven.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:34

Blussem schreef:
Bokt markt staat genoeg in leeftijdsklasse tot 8 jaar onder de 3.000,-


Zojuist gekeken, KWPN, 5 - 8 jaar, goedkoopste op bokt € 8500,-

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Aankoop paard, te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:37

Misschien moet je het ras KWPN wel los laten. Zag genoeg andere leuke paarden die het net zo goed doen.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:39

Blussem schreef:
Misschien moet je het ras KWPN wel los laten. Zag genoeg andere leuke paarden die het net zo goed doen.

Maar je kan een papierloos paard qua prijs toch niet vergelijken met een kwpn?
Beetje moeilijk om het ras kwpn los te laten als het paard waar het over gaat nou eenmaal kwpn is :+

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:42

Blussem schreef:
Misschien moet je het ras KWPN wel los laten. Zag genoeg andere leuke paarden die het net zo goed doen.


Die kunnen zelfs beter zijn maar geen interesse. En TS staat verderop merrie en heb alleen interesse in merrie.
Ik kan het mij veroorloven om eisen te stellen, immers ik heb een paard in bruikleen en dat kost niets.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Aankoop paard, te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:48

Maar ts vraagt helemaal niet om een goedkoop paard. Ze vraagt enkel of de prijs reëel is.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:51

belle_boef schreef:
Maar ts vraagt helemaal niet om een goedkoop paard. Ze vraagt enkel of de prijs reëel is.


Inderdaad, nog niet bekend of ie correct is, indien ja, dan is het een koopje zoals toegelicht in een vorige reactie van mij.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:52

Een KWPN-er van 6 jaar die goed kan springen en wil werken is zeker 7000 euro waard, mits goedgekeurd. Zeker als je 'm al een tijdje rijdt weet je dat het geen kat in de zak zal zijn qua prestatie/karakter.

En er zijn mensen van 50-60 die nog op het allerhoogste niveau springen, dus als twintiger liggen je beste jaren nog voor je.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:55

Kneif schreef:
SweetVanille schreef:
Ik vind het flink respectloos tegenover je ouders dat je wel op hun zak teert en het vertikt uit huis te gaan maar wel een paard van 7000 koopt (wil kopen) plus de kosten daarna.

Vriend/samenwonen is niet relevant als je dat pas over 2 jaar wil. Je bent 22 en zou nu toch echt wel op eigen benen mogen gaan staan.


Ik vind uw reactie best enorm respectloos. Vanuit mijn situatie (waarover jij niets weet) komt dit enorm kwetsend over.
Jij kent niets van mijn (thuis)situatie. Er zijn erg belangrijke reden dat ik nog thuis mag wonen.


Ik ben 24 en ik woon ook nog thuis. Mijn ouders kijken me niet de deur uit. Elke avond staat er eten klaar. Fulltime job. Pony op pension. Waarom zou TS inmiddels niet op eigen benen staan? Tegenwoordig hoef je niet op je 18e het huis uit. Enig idee hoe duur het tegenwoordig is?


Ik vind de vraagprijs aan de hoge kant voor een paard die nog geen prestatie heeft geleverd. Kan je geen afspraak maken dat hij er nog een veulen mee fokt en jij voor minder geld de merrie overneemt. Zodra jij er voor betaald hebt a€7000 is hij de kans op fokken ook kwijt.

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Aankoop paard, te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:06

Waarom niet het paard voor deze winter periode op pension zetten en dan na die periode bekijken of je haar nog steeds wilt kopen?

Kneif
Berichten: 91
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 21:12

Saaams schreef:
Ik ben 24 en ik woon ook nog thuis. Mijn ouders kijken me niet de deur uit. Elke avond staat er eten klaar. Fulltime job. Pony op pension. Waarom zou TS inmiddels niet op eigen benen staan? Tegenwoordig hoef je niet op je 18e het huis uit. Enig idee hoe duur het tegenwoordig is?


Ik vind de vraagprijs aan de hoge kant voor een paard die nog geen prestatie heeft geleverd. Kan je geen afspraak maken dat hij er nog een veulen mee fokt en jij voor minder geld de merrie overneemt. Zodra jij er voor betaald hebt a€7000 is hij de kans op fokken ook kwijt.


De eigenaar zou er inderdaad graag ook nog een veulen uit willen. Maar ik had eerder in gedachten om (bijna) de hele vraagprijs te geven en geen veulen meer ofwel wat lager dan de vraagprijs en wel nog een veulen. Maar dit moet nog besproken worden :)

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 21:15

Kneif schreef:
Saaams schreef:
Ik ben 24 en ik woon ook nog thuis. Mijn ouders kijken me niet de deur uit. Elke avond staat er eten klaar. Fulltime job. Pony op pension. Waarom zou TS inmiddels niet op eigen benen staan? Tegenwoordig hoef je niet op je 18e het huis uit. Enig idee hoe duur het tegenwoordig is?


Ik vind de vraagprijs aan de hoge kant voor een paard die nog geen prestatie heeft geleverd. Kan je geen afspraak maken dat hij er nog een veulen mee fokt en jij voor minder geld de merrie overneemt. Zodra jij er voor betaald hebt a€7000 is hij de kans op fokken ook kwijt.


De eigenaar zou er inderdaad graag ook nog een veulen uit willen. Maar ik had eerder in gedachten om (bijna) de hele vraagprijs te geven en geen veulen meer ofwel wat lager dan de vraagprijs en wel nog een veulen. Maar dit moet nog besproken worden :)

Een veulen geeft wel risico's voor de merrie. Zou dan gaan voor geen veulen en de volledige vraagprijs betalen (mits medisch goedgekeurd), want als ze wat overhoudt aan de bevalling of sterft dan sta jij met lege handen.