Aankoop paard, te duur?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kneif
Berichten: 91
Geregistreerd: 30-09-19

Aankoop paard, te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 19:53

Hey allemaal,

Ik rij al een tijdje op een paard. De eigenaar overweegt het om haar aan mij te verkopen. (Koop ik haar niet blijft ze bij de eigenaar)
Maar de eigenaar vraagt voor haar 7000 euro.

Info paard
Ze is 6 jaar
Ze is een kwpn
Ze is spring gericht maar pakt elk andere discipline ook goed op
Ik rij er al meer dan een jaar mee
Ze moet nog veel leren (ook ik kan en moet nog veel leren, we zouden samen meteen extra lessen volgen als ik haar koop)

Wat ik met haar wil doen
Springwedstrijtjes (af en toe en als het goed gaat wil ik vaker op wedstrijd)
Eventueel dressuur wedstrijden
Lekker gezellig wandelingen maken
Ook wel samen in de bak lekker rijden en op een rustig tempo nieuwe dingen leren (dus niets zal snel snel gebeuren!)


Ik heb al zo'n band met haar dat ik haar voor eender welke prijs zo zou kopen. Maar mijn familie denkt hier anders over.
Ik ben namelijk al in de 20 jaar en heb een job. Hierdoor zien ze mij niet meer verder nieuwe dingen leren in de paardensport en al zeker niet wedstrijden gaan doen... maar ik denk hier anders over, dit zou namelijk een kinderdoom zijn die na zoveel jaren uitkomt!

Nu vraag ik mij af, is dit veel voor dit paard? Of moet ik paarden van een lager budget gaan zoeken?

(Ps. Ik vind het een enorm voordeel dat ik dit paard en de eigenaar ken. Zo weet ik dat ze niets ingespoten krijgt want ik kom wanneer ik wil en dus onverwachts. Ook heeft ze in het jaar dat ik al met haar rij geen blessures gehad.)

Sorry voor de lange tekst. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Aankoop paard, te duur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:56

Als jij dr niet koopt wil ik dr wel hebben voor dat geld :+