Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
LWDaisy
Berichten: 4713
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-20 20:34

Ik ben lid van een groep op Facebook, waarin men advertenties kan plaatsen om op zoek te gaan naar een vorig (verzorg)paard.

Ikzelf heb dit ook al gedaan: ik ben namelijk al een aantal jaren op zoek naar mijn eerste paard.
Maar ik stel mezelf steeds vaker de vraag in hoeverre dit oké is.
Ik vraag bijvoorbeeld ook niet aan de huidige bewoner van mijn vorige woning of ik de keuken nog eens mag komen bekijken omdat ik die zo mis. Natuurlijk is een paard geen keuken, maar verkocht is verkocht, kort door de bocht gezien.

We zijn denk ik allemaal wel nieuwsgierig naar hoe het een vorig paard vergaat. We zouden allemaal heel graag te horen krijgen dat hij/zij zijn/haar gouden stal gevonden heeft en het nu super doet.

Maar - in hoeverre zit de huidige eigenaar daarop te wachten? De meesten onder ons zullen het wel goed bedoelen. Ik ben zelf ook 2x op bezoek mogen gaan bij degene die mijn paard van mij gekocht heeft, daar ben ik altijd heel dankbaar voor geweest. Vermits zij hem van mij gekocht heeft, "kenden" we elkaar wel, dus was het voor haar denk ik wel makkelijker om mij te vertrouwen.

Maar, in mijn geval, zit mijn vorige paard alweer een aantal eigenaars verder, en die ken ik dus niet, en zij mij dus ook niet. In hoeverre zit iemand op een compleet onbekend iemand te wachten? Evengoed ben ik een gestoorde gek die het paard wil ontvoeren oid :+ Dat ben ik helemaal niet van plan - ik heb hem tenslotte voor een reden verkocht; namelijk omdat ik ontzettend veel bang had van dat paard.

Anderzijds lees ik vaak verhalen op bovengenoemde Facebookgroep over paarden die verkocht zijn op momenten dat men er financieel gezien niet meer voor kon zorgen. Of dat er bijvoorbeeld gescheiden werd tussen de eigenaars, en dat de ene het paard van de ander verkocht. Daar zou ik als nieuwe eigenaar wel zenuwachtig van worden, stel je voor dat je toelaat dat een vorige eigenaar op bezoek komt en dat deze beweert dat jij het paard gestolen hebt, of dat ze het dier terug willen, het je lastig willen maken door bijvoorbeeld de dierenbescherming te bellen, ... Ik "ken" iemand via FB die vrij populair en gekend is, natuurlijk wordt deze persoon niet door iedereen "bewondert" en zij heeft daadwerkelijk voorgehad dat iemand zo gek was haar paard uit de wei te stelen. Uiteindelijk werd het dier in kwestie terug gevonden, maar je zal het maar meemaken!

Nog zo'n verhaal: meisje dat ik ken, haar pony die ze al jaar en dag had werd uit de wei gestolen. Als ik het me correct herinner zijn ze jaren later weer op zijn spoor gekomen, maar geen idee meer wat ze daar verder mee gedaan hebben. Stel dat je paard gestolen en verkocht wordt, dat jij de eerlijke koper bent, daar sta je dan. Wat dan?

Zo heb ik een goede vriendin die haar paard destijds verkocht om verschillende redenen. Financieel, een beetje bang van het paard. Paard dus verkocht. Afspraken gemaakt die imo aan beide kanten niet zijn nagekomen. Een aantal maanden later bleek dat degene die het paard van haar gekocht heeft, het paard zelf ook weer verkocht heeft. Mijn vriendin dus flyers maken en berichten op social media laten rondgaan dat het paard gestolen was. Nou nee.. Je hebt hem zelf verkocht, jullie zijn beide de gemaakte afspraken niet nagekomen, en nu heeft hij het paard ook verkocht. Dat is imo geen diefstal. Je zal dat paard maar eerlijk gekocht hebben en een half jaar laten het dier tegen komen op een "vermist-gestolen" flyer...

Zou jij dié eigenaar over de vloer willen?
Zou jij een onbekende vorige eigenaar bij je paard op bezoek willen?
Ik heb het dan over iemand die netjes een afspraak met jou maakt en niet plots op je stal staat. Alhoewel dat laatste volgens mij ook wel kan gebeuren als je op een drukkere/grotere openbare manege gestald staat, dan zal je paard sneller herkend worden. Mijn paard staat een beetje verstopt zeg maar, lekker kleinschalig. Niet dat ik me zorgen maak over zo'n situatie, ik heb mijn paard geadopteerd van mijn oom en die is ten allen tijde welkom :D


Maar ik vraag het me dus wel af. In hoeverre zit jij op een vorige eigenaar te wachten?
Ikzelf zou het gemakkelijk hebben met dé vorige eigenaar, degene van wie ik het paard zelf heb overgenomen. Tenzij die heel raar gaat doen haha. Maar een onbekend iemand, ik denk persoonlijk dat ik er een beetje nerveus van zou worden :)

Life with Daisy ღ Al 10 jaar mijn Valentijn!
En dan.. Het laatste eerbetoon.. Rust zacht, mijn liefste Daisy..
Fueled by caffeine - sarcasm - inappropiate thoughts.
Gids te Fort van Breendonk - voor een rondleiding, pm me!


Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:37

Ik heb mijn paard als veulen van 7 maanden van de fokker gekocht.
Hij is welkom hoor, als hij wil komen kijken.
Ik stuur hem nog wel eens een update, foto, of video.

Ik ben trouwens ook zo’n 12 jaar na verkoop bij mijn oude paard wezen kijken, 3 eigenaren verder, super lieve mensen!
Zo blij dat ze daar terecht was gekomen en we in contact zijn gekomen!

Laurievc
Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:40

Ik zou geen enkel probleem hebben met vorige eigenaars, in welke context dan ook :)

natuur707
Berichten: 30
Geregistreerd: 12-10-17
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:41

Voor mij zou dit heel situatie afhankelijk zijn. Bezoek van inderdaad de oude eigenaar waar je hem/haar van hebt overgenomen is inderdaad een stuk makkelijker maar die daarvoor tja ik zou het overwegen en van de situatie en mijn gevoel daarbij laten afhangen.

Verlangen is het begin van elk succes - niet hoop of een wens, maar een fel kloppend verlangen dat alles overstijgt. Napoleon hill

Onali
Berichten: 18375
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:44

Bij mn eerste paard had ik dat inderdaad. Ik zat er niet op te wachten.
Jaren van stilte en ineens wilde de dochter weer contact (oke ze was erg jong toen ik hem overnam)
Zij hebben hem nog geen 2 jaar gehad, ik 13 jaar :+

Toen ze begon te stalken, haar oma en een vriendin ben ik wel boos geworden. Ik heb er geen zin in, jammer dat je ouders je nooit goed voorbereid hebben maar dat is niet mijn taak.

Mn shetlanders heb ik beide vanaf veulen bij de fokker vandaan en die houd ik via FB op de hoogte.

Black is the colour of my true love's hair

Elise_0o
Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:46

Met oude eigenaren die willen komen kijken naar hun oude paard heb ik geen moeite. Ik vind het ook altijd leuk om nog een foto of iets te krijgen van een dier dat ik heb verkocht.

Waar ik wel moeite mee heb zijn de mensen die hun paard willen verkopen, maar wel met een heel eisen pakket hebben over hoe het paard gehouden moet worden en hoe vaak ze mogen komen kijken enz
Dan haak ik af, omdat ik weinig zin heb in mensen die het dier niet los kunnen laten.

Waarom? Nou gewoon.. Omdat het kan!

Blue_Eyes
Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Zou jij een vorige eigenaar van jouw paard op bezoek willen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:48

Ik heb mijn paard bij de fokker gekocht en heb die mensen ook nog op Facebook. Dat vinden ze leuk, zo kunnen ze een beetje volgen waar hij terecht is gekomen :) Willen ze eens komen kijken, dan zijn ze van harte welkom!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:48

natuur707 schreef:
Voor mij zou dit heel situatie afhankelijk zijn. Bezoek van inderdaad de oude eigenaar waar je hem/haar van hebt overgenomen is inderdaad een stuk makkelijker maar die daarvoor tja ik zou het overwegen en van de situatie en mijn gevoel daarbij laten afhangen.


Ik heb mijn paard verkocht toen ze 10 was, toen ze 22 was kwam ik via een kennis in contact met degene die haar toen had, de 3e eigenaar na mij...
Gelijk heel leuk contact en later zelfs een keer langs geweest, fotoboeken mee en een super leuke dag gehad!
Echt zo fijn dat ze daar terecht was gekomen!
Nog geen jaar later is ze ingeslapen, ik ben echt heel blij dat ik nog bij haar langs mocht gaan om haar nog eens te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:49

Ik heb met beide vorige eigenaren van mijn paarden 'regelmatig' contact en zou het zelf misschien wel leuker vinden als ze langs zouden komen dan zij zelf :+

Als oude eigenaar zou ik het misschien ook wel een lastiger verhaal vinden. Ik weet ook niet of ik dat bij mijn vorige paard zou kunnen eigenlijk en misschien is dat meteen wel de reden waarom ik niet heel actief naar hem zoek (ook niet uit vrije wil verkocht).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-20 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke
Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:49

Ik heb mijn d pony 5 jaar geleden gekocht van een meisje van 14,heb in het begin steeds fotos gestuurd maar ze reageerde er niet op.Dus daar ben ik mee gestopt.
Ik zou het wel leuk vinden om te weten hoe het met mijn paard gaat,maar bij mij gaat niets weg dus is het van toepassing

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

KarmaWitch
Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:52

Ik heb zelf een uitnodiging gehad van de nieuwe eigenaar van een oud leasepaard van mij dat ik daar zeker welkom ben. Ook bij een ander semi eigen die ik samen met mijn ex had, ben ik van harte welkom.

Zelf ben ik hier een keer onderzoek gestart naar het verleden van (ja heel penny) een manege paard. Die meiden heb ik gevonden en wat waren ze blij.

Dus ja, ook al zal ik de nieuwe eigenaar zijn en blijkt het paard via via gestolen te zijn oid, ik zal zeker de oude eigenaar laten komen, als hij/zij wil weten hoe het gaat. Helemaal in zo'n situatie is bevestiging van een 5* huisje vaak fijner als totaal niks en alleen onzekerheid.

Always in my heart <3
Loran 10/04/1994 - 05/08/2017

kobuss1
Berichten: 751
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Colijnsplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:56

De vorige eigenaresse is al n paar keer geweest op bezoek hier!
Wij wonen best een eindje uit elkaar dus als ze in de buurt is is ze van harte welkom. Twee weken geleden is ze hier nog geweest en heeft ze een strand rit mogen maken met haar ex-paard :j .
Als ik haar niet zou vertrouwen had ik ook geen paard van haar gekocht, zo simpel ben ik dan ook weer.

Als er vóór haar nog een eigenaar zou zijn die mijn paard zoekt dan zou ik die wel met n foto op de hoogte willen stellen van hoe het nu gaat, maar die hoeft niet persé langs te komen. Dat is geen partij voor mij.
Tenzij daar weer een bewezen en zielig verhaal bij hoort, maar dan zou ik er toch een poosje over moeten denken en zeker weten dat je geen rottigheid op je nek haalt idd. Die mensen ken ik dan immers niet.

Whoever said diamonds are a girls best friend, never owned a horse
*Mexx, you left paw-prints on my heart!*

J_emma
Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:57

Elise_0o schreef:
Met oude eigenaren die willen komen kijken naar hun oude paard heb ik geen moeite. Ik vind het ook altijd leuk om nog een foto of iets te krijgen van een dier dat ik heb verkocht.

Waar ik wel moeite mee heb zijn de mensen die hun paard willen verkopen, maar wel met een heel eisen pakket hebben over hoe het paard gehouden moet worden en hoe vaak ze mogen komen kijken enz
Dan haak ik af, omdat ik weinig zin heb in mensen die het dier niet los kunnen laten.


Dat vind ik inderdaad ook apart.

Verder: geen moeite mee. Oude eigenaren van 2 van de 4 pony's hier weleens een keertje op bezoek gehad, én het vroegere bijrijdertje van nummer 3.
Ik denk dat het met name voor 1 van de oud-eigenaren juist makkelijker was om het daarna los te laten. Ze had die pony 10 jaar gehad, was er mee opgegroeid. Dan is het goed om te zien dat ze niet weg staat te kwijnen, en niet hysterisch op je afrent met een neem-me-alsjeblieft-weer-mee-blik, maar het prima naar haar zin heeft in een kudde van 4 met 24/7 heel veel ruimte :-)

Dispar_Vulgo
Berichten: 2996
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:57

Toen ik mijn paard verkocht had, ben ik ook 1x na 3 maanden wezen kijken. Vonden de nieuwe eigenaren ook leuk en daarna volg ik de dochter nog op Facebook en ze heeft het paard nog steeds (6-7 jaar nu).

M’n huidige paard heb ik ook nog steeds goed contact met de vorige eigenaresse. Ze is nu 2x langs geweest en ik stuur nog regelmatig foto’s/filmpjes van onze wedstrijden.

Maar ik zou niet zomaar een onbekende oude eigenaar langs laten komen hoor. Dan zou ik eerst diegene opzoeken online etc

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:58

Ik zou er nu niet zoveel moeite mee hebben, maar de vorige eigenaar van m'n vorige paard wist echt alles beter.

He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:59

Ik zou heel graag de fokker van mijn paard willen vinden. En als ik deze vind en deze zou hem graag eens willen zien, ja dan is deze zeker welkom. Ook de eigenaar na de fokker (mits dit niet de handelaar is waarvan ik em Kocht) is dan zeker welkom. Maar de kans acht ik klein, aangezien mijne hoogstwaarschijnlijk uit Spanje komt en ik kan geen Spaans helaas hahah

Isabel_k
Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:59

Dat is geheel situatie (en eigenaar overigens :+) afhankelijk. De vorige eigenaresse van mijn paard is overleden maar degene daarvoor mag absoluut langskomen mocht daar behoefte aan zijn. ;)

Ik ben naar het verleden van mijn op zoek gegaan en ben door vorige eigenaren en fokkers heel leuk (inclusief oude foto’s) te woord gestaan. :))

IG: @arabierjoep

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:00

Ik heb de fokker van Paard op Facebook, als ze wil komen kijken is ze welkom, maar ik denk niet dat ze de behoefte heeft. Wel weet ik dat ze blij is dat er van hem gehouden wordt.
De eigenaar die Paard voor ons had hoeft wat mij betreft niet te komen of zelfs maar contact op te nemen. Ze heeft hem een paar maand gehad en toen aan de handelaar meegegeven, gelukkig wel een goede, omdat ze toch geen tijd had. Paard was in die korte tijd als 3,5 jarige behoorlijk over z'n toeren gewerkt maar mijn idee. En een tijdje terug was ze in het nieuws omdat ze een ander paard bij een handelaar had gezet en die niet betrouwbaar bleek en het dier had doorverkocht zonder dat te vertellen. Als je binnen 4 jaar twee paarden koopt, weer naar een handelaar brengt en vervolgens het paard weer terug wilt van een koper die ter goeder trouw was, denk ik dat we teveel van elkaar verschillen om van zo'n bezoek iets positiefs te maken. :=

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller
Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:01

Blue_Eyes schreef:
Ik heb mijn paard bij de fokker gekocht en heb die mensen ook nog op Facebook. Dat vinden ze leuk, zo kunnen ze een beetje volgen waar hij terecht is gekomen :) Willen ze eens komen kijken, dan zijn ze van harte welkom!


Zo 1 heb ik er ook idd!
Dan nog 1 waarvan ik de oude eigenaar idd ook op fb heb.
En an mijn pony is de oude eigenaar nu al een aantal keer langsgeweest, we zijn oa al gezellig samen wezen mennen. :D

Van de enigste pony die ik zelf ooit heb verkocht weet ik waar ze staat maar ik ga geen contact zoeken, ik heb het echt losgelaten. Nu was ik ook niet zo'n bijzonder persoon voor die pony dus dat scheelt.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:03

Ik zou er geen problemen mee hebben, maar zou in sommige gevallen toch wel bang zijn dat ze ook ongevraagd langs komen daarna, dat hoor je ook vaker...
Mijn paard komt van een handelaar dus hoef daar gelukkig niet over na te denken, maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik zo snel 'ja' zou zeggen...

De fokker ken ik wel, die hebben haar ook een keer gezien maar dat was meer omdat wij daar in de buurt waren met paard :D

Jessix
Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:05

Ik heb nog contact met alle fokkers waar mijn paarden vandaan komen en de eigenaresse van mijn eerste paard is een vriendin van me geworden, waar ik na 25 jaar nog contact mee heb. Ook de fokker van mijn hond en die van mijn katten heb ik nog regelmatig contact mee. De laatste via FB en de eerste nog wel in real life.

Ik vind het leuk om ze te laten zien hoe ze opgegroeid zijn en hoe het met ze gaat.

Juut
Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:06

Ik heb een fjord van mijn werk moeten verkopen na jaren met dit dier gewerkt te hebben. Ben een week na verkoop nog eens wezen kijken, en ondanks aanbod van koopster daarna nooit meer. Hoe het ook gaat: je hebt geen inspraak meer in hoe met het dier om wordt gegaan. Ze stond er toen goed bij, en ik vertrouw er op dat er goed voor haar wordt gezorgd. Zo niet...heel bruut, maar dan wil ik het niet weten. Zou dan hoe dan ook niets voor het dier kunnen doen.

Anderzijds heb ik met collega jaren eerder een andere fjord voor de eigenaar aangekocht. Naarmate datum van leveren naderde, nam eigenaar contact op: of ik hem regelmatig op hoogte wilde houden hoe het ging. Bij doorvragen wat precies zijn vraag was, bleek dat hij eigenlijk meerdere keren per maand wilde bellen of mailen, over hoe het ging, en wat we met haar deden. Joh, kom gerust langs, we zijn een openbare zorgboerderij, maar naast alle dagelijkse taken en verplichte administratie kan ik niet toezeggen op die regelmatige basis tijd vrij te maken. Leek de eigenaar wel lastig te vinden om te accepteren. Toch is de koop door gegaan, en naar mijn weten is er nooit vanuit eigenaar contact gezocht. Ik ben deze fjord nog wel tegen gekomen in een oud topic hier op Bokt, was toch leuk om dat stukje geschiedenis van haar te zien.

Mijn eigen haf was 3 toen ik hem eerst ging verzorgen, zijn fokker woonde tegenover de toenmalige eigenaren. Dus dat rondje was bijzonder klein. Toch heb ik na overlijden van oude eigenaren een hoop foto's gekregen van die 3 eerste jaren, die wel wat gedragingen verklaarden :') En het was ook leuk een foto te hebben van mijn schatje als veulen. Inmiddels heb ik hem in moeten laten slapen, en eigenlijk vindt ik het best bijzonder zo'n compleet levensverhaal in foto's te hebben.

Ook aan de andere kant ben ik vroeger eens op best stomme manier na 4 jaar een verzorgpony kwijtgeraakt. Als in voor mij een andere verzorgster. Achteraf was het geen slechte ruil, maar dit dier zag ik vanaf veulen volwassen worden. Zij is een paar jaar na mijn vertrek verkocht, en ik moet bekennen dat ik nog wel eens op haar naam google, om te kijken waar zij terecht is gekomen. Helaas nooit gevonden.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:06

Ik heb volgend weekend de vorige eigenaar van mijn oude adoptiepaard op bezoek.
Zij heeft hem omwille van bepaalde redenen afgestaan aan paard zoekt baas. En ze is maar al te blij dat het paard een nieuwe thuis heeft. Ik heb via facebook zelf voorgesteld dat ze altijd welkom is.

Ik mis mijn 1ste pony ook enorm hard. Helaas nergens nog informatie over hem te vinden. Dat kwetst enorm hard. Ik zou er eigenlijk alles voor over hebben die pony nog 1x eens terug te zien of gewoon een berichtje met foto's dat ik weet dat hij goed terecht is gekomen.

Mijn andere twee paarden die ik verkocht heb gehad hebben de nieuwe eigenaren ook gezegd dat ik altijd welkom ben. Ik ga natuurlijk niet onverwacht op hun erf staan maar eerst op voorhand bespreken wanneer het zou passen. :)

Leef en laat leven.

Mlt94
Berichten: 367
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:08

Bij mijn vorige merrie zijn de vorige eigenaren ook 2x wezen kijken. Vond ik nooit zo een probleen! Nu ik haar afgelopen december helaas noodgedwongen heb moeten verkopen (aan de mensen bij wie we op stal stonden) ben ik ook heel blij dat ik nog bij dr mag komen kijken!

cobiie
Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:16

Soms lees ik wel eens “aparte” adv waarin een verkochte paard gezocht wordt en door de tekst die daarin staat zou ik geen contact opnemen met de schrijver. Ben dan door de tekst veel te bang dat het teveel ellende voor mij met zich mee brengt.

Maar normaal zou ik geen moeite hebben als een oude eigenaar wil komen kijken. Wanneer ze opeens wekelijks op de stoep verschijnen wordt dat wel een ander verhaal. :o

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appelien, BleikjA, GrapeshotBot, ikkedus, Knuffeldier, Vagabondo en 42 bezoekers