(VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-19 13:27

Truus, hihihii. :D Ja, daarom maak ik ook express af en toe fotos van voren of van achteren, want van opzij,lijkt ze bijna een gewoon paard.

Mo, ja schrikken he. Zo`n vreselijk gezicht vind ik het, dat iemand het zover kan laten komen....

Dankjewel Monique, ja de glans zit er gelukkig al een beetje op. :)

Pien, we hebben al twee keer een wormenkuur gedaan en geen enkele keer iets gezien.

IMJ, Van mij mag het hoofdje nog lekker meer opvullen. Ze heeft wel een paar witte haartjes op haar hoofd, maar grijze haren niet :)

Dankjewel JoT, we zullen tezijnertijd eens kijken wat voor zadel ze kan hebben.

Pien, wij dachten in het begin ook dat ze niet genoeg zag, juist omdat er een soortement grijs randje rondom haar oog zit. Ik zal daar binnenkort eens fotos van maken. Toch hebben we aan niets gemerkt dat ze slecht ziet. Als onze kat ergens op het land loopt of de honden, draait ze onmiddellijk haar hoofd daar naar toe, dus ik denk dat ze wel ziet.

Het is gewoon een ontzettend lief en rustig paard. Ze vindt kroelen en knuffelen heerlijk en komt dan ook helemaal tegen je aanstaan.

Gisteren kwamen we thuis en waren de paarden ontsnapt. Ze hadden een paal kapot en het draad lag eraf. Ook weer geen enkel probleem, ze liep gewoon rustig achter ons aan naar binnen, dus top.

Vandaag weer even wat gewandeld en haar hele lichaam overal aangeraakt en geaaid, ging super. Alleen voetje optillen vindt ze niet fijn, dan wordt ze bozig. Dat is het enigste waarmee ik haar wat geirriteerd heb zien doen.


rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-19 10:29

Weidebloem, wat zijn goede oefeningen van de buikspieren?

Ik had nog wat fotos beloofd van haar ogen met dat grijze randje erin.
[ img ]

[ img ]


Verder weinig meer gedaan dan wat knuffelen etc, want het weer was niet meewerkend, het heeft weer gehoosd. Ik hoop dat dat deze week wat beter is. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 12:35

Ik vind het fijn dat jullie me zo goed helpen. Nu ik weet dat meerdere paarden dit hebben, maak ik me daar geen zorgen meer over.

Het is geen mensen oog. We hebben een appaloosa gehad en die had dat wel. :)

Mino, er is idd één bokster geweest die me een pb gestuurd heeft dat het bit niet goed zit. En natuurlijk is dat zo. ik had zo`n haast om het te proberen, dat ik het hoofdstel fout gemonteerd heb. Zo zie je maar weer, haastige spoed zelden goed. Nu zit het bit uiteraard ok.

Pien, het is een zacht rubber appelsmaak bitje. Dat gebruiken ze hier als ze jonge paarden gaan inrijden, kunnen ze lekker knabbelen zonder dat harde bit in de mond.

Weidebloem, ik ga het artikel even op mijn gemak doorlezen en kijken wat ik eruit gebruiken kan. Bedankt voor het meedenken en opzoeken!

Jes, ook bedankt voor het even nakijken van je paarden voor het oog.

Nog steeds niets gedaan, ze blijft maar mank lopen op linksvoor, in stap valt het nauwelijks op, maar na het draven, weer wel. Dit nog steeds nadat ze van die trailer afgesprongen is. Het was een tijdje ok, maar dan komt het weer terug. Dus ik moet waarschijnlijk nog eens de DA bellen. We geven haar nu equizona en dat helpt goed.

Het weer is ook niet gaaf, het stormt verschrikkelijk. Jammer, maar klusjes zijn er altijd te over om te doen. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-19 12:05

Ja Heidi, uiteindelijk zal de Da met een rontgenapparaat moeten komen om vast te stellen hoe of wat. ik denk zelf dat het uiteindelijk iets met de pees is.

Ik zal ook kijken wat Previcox is en of dat hier überhaupt verkocht wordt :)

Hier even een fotootje wat equizona is:


[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 10:04

Weidebloem, een ietsje dikker been, maar niet altijd.

Zal ook nog even naar Equioxx kijken , Heidi.

Op het moment loopt ze niet mank en geven we niets. Ik ga de raad van Jes opvolgen, tot januari rust en dan kijken we verder. De vorige keren , in mijn enthousiasme, ben ik vast weer te snel begonnen met wat longeren en wandelen. Dus nu op rust.

We hebben ook niet veel kunnen doen, het is aldoor rotweer met keiharde wind en regen. Ik hoop dat het deze week wat minder wordt en we dan iig lekker kunnen borstelen etc.

Vanmorgen deze foto gemaakt, ze komen wel steeds dichter naar elkaar toe. Alleen met eten, dan willen de anderen nog weleens wat snauwen.
Daarom leggen we het hooi op 4 of 5 plaatsen , zodat Negrita wel gewoon lekker kan eten en knabbelen.

We hopen ook dat we deze week de grote paddock gerepareerd hebben, zodat ze weer lekker alle ruimte hebben :)


[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 10:44

Onze paardjes staan ook 24/7 buiten. Dus boxrust zit er niet in. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 12:12

Hier dus ook geen boxrust. Ze staan gewoon lekker 24/7 buiten, lekker vrij. :)

We hebben helaas de paddock nog niet af kunnen maken, want het weer werkt helemaal niet mee. Maar goed, we hopen dat dat zo snel mogelijk af is.

Negrita loopt niet meer mank, maar heeft af en toe wel een dik been. We hebben uiteindelijk klei gevonden en wel gewoon bij de Decathlon :D Dat gaat misschien ook helpen. Er staat op dat het voor dikke been en pezen is.

Afgelopen week hebben we haar wel meegenomen met de andere twee naar ons stukje grond dat we bijna niet gebruiken. Daar staat nu lekker vers gras op en daar hebben we ze heerlijk een ochtendje laten grazen. Negrita liep wel te trekken met het naar beneden brengen, maar dat lijkt me logisch.
Beneden in de wei konden ze hun geluk niet op :)


[ img ]
Wei gezien vanaf ons huis


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
HIer stond ze met haar voorbenen in een soort kuil en kan je nog steeds goed zien hoe schonkig ze is bij haar heupen.


[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-19 19:58

Ja he Pien, het gaat wel érg langzaam...

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-19 11:40

Leuk Jet dat je ook meeleest en meedenkt. Ik weet alleen niet wat je bedoelt met de heuvels. Ze stond in een kuil en daardoor zag je de botten van de heupen weer extra goed. Spiertjes opbouwen heb ik zoveel zin in , maar we laten haar tot januari op rust voor haar zere pootje, eens kijken of het dan wat beter gaat.
Ja het gaat steeds beter met de anderen, af en toe met het eten is er nog wel wat geknor of wat oortjes in de nek, maar ook dat gaat steeds beter. :)

Mysa, jammer dat je niet alles gelezen hebt, maar wel bedankt voor het meedenken :)

Pien, dankjewel!

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-19 11:02

Ahh, Jet, ik begrijp wat je bedoelt, idd we hebben dit stuk weiland vaak als verlengde paddock, dus kunnen ze naar boven en naar beneden. Dat is idd goed om spiertjes te kweken.

Heidi, idd, Negrita is nu op haar gemak en dat is het belangrijkste. :j

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-19 11:28

Een tijdje niet geschreven, druk en ook omdat we Negrita met betrekking tot haar been wat rust gegeven hebben.

Maar sinds deze afgelopen week alweer lekker bezig. Ik heb haar vastgezet, ging super, en al een paar keer gelongeerd, ook in draf en dat ging ook fijn. Geen manklopen gezien, dus ik hoop dat dat beter is.

Ook na het longeren haar benen met water afgespoten,dat vond ze in het begin wel eng, maar met wat geruststellende woorden en knuffels ging dat snel goed. Ik ben best trots op haar!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-20 10:04

Dankjewel Pien :*

Muga, ze is idd een hele lieve merrie, ze houdt ontzettend van kroelen :)

SjonnieZ, Het mes snijdt aan twee kanten, we hopen dat we met haar af en toe een lekker buitenritje kunnen gaan maken. :)

Monique, heerlijk he, de zon. Zo lekker {:}

Weidebloem, ja het gaat zeker goed, ze gaat met sprongen vooruit en als ik haar vergelijk met de fotos van eerst toen ze hier kwam is ze al fijn bij gekomen. We gaan de goede kant op. :j

We zijn idd alweer vooruit gegaan, ben heel trots op haar. We hebben al gelongeerd met het zadel en dat ging super goed, ze is waarschijnlijk al een keer bereden geweest, want ze vond het helemaal niet eng ofzo.

Het ging zelfs zo goed dat ik dacht ik ga even de paddock uit en een rondje langs huis doen. OOk dat vond ze totaal niet eng en erg, ze wilde zelfs het trappetje op naar ons terras :D Ben erg blij.

Ook heb ik haar voor het eerst lekker zien galloperen, gewoon lekker de andere paarden achterna.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-20 19:29

Dankjewel Pien. :)

Isabel, ja fijn he? :)

Palmera, ze wordt zeker prachtig! *D

JoT,haha,is het je ook opgevallen dat haar vacht begint te glanzen? Ik ben daar zo blij mee :j

Renee,ja he? Thanx :)

Sporten en Pien, De DA heeft gezegd dat ze niet drachtig is, dus nee. Maar dat is beter voor haar,zo kan ze goed aansterken.

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 17:04

Het was eergisteren weer prachtig weer, dus we zijn weer lekker met de paardjes in de weer geweest. Eerst Negrita geborsteld, gelongeerd en daarna ben ik er op gegaan! Gewoon aan de longe een paar rondjes ,even kijken wat ze er van maakt. Nou het maakt er totaal niets uit, ze ging gewoon rustig lopen. Wat een lieverd is het toch <3 Ik ben trots op haar!!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-20 17:53

We zijn ook super blij, Monique. Het is echt een heel lief paardje. <3

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-20 17:57

Hahaha, dank je Pien. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 12:43

Vorige week hebben we ook nog iets anders gedaan. Iets wat voor mij ook volkomen nieuw is, dus misschien doe ik het wel helemaal niet goed. We hebben met de lange lijnen gewerkt en ook dat vond ze leuk.

De rest van deze week heeft het alleen maar geregend, geonweerd en gestormd. Balen dus. Maar volgende week weer beter!


[ img ]

[ img ]

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-20 18:31

Ik vond het erg leuk om te doen en ook om te zien dat ze het zelf ook leuk vond. Ik ben blij dat je de update leuk vond Mer. :)

rocymax
Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-20 18:12

Met stomverbazing heb ik naar de afgelopen berichten gekeken en gedacht wat oordeelt men toch snel.

Om de vorderingen van Negrita zo afwisselend mogelijk te maken , doen we allerlei dingen en met medeweten en toestemming van mijn DA (DA zegt dat ze geen slechte rug heeft en dat ze beetje bij beetje spiertjes kweekt ook op de rug) heb ik dus ook 2 x 10 minuutjes in stap op Negrita gezeten. Totaal niet om haar volgens jullie te mishandelen of de schande van de paardenwereld te worden, als we het daarover hebben kan ik wel tig voorbeelden aandragen van paardenleed.

Goed , ik ben te zwaar, weeg 90 kilo, maar dat hoeven jullie niet onder mijn neus te wrijven. Ik ben te zwaar door ziekten die ik heb waar ik helaas medicijnen met hormonen moet nemen en die blazen je op.

Ik heb een moderator gevraagd om mijn topic te sluiten, alle leuke dingen die ik met Negrita ga doen, wandelen, handpaard, etc etc, ja misschien ook nog een keer 10 minuutjes erop. hou ik voortaan voor mezelf, jammer voor de genen die wel echt geinteresseerd waren.

Ik zou jullie wel willen vragen om niet zo iemand af te branden die misschien mollig is en net een foto te paard durft te tonen, want je kan iemand enorm pijn doen met die gemene ondoordachte opmerkingen. Mij niet, want ik ben op een leeftijd dat wat een ander van mij denkt niet meer uitmaakt.

Jammer, heel jammer


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MairiMacBran, OmgiliBot en 40 bezoekers