(VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:38

Ik vind het geweldig hoe je het dier opvangt hoor, ik ben ook een stille meelezer van je topic :)

Maar ook ik zou niet op dit paard gaan rijden, ze heeft totaal geen bespiering en een behoorlijk weke rug en de dracht zal ook nog behoorlijk aan haar rug gaan trekken. Dat zijn drie minnen, daar moet je dus geen gewicht op zetten nu, ongeacht welk gewicht, dat is niet eerlijk tegenover het paard.

Het is niet een aanval op jou en ik denk dat je alom wordt gewaardeerd hoor en dat steekt men in dit topic ook niet onder stoelen of banken, maar dat houdt in dat wanneer men een actie minder handig vindt, men dat ook zegt. Maar dat moet dan toch ook kunnen?


Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:16

Mindim schreef:
Ik vind het geweldig hoe je het dier opvangt hoor, ik ben ook een stille meelezer van je topic :)

Maar ook ik zou niet op dit paard gaan rijden, ze heeft totaal geen bespiering en een behoorlijk weke rug en de dracht zal ook nog behoorlijk aan haar rug gaan trekken. Dat zijn drie minnen, daar moet je dus geen gewicht op zetten nu, ongeacht welk gewicht, dat is niet eerlijk tegenover het paard.

Het is niet een aanval op jou en ik denk dat je alom wordt gewaardeerd hoor en dat steekt men in dit topic ook niet onder stoelen of banken, maar dat houdt in dat wanneer men een actie minder handig vindt, men dat ook zegt. Maar dat moet dan toch ook kunnen?


Dat dus! Zat er net nog over na te denken.
Ik snap dat overgewicht ontzettend vervelend is en emotioneel beladen kan zijn. Ik hoop dat je daar verzachting in kunt vinden voor jezelf TS, dat verdien je!

Maar als je puur naar tips kijkt, zijn een “niet erop zitten vanwege de rug/bespiering, je bent te zwaar of het bit zit verkeerd om” alle drie even goed bedoeld toch. Mensen denken met je mee en geven advies, dat iets emotioneel meer beladen is maakt vanuit het oogpunt voor het welzijn van het paard geen verschil.

Hopelijk krijgen we snel weer zo’n leuke lange lijnen update!

Niet banketstaaf maar poetsen.

SjonnieZ
Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:53

Jammer TS dat je er graag een slotje op wilt, vind dit nl een leuk topic

Wat de commotie betreft.
TS schreef:
“ Eerst Negrita geborsteld, gelongeerd en daarna ben ik er op gegaan! Gewoon aan de longe een paar rondjes ,even kijken wat ze er van maakt. Nou het maakt er totaal niets uit, ze ging gewoon rustig lopen.“

Ik snap dat wel... je bent iedere dag met zo’n beestje bezig en bent nieuwsgierig naar wat ze wel en niet kan.
TS schrijft nergens dat ze negrita nu al wil gaan rijden.
Als dat zo zou zijn zou ik dat ook te vroeg vinden, maar zoals TS met dit paard omgaat kan ik mij bijna niet voorstellen dat dat haar bedoeling is.

En dat TS zwaarder is dan dat ze zelf zou willen, weet ze zelf ook wel.

pien_2010
Berichten: 42805
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:09

SjonnieZ schreef:
Jammer TS dat je er graag een slotje op wilt, vind dit nl een leuk topic

Wat de commotie betreft.
TS schreef:
“ Eerst Negrita geborsteld, gelongeerd en daarna ben ik er op gegaan! Gewoon aan de longe een paar rondjes ,even kijken wat ze er van maakt. Nou het maakt er totaal niets uit, ze ging gewoon rustig lopen.“

Ik snap dat wel... je bent iedere dag met zo’n beestje bezig en bent nieuwsgierig naar wat ze wel en niet kan.
TS schrijft nergens dat ze negrita nu al wil gaan rijden.
Als dat zo zou zijn zou ik dat ook te vroeg vinden, maar zoals TS met dit paard omgaat kan ik mij bijna niet voorstellen dat dat haar bedoeling is.

En dat TS zwaarder is dan dat ze zelf zou willen, weet ze zelf ook wel.


Dit dus en verder heel jammer al "die plasjes " die iedereen wil maken over de slechte rug en rijden.
Ik ga dit leuke topic ontstippen, want vind het niet meer leuk. :evaw:
Geeft niets want ik ken TS dus zal de vooruitgang toch kunnen blijven volgen. Ik denk nl niet dat TS nog terug komt en dat snap ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:14

pien_2010 schreef:
Dit dus en verder heel jammer al "die plasjes " die iedereen wil maken over de slechte rug en rijden.
Ik ga dit leuke topic ontstippen, want vind het niet meer leuk. :evaw:
Geeft niets want ik ken TS dus zal de vooruitgang toch kunnen blijven volgen. Ik denk nl niet dat TS nog terug komt en dat snap ik.


Dit snap ik niet zo goed, plasjes? Ik zie in dit topic juist heel veel positiviteit, maar als er 1 kritische noot wordt geplaatst dan "zeiken" mensen?
Kan je nu werkelijk dan zeggen dat het commentaar en de onderbouwing daarvan, volkomen onterecht is dan?

SjonnieZ
Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:22

Dit snap ik niet zo goed, plasjes? Ik zie in dit topic juist heel veel positiviteit, maar als er 1 kritische noot wordt geplaatst dan "zeiken" mensen?
Kan je nu werkelijk dan zeggen dat het commentaar en de onderbouwing daarvan, volkomen onterecht is dan?[/quote]


Omdat de plasjes buiten proportie zijn. TS stapt een paar rondjes aan de longe en iedereen gaat los alsof ze een pittige training aan het doen is en dagelijks wil rijden.

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:23

SjonnieZ schreef:
Omdat de plasjes buiten proportie zijn. TS stapt een paar rondjes aan de longe en iedereen gaat los alsof ze een pittige training aan het doen is en dagelijks wil rijden.

Zo lees ik het commentaar helemaal niet, eigenlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110478
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:28

SjonnieZ schreef:
Omdat de plasjes buiten proportie zijn. TS stapt een paar rondjes aan de longe en iedereen gaat los alsof ze een pittige training aan het doen is en dagelijks wil rijden.


Wat een onzin. Lezen we soms 2 verschillende topics?
TS krijgt genoeg veren in haar achterwerk en de vragen over het rijden op zo'n rug worden heel netjes gesteld.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

thequeensmum
Berichten: 3493
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:41

Mindim schreef:
Ik vind het geweldig hoe je het dier opvangt hoor, ik ben ook een stille meelezer van je topic :)

Maar ook ik zou niet op dit paard gaan rijden, ze heeft totaal geen bespiering en een behoorlijk weke rug en de dracht zal ook nog behoorlijk aan haar rug gaan trekken. Dat zijn drie minnen, daar moet je dus geen gewicht op zetten nu, ongeacht welk gewicht, dat is niet eerlijk tegenover het paard.

Het is niet een aanval op jou en ik denk dat je alom wordt gewaardeerd hoor en dat steekt men in dit topic ook niet onder stoelen of banken, maar dat houdt in dat wanneer men een actie minder handig vindt, men dat ook zegt. Maar dat moet dan toch ook kunnen?


Zo jammer dat mensen niet eens goed lezen voordat ze commentaar leveren. Het dier is niet eens drachtig.
Waarom moet iedereen nu maar blijven herhalen dat ts er niet op moet gaan? Na twee of drie keer heeft ze het ook wel begrepen hoor, ze heeft vast geen Alzheimer. Het is nu aan ts wat ze met het commentaar doet

SjonnieZ
Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:53

Buiten proportie omdat iedereen Direct en alleen inhakt op het plaatje en niemand de intentie van TS meeneemt in de reactie noch de wijze waarop sommige zaken binnenkomen.

De kritische noot plaatsers hadden ook aan TS de vraag kunnen stellen of het haar intentie is om nu al te beginnen met rijden. Ken TS niet maar gezien haar actress tot dus ver was het antwoord waarschijnlijk nee geweest... dan krijg je een heel ander gevoel bij de foto’s

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D
Berichten: 41324
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:55

SjonnieZ schreef:
Buiten proportie omdat iedereen Direct en alleen inhakt op het plaatje en niemand de intentie van TS meeneemt in de reactie noch de wijze waarop sommige zaken binnenkomen.

De kritische noot plaatsers hadden ook aan TS de vraag kunnen stellen of het haar intentie is om nu al te beginnen met rijden. Ken TS niet maar gezien haar actress tot dus ver was het antwoord waarschijnlijk nee geweest... dan krijg je een heel ander gevoel bij de foto’s

In haar laatste post staat dat ze er misschien wel weer op gaat zitten.

Overigens lees ik de meeste kritische noten echt niet zoals jij ze leest. De meeste zijn gewoon netjes verwoord.

SjonnieZ
Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 14:05

_San87_ schreef:
SjonnieZ schreef:
Buiten proportie omdat iedereen Direct en alleen inhakt op het plaatje en niemand de intentie van TS meeneemt in de reactie noch de wijze waarop sommige zaken binnenkomen.

De kritische noot plaatsers hadden ook aan TS de vraag kunnen stellen of het haar intentie is om nu al te beginnen met rijden. Ken TS niet maar gezien haar actress tot dus ver was het antwoord waarschijnlijk nee geweest... dan krijg je een heel ander gevoel bij de foto’s

In haar laatste post staat dat ze er misschien wel weer op gaat zitten.

Overigens lees ik de meeste kritische noten echt niet zoals jij ze leest. De meeste zijn gewoon netjes verwoord.


Die opmerking had ik gemist maar lokt bij mij juist een vraag uit ipv een oordeel.

Dat het netjes verwoord is ben ik met je eens maar dan nog kan het oordeel te sterk overkomen
(Online) communicatie is gewoon heel moeilijk. Door elkaar te bevragen ipv te oordelen krijg je de ware intenties helder en een gelijkwaardiger gesprek
En hou je topic open en interessant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:25

SjonnieZ schreef:
Die opmerking had ik gemist maar lokt bij mij juist een vraag uit ipv een oordeel.

Dat het netjes verwoord is ben ik met je eens maar dan nog kan het oordeel te sterk overkomen
(Online) communicatie is gewoon heel moeilijk. Door elkaar te bevragen ipv te oordelen krijg je de ware intenties helder en een gelijkwaardiger gesprek
En hou je topic open en interessant


Maar dan helpt het ook als de TS niet bij de eerste kritische noot, het topic op slot wil doen.
Ik denk dat het niet altijd uitmaakt hoe het gebracht wordt, als de ontvanger het kleinste beetje kritiek als aanval beschouwd.

Ik denk dat er ook een grijs gebied is tussen een vraag en een oordeel. Vooral omdat TS het hele topic al geprezen wordt om wat ze doet, ik geloof dus niet dat mensen haar gelijk hard veroordelen omdat ze er op zit. Maar wel aangeven dat ze daar hun vraagtekens bij zetten. TS zelf ziet dit, als ik zo haar reactie lees, echter als harde kritiek, terwijl dit geloof ik helemaal niet zo bedoeld is. Maar ik vind wel dat mensen gewoon hun mening moeten kunnen neerzetten, ook als het een keer niet strookt met wat de TS graag wil horen.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:39

Misschien is het een idee om een nieuwe aanduiding te bedenken voor mensen die alleen maar complimentjes willen horen? Zeg maar dat [AAI] voor je topictitel zet ipv [VOLG].

De kritiek die gegeven wordt is bedoeld ten gunste van het paard en niet zozeer om TS een rotgevoel te geven. Ik vind het volstrekt onnodig dat er op dit paard gereden wordt en zodoende heb ik dat aangegeven. TS wilde een paard redden, maar dan snap ik dus niet waarom ze er toch op moet. In wiens belang is dat paard dan ergens van gered? Hoe vaker ik naar de foto's kijk hoe meer ik een gevoel krijg dat dit paard niet zomaar op deze manier mager is, maar dat ze iets ernstigs mankeert dat niet te genezen is.

Jes
Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 15:56

Ach als ik Bokt 6 jaar geleden had mogen geloven dan zou mijn merrie nu staatsgevaarlijk moeten zijn met rijden, ik zet zonder aarzelen mijn kinderen erop :+

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

geerke
Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:47

Tien minuutjes zat ze er op...en eigenlijk zou ik commentaar mogen hebben als ik dat zou willen.Ik vind namelijk dat je helemaal niet op een paard moet gaan zitten.En nee....ik ben niet echt te zwaar,62 kilo :D
Maar iedereen moet lekker zelf weten of ze op een paard gaan zitten of niet,daar bemoei ik mij verder niet mee

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:02

Het lijkt wel of we allemaal vergeten dat we allemaal voor hetzelfde doel gaan en dat is dat we hopen dat het paard opknapt!

Dan mag er toch wel iets gezegd worden, voor het welzijn van het paard? Heel irreëel is dit niet bovendien wordt er niet gehakt.

Ik hoop toch ook nog op updates. Zie graag de voortgang!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18051
Geregistreerd: 24-08-02

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 23:01

Moderatoropmerking:
Inmiddels gaan de reacties eigenlijk alleen nog maar of je al dan niet je zegje zou kunnen/mogen/moeten doen over overgewicht en het berijden van dit paard. Dat maakt de kans op verdere verslaggeving door de TS een stuk kleiner natuurlijk. Aangezien iedereen zijn/haar zegje hierover inmiddels wel gedaan heeft hoop ik dat er nu weer ruimte is voor de TS om weer te reageren.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

koetje28
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:23

ts hoe gaat het inmiddels met Negrita?

mijn bonte koe wat een mazzel dat jij in mijn leven bent gekomen :)

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 08:00

Jammer dat je gestopt bent nadat je in jouw ogen negatief commentaar krijgt.

Ik zelf snapte het ook niet, maar die keuze is aan jou. Geef het paard nog een half jaar. Beetje rugspier zodat het beestje weer beter kan gaan dragen.

Ik hoop dat je weer gaat plaatsen en dat je met ook iets negatievere feedback gewoon rustig blijft. Er zijn meer dan zat mensen die je elke keer weer een pluim geven. Ik zie 1x in al die tijd dat iemand het er niet mee eens is en met een gewoon goed onderbouwd antwoord. Jammer dat je je daardoor laat kisten.

Ninx
Berichten: 14562
Geregistreerd: 19-07-05

Re: (VOLG) Negrita, van verwaarloosd naar nieuw huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:29

Wonderlijk hoe het kinderlijk "niet iedereen is het met mij eens, dus iedereen is gemeen' zo dicht onder de oppervlakte ligt. En men zich daarin ook verenigd.

Probeer eens rustig te zitten, te lezen, de emotie even op de stoel naast je neer te zetten en in je op te nemen wat er gezegd wordt, niets onredelijks voorzover ik kan lezen.

Dit dier is er echt niet aan toe bereden te worden, en misschien nooit. 10 minuten worden 20 minuten, 20 minuten een half uur... maar wat voegt het toe als het zo schadelijk kan zijn voor dit dier? Ik schrok me ook een hoedje toen ik dit destijds zag, en heb weggeklikt.

Moeten we niet met z'n allen volwassen worden en niet zo persoonlijk gekwetst zijn maar het paard centraal stellen? We krijgen allemaal wel eens (opbouwend) commentaar (ik ook), dan kun je boos stuiteren... maar misschien ook iets opsteken. Soms voelt het even niet zo fijn, maar er valt altijd iets te leren.

Door allemaal als kinderen te reageren met pruillipjes, leren we nooit.... en dat is niet in het belang van paarden.

Dus wees een vriendin, een kameraad, een verzorgster, een wandelbuddy of longeerder voor dit paard; maar geen ruiter.

FFDP
Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:43

Ninx schreef:
Wonderlijk hoe het kinderlijk "niet iedereen is het met mij eens, dus iedereen is gemeen' zo dicht onder de oppervlakte ligt. En men zich daarin ook verenigd.

Probeer eens rustig te zitten, te lezen, de emotie even op de stoel naast je neer te zetten en in je op te nemen wat er gezegd wordt, niets onredelijks voorzover ik kan lezen.

Dit dier is er echt niet aan toe bereden te worden, en misschien nooit. 10 minuten worden 20 minuten, 20 minuten een half uur... maar wat voegt het toe als het zo schadelijk kan zijn voor dit dier? Ik schrok me ook een hoedje toen ik dit destijds zag, en heb weggeklikt.

Moeten we niet met z'n allen volwassen worden en niet zo persoonlijk gekwetst zijn maar het paard centraal stellen? We krijgen allemaal wel eens (opbouwend) commentaar (ik ook), dan kun je boos stuiteren... maar misschien ook iets opsteken. Soms voelt het even niet zo fijn, maar er valt altijd iets te leren.

Door allemaal als kinderen te reageren met pruillipjes, leren we nooit.... en dat is niet in het belang van paarden.

Dus wees een vriendin, een kameraad, een verzorgster, een wandelbuddy of longeerder voor dit paard; maar geen ruiter.

Helemaal mee akkoord!

Kymalin
Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:17

Ninx schreef:
Wonderlijk hoe het kinderlijk "niet iedereen is het met mij eens, dus iedereen is gemeen' zo dicht onder de oppervlakte ligt. En men zich daarin ook verenigd.

Probeer eens rustig te zitten, te lezen, de emotie even op de stoel naast je neer te zetten en in je op te nemen wat er gezegd wordt, niets onredelijks voorzover ik kan lezen.

Dit dier is er echt niet aan toe bereden te worden, en misschien nooit. 10 minuten worden 20 minuten, 20 minuten een half uur... maar wat voegt het toe als het zo schadelijk kan zijn voor dit dier? Ik schrok me ook een hoedje toen ik dit destijds zag, en heb weggeklikt.

Moeten we niet met z'n allen volwassen worden en niet zo persoonlijk gekwetst zijn maar het paard centraal stellen? We krijgen allemaal wel eens (opbouwend) commentaar (ik ook), dan kun je boos stuiteren... maar misschien ook iets opsteken. Soms voelt het even niet zo fijn, maar er valt altijd iets te leren.

Door allemaal als kinderen te reageren met pruillipjes, leren we nooit.... en dat is niet in het belang van paarden.

Dus wees een vriendin, een kameraad, een verzorgster, een wandelbuddy of longeerder voor dit paard; maar geen ruiter.

Helemaal mee eens.

GabberGill
Berichten: 5614
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 14:49

Ninx schreef:
Wonderlijk hoe het kinderlijk "niet iedereen is het met mij eens, dus iedereen is gemeen' zo dicht onder de oppervlakte ligt. En men zich daarin ook verenigd.

Probeer eens rustig te zitten, te lezen, de emotie even op de stoel naast je neer te zetten en in je op te nemen wat er gezegd wordt, niets onredelijks voorzover ik kan lezen.

Dit dier is er echt niet aan toe bereden te worden, en misschien nooit. 10 minuten worden 20 minuten, 20 minuten een half uur... maar wat voegt het toe als het zo schadelijk kan zijn voor dit dier? Ik schrok me ook een hoedje toen ik dit destijds zag, en heb weggeklikt.

Moeten we niet met z'n allen volwassen worden en niet zo persoonlijk gekwetst zijn maar het paard centraal stellen? We krijgen allemaal wel eens (opbouwend) commentaar (ik ook), dan kun je boos stuiteren... maar misschien ook iets opsteken. Soms voelt het even niet zo fijn, maar er valt altijd iets te leren.

Door allemaal als kinderen te reageren met pruillipjes, leren we nooit.... en dat is niet in het belang van paarden.

Dus wees een vriendin, een kameraad, een verzorgster, een wandelbuddy of longeerder voor dit paard; maar geen ruiter.




Wat heb je dit op een nette manier verwoord. Ik heb het meerdere malen geprobeerd en weer weggehaald, omdat mijn manier van beschrijven niet zo vriendelijk was als dit.

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Daarbij ben ik nog steeds van mening dat de dierenartsen in spanje enz niet zo nauw kijken als wat er allang bekend is in de paardenwereld.

Het beestje mist massa, kan pas sinds kort een beetje galopperen. Dit betekent dat hij jou nu moet dragen met delen die totaal niet of zeer zwak zijn. Schadelijk dus en naar mijn mening niet eerlijk. Wat ik overigens jammer vind aangezien het diertje de tijd zou krijgen om weer op te knappen.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:54

Iedere keer als ik zie dat er in dit topic geschreven is kom ik even kijken of er nog nieuws is over Negrita. En iedere keer gaat het weer over wel / niet rijden. Er is al een mod-opmerking gemaakt maar het gaat maar door. En het voegt al lang niets meer toe.
Dus vriendelijk maar dringend verzoek: Kan dit alsjeblieft stoppen?

Zodat er weer ruimte komt voor waar het écht over gaat: Negrita /3
Alvast bedankt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, Mariett en 41 bezoekers