De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15072
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:13

Anoniem schreef:
Hoe kom je van mijn woorden naar dat?? Dat is echt een bizarre, totaal misplaatste en zeer kwalijke aanname.
Een excuus of aanpassen van je bericht zou op zijn plaats zijn.

Mocht je mijn eerdere opmerking niet begrijpen; het knuffelen en mensgericht maken van deze dieren is het tekenen van hun doodvonnis. Als zij zich "in het wild" gedragen als geitjes op een kinderboerderij zijn ze niet te handhaven en krijg je Oostvaarderspaardenbiefstuk.
Dus hoe "diervriendelijk" en "geweldig" denk je dat het zoenen en knuffelen van de dieren nu echt is?

Paardje voeren, paardje aaien = paardje denkt dat mensen wandelende voermachines zijn = paardje opdringerig = stout paardje = paardje game over.

Ik pas niks aan en ik ben in mijn hele lange leven nog nooit zo kwaad geweest over het gedrag van mijn medemensen en hun gebrek aan empathie met dieren, als nu in dit Oostvaarderplassendrama.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:18

Je weigert dus je bericht met een persoonlijke opmerking richting mij aan te passen?
Wat je ook wel of niet van de Ovp mag vinden, zulke dingen laat ik mij niet in de mond leggen, ben je knettergek geworden?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:23

Anoniem schreef:
Je weigert dus je bericht met een persoonlijke opmerking richting mij aan te passen?

Rustig aan..ik lees hetzelfde dan jij maar zie de enorme ramp ervan richting jou niet. :)
De link die anjali maakt slaat kant nog wal, maar negeren is ook een optie.

Jammer dat de discussie onder dierenliefhebbers ook altijd zo moet ontsporen als het om de ovp gaat.
Het zou zoveel beter zijn als krachten gebundeld kunnen worden, maar ook ik ben geen fan van dat hysterische doodknuffelen van wilde dieren.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:25

Anoniem schreef:
Je weigert dus je bericht met een persoonlijke opmerking richting mij aan te passen?
Wat je ook wel of niet van de Ovp mag vinden, zulke dingen laat ik mij niet in de mond leggen, ben je knettergek geworden?

Tica, laten gaan. Bij haar lopen emoties rondom de ovp blijkbaar zo op, dat dit het meest boze is wat ze ooit in haar leven werd.

Ik snap wat je bedoelde en mij mij ongetwijfeld anderen. Als iemand het compleet wil verdraaien en vervolgens heel boos wordt daarover, dan kun je daar toch niet tegen vechten of excuus afdwingen :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:26

Sunnda schreef:
Rustig aan..ik lees hetzelfde dan jij maar zie de enorme ramp ervan richting jou niet. :)
De link die anjali maakt slaat kant nog wal, maar negeren is ook een optie

anjali schreef:
Jij ziet liever iemand die ze een kogel door het hoofd probeert te schieten en dan nog mis ook??(Hier zijn filmpjes van geweest,ging over een hert,maar komt op hetzelfde neer).


Beste Sunnda, dit laat ik mij niet in de mond leggen.
En dat bepaal IK, niet jij.

anjali
Berichten: 15072
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:27

Anoniem schreef:
Je weigert dus je bericht met een persoonlijke opmerking richting mij aan te passen?
Wat je ook wel of niet van de Ovp mag vinden, zulke dingen laat ik mij niet in de mond leggen, ben je knettergek geworden?

Knettergek van woede om wat daar gebeurt ja.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:29

Ik geef Tica groot gelijk. Als er mij zoiets in de mond wordt gelegd, accepteer ik dat ook niet. Ik vind excuses hier echt wel op de plaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:29

anjali schreef:
Anoniem schreef:
Je weigert dus je bericht met een persoonlijke opmerking richting mij aan te passen?
Wat je ook wel of niet van de Ovp mag vinden, zulke dingen laat ik mij niet in de mond leggen, ben je knettergek geworden?

Knettergek van woede om wat daar gebeurt ja.

En je denkt dat je daarom maar iedereen onware woorden in de mond mag leggen en diens woorden verdraaien?
Hell no.
Doe normaal zeg.

Kinke

Berichten: 20518
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:33

denk niet dat je die gaat krijgen Tica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:35

Kinke schreef:
denk niet dat je die gaat krijgen Tica

Daar zul je best gelijk in hebben. Maar dat is géén reden om dit te pikken.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:45

Anoniem schreef:
Sunnda schreef:
Rustig aan..ik lees hetzelfde dan jij maar zie de enorme ramp ervan richting jou niet. :)
De link die anjali maakt slaat kant nog wal, maar negeren is ook een optie

anjali schreef:
Jij ziet liever iemand die ze een kogel door het hoofd probeert te schieten en dan nog mis ook??(Hier zijn filmpjes van geweest,ging over een hert,maar komt op hetzelfde neer).


Beste Sunnda, dit laat ik mij niet in de mond leggen.
En dat bepaal IK, niet jij.

Joh wat jij wilt.
Ik weet alleen niet wat ik meer hysterisch vindt op dit moment. :)

Misschien kunnen we terug ontopic gaan en dit soort dingen via de mods uitzoeken, en andere mogelijkheid is er toch niet.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:46

Voor jezelf opkomen en niet accepteren dat er dingen in je mond worden gelegd die je nooit gezegd hebt, is niet hysterisch. Dat is gewoon voor jezelf opkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:48

Als jij het hysterisch vindt dat iemand zoiets gewoon niet pikt, mag dat best hoor. ;)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 18:07

Anoniem schreef:
Als jij het hysterisch vindt dat iemand zoiets gewoon niet pikt, mag dat best hoor. ;)


Er staat een vraagteken achter haar opmerking. Ze legt je dus niets in je mond, hoewel het natuurlijk een rare vraagstelling is en blijft die helemaal nergens op slaat.

Hoe dan ook. Het was niet vervelend bedoelt. Ik vond het alleen allemaal erg ontsporen om een verkeerde opmerking. :)

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:27

goh ik wist niet dat een bepaalde groep een stel hysterische dier knuffelaars vinden gelijk stond aan achter het verhongeren van 1000'den dieren te staan.
Gelukkig denkt niet iedereen zo zwart- wit en zit er een heel groot gebied aan keuzes binnen die 2 uitersten.
En vraagteken er achter pleuren is mooi...kan je je zogenaamd beroepen dat je helemaal niet iemand bepaalde woorden in de mond wil leggen, maar laten we eerlijk zijn; als ze dat echt niet wilde doen, dan had ze die opmerking sowieso helemaal niet gemaakt. Dat ? is imo dan ook pure show, zodat er achteraf wat anders van gemaakt kan worden.

Ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat Tica weigert dit te accepteren en excuus eist.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:19

De aanname van Anjali slaat inderdaad helemaal nergens op, dus ik kan me de boosheid van Tica goed voorstellen.

sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:50

Op de foto van de openingspost vind ik de paarden er niet zo goed uitzien.

Ik verbaas me erover dat er door zovelen makkelijk wordt gesproken over het beleid en het leed op de OVP. Dieren plaatsen in een omheind gebied, dat 'natuur" noemen, en vervolgens ze lekker laten vermeerderen, en dan weer laten verhongeren.
Hoe krijg je het bedacht ? Hoe krijg je uitgevoerd ?

Als ik echte wilde dieren in de natuur zie, zie ik licht in hun ogen. Aanwezigheid, blijheid om te leven.
Dat zie ik hier niet.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:35

er wordt door helemaal niemand in dit topic er heel makkelijk over gedaan...er wordt alleen gezegd dat die fb groep waar ts het over heeft in de op absoluut niet hun ding is.
Wat is dat voor raar zwart wit denken dat als je die groep nogal hysterisch vindt ( en ik deel die mening), je gelijk achter het beleid staat. Er zijn betere manieren om die dieren te helpen dan ze te pas en onpas te knuffelen voor een 'oeh kijk mij eens leuk knuffelen met deze schat' filmpjes. Dat is aan de meesten niet besteed, die zouden net als ik liever zien dat ze op betere manieren die dieren helpen...zonder onnodig stress vanwege het vele aanraken.

En dat hert waar bv aan gerefereerd werd; als die mensen uit die groep hun plaat voor hun kop haalden dan zagen ze in dat ze misschien zelf er ook wel een hand erin hebben gehad dat die boswachter mis schoot: probeer nog maar in rust en kalmte een schot te leggen als er 3 meter verderop een grote groep mensen staan die van alles naar je toeschreeuwen met een dreigende houding.
En het hert was de dupe van die dreigende houding, want die kreeg geen clean shot daardoor......

En het dan gek vinden dat veel mensen walgen van dat gedrag.........die mensen die in alle stilte en anonimiteit balen arm hooi neergooiden en verder niets, deden heel wat meer voor die dieren dan al die schreeuwers die tussen het schreeuwen door stervende dieren liepen te knuffelen.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:39

xxCYNNxx schreef:
als het alleen merries zijn, worden ze dus gewoon ingeschaard in bestaande kuddes; die leren hun wel hoe te reageren als er roofdieren in de buurt zijn. Een groter probleem zal zijn dat ze zo laat pas daar heen gezonden worden. Nu krijgen ze amper de kans zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving of de winter valt al in. En die zijn daar een stuk langer maar vooral een stuk strenger dan die slappe wintertjes hier...

Maar dan nog; ze krijgen nu in elk geval een kans en die hadden ze in de OVP niet...en redden ze het niet; hun lijden zal, voor de meesten dan toch, een flink stuk korter zijn dan hier, waar ze maandenlang wegteren.

Die fb groep volg ik niet; in het begin vorig jaar wel eens wat gelezen. maar nee, wat anderen al voor mij zeiden; veel te hysterisch en dan ook nog eens dat knuffelen met dieren die bezig zijn te sterven...en daar ga jij half op zitten hangen om te knuffelen en te omhelzen. Dier kan geen kant op, want is met zn laatste minuten/uren bezig, maar heeft wel degelijk stress daarvan. Het heeft alleen de kracht niet meer om het te uiten. Laat zo'n dier rustig sterven ipv in zn laatste momenten nog even extra stress bezorgen door er half op te gaan hangen.
Het 'daar doen we het voor' voorbeeld die iemand aanhaalde is ook weer zoiets; je doet het toch zeker om de dieren een goed leven te bezorgen...niet zodat jij knuffelselfies kan maken met een verzwakt wild dier.


Ja, dat werd vorig jaar al aangegeven, de paarden moesten uiterlijk in juni overgeplaatst worden om zo goed mogelijk de winter in te komen.....
Nu wordt het gewoon voer voor de roofdieren....

Staatsbosbeheer maakt wederom samen met meneer Hofstra en consorten een bende van...die mensen kun je niks toevertrouwen.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:59

OVP...pfff, ik vind het letterlijke en figuurlijk 1 groot wespennest. Iedereen vind er wat van, maar er zijn meningen die ik echt niet meer realistisch vind.

Ja absoluut; het gaat niet goed daar. Aantal dieren moet heel rap heel sterk terug gebracht worden. En beheerd. Of maak er gezellig een vogelbroedplaats van.

Maar...
Die groep wordt niet vanzelf heel snel kleiner, ook niet met per direct alles castreren en wat dieren enkeltje rusland geven. Nu is dat hert wat wel een heel treurige dood heeft gekregen al genoemd, maar ja; ik zie dan idd liever oostvaardersplassenpaardenbiefstuk, dan alweer een winter lang treurige dieren en oververhitte discussies.
En ook als de kuddes zijn verkleind gaan dieren dood. Ouderdom, ziek, zwak en gewond is stomweg onderdeel van het leven. Ook onze paarden worden niet allemaal 30. Mensen lijken dit te vergeten. Mensen lijken ook te vergeten dat dit geen huisdieren zijn. Nee, je helpt een stervend wild dier niet door er als roofdier zijnde mee te gaan knuffelen. Je helpt alleen je eigen ego, 'ik heb wat gedaan voor dit dier'.

Ik ben een paar winters geleden bij ovp geweest; ook op een verkeerde plek blijkbaar. heb oa een kudde herten gezien dat prachtig op gewicht was, en een obesitas-konik. En een baal hooi gezien die over het hek was gegooid...precies tussen 2 sloten. Prima plek als je ongelukken wilt creëren.

De filmpjes hoe actievoerders jagers lastig vielen...om je kapot te schamen. Het mooiste was nog dat er vervolgens door dezelfde actievoerders werd gewezen op de Veluwe, daar ging wild beheer wel goed. Ja, omdat daar gejaagd wordt. Op transport naar Rusland klinkt leuk, maar ik denk dan vooral aan de stress die de dieren tijdens de reis hebben, en vervolgens moeten ze zich maar zien te redden in een totaal andere natuur.

Het klinkt heel hard, maar het leven is niet alleen maar my little pony's en troetelbeertjes... Ja, er moet wat veranderen, top dat oa de aactievoerders dit punt wel duidelijk hebben gemaakt. Maar ook ja, besef dat hiervoor maatregelen genomen moeten worden waarbij niet ieder paardje een 'en hij / zij leefde nog lang en gelukkig'-einde vindt.
Maar dit is geen populaire mening, ben ik door schade en schande achter gekomen op die fb-groep... Iets met direct persoonlijke aanval, pek en veren.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 00:33

sterregoud schreef:
Op de foto van de openingspost vind ik de paarden er niet zo goed uitzien.


klopt helemaal, maar wie zegt dat die foto recent is?
Ik ben er recent nog geweest en ik herken dit beeld eigenlijk niet..

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:57

Polly schreef:
sterregoud schreef:
Op de foto van de openingspost vind ik de paarden er niet zo goed uitzien.


klopt helemaal, maar wie zegt dat die foto recent is?
Ik ben er recent nog geweest en ik herken dit beeld eigenlijk niet..


Polly, weet je waar je bent geweest?
Oostvaardersplassen of Oostvaardersveld, die 2 worden nog wel eens verward en op het Veld, zien de dieren er goed uit, die hebben al jaren gehouden status en worden al jaren goed verzorgd.

Als je met een tochtje van SBB mee bent geweest?
Dan kun je er van uitgaan dat ze je de goede kant hebben laten zien.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:12

Sunnda schreef:
Anoniem schreef:
Je weigert dus je bericht met een persoonlijke opmerking richting mij aan te passen?

Rustig aan..ik lees hetzelfde dan jij maar zie de enorme ramp ervan richting jou niet. :)
De link die anjali maakt slaat kant nog wal, maar negeren is ook een optie.

Jammer dat de discussie onder dierenliefhebbers ook altijd zo moet ontsporen als het om de ovp gaat.
Het zou zoveel beter zijn als krachten gebundeld kunnen worden, maar ook ik ben geen fan van dat hysterische doodknuffelen van wilde dieren.

Mee eens, ik heb hierop getemd, het woordgebruik van sommigen vind ik er ver over.

Ik ben het zeker niet eens met het beleid in de OVP, maar dat is ook voor mij (en met mij blijkbaar vele anderen ook) de reden dat ik de OVP groepen op FB ook niet meer hoef te zien.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 11:19

Krachten bundelen zou goed zijn maar zolang mensen om hun manier van aanpak met de dood worden bedreigd, zal die aanvliegroute niet lukken.
Hoe pro Annemieke, voerders en actievoerders ik ook ben.
De klieken die er omheen hangen sporen vaak echt niet, het bedreigd elkaar met de dood, bedreigen boswachters met de dood....
En de tegenstanders van het geheel zijn al geen haar beter.

Kortom, we zitten in een geschifte samenleving.
Maar zoals met zoveel dingen, het is een enorme bende maar niemand doet iets of heeft het gedaan :+

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:04