De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pennywise
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-06-06

De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:24

Afbeelding
C
Allereerst hoop ik dat de foto zichtbaar is,ik ben hopeloos met dit soort dingen!
Mocht dit het geval zijn,wil ik graag meteen met de deur in huis vallen,en verwijzen naar Stichting Annemieke/Annemieke van Straaten,op Facebook.

Annemieke en haar team,houden zich al tijden bezig met het leed wat hier al zo lang gaande is.
Ik bewonder haar om haar doorzettingsvermogen,haar wil en kracht!
Ik zou heel veel kunnen vertellen,maar het beste bewijs voor hoe het er aan toe gaat,is bij Annemieke te vinden.

Verder verbaast het mij,dat er onder alle paardenliefhebbers,zo weinig interesse voor is.

Het is toch te triest voor woorden...
Als wij zo met onze dieren om gaan,dan worden we gekielhaald,wordt je bedrijf te schande gemaakt en wordt je veroordeeld tot hoge boetes!!
Afgelopen 2 maanden zijn er 11 dieren (5 volwassen dieren en 6 veulens) omgekomen in de vangweide.
Dat is het topje van de ijsberg.. als dit een particulier zou zijn,zouden een hoop mensen geen bedrijf meer hebben.

De verantwoordelijke voor de Oostvaardersplassen,meet dus met 2 maten!
Ik vind het verbijsterend dat dit zomaar onder onze ogen kan gebeuren...
Laatst bijgewerkt door Pennywise op 06-08-19 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:27

Pennywise schreef:
Verder verbaast het mij,dat er onder alle paardenliefhebbers,zo weinig interesse voor is.
Het is toch te triest voor woorden...

Dat is wel echt heel grote onzin, getuige de hoeveelheid aan topics erover en de lengte van die topics.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:31

Zou je alsjeblieft je tekst fatsoenlijk kunnen opmaken in plaats van met al die overbodige komma's op rare plaatsen?
Verder vraag ik me af wat je doel is hiermee. Er staat een behoorlijk aantal topics op Bokt vol negatieve meningen over de Oostvaardersplassen, dus het is niet alsof jij de enige bent die geen voorstander is.

Pennywise
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:32

Sorry Avlanche,ik zie nu dat ik hier eigenlijk een regeltje tussen had moeten zetten.
Ik bedoelde hier de Oostvaardersplassen mee en niet de interesse van Bokt.
Ik ga kijken of ik het aan kan passen.

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:35

Ik vermoed dat het bij meer mensen wel degelijk bekend is en er ook steun is. Maar als er geen topic over is dan zie je dat op Bokt niet terug natuurlijk. Edit: Er blijken wel eerder topics over te zijn geweest.

Annemieke heeft een enorme stinkende beerput op een kier gezet en die mag wat mij betreft zover opengetrokken worden dat er koppen gaan rollen.
Wat hier (al jaren) gebeurt is gewoon walgelijk en gaat alle perken te buiten.

Bijna alle betrokkenen binnen SBB/Free Nature en andere wazige stichtingen hebben onderlinge banden (aangetoond) of personen hebben een vinger in de pap bij meerdere stichtingen.

Firma list en bedrog als je het mij vraagt. Maar het ergste is natuurlijk dat we met lede ogen moeten toezien hoe de dieren daar zo enorm te lijden hebben. Onnodig te lijden hebben!

En hoe lang gaat dit nog door?

Mijn steun heeft ze vanaf het begin en dat zal zo blijven.
Hoe verder die put opengaat, hoe benauwder betrokken instanties het krijgen (hoe meer leugens er ook verteld worden om de waarheid maar onverhuld te laten).

Ik ben hier persoonlijk niet alleen boos over, maar vooral bijzonder verdrietig. Die dieren daar verdienen zoveel beter. En idd, moet jij je paard eens een week geen hooi/water geven op een kale wei. Heb je meteen (en terecht) de poppen aan het dansen.

Dit politieke spel moet gestopt worden ! -:(-

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:41

Belachelijk!
Wat een goor mislukt project is dat zeg. Kan geen ene debiel snappen dat we in het volgebouwde Nederland geen natuur kunnen creëeren? Zijn die mensen daarboven echt zo ontiegelijk dom? Dommer dan ik? Kan ik (en heel veel andere bokkers/mensen die er wèl verstand van hebben) beter daar alles beheren. Want degene die dit voor elkaar ebben gekregen zijn echt n stel niksnutten.

Verwijder m'n comment niet, dit is de waarheid.

Pennywise
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:43

Fijne reactie Mirranda,dankjewel!
Ben al niet zo heel handig in m’n uitspraken,maar jij zegt het zoals het is.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:43

Die 11 dieren zijn 7-7.5% van het aantal dieren in de vangkraal. Dit is gebeurd in een voor dieren gunstige tijd. Als de dieren op dit tempo blijven sterven, zijn 44% van de oorspronkelijk dieren dood na een jaar.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:47

Pennywise schreef:
[ [url=m/UE7vb7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Annemieke en haar team,houden zich al tijden bezig met het leed wat hier al zo lang gaande is.
Ik bewonder haar om haar doorzettingsvermogen,haar wil en kracht!
Ik zou heel veel kunnen vertellen,maar het beste bewijs voor hoe het er aan toe gaat,is bij Annemieke te vinden.

Verder verbaast het mij,dat er onder alle paardenliefhebbers,zo weinig interesse voor is.

Het is toch te triest voor woorden...
Als wij zo met onze dieren om gaan,dan worden we gekielhaald,wordt je bedrijf te schande gemaakt en wordt je veroordeeld tot hoge boetes!!
Afgelopen 2 maanden zijn er 11 dieren (5 volwassen dieren en 6 veulens) omgekomen in de vangweide.
Dat is het topje van de ijsberg.. als dit een particulier zou zijn,zouden een hoop mensen geen bedrijf meer hebben.

De verantwoordelijke voor de Oostvaardersplassen,meet dus met 2 maten!
Ik vind het verbijsterend dat dit zomaar onder onze ogen kan gebeuren...


In een natuurgebied heeft de NVWA weinig te vertellen en gelden de wettelijke normen voor huisdieren niet. De politiek heeft deze twee deling mogelijk gemaakt. Maar dat zijn andere mensen dan die verantwoordelijk zijn voor de Oostvaardersplassen.

het is triest dat je zoveel misinformatie als waarheid plaatst.
Fijn dat jij reclame maakt voor Annemiek, maar dit nodigt mij niet uit om verder te lezen.

Pennywise
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 21:47

Anoniem schreef:
Zou je alsjeblieft je tekst fatsoenlijk kunnen opmaken in plaats van met al die overbodige komma's op rare plaatsen?
Verder vraag ik me af wat je doel is hiermee. Er staat een behoorlijk aantal topics op Bokt vol negatieve meningen over de Oostvaardersplassen, dus het is niet alsof jij de enige bent die geen voorstander is.


Tica,ik heb m’n bericht inmiddels aangepast,het stond er inderdaad een beetje krom.
Verder ben ik geen held in de Nederlandse taal,maar ik kan me niet voor stellen dat je mij niet begrijpt..
Misschien kom je nog meer onregelmatigheden tegen in m’n tekst,so be it!
Verder vind ik het een beetje kinderachtige opmerking.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:50

Nou, ik vind het geen kinderachtige opmerking. Als jij van mensen verwacht dat ze je teksten lezen, kun je op zijn minst moeite doen om een tekst leesbaar op te stellen. Richtlijnen daarvoor krijg je al in de eerste klas van de middelbare school, dus daar hoef je geen held in de taal voor te zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:51

Het leeft zeker nog wel, maar sommige FB groepen gingen wel heel erg ver en ik denk dat veel mensen dat een beetje zat waren.
Ik weet overigens niet of dat ook om deze groep ging hoor.

Pennywise
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:05

BMHP schreef:
Pennywise schreef:
[ [url=m/UE7vb7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Annemieke en haar team,houden zich al tijden bezig met het leed wat hier al zo lang gaande is.
Ik bewonder haar om haar doorzettingsvermogen,haar wil en kracht!
Ik zou heel veel kunnen vertellen,maar het beste bewijs voor hoe het er aan toe gaat,is bij Annemieke te vinden.

Verder verbaast het mij,dat er onder alle paardenliefhebbers,zo weinig interesse voor is.

Het is toch te triest voor woorden...
Als wij zo met onze dieren om gaan,dan worden we gekielhaald,wordt je bedrijf te schande gemaakt en wordt je veroordeeld tot hoge boetes!!
Afgelopen 2 maanden zijn er 11 dieren (5 volwassen dieren en 6 veulens) omgekomen in de vangweide.
Dat is het topje van de ijsberg.. als dit een particulier zou zijn,zouden een hoop mensen geen bedrijf meer hebben.

De verantwoordelijke voor de Oostvaardersplassen,meet dus met 2 maten!
Ik vind het verbijsterend dat dit zomaar onder onze ogen kan gebeuren...


In een natuurgebied heeft de NVWA weinig te vertellen en gelden de wettelijke normen voor huisdieren niet. De politiek heeft deze twee deling mogelijk gemaakt. Maar dat zijn andere mensen dan die verantwoordelijk zijn voor de Oostvaardersplassen.

het is triest dat je zoveel misinformatie als waarheid plaatst.
Fijn dat jij reclame maakt voor Annemiek, maar dit nodigt mij niet uit om verder te lezen.


Ik heb geen namen genoemd. Ik benoem de verantwoordelijk in het algemeen.
En de reclame is niet voor Annemieke alleen,het is voor de zorgelijke toestand daar.
Maar na het volgen van Annemieke,heb ik per dag kunnen bekijken hoe het er voor stond.
De enige die ik kan vinden met een groot aantal leden,die daadwerkelijk iets probeert te doen.
Imo geen misinformatie.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:09

Het zijn nu geen wilde dieren maar gehouden dieren sinds ze in de vangkraal staan. Quarantaine in de open lucht is ook een dingetje waar mijn nekharen recht overeind van gaan staan.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:10

Ik volg het ook een beetje op Facebook, en laatst was het nog in het nieuws volgens mij. Ik hoop dat er heel snel iets gaat veranderen daar.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:17

Ik had in de quote 2 regels dik gemaakt, dat bedoelde ik met misinformatie.
Ik deel je mening over de OVP, daar heb ik geen commentaar op.

Pennywise
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:27

BMHP schreef:
Ik had in de quote 2 regels dik gemaakt, dat bedoelde ik met misinformatie.
Ik deel je mening over de OVP, daar heb ik geen commentaar op.


Dank je voor de verduidelijking!

Pennywise
Berichten: 44
Geregistreerd: 30-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:40

Carol_Beer schreef:
Belachelijk!
Wat een goor mislukt project is dat zeg. Kan geen ene debiel snappen dat we in het volgebouwde Nederland geen natuur kunnen creëeren? Zijn die mensen daarboven echt zo ontiegelijk dom? Dommer dan ik? Kan ik (en heel veel andere bokkers/mensen die er wèl verstand van hebben) beter daar alles beheren. Want degene die dit voor elkaar ebben gekregen zijn echt n stel niksnutten.

Verwijder m'n comment niet, dit is de waarheid.


_/-\o_

Paardenfann4
Berichten: 1337
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:48

Ik heb echt zoveel medelijden met deze dieren. Nu staan ze daar zonder enige beschutting in een vangkraal en daarna mogen ze naar Wit Rusland verhuizen. Van de ene hel naar de andere hel. Ik denk dat de kogel nog veel humaner is voor deze stakkers. Echt triest hoe er met deze beestjes wordt omgegaan! Niemand schijnt zich verantwoordelijk te voelen voor deze dieren. Ik ben geen fan van die facebookpagina van Annemieke. Maar zij doet nog iets voor die dieren.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 06:55

Pennywise schreef:
Carol_Beer schreef:
Belachelijk!
Wat een goor mislukt project is dat zeg. Kan geen ene debiel snappen dat we in het volgebouwde Nederland geen natuur kunnen creëeren? Zijn die mensen daarboven echt zo ontiegelijk dom? Dommer dan ik? Kan ik (en heel veel andere bokkers/mensen die er wèl verstand van hebben) beter daar alles beheren. Want degene die dit voor elkaar ebben gekregen zijn echt n stel niksnutten.

Verwijder m'n comment niet, dit is de waarheid.


_/-\o_


En dat niet alleen, wat moet je met al die beesten doen? Again, wat hadden ze daar door het eten gegooid terwijl ze dat imbecieliale plan bedachten? Hoe kun je niet teveel paarden en runderen krijgen zonder predatoren? Was n beter idee geweest als het een soort wildvlees reservaat was geweest waar ze flink te vreten krijgen en een keer in de zoveel tijd geoogst wordt. Hebben die beesten tenminste nog een goed leven. Maar nee daar denken die soepkippen natuurlijk niet aan en in plaats daarvan sterven er onnodig veel dieren zonder enig nut. Al dan niet helemaal uitgemergeld, zoals je alleen in derdewereldlanden zou verwachten, nou daar is t nog beter gesteld dan in het "welvarende" Nederland.
Ok dit was mijn rant voor zo ver :D

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Re: De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:01

Paarden in de vangkraal zijn aantoonbaar gehouden dieren. De NVWA dient hier dan ook te controleren. Helaas doet zij dat niet. Het is afschuwelijk hoe deze dieren behandeld worden. Ik ben donateur van Brooke Hospital om o.a. de dieren in warme landen eten en beschutting te geven en nu staan dieren in mijn eigen land te creperen in de volle zon bij 40 gr. Te triest voor woorden. Snap niet dat dit kan.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 01:14

ik heb de FB pagina idd ontvolgt omdat ik alles veel en veel te ver vond gaan.
Ik ben in die tijd dat het zo leefde zelf gaan kijken en misschien trof ik net de goede dieren maar ik vond het allemaal op dat moment niet zo heel spannend.
Wel vond ik de acties die toen gehouden werden om dieren vrij te laten, te knuffelen (WILDE DIEREN) tijdens het stervensproces en hoe medewerkers van staatsbosbeheer werden nagejaagd echt ongehoord.

Ik ben vorige week nog op de oostvaardersplassen geweest en toen wederom op de verkeerde plek, behalve wat vogels geen dier gezien.

Ik zeg hierbij niet dat het allemaal niet waar is maar de stichting heeft een heel stuk geloofwaardigheid verloren.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 01:16

Polly schreef:
ik heb de FB pagina idd ontvolgt omdat ik alles veel en veel te ver vond gaan.
Ik ben in die tijd dat het zo leefde zelf gaan kijken en misschien trof ik net de goede dieren maar ik vond het allemaal op dat moment niet zo heel spannend.
Wel vond ik de acties die toen gehouden werden om dieren vrij te laten, te knuffelen (WILDE DIEREN) tijdens het stervensproces en hoe medewerkers van staatsbosbeheer werden nagejaagd echt ongehoord.

Ik ben vorige week nog op de oostvaardersplassen geweest en toen wederom op de verkeerde plek, behalve wat vogels geen dier gezien.

Ik zeg hierbij niet dat het allemaal niet waar is maar de stichting heeft een heel stuk geloofwaardigheid verloren.

Precies. Het was echt te zot voor woorden.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:18

Het is in feite gewoon dierenmishandeling waarvoor de eigenaar gestraft zou moeten worden. Kzou ook niet weten hoe dit überhaupt toegestaan is.
Vraag me tevens af of de partij van de dieren er wat aan zou doen..

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: De Oostvaardersplassen,zo staat het er voor...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:26

Ik volg de fb maar half. Omdat gewoon niet altijd even goed tegen de fotos kan.
Maar vind belachelijk hoe SBB met de koniks om gaat. Ben ook erg benieuwd of alle koniks het gaan overleven die nu onderweg op transport zijn.
Beestjes hadden veel beter leven kunnen hebben.