[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
JoSav
Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-23 16:13

BranwenGC schreef:
Ze is flink bij getrokken inderdaad als je de foto’s zo vergelijkt. Wat fijn om te zien! Nu lekker verder herstellen en weer spieren langzaam opbouwen :(:)

Ja en nog best snel ook! Echt heel blij mee. Nu spieren kweken inderdaad!


Berdien schreef:
Wat fijn dat ze opknapt! Dat is jullie ook zo gegund, na al deze zorgen en verdriet. Ik hoop dat jullie een manier vinden om weer te genieten van jullie prachtige paarden, in plaats van deze overlevingsmodus.

<3 Dankjewel. Ik hoop het ook. Met dit mooie weer vind ik het soms wel extra moeilijk. Buitenrijden, foto’s maken van gouden paardjes… het lijkt iets uit een ander leven…

Emj_23 schreef:
Nou, dat ziet er toch niet gek uit? Ze kan nu lekker gras eten en gaat vast zo weer de “Limburgs welvaren” kant op.

Haha, laat ze maar lekker Turkmeens welvaren zijn hoor! :D :D
Maar inderdaad ze is nu echt aardig bijgetrokken al.


Piekosjj schreef:
Het was meer andersom, ik wou mijn draver niet direct een volbloed noemen :+
Mijn merrie gaat echt heel goed op het moment. Vanaf volgend jaar mag ze starten in de endurance dus we bereiden ons daar langzaam op voor en hebben vooral heel veel plezier samen. Ondanks dat ze niet echt het type paard is waar ik naar op zoek was, is ze echt mijn droompaard <3

Ah, haha my mistake. :+
Soms is het een kwestie van niet het paard dat je wil, maar het paard dat je nodig hebt.
<3

Muzanna is nu echt mooi bijgetrokken. Mist alleen nog spier maar zit qua gewicht weer in de normale marge. Iets onderin die marge maar dat is acceptabel.
Hoop dat de bovenlijn mettertijd nog bijtrekt, maar we gaan het zien. Tijd. Misschien training.

Eerst zien of ze veilig op het gras kan. De hals is wat stijf steeds dus we bouwen inmiddels op met masker om te zien hoe dat gaat, ook qua gewicht. Ze moet wel voldoende binnenkrijgen maar niet hoefbevangen raken.
Dus krijgt ze ook weer supplement voor haar stofwisseling.
Camera vergeten want last minute moest mijn man op een andere dag gaan (en dan vergeet je sneller dingen…) dus geen mooie foto’s helaas.

Met masker gaat trouwens erg goed.

Manari blijft de mensen daar af en toe toch niet serieus nemen. Ze houden daarom maar meer afstand van haar en hebben haar nu altijd apart staan tijdens het voeren, omdat de andere paarden (niet de Tekes) er ook op reageren.
Manari heeft duidelijk en sterk leiderschap nodig en zodra ze daaraan twijfelt… tja… dan gaat ze uittesten en zelf willen bepalen… het is wat dat betreft niet de makkelijkste. Als veulen was dat al zo. Ze corrigeerde met 4 maanden al andere paarden bijvoorbeeld. :=

Muniya is gelukkig veel minder extreem. Die houdt meer het midden tussen Muzanna en Manari dus zal meer op mama gaan lijken.
Hoewel Muzanna ook wel haar aanvaringen heeft gekend met mensen - vooral toen ze jonger was. Ik ben zelfs weleens gebeld… :=

Vind het wel moeilijk met dit mooie weer. Ik wil erheen. Ik wil ze zien en aaien en met ze bezig. Ik zou een buitenrit willen maken. Ik weet niet eens meer wanneer de laatste keer was. Jaren terug. -O-


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…


gerlindie
Berichten: 4627
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 23:29

Het blijft zo'n rotsituatie, waarin jij zit!
Dit gun je helemaal niemand :(:)

Heel fijn dat het met muzanna zo'n stuk beter gaat, dat is misschien wel een pak van je hart :j

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"

hasufel
Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 12:14

Ik lees steeds alles, maar woorden schieten soms wat tekort voor een reactie…
Heel fijn te lezen dat er allerlei verbeteringen zijn, en tot dat er ook dingen moeizaam gaan. Jullie hele situatie blijft spannend.
Ik gun jullie dat je echt weer kunt trainen en lekker naar buiten kan! We blijven duimen hier.
Was voor jou nou nog iets te proberen of wordt het wat die arts zei, leer ermee leven ?
Wederom veel liefde en energie toegewenst en dat het leven snel weer veel moge bieden :knuffel:

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

BranwenGC
Berichten: 376
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 14:10

Fijn om te horen dat Muzanna nog steeds beter gaat! Manari is ook echt een karaktertje. Hopelijk gaat dat met ter tijd ook beter. Nu ook op jezelf letten!

Ik kan ook niet meer bieden dan steun over het internet en blijven duimen. Dat je in de toekomst, ook zelf weer veel kan genieten van de paarden :(:)

JoSav
Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-23 11:50

gerlindie schreef:
Het blijft zo'n rotsituatie, waarin jij zit!
Dit gun je helemaal niemand :(:)

Heel fijn dat het met muzanna zo'n stuk beter gaat, dat is misschien wel een pak van je hart :j

<3 Dankjewel. En ik probeer daarom maar zoveel mogelijk te richten op het beetje dat wel kan en te genieten van de kleine dingen. Maar inderdaad: het is zo beperkt nu. Ik wil met de paarden bezig zijn, ik wil weer mijn werk oppakken, tekenen, schilderen… het is allemaal teveel gevraagd op dit moment. En dat is gewoon -O-
Als ik dan zie hoe lang ik over zo’n reactie opstellen doe. -O- -O-
Ze gaan me nu keuren qua arbeidsvermogen binnenkort en ik weet niet goed wat daarvan te verwachten. Ik bedoel, heb een dagindeling opgesteld en vond dat wel erg confronterend eigenlijk. Doe ik echt zo weinig op een dag? Zo voelt het anders niet… wat is mijn leven veranderd dan…

hasufel schreef:
Ik lees steeds alles, maar woorden schieten soms wat tekort voor een reactie…
Heel fijn te lezen dat er allerlei verbeteringen zijn, en tot dat er ook dingen moeizaam gaan. Jullie hele situatie blijft spannend.
Ik gun jullie dat je echt weer kunt trainen en lekker naar buiten kan! We blijven duimen hier.
Was voor jou nou nog iets te proberen of wordt het wat die arts zei, leer ermee leven ?
Wederom veel liefde en energie toegewenst en dat het leven snel weer veel moge bieden :knuffel:

Dankjewel! Hoop het ook! Ik ben weer doorverwezen, nu naar een academisch ziekenhuis. Ze gaan er nu een multidisciplinair team op zetten. Om te kijken wat er nog mogelijk is en of opereren eigenlijk überhaupt nog zinvol is…
Dat is meteen de kortste klap qua opties die er nog zijn, denk ik. We zien wel.


BranwenGC schreef:
Fijn om te horen dat Muzanna nog steeds beter gaat! Manari is ook echt een karaktertje. Hopelijk gaat dat met ter tijd ook beter. Nu ook op jezelf letten!

Ik kan ook niet meer bieden dan steun over het internet en blijven duimen. Dat je in de toekomst, ook zelf weer veel kan genieten van de paarden :(:)

Lief! En ik waardeer dat! <3
Manari is gewoon meer een eenmanspaard wat dat betreft, dan Muzanna. Die is met de jaren wat makkelijker geworden. Misschien Manari ook, maar die was als veulen al pittiger dan Muzanna op die leeftijd. :Y)

Muzanna begon wel weer in te vallen dus graasmasker moest weer af. Spannend, maar we moeten echt proberen of ze zonder kan op gras, anders is grazen behalve af en toe voor het idee verleden tijd.
We kijken het voorzichtig aan.
Nu hopen dat de hoefsmid vandaag goed nieuws heeft en ik geen 300 euro kwijt ben dit keer. :=

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

BranwenGC
Berichten: 376
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 12:25

Hopelijk biedt het academische ziekenhuis opties! Ik weet precies wat je bedoelt met confronterende dagindelingen. Zelf ben je helemaal kapot, maar als je dan terugkijkt wat je nu eigenlijk gedaan hebt…

We gaan ervoor dat Manari makkelijker wordt met de leeftijd ;) Spannend inderdaad zonder graasmasker, duimen dat ze het goed oppakt. En natuurlijk duimen voor goed nieuws van de hoefsmid :)

Xyris
Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 19:15

Maak je niet te druk over de arbodienst hoor, je bent denk ik bij niemand meer in dienst? Mijn ervaring ermee is dat ze goed naar je luisteren, je wel aansporen meer te doen, maar als het niet kan kan het niet en doen ze ook echt niet moeilijk. Ik weet niet precies wat er aan de hand is? Heb ik daar overheen gelezen of heb je dat altijd voor jezelf gehouden?
Hoe dan ook, je zal een flinke waslijst aan behandelingen en diagnoses hebben. Gewoon jezelf van je beste kant laten zien maar ook grenzen stellen, dan is het goed met ze samenwerken tot een oplossing.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 07:09

Ik zou juist eerder zeggen, jezelf niet van je beste kant laten zien, maar hoe het werkelijk gaat. Je hoeft het niet veel erger voor te doen dan het is, maar zeker ook niet beter. Daar heb je echt alleen jezelf mee.

Ik heb een maand geleden ook die gesprekken gehad, vond het ook enorm spannend.

Je mag de gesprekken overigens opnemen maar dat moet je van tevoren even doorgeven (daar heb ik dus overheen gelezen). En neem zeker je man mee , voor morele ondersteuning maar ook om je aan te vullen of over te nemen als het even niet meer gaat.

Veel succes!

Xyris
Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 17:20

Oh ik bedoel eigenlijk, laat gewoon zien dat je mee wilt werken (attitude), niet zo zeer beter voordoen dan dat je je voelt.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

JoSav
Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-23 14:52

Ik reageer later op jullie berichten maar moet even (met wat hulp) mijn ei kwijt.
Muzanna is eergisteren bekapt (kassa, bijna 300 euro…) en was allemaal heel positief en hoopvol. Yes, eindelijk die stijgende lijn! Nee… ben je gek… ze heeft nu pijn aan de hoeven, sowieso pulsatie in haar zwakste voetje en we behandelen het dus als hoefbevangenheid. Dus acuut aan de ontstekingsremmer en bloedverdunnende pijnstiller. Moeten ze daar weer acuut naar de apotheek voor mijn arme, arme pechvogel. |(
En ik kan er niet eens heen.

Vannacht is ook mijn oma gevallen en vanmorgen geopereerd.
En weer allemaal leuke verrassingen deze week in het huis… niet 1 (zoals we dachten) maar 2 draagmuren door vorige eigenaar blijkbaar gewoon weggehaald alsof het niets is, om over andere minstens zo bizarre dingen nog te zwijgen. We hebben al een leuke, niet zo leuke, bijnaam voor ons nieuwe huis: Krot II
Tja… het schijnt ooit te zijn gebouwd ter vervanging van een krot (volgens de archieven) dat er eerst stond. :') Het is niet echt een vooruitgang als je kijkt naar alle bizarre aanpassingen die ze hier in en rond het huis gedaan hebben. Ongelooflijk… wat een onkunde.

Het zit ons weer even heel erg mee. |(
Adem in, adem uit… adem in, adem uit. Ik ga even mediteren zodat ik zo een dutje kan doen.

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 15:04

Ach wat een pech weer -O-

Hopelijk slaan de medicijnen snel aan. Wat betreft het huis, hebben jullie een bouwtechnische keuring laten doen? Kunnen de problemen onder verborgen gebreken vallen, waardoor je mogelijk nog wat kunt verhalen?

Sterkte!! :(:)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

JoSav
Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-23 15:20

Ik kopieer even deels een bericht van elders. :Y)

De verkopende makelaar heeft er een uitgebreide bouwtechnische keuring bij laten doen inclusief begroting waardoor wij er de zin niet zo van in zagen er nog een te laten uitvoeren omdat mogelijke problemen enkel met hak en breekwerk zichtbaar zouden kunnen worden. Uit dat rapport kwam weinig alarmerends en sowieso dit allemaal niet naar voren. Fundament etc zou goed zijn.

Toevallig (achteraf: ahum) was de zolder niet bereikbaar (achteraf bleek vanwege geen trap meer) en is dus niet gezien dat er sowieso 1 draagmuur was weggehaald en een steunbalk van het dak niet goed (meer?) aansluit.
Ook heel toevallig (ahum) geen originele bouwtekeningen meer aanwezig. Achteraf hadden we uiteraard dan maar zelf op zijn minst een ladder mee moeten nemen of iets dergelijks. Of een leg up. Anything.

En vanwege ouderdomsclausule hebben we begrepen dat we er om die reden niks mee kunnen. Want daarmee zou het heel lastig zijn iets te winnen, juridisch.
Ook zit je met allerlei termijnen, dacht ik.
Maar al met al -O-
We hadden deze prijs er uiteraard nooit voor betaald als we dit allemaal hadden geweten. Naar nu blijkt moet niet alleen beneden maar ook boven alles opnieuw, inclusief het dak en alle muren boven.

Dit er ook nog allemaal bij is gewoon niet zo leuk… zeker niet als je in zo’n onzekere situatie zit, ook financieel vanwege mijn ziekte.

Heel veel mindfulness dan maar. :j }:0

Vannacht door spook hier niet eens geslapen dus qua pijn is het momenteel ook tegen het plafond aan en niet weten waar het te zoeken. Dat mijn man hier nog een logisch verhaal van kan maken voor mij. :7

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

Azmay
Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 15:25

Als de vorige bewoners het wisten is het wel een verborgen gebrek toch?

Wat een ellende weer, het mag je echt wel eens mee gaan zitten zeg :(:)

hasufel
Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 15:56

-O- -O-
Wat een prutsituatie met dat huis…als je weet waar je aan begint is t een ding, maar zo… pffff

En €300 plus pijnstillers en ontstekingsremmer klinkt niet echt als aan de beterende hand >;)

Maar je man klinkt wel als een lot uit de loterij!!

Wederom veel sterkte en dat alles op z’n plekje moge vallen :(:)

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 18:17

Wat een gedoe allemaal weer.

Kun je niet een tijdelijke (nood)woning plaatsen, zodat je in ieder geval tijdelijk fatsoenlijk kunt wonen en je daar even geen stress van hebt? Ja ze kosten iets, maar over het algemeen, als je ze tweedehands koopt, kun je ze weer voor (bijna) hetzelfde bedrag verkopen. Dan kun je focussen op je eigen herstel en die van Muzanna.

Veel sterkte wederom, ik hoop dat Murphy snel een ander vakantieadres vindt.

jokari
Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 19:50

Oh goeie god meiske… wat een ellende weer… :n :(:) Het mag jullie wel eens gaan meezitten. Heel veel beterschap voor Muzanna, en dikke knuffel voor jou.

BranwenGC
Berichten: 376
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 20:47

-O-

Het blijft ook maar doorgaan zo. Ik weet gewoon niet wat ik kan zeggen. Het lijkt maar niet op te houden. Heel veel sterkte :(:)

fleurtjeuh
Berichten: 10308
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 08:11

Ah wat een klote zooi -O-
Om het maar even zacht uit te drukken.

Als ik iets voor je kan doen, wat dan ook, laat het weten!
Ik kan niet echt een nieuw huis voor je bouwen, maar toch, als ik iets voor je kan doen, laat het weten!

Love is Love

My current situation is not my final destination.

JoSav
Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-23 19:59

Heel snel; ik reageer later uitgebreider.

Ze heeft vandaag gedraafd!
Ik hoop zo erg dat het dus meevalt! Y;(

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

JoSav
Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-23 20:36

Lijkt vooralsnog met een sisser te zijn afgelopen. Rest van de week uit voorzorg nog medicatie en dan verder kijken.

Heb pijn en ben erg moe, dus andere keer meer. :o

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

jokari
Berichten: 8761
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 06:35

Pffft gelukkig.

Knuffel

BranwenGC
Berichten: 376
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:54

Rustig aan! :(:)

JoSav
Berichten: 4681
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-23 14:11

Nou, dat ging heel even goed. Nou nee, het valt allemaal wel mee vergeleken met wat er allemaal al gebeurd is. Ik mag niet klagen. Maar toch… het blijft vooralsnog een puzzel.

Afgelopen paar weken alsnog weer heel veel gebeurd.
Muzanna is heel rap weer de oude.
We waren hoefbevangenheid dus net voor. We bouwen weidegang weer op, maar wel met masker. Aangezien ze zelfs kort gras kan grazen (niet mogelijk volgens DA, maar Muzanna zou Muzanna niet zijn…) kan ze ook leren weer voldoende binnen te krijgen met masker - hopen we.

Probleem is wel dat ze nu dus weer vermagert en ze het daar een dusdanig lastige kwestie vinden dat de vraag steeds vaker geopperd wordt of het niet beter is dat we de paarden ophalen.
Ik snap het echt, want wat een kopzorgen geeft dit. En wat zorgen ze goed voor haar. Echt, zoveel moeite en zoveel extra zorg voor het paard van een ander: respect.

Maar nu staat Muzanna dus alleen omdat Manari (track) paddock arrest niet accepteerde. Ze werd weer baldadig.

Het baart me wel zorgen, want we hebben niet genoeg grond; er loopt afwatering langs ons stuk en onze bodem kan daardoor helaas best zacht worden en is bovendien vervuild.
Daarnaast hebben we momenteel door al deze ellende eigenlijk ook niet de financiële middelen om alsnog alles voor de paarden in te richten zodat het wel kan, eventueel gecombineerd met het huren van een weiland verderop.
Als het echt niet anders kan dan uiteraard wel: dan vinden we wel een oplossing. Dan maar (voorlopig) geen nieuw dak en hopen op een milde winter. :j Zoiets.

Elders tijdelijk in pension is een doodsvonnis.
Dus dan moeten we aan andere oplossingen gaan denken.
Tijdelijk een meid huren die in de ochtend extra komt voeren en dan moeten ze daar de vinger aan de pols houden dat dit goed gaat. Zoiets. Voor een paar maanden redden we dat wel, al moet ons houtje-touwtje huis dan niet nog verder gaan kraken. :')

Een weide een kilometer of 8+ verderop huren is misschien waar het uiteindelijk op uitdraait.
Maar vanwege mijn beperkingen betekent dat eigenlijk ook weer dat er dan te weinig uren in een dag overblijven voor mijn man om het huishouden draaiende te houden, te werken om de vaste lasten te kunnen blijven dragen en dan ook nog tijd vinden om te verbouwen.
Al met al echt een rot situatie. Beter worden… dan waren alle problemen rap opgelost. :=

Dus hoe nu verder?
Manari bij Muzanna zetten hebben we dus geprobeerd, maar lukt niet omdat Manari dan lastiger wordt in de omgang en dan is ze voor daar gewoon teveel paard om te handelen.
Het is een paard met een mening en daar moet je echt op anticiperen.
Als het erop aan komt zal ze proberen je te slim af te zijn om haar zin te krijgen.
Haar respect en je leiderschap moet je bij haar echt verdienen.
Muzanna is daarin tegenwoordig veel makkelijker. Nadeel van een jonge Teke die extreem op haar mens is gericht.

Manari stond dus tijdelijk samen met Muzanna en vond dat dusdanig niks dat ze misbruik maakte van elk gaatje dat ze kon vinden en als ze er ook maar mee wegkwam totaal niet meer luisterde.
Muzanna staat nu dus noodgedwongen een groot deel van de dag alleen zodat Manari haar ei kwijt kan in de kudde. Spontaan is ze weer braaf en tevreden.

Muniya maakt af en toe een uitstapje met haar mens en dat gaat heel goed.
Ze lijkt heel erg op Muzanna als jaarling, behalve dat ze echt veel groter is.

Maar hoe dit dus op te lossen is echt een hele lastige kwestie.
We hebben nog verder rondgevraagd in de buurt, maar vrijwel alles in de wijde omtrek is of al in gebruik of in bezit van onze buren en zij willen dus niets meer aan paardenmensen verhuren. Er is nog een oudere man die hier niet meer woont en wat mais verbouwt die misschien nog een optie zou kunnen zijn. Maar al met al is het lastig.

Ik weet het echt even niet meer.
Muzanna heeft nu eenmaal extra zorg nodig en kan (nog) niet genoeg binnenkrijgen met masker op het gras maar zonder is dus ook niet zomaar voor elkaar.
Dus heb ik nu weer een nieuw voerschema opgesteld.
Alle gehaltes weer doorrekenen: eiwitgehalte omhoog, vetten omhoog, rekening houden met opname vitamines en mineralen, energiewaarde doorrekenen en dan ook nog proberen binnen dezelfde marges te blijven qua suiker.
We gaan dus onder andere over op sojaschroot bijvoeren en hogen de hoeveelheid lijnzaadolie ook wat op. Eenmaal op de berekende hoeveelheden kijken we dat dan 2 weken aan om te zien of ze niet nog verder invalt. Als dat wel zo is dan hogen we het nog meer op.

De hoop is dat we haar hiermee alsnog stabiel krijgen of in elk geval tijd winnen om een andere oplossing te vinden.
Ik probeer me er maar niet druk om te maken, want meer dan op afstand een oplossing proberen te vinden kan ik ook niet.
Dus het komt zoals het komt en gaat zoals het gaat.
Wat ik kan beïnvloeden, daar richt ik me dan maar op.

Gelukkig kan en mag ik me voorlopig nog blijven richten op mijn herstel. Ik kan ook niet veel meer natuurlijk. :Y)

BranwenGC schreef:
Hopelijk biedt het academische ziekenhuis opties! Ik weet precies wat je bedoelt met confronterende dagindelingen. Zelf ben je helemaal kapot, maar als je dan terugkijkt wat je nu eigenlijk gedaan hebt…

We gaan ervoor dat Manari makkelijker wordt met de leeftijd ;) Spannend inderdaad zonder graasmasker, duimen dat ze het goed oppakt. En natuurlijk duimen voor goed nieuws van de hoefsmid :)


BranwenGC schreef:
-O-

Het blijft ook maar doorgaan zo. Ik weet gewoon niet wat ik kan zeggen. Het lijkt maar niet op te houden. Heel veel sterkte :(:)


BranwenGC schreef:
Rustig aan! :(:)

Ja het voelt echt niet alsof ik weinig doe, maar als ik het op papier moet zetten dan is het echt zowat niks. Niet leuk, maar mijn nieuwe normaal. Hopelijk niet voor eeuwig.
Manari is gewoon Manari. Echt geen beginnerspaard en een met heel veel karakter. In alles is ze gewoon wat extremer dan haar mama. :)) Ze is niet gemeen, maar ze spiegelt echt heel erg hard en denkt dan al snel :evaw:

Dankjewel voor je lieve woorden! Ik ben in elk geval heel erg opgelucht dat we met de schrik vrij zijn gekomen.


Xyris schreef:
Maak je niet te druk over de arbodienst hoor, je bent denk ik bij niemand meer in dienst? Mijn ervaring ermee is dat ze goed naar je luisteren, je wel aansporen meer te doen, maar als het niet kan kan het niet en doen ze ook echt niet moeilijk. Ik weet niet precies wat er aan de hand is? Heb ik daar overheen gelezen of heb je dat altijd voor jezelf gehouden?
Hoe dan ook, je zal een flinke waslijst aan behandelingen en diagnoses hebben. Gewoon jezelf van je beste kant laten zien maar ook grenzen stellen, dan is het goed met ze samenwerken tot een oplossing.


Xyris schreef:
Oh ik bedoel eigenlijk, laat gewoon zien dat je mee wilt werken (attitude), niet zo zeer beter voordoen dan dat je je voelt.

Het station van arbodienst zijn we inmiddels al lang gepasseerd. Ik werk al meer dan 2,5 jaar niet meer als gevolg van deze ellende. :(
Ik mis mijn werk wel en het is niet zo dat alle contact nu verbroken is, maar het contract logischerwijs wel. Als ik beter word… maar voor nu ben ik volledig afgekeurd en kan ik me volledig blijven richten op het behandeltraject. Beter worden is het doel. Zien wat de derde opinie in het nieuwe ziekenhuis oplevert.

Prairy schreef:
Ik zou juist eerder zeggen, jezelf niet van je beste kant laten zien, maar hoe het werkelijk gaat. Je hoeft het niet veel erger voor te doen dan het is, maar zeker ook niet beter. Daar heb je echt alleen jezelf mee.

Ik heb een maand geleden ook die gesprekken gehad, vond het ook enorm spannend.

Je mag de gesprekken overigens opnemen maar dat moet je van tevoren even doorgeven (daar heb ik dus overheen gelezen). En neem zeker je man mee , voor morele ondersteuning maar ook om je aan te vullen of over te nemen als het even niet meer gaat.

Veel succes!


Prairy schreef:
Wat een gedoe allemaal weer.

Kun je niet een tijdelijke (nood)woning plaatsen, zodat je in ieder geval tijdelijk fatsoenlijk kunt wonen en je daar even geen stress van hebt? Ja ze kosten iets, maar over het algemeen, als je ze tweedehands koopt, kun je ze weer voor (bijna) hetzelfde bedrag verkopen. Dan kun je focussen op je eigen herstel en die van Muzanna.

Veel sterkte wederom, ik hoop dat Murphy snel een ander vakantieadres vindt.


Goede adviezen, dankjewel! We hebben huisbezoek gehad en hoefden er niet heen, want dat is voor mij gewoon erg lastig. Heel fijn dat ze het zo serieus namen in elk geval en dat ik me de komende maanden kan en mag richten op het nieuwe behandeltraject en we dan gaan zien hoe het ervoor staat. Mijn man kon het gesprek nauwelijks volgen omdat we in mijn moedertaal spraken. :+ Dat was wel komisch want hij dacht inmiddels wel al goed plat te kunnen verstaan.

We hadden een noodwoning. :=
Bedrijf dat hem kwam brengen durfde de brug niet over dus heeft hem bij buren gedumpt. Om hem met een speciale kraan alsnog te brengen (150 m verderop) hadden we de voortuin moeten platgooien en afvlakken (we wonen in een dal en dat loopt vanaf ons huis steil omhoog) en hadden ze het over ons huis moeten tillen… kosten 5000 euro en dat hadden we wel, maar harder nodig voor de verbouwing… toen we nog niet wisten dat ook boven allerlei houtje-touwtje help mijn man is klusser taferelen hadden plaatsgevonden.
Dus chalet verkocht en man intussen halsoverkop boven klaarmaken.
Niet ideaal, maar 1 van zoveel bezoekjes van ene Murphy. :+

Azmay schreef:
Als de vorige bewoners het wisten is het wel een verborgen gebrek toch?

Wat een ellende weer, het mag je echt wel eens mee gaan zitten zeg :(:)

Ja, maar zover wij begrepen hebben heft een ouderdomsclausule dat in feite op: het is dan juridisch heel erg moeilijk je gelijk te halen. Er is zeer waarschijnlijk moedwillig heel erg veel verzwegen en verbloemd.
Het is niet zo dat we het huis dan per definitie niet hadden gewild, maar zoiets blind aangaan is bepaald niet leuk en zeker had je op zulke info je bod ook aangepast.

hasufel schreef:
-O- -O-
Wat een prutsituatie met dat huis…als je weet waar je aan begint is t een ding, maar zo… pffff

En €300 plus pijnstillers en ontstekingsremmer klinkt niet echt als aan de beterende hand >;)

Maar je man klinkt wel als een lot uit de loterij!!

Wederom veel sterkte en dat alles op z’n plekje moge vallen :(:)

Nee, de hoefschoenen en lijm elke keer zijn erg duur. Het doel is om haar daarmee weer blootsvoets te kunnen krijgen, maar het kost wel een lieve duit…
Mijn man is geweldig. Mijn oma zei jaren geleden al dat hij een goede jongen was en dat ik hem in ere moest houden. :))


jokari schreef:
Oh goeie god meiske… wat een ellende weer… :n :(:) Het mag jullie wel eens gaan meezitten. Heel veel beterschap voor Muzanna, en dikke knuffel voor jou.


jokari schreef:
Pffft gelukkig.

Knuffel

Ja, ben zo opgelucht. Dacht echt even dit gaat gewoon niet meer goed komen op deze manier. :( Lijken op tijd te zijn geweest. Mag ook weleens meevallen… dus hoop wel dat we haar nu qua gewicht ook stabiel krijgen mét weidegang want happy is ze nu ook niet echt zo in haar uppie.

fleurtjeuh schreef:
Ah wat een klote zooi -O-
Om het maar even zacht uit te drukken.

Als ik iets voor je kan doen, wat dan ook, laat het weten!
Ik kan niet echt een nieuw huis voor je bouwen, maar toch, als ik iets voor je kan doen, laat het weten!

Lief!

Nur Teke
Muzanna, Manari Nur & Muniya Nur
GoFundMe: om ons wereldje te vergroten…

fleurtjeuh
Berichten: 10308
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:11

Een opluchting dat Muzanna in tussen nog niet verslechtert is en het leven zonder voortanden goed oppakt :)

Maar wat een zorgen met haar zorg, ik kan het me goed voorstellen :(
Helaas heb ik geen oplossing of ideën voor je :(

Love is Love

My current situation is not my final destination.

BranwenGC
Berichten: 376
Geregistreerd: 10-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:52

Fijn dat het Muzanna naar omstandigheden toch wel goed gaat :(:)

Maar de zorgen blijven vervelend. Het is zo balen dat ik niet in de buurt woon. Ik zou alle tijd hebben om te kunnen helpen |(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna_98, kionasuppie, lletam, Neon, sterregoud en 161 bezoekers