Het nut van veilig schoeisel ;)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 13:39

Natuurlijk is dit hier plaatsen een beetje preken in eigen kerk. (Hoe gaat dat spreekwoord ookalweer ?) En Dit topic is ook niet héél serieus bedoeld. Maar de impact van een paardenhoef werd vanmorgen weer even hard duidelijk gemaakt ;)
Aan de andere kant kan het ook echt niet vaak genoeg gezegd worden. Voor de jonge kijkertjes, maar ook de wat oudere, die éven gauw op slippers of sneakertjes naar stal gaan, hier nog maar weer een keer de reden waarom je dat dus niet doet :+
Gelukkig was het niet Mijn voet. Dit is wat er met je telefoon gebeurd als er 500 kilo bovenop springt.
Afbeelding

Paard deed niet eens heel raar. Telefoon gleed uit mijn kontzak, paard schrok, maakt een sprongetje en land vól op mijn telefoon. Moraal van het verhaal: draag veilige kleding en schoeisel. En misschien ook een idee om je telefoon niet in je kontzak doen :+
Laatst bijgewerkt door Achaiah op 18-06-19 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:41

Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen op slippers bij paarden lopen. Zelfs met goed schoeisel (geen stalen neuzen), lag mn teen al goed open nadat paard erop sprong.

Maar je telefoon, zo dan :wow: :wow: :wow:

mala26

Berichten: 5000
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:41

Het is dat je zegt dat het een telefoon is maar dat zie ik er niet eens in :wow:
Beter dan dat je voet naar zijn grootje is maar dit zal ook niet heel fijn zijn

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:41

Ik heb al eens een mini-shetlander vol op mijn blote grote teen gehad toen ik hem even snel op slippers ging voeren. Ik voer nu alleen nog in dichte schoenen.

Zelda_Link

Berichten: 215
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:48

Wow!!! Je telefoon laat goed zien wat er gebeurt!
Goed dat je dit aankaart, ook al is het preken voor eigen parochie (die zocht je denk ik :=).

Ik roep ook altijd dat mensen goed schoeisel moeten dragen maar sommigen zijn echt hardleers. Als je het goed vindt, laat ik voortaan jouw foto zien als mensen denken wel even op slippers of sandalen langs mijn paarden te kunnen en ik roep dat ik dat niet wil hebben :=
Zo leeft je telefoon toch nog een beetje voort, is hij misschien niet voor niks gestorven :Y)

Wel echt naar van je telefoon!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 13:51

Ik hoop wat terug te krijgen via de WA. Repareren wordt hem niet meer denk ik zo :+
Eerlijk toegeven, ik ben ook wel eens snel even op sandaaltjes gaan voeren. Was binnen 5 minuten weer weg. Maar dit is dus weer een lesje. Ik heb netjes mijn stalschoenen altijd in de auto liggen :)

Zelda: graag! Zoveel mogelijk laten zien inderdaad:) mensen die ik het heb doorgestuurd zijn echt in shock ja. En dan ging hij nog echt niet vól aan de kletter :=

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:54

wauw, ik zag eerst de foto en las daarna pas de tekst, kon zelf niet ontdekken waar ik naar keek :+ Weer een goede reminder inderdaad!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 14:03

Onherkenbaar vermorzeld :P
Dit is de voorkant Afbeelding

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:28

Bij mij komen ze de wei niet eens in als ze open schoenen aan hebben. En dat zeg ik van tevoren.
Die telefoon is goed stuk.
Op internet staan ook plaatjes van voeten die onder een paardenhoef zijn gekomen. Laat ik ook wel eens zien, dan zijn ze ineens genezen van open schoenen.

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:38

Ik heb ook een keer "telefoon versus paard" gehad. Belde ik de telefoon maatschappij voor een nieuw toestel. Ik zei heel droog "mijn telefoon heeft onder een paard gelegen, daar kon het toestel niet tegen". En toen was het heel, heel lang steel aan de andere kant. Vervolgens "Oh". Echt, ik heb zitten gieren van de lach.

Maar ok, het is wel zaak dat iedereen goede schoenen draagt. En zijn of haar telefoon in de zak houdt.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:56

Op de manege hing een paar jaar geleden een foto van een geplette blote voet als waarschuwing.Er was niet veel van de voet over.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 15:26

Britta31 schreef:
Op de manege hing een paar jaar geleden een foto van een geplette blote voet als waarschuwing.Er was niet veel van de voet over.


Ook effectief ja. :=

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:41

En dan denk ik weer aan de kindjes (denk: 4 a 5 jaar) die bij mij op stal op hun blote voetjes rondrennen. :')

Vragen die ouders aan mij of hun kind mijn paard mag aaien. Ehm, nee.
De hoef van mijn paard is létterlijk 3x zo groot als dat blote voetje van jouw kind. Als ze er per ongeluk op gaat staan, dan is dat voet je weg. Volledig vermorzeld, kan je amputeren. Kind de rest van zijn leven met maar één voet.

Ik snap mensen die hun kinderen met blote voeten/slippers op stal laten échte niet

Anoniem

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:45

ai! gelukkig was het je telefoon en niet je voet. het blijft uitkijken

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:49

Sinds 5 jaar heb ik de ene ontsteking na de andere aan mijn beide grote tenen, sinds vorig jaar nog eens wildvleesgroei erboven op met heel veel etter. Na de operatie heb ik nooit meer een normale teennagel gehad en die zal ik waarschijnlijk nooit meer hebben.
Ik weet niet meer wat voor schoenen ik droeg toen het paard op mijn tenen stond, maar het waren al zeker geen slippers of sandalen. En die zal ik nooit meer kunnen dragen zonder vreemd aangestaard te worden.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:54

NoekAa_ schreef:
wauw, ik zag eerst de foto en las daarna pas de tekst, kon zelf niet ontdekken waar ik naar keek :+ Weer een goede reminder inderdaad!


Dat had ik ook :')

Vorig jaar mn fjord en een maand of 2 later mn shet op dezelfde voet 8)7 Ik draag geen stalschoenen maar bergschoenen, dus op zich vrij veel bescherming. Maar mn voet is wekenlang blauw en dik geweest.

Mijn fjord heeft in het verleden ook eens op mn telefoon gestaan, in het grind.
Godzijdank helemaal niks aan de hand, was geen Nokia :+

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 15:58

Nokia kon daar prima tegen.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:03

Jeetje!
Overigens is het dragen van sieraden ook niet aan te raden.
Kan me nog herinneren dat op de een of andere rare manier een pony de ring van een kennisje te pakken had. Ring zorgde ervoor dat de vinger afknelde.

Anoniem

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:05

Heb je hem wel geprobeerd uit en aan te zetten?

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 16:23

Bizzybijtje schreef:
Heb je hem wel geprobeerd uit en aan te zetten?

_O- jij wint het internet vandaag!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 16:25

purny schreef:
Jeetje!
Overigens is het dragen van sieraden ook niet aan te raden.
Kan me nog herinneren dat op de een of andere rare manier een pony de ring van een kennisje te pakken had. Ring zorgde ervoor dat de vinger afknelde.


Ai! Daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Super naar!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:29

purny schreef:
Jeetje!
Overigens is het dragen van sieraden ook niet aan te raden.
Kan me nog herinneren dat op de een of andere rare manier een pony de ring van een kennisje te pakken had. Ring zorgde ervoor dat de vinger afknelde.

Ja zoiets heb ik ook gehad. Pony schrok ik landde op de grond en ponylief stapte perongeluk op mijn hand. Vinger afgekneld. Vlug naar huis gereden en terug kunnen buigen omdat het zilver was. Had nog geluk dat ik niet ver van huis was tijdens deze rit.

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 16:33

Echt hè, die mensen op slippertjes die dan boos worden als je ze de stallen uitstuurt (klagen bij staleigenaar mag, in dit geval krijgen wij altijd wel blind gelijk). Bordje bij de ingang van de manege helpt ook niet. Mensen roepen dan: is toch mijn eigen risico. Nee, als het mijn paard is en jij je leven lang problemen houdt kan mijn verzekering betalen, grmbl.
Al verdenk ik sommige ouders ervan expres slippers aan te trekken, want dan kunnen ze hun eigen kind ook niet moeten helpen of meelopen..

Moet ook zeggen dat ik het raar vind dat al die paardenmerken ineens met slippertjes (en gympies) lijken te komen. Leuk voor op het strand hoor, maar schoenmaker, houd je bij je leest!

Hutcherson

Berichten: 7349
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Het nut van veilig schoeisel ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:10

Hmm. Met inrijden sprong mijn 532 kg zware tonnetje ook met zijn voorhoef op mijn voet met een sprong. Blauwe voet en wel pijnlijk maar had volgens mij gewoon simpele sneakers aan. Ik ga nooit op slippers. Maar stalen neuzen heb ik ook nasty ongelukken en afgehakte tenen bij gezien hoor!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 19:22

Hutcherson schreef:
Hmm. Met inrijden sprong mijn 532 kg zware tonnetje ook met zijn voorhoef op mijn voet met een sprong. Blauwe voet en wel pijnlijk maar had volgens mij gewoon simpele sneakers aan. Ik ga nooit op slippers. Maar stalen neuzen heb ik ook nasty ongelukken en afgehakte tenen bij gezien hoor!


Stalen neuzen bij de paarden is mij ook ooit sterk afgeraden! Ik draag gewoon stevige dichte schoenen. Kan je alsnog wel veel pijn aan overhouden , maar beter dan slippers of sneakers.