Stelling! Liever 1 goed paard of twee oke paarden?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kies

Goed paard!
156 (75%)
2 oke paarden
50 (24%)

Totaal aantal stemmen: 206


NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:25

Beetje gekke vraag wel, alsof je budget x hebt en die of aan 1 paard besteedt of door de helft doet en dan twee paarden koopt.

Ligt helemaal aan je doel, ambitie en je budget. Ik zou als ik het geld ervoor had een héle goede kopen, maar dat heb ik niet :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:42

Liever 1 goed buitenrijpaard, als 2 paarden. Heb nl geen tijd om er 2 te rijden en vind het ook maar niets om 2 paarden te hebben, waarbij ik voor de 2de een bijrijder moet zoeken.

Dit gezegd zijnde, ik heb er 3. 1shet als maatje, 1 kapotte op rust en 1 jonkie die mijn buitenrijmaatje moet worden op termijn. :+

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Stelling! Liever 1 goed paard of twee oke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:49

Gewoon 1 recreatiepaard (wat voor mij een top-paard is)
Ik heb 0 wedstrijdambitie.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:51

1 goede en gezonde paard waar ik plezier aan heb en wat mee kan.
(goede gezonde leuke Arabier of Lusitano)

Want wat moet ik met 2?
1 is voldoende.

daphne_xxx
Berichten: 644
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:53

1 prima rijdpaard. Want 2 kan ik toch niet betalen!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 12:55

_Lorette_ schreef:
Ik ga ook voor 2 matige paarden, omdat ik ze thuis heb staan en niet een paard alleen wil houden. Een matig paard loopt ook wel Z dressuur.

Dat dus... En dan is het ook nog.... Wat is "goed". Ik heb hier in mijn mening twee "goede" paarden staan; Ze voldoen nl. aan mijn doelen. :) De merrie heeft IMO eventueel ook potentieel voor de hogere sport (maar daar ligt mijn ambitie niet.) en de ruin komt prima mee in de hogere proeven regionaal -alsin hij loopt in de prijzen- (en ik twijfel er niet aan dat hij ook in de hoogste proef prima mee gaat kunnen als hij zijn wissels een keer gaat springen als ik ze vraag. _O- ).
Is de ruin GP materiaal? Nee, al is het maar omdat het een pony is. :') Al lijkt hij geen beperking te tonen voor het uitvoeren van de oefeningen trouwens. Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan of hij dat aan zou kunnen omdat mijn ambitie daar niet ligt. Maar voor "publieke opinie" heb ik hier één matige en één goede staan.
Omdat ik ze aan huis heb wil ik er minstens twee ivm gezelschap.

Ik vind het ook juist leuk om met een "oké paard" gewoon te kunnen op boksen tegen de goede paarden... Zulke dieren geven zich 200% voor je op zo'n moment en dat gevoel is gewoon veel waard. :j

Een goeie is ook leuk hoor, maar ik puzzel graag... :D

ElCid

Berichten: 9228
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Stelling! Liever 1 goed paard of twee oke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:01

1 goed paard i.p.v. 2 middelmatige. Maar we hebben 3 hele goede staan dus ik heb niks te klagen!
Onder "goed" versta ik overigens;
goed gezond
goed karakter
passend bij mijn karakter en wensen qua rijstijl
goede bloedlijnen

We leiden zelf onze paarden op dus kopen meestal jonge dieren die dan wel tot hun dood bij ons blijven en die voor ons dan ook echt "top" paarden zijn geworden!

Een "goed" warmbloed dressuurpaard zou voor mijn doeleinden niet passen, bijv.

lizy29

Berichten: 6240
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:02

Ik denk dat je je eerst moet afvragen wat een goed paard is. Voor jou is dat blijkbaar een paard wat hoog in de dressuur kan lopen. Voor mij zou dat juist een paard zijn wat vooral een goed paard is voor buiten rijden en schapen drijven.

Het gaat dus niet zo zeer over of iemand een goed paard of 2 matige paarden naar jouw maatstaven zou willen maar over wat voor paard het beste bij iemand past.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Stelling! Liever 1 goed paard of twee oke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:04

Wat moet ik nou met 2 paarden? Ik besteed mijn spaarzame tijd liever aan mijn soulmate (dat is mijn definitie van "een goed paard").

Zelda_Link

Berichten: 215
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:23

lizy29 schreef:
Ik denk dat je je eerst moet afvragen wat een goed paard is. Voor jou is dat blijkbaar een paard wat hoog in de dressuur kan lopen. Voor mij zou dat juist een paard zijn wat vooral een goed paard is voor buiten rijden en schapen drijven.

Het gaat dus niet zo zeer over of iemand een goed paard of 2 matige paarden naar jouw maatstaven zou willen maar over wat voor paard het beste bij iemand past.


Precies dit _/-\o_
Ik wil geen sportpaard en ik vind dat je ook niet twee matige kan vergelijken met 1 goede...Je moet een paard om je heen hebben dat bij je past en eventueel meerdere maar nooit 2 omdat ze samen gelijk zouden zijn aan 1 goed paard.

Mijn droompaard zou voor jou waarschijnlijk een oké -paard zijn. En dat is prima. Ik zou juist een warmbloedig topsport paard juist een 'oké -paard' vinden....wel leuk hoor, en vast een lief paard, maar het past totaal niet bij mijn wensen.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:26

Ik vraag me af wat precies jouw doel is van jouw vraag. Ik denk dat dat echt verschilt wat het doel is van de ruiter.
Ik heb gekozen voor mijn huidige situatie, 1 sportpaard. En dan wil ik niet zeggen dat mijn paard per defenitie goed is... :o Want wat is hoog in de sport? Voor de een is dat al M/Z niveau en voor de andere pas vanaf subtop?


Verder versta ik onder 'goed paard' een gezond, happy paard waar de ruiter een goede klik mee heeft ongeacht het niveau wat ie loopt.. Een oké paard klinkt weer wat negatiever... Alsof ze niet goed genoeg zijn... Maar voor sommige zijn buiten ritjes ook topsport! :D


Esther_r20 schreef:
Ligt aan het doel van de ruiter

Ik heb liever 1 fijn buitenrijpaard dan 2 sportpaarden die om elk wissewasje stress hebben.



Lekkere stereo type.. :n
Net of alle sportpaarden altijd om elk wissewasje stress hebben... >;)

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:30

Ik ben blij met mijn huis tuin en keuken knol! We hebben plezier, we groeien samen. Ik hoef geen duur sportpaard, ten eerste omdat ik daar geen geld voor heb en mijn ambities liggen daar niet.

Papieren zeggen me ook vrij weinig, op een papiertje kun je toch niet rijden. Heb liever een paard wat bij mij past en wat wel wat foutjes (van mij) kan hebben en verdraagzaam is. Lekker ‘rondhobbelen’, naar het bos of lekker wandelen samen met soms een wedstrijdje is prima voor mij!

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 13:37

Ik kies voor 1 goed paard.
je hebt er dubbel en dwars plezier van.
Ik praat dan over een sportpaard die op redelijk niveau internationaal moet presteren

Ik zelf vind het meest fijn aan een goed paard die eenmaal zijn job kent dat je deze niet veel hoeft te belasten met training. Die kun je gerust een break geven Midden in een wedstrijd seizoen. O.k paarden moet je altijd maar blijven door trainen. Zwaar vermoeiend vind ik dat.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Stelling! Liever 1 goed paard of twee oke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:06

2 oke paarden. 1 voor mij en 1 voor mijn man (en 3 ponies van de kinderen)

Liever 2 oke paarden en samen lol, dan in mijn eentje gp rijden. Maar daarvoor ben ik dus wel recreatieruiter geworden ;)

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:13

1 toppaard, omdat ik niet op de zorg voor twee paarden zit te wachten en omdat topsport en recreatieve lol trappen ook met 1 en hetzelfde paard kan (getuige mijn topper).

In training Zware tour, inter II startgerechtigd en tegelijkertijd leert hij mijn vriend de beginselen van het paardrijden.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Stelling! Liever 1 goed paard of twee oke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 14:16

Ik heb 3 topsport ponys, minipaardjes die uitblinken in de veelzijdige sport: niks doen.
Daar valt onder, eten, slapen, rottigheid uithalen etc