Mijn zoektocht naar het ‘perfecte’ paard

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
minka
Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Mijn zoektocht naar het ‘perfecte’ paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 14:31

Een tijdje geleden besloot ik tijdens een regenachtige zondag eens wat meer op papier te zetten over mijn toch wel bijzondere zoektocht naar een nieuw paard.

En omdat ik het nu toch heb staan en als motivatie om het misschien bij te blijven houden deel ik het met jullie.

Juli 2018
Na het overlijden van mijn allerliefste pony wist ik 1,5 jaar niet goed wat ik wilde en daarbij kreeg ik vrij vlot na het inslapen een heel leuk verzorgpaard aangeboden. Er was dus geen haast, totdat het in de zomer van 2018 opeens begon te kriebelen, ik zag een onwijs leuke jaarling te koop staan waar ik na een bezoekje helemaal verliefd op was. Plan was om hem te kopen en nog lekker 2/3 jaar in de opfok groot te laten worden terwijl ik verder ging met mijn verzorgpaard. Helaas verliep dit anders, want tijdens de zoektocht naar een goede opfok kwam m’n verzorgpaard te koop. Uiteraard overwogen om hem te kopen, maar stiekem was mijn wens om een jong paard op te leiden en hij was al 16. In augustus werd hij verkocht en begon mijn eigen zoektocht, de jaarling kon helaas niet doorgaan, omdat ik wel graag direct aan de slag wilde.

Augustus 2018
Wat zocht ik eigenlijk precies? Iets waar ik lange tijd over heb nagedacht, ik ben echt een ponyruiter, altijd geweest, maar inmiddels te groot en zwaar voor een kleine pony. Het zou dus een grote pony of klein paard moeten worden. Daarnaast had ik afgelopen jaar met mijn verzorgpaard de springsport ontdekt, het zou dus leuk zijn als mijn nieuwe paard daar aanleg voor zou hebben. Verder mocht het jong/onbeleerd zijn, liever wat te vlot dan traag, maar in de omgang wel betrouwbaar en niet ril/zenuwachtig.

Met dit profiel gingen ik en mijn vriendinnen op zoek, en het bleek lastiger dan verwacht. Had een lichte voorkeur voor een merrie en een leuk kleurtje of in elk geval geen bruin, mét aftekeningen had een absolute voorkeur. Het eerste paard wat ik bezocht was een grote bruin bonte e-pony van 5 jaar. Weinig mee gedaan door gezondheidsklachten van de eigenaar, maar wel professioneel ingereden. Leuk en lief dier, maar voor m’n gevoel niet vooruit te branden en had de neiging om te staken. Dit was helaas niet het paard wat ik zocht, een uitdaging of wat werk vind ik leuk, maar de eerste klik moet er wel zijn. Next..

Volgende stop was een jonge net ingereden Arabische Volbloed ruin. Erg leuk en lief dier, qua karakter en looplust voldeed hij aan mijn zoekplaatje, maar hij was eigenlijk net wat klein/iel voor mij, waardoor het plaatje niet optimaal was en vriendinnen adviseerde het niet te doen. De zoektocht ging verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Dnies90, Esperanza, Jet, Larissajulia, lies_sparkle, MairiMacBran, Mark0919 en 49 bezoekers