HELP!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EspressoVC
Berichten: 0
Geregistreerd: 27-05-19

HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 18:11

Ik heb een vraagje, ik ben een maandje geleden het huis uit gegaan omdat het niet gaat tussen mij en mijn moeder. ik woon bij mijn vriend in. Nu gebruiken mijn ouders mijn paard als dreigementen. Als ik niet thuis kom wonen krijg ik alle omkosten van het paard op de deurmat. Het paard staat niet op mijn naam en ik heb geen paspoort en heb het paard ook niet betaald. mogen mijn ouders dit doen? :?


belle_boef
Berichten: 10728
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:16

Je bent meerder jarig lees ik in je andere topic en je gaat zelf uit huis. Jouw paard jouw kosten maar verstandiger lijkt me om een goed gesprek met je ouders te hebben.

EspressoVC
Berichten: 0
Geregistreerd: 27-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 18:18

belle_boef schreef:
Je bent meerder jarig lees ik in je andere topic en je gaat zelf uit huis. Jouw paard jouw kosten maar verstandiger lijkt me om een goed gesprek met je ouders te hebben.



Het paard is dan wel niet van mij, ik rij haar alleen maar

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110632
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:19

Je bent meerderjarig? Zoals hierboven gezegd zou ik een gesprek aan gaan met je ouders.
Waarom gebruiken je ouders het paard als dreigement? Je bent meerderjarig en kunt toch zelf bepalen waar je woont?
Wil je het paard uberhaupt nog hebben of liever verkopen?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:20

Van wie is ze dan?

EspressoVC
Berichten: 0
Geregistreerd: 27-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 18:21

Elvirawortel schreef:
Van wie is ze dan?

Mijn moeder

EspressoVC
Berichten: 0
Geregistreerd: 27-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 18:21

Cayenne schreef:
Je bent meerderjarig? Zoals hierboven gezegd zou ik een gesprek aan gaan met je ouders.
Waarom gebruiken je ouders het paard als dreigement? Je bent meerderjarig en kunt toch zelf bepalen waar je woont?
Wil je het paard uberhaupt nog hebben of liever verkopen?


Het paard word verkcoht dat was afgesproken met mijn ouders aangezien de lol er vanaf gaat en ik samenwoon met mijn vriend.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:23

EspressoVC schreef:
Ik heb een vraagje, ik ben een maandje geleden het huis uit gegaan omdat het niet gaat tussen mij en mijn moeder. ik woon bij mijn vriend in. Nu gebruiken mijn ouders mijn paard als dreigementen. Als ik niet thuis kom wonen krijg ik alle omkosten van het paard op de deurmat. Het paard staat niet op mijn naam en ik heb geen paspoort en heb het paard ook niet betaald. mogen mijn ouders dit doen? :?

Hier zeg je mijn paard, maar hij is van je moeder?
Ik denk dat een goed gesprek wel op zijn plaats is :j

puppy1128
Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:24

Tjah of het mag geen idee. Maar als je nu niet betaald zal degene die betaald wordt toch je ouders raar aankijken waarom ze geen geld vangen.. Als jij niet betaald en niet wilt betalen voor andermans dier, gewoon niet doen. Als degene die betaald moet worden bij jou aanklopt, gewoon zeggen dat het dier niet van jou is en dus de kosten ook niet.

Zou helemaal mooi zijn, voor andermans dier betalen. :+

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:26

EspressoVC schreef:
Cayenne schreef:
Je bent meerderjarig? Zoals hierboven gezegd zou ik een gesprek aan gaan met je ouders.
Waarom gebruiken je ouders het paard als dreigement? Je bent meerderjarig en kunt toch zelf bepalen waar je woont?
Wil je het paard uberhaupt nog hebben of liever verkopen?


Het paard word verkcoht dat was afgesproken met mijn ouders aangezien de lol er vanaf gaat en ik samenwoon met mijn vriend.

Dus je kiest er zelf voor je paard in de steek te laten? Het paard is van je ouders en zij betalen er ook voor. Als jij hem niet meer wil zou je ook zelf kunnen zorgen dat ie zsm verkocht raakt zodat je ouders niet meer voor de kosten van jouw hobby hoeven op te draaien.
En als 18-jarige puber denk je vaak dat je ouders de boeman zijn, maar vaak hebben ze wel degelijk een punt als ze ergens niet achter staan. Praat met ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:08

EspressoVC schreef:
Elvirawortel schreef:
Van wie is ze dan?

Mijn moeder


Dan moet zij voor de kosten op draaien. Staat wel tegenover dat ze het paard ook zelf mag verkopen of mag beslissen wie er op rijdt

BellaSharon1
Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Re: HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:34

Jeetje, ik denk dat je gewoon even normaal met je ouders moet gaan praten!
Een verhaal heeft 2 kanten.
Als het jou paard is moet je wel de verantwoording daarover nemen, maar als hij van je moeder is en het boeit je verder niet dat hij weg gaat dan moet je straks ook niet klagen als ze hem verkocht hebben!

"Mi vida no es perfecta, pero tiene momentos maravillosos".

• P U C K •

speedfiets_2
Badass Cowgirl
Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:37

Ik denk dat je een schop onder je hol nodig hebt. Je maakt gebruik van het dier maar wilt er niet aan mee betalen? Groot recht van je ouders om hem te verkopen.

Be happy eat a snackkie

EspressoVC
Berichten: 0
Geregistreerd: 27-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 19:41

speedfiets_2 schreef:
Ik denk dat je een schop onder je hol nodig hebt. Je maakt gebruik van het dier maar wilt er niet aan mee betalen? Groot recht van je ouders om hem te verkopen.

Ik wil niet meer rijden. Ik heb er genoeg aan mee betaald. Maar ik heb gezegd t paard verdiend beter dan bij mij blijven

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:44

EspressoVC schreef:
speedfiets_2 schreef:
Ik denk dat je een schop onder je hol nodig hebt. Je maakt gebruik van het dier maar wilt er niet aan mee betalen? Groot recht van je ouders om hem te verkopen.

Ik wil niet meer rijden. Ik heb er genoeg aan mee betaald. Maar ik heb gezegd t paard verdiend beter dan bij mij blijven

Waarom zet jij 'm dan niet actief te koop? Je ouders hebben jarenlang voor je hobby betaald en nu jij het zat bent blijven zij onnodig lang aan de kosten vast zitten.

BigOne
Berichten: 38188
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:45

Dan zeg je dat ze het paard maar moeten verkopen, probleem opgelost toch? Of er moet nog veel meer spelen zoals het miet met de keuze van je vriend bvb masr ook dat zal je zelf uit moeten praten .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:08

TS ga gewoon een goed gesprek aan met je moeder en vertel haar dan waarom je van de kosten afziet. Dan kan jouw moeder zelf bepalen of ze haar paard wil houden of gaat verkopen. Ik vind dit klinken als verwend gedrag omdat jouw ouders jarenlang jouw hobby hebben bekostigd daar mag je ze wel dankbaar voor zijn. Er zijn genoeg mensen die met jouw situatie zouden willen ruilen :P

Edit: op 19-jarige leeftijd mag je wel wat respectvoller omgaan met je ouders.

EspressoVC
Berichten: 0
Geregistreerd: 27-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-19 20:10

maria1990 schreef:
TS ga gewoon een goed gesprek aan met je moeder en vertel haar dan waarom je van de kosten afziet. Dan kan jouw moeder zelf bepalen of ze haar paard wil houden of gaat verkopen. Ik vind dit klinken als verwend gedrag omdat jouw ouders jarenlang jouw hobby hebben bekostigd daar mag je ze wel dankbaar voor zijn. Er zijn genoeg mensen die met jouw situatie zouden willen ruilen :P

Edit: op 19-jarige leeftijd leeftijd mag je wel wat respectvoller omgaan met je ouders.

De prive reden zet ik er niet op maar als ouders 19 jaar liegen tegen hun kind en alleen maar de grond intrappen omdat ze dat leik vinden zodat ze aandacgt krjnge

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 20:27

Dat is ook idd niet leuk. Ik hoor slechts een kant van het verhaal dus daar vellen we ons oordeel op. Ik hoop voor jou dat je een gepaste oplossing kan vinden voor deze situatie.


benangelique
Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:21

Ik heb je topic verplaatst naar paardenpraat.
Sterkte met de situatie

...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, ComscoreBot, Dandy200, herr_balou, Hobbyhorse, J30d, karinmanon, marinst, paard1970, Slmt9 en 156 bezoekers