Shetlander te koop?: verdachte man

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Shetlander te koop?: verdachte man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 13:31

Hey Allemaal,

Vandaag was ik onderweg naar de weide wanneer ik vanop afstand zie hoe een zwarte camionette onze weide voorbij rijdt, even verder terug draait en zich met 4 pinkers aan de ingang van onze weide parkeert.
Wanneer ik zag dat meneer aan het bellen was, ben ik er gewoon achter gaan staan. Ik moest tenslotte op de weide zijn.
Wanneer ik mijn gerief uit mijn koffer wou halen, stapte deze 40'er ook uit en vroeg, ik citeer: "Is dee shetlander van U? Wilde dee nie verkope vo de juste prijs?"
Natuurlijk verkoop ik mijn liefste vriendje voor geen geld van de wereld!

Uiteindelijk is hij terug doorgereden en ben ik zo achterlijk geweest om er niet aan te denken de nummerplaat op te schrijven.

Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt? Het blijft aan me knagen en ik ben vandaag al zeker 2x extra naar de weide gereden om te kijken of mijn pony'tje er nog wel staat. Er is verder ook niet veel dat ik kan doen. Ik heb hem zelf nog maar 2 maand dus ben zelf nog best overbezorgd. Hij is ook gebracht met een camionette en springt hier dus zo gewoon in 1,2,3 op.

Ook heb ik voor de zekerheid een mailtje naar onze politiezone gestuurd met de melding van de gebeurtenis. Het kan evengoed met goede bedoelingen (en een mooi compliment dat ze mijn ponytje zo leuk vinden) zijn, maar moest er in de omgeving een pony verdwijnen kunnen ze me contacteren en even mee alert zijn.
Het betreft trouwens België, Ranst.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:42

ik snap dus echt niet waarom mensen tegenwoordig zo achterdochtig zijn... het is toch een mooi compliment dat iemand interesse heeft in je pony zonder dat hij/zij te koop staat? alert zijn in zo'n situatie is goed, maar je kunt ook doorslaan...

zoals ik hoor van verhalen ging dat vroeger altijd zo. of er werd een paard verkocht in de café. dan werd het paard de dag daarna opgehaald en dan was dat geregeld. tegenwoordig doen sommige mensen er zo raar over als iemand gewoon spontaan aan komt: is de pony te koop, dan ben je als ''potentiele koper'' meteen een creepy persoon. als ik ergens voorbij kom en ik zie mensen bezig met hun paard dan stop ik ook wel eens om te kijken, en als ik onder de indruk ben dan geef ik ook complimenten, ben ik dan ook meteen een verdacht persoon? _O-

Annefleur200

Berichten: 1663
Geregistreerd: 20-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:43

Ik heb ook aantal keer vragen gehad of ze koop waren. Gezegd dat ze niet te koop zijn en verder niks gebeurt :D

BillyYasmine
Berichten: 134
Geregistreerd: 03-04-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-19 13:44

BlackBeautyZ schreef:
ik snap dus echt niet waarom mensen tegenwoordig zo achterdochtig zijn... het is toch een mooi compliment dat iemand interesse heeft in je pony zonder dat hij/zij te koop staat? alert zijn in zo'n situatie is goed, maar je kunt ook doorslaan...

zoals ik hoor van verhalen ging dat vroeger altijd zo. of er werd een paard verkocht in de café. dan werd het paard de dag daarna opgehaald en dan was dat geregeld. tegenwoordig doen sommige mensen er zo raar over als iemand gewoon spontaan aan komt: is de pony te koop, dan ben je als ''potentiele koper'' meteen een creepy persoon. als ik ergens voorbij kom en ik zie mensen bezig met hun paard dan stop ik ook wel eens om te kijken, en als ik onder de indruk ben dan geef ik ook complimenten, ben ik dan ook meteen een verdacht persoon? _O-


Met wat overbezorgd zijn wanneer er onlangs in de omgeving een paard uit zijn stal is verdwenen is niets mis, moet je inderdaad meteen voor gaan uitlachen. :(

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:47

Ik snap de achterdocht wel. Tegenwoordig worden ze gewoon ingeladen snachts :evaw:

Maaaarrr. Het kan ook gewoon een brutaal iemand zijn, wie niet waagt wie niet wint verhaal.

Hier gingen voorbij gangers ons inrit wel eens op om te vragen of hun kind niet een rondje op mijn paard mocht rijden _O-

Paardenfann4
Berichten: 1336
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Shetlander te koop?: verdachte man

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:49

Normaal zou ik er ook niet veel achter zoeken, maar als iemand al een trailer achter de auto heeft hangen dan zou ik zeker ook wel achterdochtig worden. Er worden zat paarden en pony's gestolen. Ik hoop voor je dat hij gewoon op zijn plek blijft staan.

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:51

Staat je Shet ergens in een weilandje achteraf? Dan snap ik je zorgen wel hoor. Ik heb die vraag ook wel eens gekregen over mijn Haflinger. Maar die stond op een pensionstal en kon dus echt niet ongezien worden meegenomen. Als hij ergens achteraf had gestaan, was ik er ook niet gerust op geweest. Helaas kun je niet meer doen dan extra alert zijn.

MirandaMalik

Berichten: 9881
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:56

Nou ik ben ook zo!
Er gebeuren te vaak rare dingen.
Ik had ook een keer paar jaar terug een vreemde man op een fiets bij de wei, toen ik eraan kwam deed hij ook een beetje vreemd, hij ging de weg vragen (maar op een manier dat je gewoon merkt dat het niet echt is) en zei wat een leuke paardjes heeft u... ik vertrouw dat soort dingen ook niet. :n
Weet je wel hoe vaak paarden mishandeld worden?
Dan ben je echt niet zomaar achterdochtig, dieren worden tegenwoordig vaak slachtoffer van de gekste dingen.
Verder bij mij trouwens niks gebeurd maar ik heb het wel extra goed in de gaten gehouden.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70520
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:59

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:05

Wat is een camionette en wat zijn pinkers??

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:08

AaronYve schreef:
Wat is een camionette en wat zijn pinkers??

Vrachtwagentje en knipperlichten. :D

Balou_k

Berichten: 14055
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:09

AaronYve schreef:
Wat is een camionette en wat zijn pinkers??


Vrachtwagentje en knipperlicht/richtingaanwijzers.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Shetlander te koop?: verdachte man

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:30

Hier heb ik regelmatig mensen op de dam die de caravan/trailer/aanhangwagen willen kopen.
Of vragen of ik oud ijzer heb.

Ook wel eens een paar x iemand die vroeg of mijn (toenmalige) Fjord te koop was.
Laatst iemand voor mijn mini appaloosa.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 14:32

Ik heb een keer een oude trailer verkocht en toen vroeg de koper of ik toevallig ook nog paarden had om erbij te verkopen, liefst bont _O-
Op concours kijkt ook niemand gek op als iemand vraagt of het paard misschien te koop is.
Anderzijds is een beetje gezonde achterdocht ook niet erg uiteraard.