[VOLG] De avonturen van Mini Appaloosa Pepper

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-19 21:40

Vandaag begonnen met wat lange lijnen en daarna de strengen vastgemaakt en daar wat druk op gegeven om te kijken hoe hij daar op reageert. Hij deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was <3 na twee rondjes ben ik wat gaan hangen maar ook dat was geen probleem voor hem. Daarna zijn we meteen gestopt en hebben we lekker uitgestapt. Ik ben weer erg trots :)

[ img ]


sanso
Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [VOLG] De avonturen van Mini Appaloosa Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:26

Mooi halster zeg! Is die er ook in mini maat?

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] De avonturen van Mini Appaloosa Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-19 07:53

Het is een veulenhalster! Heb ik bij Epplejeck gekocht. Denk dat een mini dat wel past hoor, ik heb er aan de uiteinden gaatjes bij gemaakt en hij past net.. :D

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: [VOLG] De avonturen van Mini Appaloosa Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:03

Wat een leuk beestje!

[o]

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 14:19

Al een poosje stil van mijn kant ivm vakantie, drukte en allerlei geregel. Ik begin 1 augustus met een nieuwe baan en dat is super leuk en spannend, maar ook enorm druk op mn huidige werk ivm overdragen etc. :=

Afgelopen zondag hebben we de nieuwe sulky opgehaald <3 Ik ben er zo blij mee!
Vanavond na werk gaan mijn man en ik aan de slag met afstellen en kijken wat Pepper ervan vindt. Ik zal daar natuurlijk foto's van maken :D

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-20 15:25

Oeps.. Ik heb al heel lang geen updates geplaatst zie ik. :=

Pepper heeft inmiddels een keer of 10-12 voor de sulky gestaan en doet dat braaf. Van mijn kant wat stressvolle weken achter de rug en Pepper is in December en Januari ziek geweest waardoor hij al een ruime 2 maanden stil staat.

Hij doet het nu weer helemaal goed en we zijn inmiddels van stal verhuisd. :) Op de nieuwe stal staat hij weer in een groepsstalling met schuilstal en uitloop. Er zijn hier ook veel menners dus dat is voor ons wel erg leuk. Ook zijn er leuke uitrijmogelijkheden, maar dat vindt Pepper nog erg spannend. Al komt dat denk ik ook doordat ik niet goed leiding geef en er met mijn hoofd niet helemaal bij ben de laatste tijd.

Maar ik wil mijn motivatie weer opkrikken en lekker met hem aan de slag. Eerst weer even terug vertrouwen krijgen in elkaar. :) Dus we gaan vanavond weer rustig beginnen met wat grondwerk en dat zo'n 3-4 keer in de week doen gecombineerd met wandelingen. Als dat goed gaat weer eens lange lijnen en daarna pas weer voor de sulky.
Ik merk ook dat Pepper het op dit moment nog spannend vindt om voorop te lopen, dus voor de sulky, als we het terrein af gaan. Dus dat vertrouwen heeft hij ook weer even nodig.

Wat foto's van de laatste maanden:

Op de vorige stal, een van de eerste keren voor de sulky
[ img ]

Uitstappen tussen de weilanden vond hij heerlijk
[ img ]

Hij kreeg een nieuw zweetdekentje
[ img ]

De tweede dag op de nieuwe stal <3
[ img ]

Hij had de eerste dag al een vriendje gemaakt
[ img ]

En is nog steeds een clown :+
[ img ]



Ik wil proberen vanaf nu weer in elk geval wekelijks te posten hier! Helpt misschien ook voor de motivatie :D

sas66
Berichten: 628
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG] De avonturen van Mini Appaloosa Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 15:39

Wat een leukerd! Ik hoop dat jullie weer lekker aan de gang gaan samen. Volgens mij heeft Pepper er wel zin in :-)

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] De avonturen van Mini Appaloosa Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-20 15:44

Dankje, ik hoop dat ik de motivatie snel terug heb! :) Pepper heeft er altijd zin in gelukkig. Behalve als ik er niet bij ben met mijn hoofd, haha. Hij is zo gevoelig voor mijn humeur/gevoel..

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] De avonturen van Mini Appaloosa Pepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-20 11:41

Ik wilde gisterenavond wat grondwerk met hem doen, maar het stormde nog enorm en de bak was flink druk met allemaal frisse grote paarden. Dus dat hebben we maar even overgeslagen.

Wel lekker uitgebreid gepoetst - er komt zo enorm veel haar af al! - en over het terrein gewandeld. Dat was al spannend genoeg voor hem dus daar hebben we het bij gelaten. Morgen weer een dag. :)


Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-20 11:48

Oei, hier heb ik al een tijd niet gepost zeg. :=

Voor wie het leuk vindt om nog een update te lezen: Wij emigreren over twee weken naar Italie en Pepper verhuist met ons mee. Ik ben erg benieuwd wat hij ervan gaat vinden daar..
Maandag heeft hij zijn entingen weer gehad, dus hij is helemaal travel proof nu. :)

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eliine, Evito_06, Laj1, PeerAppel, Plop1997, StalNollie, Steeph, StonedRomy, Telpeva en 100 bezoekers