[Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 16:53

Poeh, wat een compliment... beetje stil van, dank je wel!

Het is lang geleden dat ik zo heb kunnen rijden als met Tani, op mijn eigen paard was het altijd een beetje meeliften en balanceren op het randje.
Tani is gewoon rondom gezond, zowel lichamelijk als tussen haar oren en dat maakt zoveel verschil!
Ik heb zo vreselijk veel aan Tani te danken _/-\o_


Mayasfrenk
Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 23:32

Mooi hoor!!

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-21 15:47

Vandaag een dagje lol-met-je-knol!

Mijn dochter hobbelt graag op Tani met barebackpad, en ik wilde dat ook weleens proberen.
Wat een ongelooflijk lief, braaf en fijn paard is ze toch!!
Stap, draf, galop en wijken, doet ze gewoon <3

Ik moest wel even wennen, maar gaan we zeker vaker doen.

[ img ]
[ img ]

nikkel
Berichten: 2524
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 17:11

Nu weet ik van dressurrijden niet heel erg veel, maar ik weet wel bijna zeker, dat de Z geen problemen gaat opleveren voor Tani. Ze heeft een aantal punten, meteen binnen bij draf.

Tancreda4
Berichten: 24013
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 10:49

Die duo training op de vorige pagina, geweldig die shet er met pootje over bij <3

Leuk om jullie te volgen. Het is een heel aansprekend paard. En doet mij erg aan m'n eigen duo denken, al is mijn grote niet zo lief voor shetlief als ze dichtbij komt, dat is wel jammer.

jiehaaa
Berichten: 5069
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 21:59

Het blijft gewoon een genot om jullie te volgen. Dikke vette +:)+ +:)+ +:)+ .

Ga maar vast nadenken over een fandag, we komen met zijn allen *\o/* .

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-21 20:13

Wat een onwijs leuke reacties weer <3

Vorige week woensdag had mijn dochter een afscheidsfeestje van school.
Ik heb altijd gezegd dat ik haar eens op zou halen met haar pony, maar dat is er nooit van gekomen helaas.
En toen ging er een lichtje branden: hoe tof zou het zijn om haar met haar pony naar het feest te brengen?
Zo gezegd, nog niet zo maar gedaan :')
Auto met trailer geregeld, m'n moeder opgetrommeld, liegen tegen mijn dochter, Tani op stal gezet want die draait door als ik Blossom weg haal, pony opgetuigd in de trailer, kar erbij en gaan...

Het was een gigantische verrassing voor mijn dochter!
[ img ]

Tani vond het minder geslaagd, ze keek niet op of om toen m'n moeder haar riep en uit stal wilde halen, totdat ze de trailer met de shet zag :wow:
Ogen op steeltjes, en heel de tijd van die zachte merrie-veulen hinnikjes.
Ze ziet de shet echt als haar surrogaat veulen hebben wij het idee, heel schattig :+:

Overigens is mijn moeder echt haar "mens", laatst had ik gereden en was even aan het kletsen met iemand naast de bak, mijn moeder loopt de bak in om mest op te ruimen en ze wandelt zo achter mijn moeder aan.

Gouden paard <3

Dinsdag hebben we weer les, ben heel benieuwd wat we nu weer gaan leren!

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-21 20:19

different1 schreef:
Wat een onwijs leuke reacties weer <3

Vorige week woensdag had mijn dochter een afscheidsfeestje van school.
Ik heb altijd gezegd dat ik haar eens op zou halen met haar pony, maar dat is er nooit van gekomen helaas.
En toen ging er een lichtje branden: hoe tof zou het zijn om haar met haar pony naar het feest te brengen?
Zo gezegd, nog niet zo maar gedaan :')
Auto met trailer geregeld, m'n moeder opgetrommeld, liegen tegen mijn dochter, Tani op stal gezet want die draait door als ik Blossom weg haal, pony opgetuigd in de trailer, kar erbij en gaan...

Het was een gigantische verrassing voor mijn dochter!
[ [url=m/6vGWsI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tani vond het minder geslaagd, ze keek niet op of om toen m'n moeder haar riep en uit stal wilde halen, totdat ze de trailer met de shet zag :wow:
Ogen op steeltjes, en heel de tijd van die zachte merrie-veulen hinnikjes.
Ze ziet de shet echt als haar surrogaat veulen hebben wij het idee, heel schattig :+:

Overigens is mijn moeder echt haar "mens", laatst had ik gereden en was even aan het kletsen met iemand naast de bak, mijn moeder loopt de bak in om mest op te ruimen en ze wandelt zo achter mijn moeder aan.

Gouden paard <3

Dinsdag hebben we weer les, ben heel benieuwd wat we nu weer gaan leren!


Wat leuk met Blossom!

Schattig zeg van Tani, lijkt me heel leuk voor jou om te zien en voor je moeder.

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:04

Te leuk dit, met die kleine smurf ! 8-)

Tani en haar 2 liefdes. Je mama en het shetje <3

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 17:45

Vandaag hadden we weer les, en het was pittig!
Maar zo tof om het verschil te voelen wat bepaalde,(voor mij in ieder geval) niet alledaagse oefeningen doen.
Veel schouderbinnenwaarts en travers op de volte, goed aan m'n gewicht denken of dat op binnen of buiten moet, schouder laten zakken enz.

En 2 pionnen op 15m, eerst schoudervoor van de ene naar de andere, dan wending om de voorhand, halthouden, travers terug en wending om de achterhand, halt.
En dat een keer of 3 herhalen.
Travers en keertwendingen vind ze echt nog moeilijk, maar ze deed weer zo goed haar best <3

dit was de wending om de voorhand in stap, maar ze is zo ijverig dat ze een beetje dribbelt
[ img ]

En hoe ze dan gaat sjouwen
[ img ]

Morgen beetje stappen en galopperen aan de lange teugel, eventuele spierpijn eruit lopen.

fenijro_tani
Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 20:51

different1 schreef:
Vandaag hadden we weer les, en het was pittig!
Maar zo tof om het verschil te voelen wat bepaalde,(voor mij in ieder geval) niet alledaagse oefeningen doen.
Veel schouderbinnenwaarts en travers op de volte, goed aan m'n gewicht denken of dat op binnen of buiten moet, schouder laten zakken enz.

En 2 pionnen op 15m, eerst schoudervoor van de ene naar de andere, dan wending om de voorhand, halthouden, travers terug en wending om de achterhand, halt.
En dat een keer of 3 herhalen.
Travers en keertwendingen vind ze echt nog moeilijk, maar ze deed weer zo goed haar best <3

dit was de wending om de voorhand in stap, maar ze is zo ijverig dat ze een beetje dribbelt
[ [url=m/euqTYt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En hoe ze dan gaat sjouwen
[ [url=m/OJrAUM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Morgen beetje stappen en galopperen aan de lange teugel, eventuele spierpijn eruit lopen.

Wat goed! Ziet er super goed uit ts <3

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-21 20:10

Gister had ik galoptraining onder het zadel gepland, en mijn moeder opperde voorzichtig (met mijn eigen paard kon ik nooit plannen) om als ze nog wat meer bevestigd is etc etc, ooit eens eenvoudige wissels te oefenen.
Nou, dat hoeft niet geoefend te worden, dat doet Tani gewoon, met 2 hoeven in haar neus <3
Wát een heerlijk paard is het toch!
En tegenwoordig staat ze ook volledig los op de wasplaats, helaas met haar oren wel op standje ezel maar dat doet niks af aan haar braafheid :D
[ img ]

Vandaag kwam een oud instructrice(uit mijn pony-tijd) langs om te kijken en bij te kletsen.
Erg leuk!
Ze was super positief over Tani, en heeft me nog wat fijne tips meegegeven.

En en en *tromgeroffel* ... ik heb onze eerste echte concours gepland!! *\o/*
Vervoer geregeld, datum geprikt en ingeschreven.
Volgende maand gaat het dan echt gebeuren, zó leuk!

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-21 17:30

Omdat de meiden 24/7 buiten staan, ben ik altijd aan het bedenken hoe ik hun verblijf leuker kan maken.
Laatst zag ik een idee met lege frisdrankflessen en heb ik daar mijn eigen draai aan gemaakt.
Er zitten vitaminebrokjes in die ze eruit kunnen krijgen door de fles te bewegen.
Tani heeft het zeer vlot door, de shet is te lui om te werken voor haar eten en wacht gewoon tot Tani ermee speelt :')

https://youtu.be/dlDqcXjJfUY

Kwaliteit van het filmpje is wel drastisch verminderd |(

Mochten er mensen zijn met ideeën om het nog leuker te maken in hun paddock, deel het zeker!

Ze krijgen hooi in slowfeedernetten én op de grond(verharding), ze krijgen eens in de zoveel tijd een stukje gras, krijgen afentoe 2 voerballen met snoepjes, hebben een liksteen en nu dus deze flessen.

mars_mellow
Berichten: 531
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 21:44

mooi!! ze ziet er echt goed uit

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-21 13:37

Mmm, laatste bericht is alweer even geleden zie ik.
De flessen waren leuk voor korte duur, Tani had vlot door hoe ze de fles van het touwtje kon trekken en dus sneller de snoepjes kon eten _-:(
Wat een portret :')

Aanstaande zaterdag is het dan zover... :):) :):)
We gaan echt voor het echie op concours!
14 jaar geleden reed ik mijn laatste proeven met Special, en daarna dus niks meer |(
Gelukkig is Tani wel een waardige opvolger <3

En ik stik nu al van de zenuwen :+ niet of de proefjes wel lukken, we winstpunten of prijzen binnen slepen want dát doet me werkelijk niets.
Maar wel of Tani nog steeds zo makkelijk is op de trailer, hoe ze het nu doet tussen vreemde paarden (daar was ze een beetje bang voor) en hoe ze het op vreemd terrein doet.
We zijn natuurlijk wel 2x weg geweest, maar alweer ruim 1,5jr geleden voor het laatst en dat was samen met een ander paard waar ze erg aan hing, nu gaan we dus alleen...
Gelukkig hangt ze ook aan mijn moeder dus die heeft al instructies gekregen om in de buurt te blijven ;)

We moeten starten om 12.18 en 12.32, prima tijd gelukkig!
Maar man man, wat een zenuwen :=

senna21
Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 15:20

Wat leuk. Het komt vast goed. Tani sleept je er wel doorheen :+ .

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 17:55

@senna21: Tani heeft me er volledig doorheen gesleept, en hoe!
Wát een fantastisch paard!!

Gekopieerd van facebook:
Goed, verslag van de dag :D
Tani heeft me er volledig doorheen gesleept <3

Vanmorgen stond ik op het punt af te melden, zo vreselijk veel zenuwen, angst, emotie was niet leuk meer |(
Tani was heel chill met wassen en invlechten, dus ik kalmeerde gelukkig een beetje.
Trailer laden is echt appeltje-eitje, ondanks dat ze Blossom achter moest laten, wat heerlijk als dat zo simpel en soepel gaat!
Alles liep op schema en zoals gepland, ook erg fijn.
Op het terrein aangekomen was Tani wederom mega braaf!
Ze was alweer zoveel relaxter dan de laatste keer dat ze mee ging (in tegenstelling tot ikzelf )
Tijdje aan de hand gestapt, moed verzameld en erop (en wederom lag die spanning NIET aan Tani)
Ik kon niet ontspannen, en Tani deed telkens een stapje terug, ze gaf me alle vertrouwen.

Eenmaal bij de ring kon ik ook eindelijk een beetje adem halen
Tani was (en is!!) GOUD!!!
We werden nog herkent vanwege het Bokt volgtopic, erg leuk! *\o/*

In de ring was het voor mij weer een emotionele rollercoaster, en na 2 onderdelen kwamen er al tranen :(:)
Hoe ouder, hoe emotioneler??
We hadden voornamelijk wat grote fouten in de contragalop, waardoor ik in de 1e proef ook 1 onderdeel niet heb getoont.
Maar who cares??? Ik rijd weer tussen de witte hekjes ❤
Na afgroeten kwamen de echte tranen, WAT EEN PAARD!!
Ze heeft me echt overal doorheen gesleept, zo groen en onervaren als ze is gedroeg ze zich als een doorgewinterd wedstrijdpaard...

De 2e proef ging fijner, ook wel een grote fout in de contra maar gewoon net wat makkelijker door te rijden.

We hadden 172,5 en 175 punten, correspondeerde precies met mijn gevoel dus dat is heel fijn.
We rijden er toch maar, met die kleine bont getekende hackney tussen de grote zwarte dressuurprikkers
We gaan lekker wat km maken en ik ben heel benieuwd wat deze wondermerrie allemaal nog meer uit haar hoefjes gaat schudden
Woorden schieten te kort om te beschrijven hoe goed en braaf Tani was en hoeveel ze voor me, voor ons, betekend ❤

Klein voorproefje uit filmpjes
[ img ]

[ img ]


Foto's van TaylorShoots, mijn sponsor
[ img ]

[ img ]

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18120
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:13

*\o/* <3 Wat een top dag! Ik ben heel trots op jullie. Ouder, meer emo.. maar je liet je er niet door weerhouden. Goed gedaan meid en je je hebt inderdaad echt een gewèldig paard,

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-21 19:35

balance schreef:
*\o/* <3 Wat een top dag! Ik ben heel trots op jullie. Ouder, meer emo.. maar je liet je er niet door weerhouden. Goed gedaan meid en je je hebt inderdaad echt een gewèldig paard,


Zo lief, dank je wel!

Ben ik jou tegengekomen?

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:09

Leuk om te lezen weer !
Jullie zijn een geweldig duo en Tani is een wereldpaard !
Op naar nog veel plezier samen op wedstrijd.

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-21 20:48

Tani doet het fantastisch!
Heb nu al zin in ons volgende wedstrijdje *\%/*

Maandag alleen gestapt en galoptraining gedaan, ze moet daarin wat meer uithoudingsvermogen en kracht krijgen.
Ze pakte het geweldig op!

Dinsdag mocht de buurvrouw van stal, waar ik weleens in de bak rijd, op Tani want haar eigen paard is nog te jong om aan het werk te gaan.
Ze vond het geweldig!
Ze zat er met een big smile op, en regelmatig zei ze "wat een geweldig paard", "wat is ze licht aan de hulpen" :o
Dat vinden wij ook, maar dan is het extra leuk als iemand anders er ook zo over denkt <3

Gister zelf weer gereden, en ze was weer eens mega heet :')
Nu staat ze wel 24/7 buiten maar haar paddock is helaas niet groot genoeg om een lekker sprintje te trekken.
Het werd dus weer eens tijd om haar los te gooien in de bak...
En wat had ze het nodig!

Ze moet dan wel extra bescherming aan, en zelf vond ze er wat van... :))
[ img ]
[ img ]

En showtime

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Filmpje (geluid aan)
https://youtube.com/shorts/RTLj3rnG06c?feature=share

En nog een kort draffilmpje <3
https://youtube.com/shorts/RTLj3rnG06c?feature=share

Ze vind ook gewoon alles goed, de schat! :knuffel:

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-21 18:14

In het kader van "dat heb ik nog nooit gedaan" en uit je comfortzone stappen: een bosritje met Toppertje Tani, in m'n eentje :D
Ik zeg altijd dat je met haar de oorlog wint, maar dan moet ik dat wel bewijzen natuurlijk (aan mezelf, wat een ander vind/denkt/doet boeit me zeer weinig)

Al zo lang wil ik naar het bos, maar telkens waren er excuses om het niet te doen.
Uiteindelijk besloten om samen met een rustig paard te gaan, maar ook dat kwam er niet van.
En dus, omdat het een ongelooflijke poedersuiker maand is (mijn Black is begin vd maand ingeslapen, en 2 maatjes van hem zijn deze week helaas ook ingeslapen), had ik van de week besloten om vandaag naar het bos te gaan met Tani.
Niet met iemand mee, maar gewoon alleen, fiets it, doen we gewoon!

En Tani deed het inderdaad gewoon <3 aan een los teugeltje, lekker stappen.
Wat een wereldbeest!
Zelfs nog stukjes gedraafd.

Ze schrok 1 keer van achterop komende fietsers, en ik zat met 1 hand aan het stuur want onze eerste bosrit moest wel vereeuwigd worden natuurlijk :+
Maar na 2 galopsprongen naar voren (ze is best snel eigenlijk :o maar blijft keurig recht) stond ze direct stil op m'n stem <3

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 21:24

Lang geleden dat ik hier gepost heb, maar ik geniet nog steeds van je updates en hoeveel je geniet van haar. Of eigenlijk, jullie allemaal. Hackney's zijn gewoon fantastisch, kunnen heethoofden zijn maar ook zo meewerkend. <3
Welke klasse was je eigenlijk gestart, en wanneer staat je volgende wedstrijd op de planning?

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-21 17:23

Als Tani, hopelijk over 10jr pas, met pensioen gaat komt er absoluut weer een hackney!
Ze kan idd heel heet worden, maar het vloeit ook zo weer af en, wat ik heel fijn vind, het wordt nooit spannend.
Altijd bij je blijven, altijd blijven nadenken.
Ik heb m1 gestart met haar, 1 dikke winstpunt online en de 2e keer dus op ander terrein maar geen winst.
Ik voelde me toen wel heel klein :') met losrijden liepen er serieus grote paarden en Tani is maar 1.51 natuurlijk.
We genieten idd allemaal van, zo leuk!

betadine
Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: [Volg] hackney merrie Tani, van fokmerrie tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 19:47

Ik lees ook nog steeds mee. Toppers en je schrijft heel vlot en aanstekelijk. Ik mag 21/11 op wedstrijd na een lange stop. Ik ben op wedstrijd ook zo een stresskip dus snap je emoties hoor. Veel suc6 op de volgende.

uva uvam vivendo varia fit


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Astrophe, Belker, bonnielau, Bretsa, IASCrawler, koenlover, lindo, love_mandy, rocky_1995, sofievdh, Tatjanaa, TICKELS, Vagabondo, Yipee en 120 bezoekers