Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-19 15:55

Leuk, Maartje_M! Ik wilde eigenlijk een nieuw topic maken voor 2020, maar daar wacht ik denk ik nog heel even mee :)


Maartje_M
Berichten: 9356
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:15

Ja ik ben al een beetje vroeg met mijn 2020 doelen, maar wij liggen nu door het weer een beetje stil aangezien de bak zo nat is, dus ik heb veel ruimte om er over na te denken :+

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 16:49

Jeetje! Vergeten te reageren! Ik zal mijn doelen voor november dus beantwoorden voor november en december. Had ik gewoon iets langer de tijd haha.

Kimmie25501 schreef:
Super fijn dat het zo goed gaat vanaf de grond!

Doelen voor oktober Ivy (lekker veel, voor de challenge hahaha):
- Lekker in de carroussel blijven rijden en ons voorbereiden op een nieuw moment om onze proef te laten zien.
- Oefenen voor de dressuurwedstrijd half oktober.
- Een vriendin een keer laten rijden en kijken of ze dan nog steeds braaf is en fijn loopt.
- Nu eindelijk wel echt een houdingles krijgen.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Plannen om een keer naar het bos te gaan.
- Nog een aantal keer in de groepsles rijden voor ik daarmee stop.
- Goed op houding letten tijdens het rijden.
- Een grondwerkles afspreken.
- Afspreken om weer een keer foto's te maken.

- Gelukt, het gaat lekker en ze wordt steeds fijner tijdens de les.
- Goed geoefend en de dressuurwedstrijd ging uiteindelijk ook heel goed, beste proef ooit gereden! Wel een na laatste geworden, maar goed, het gaat om je eigen doelen. :)
- Ze was heel braaf, maar werd na een tijdje wel minder fijn. Vriendin heeft ook besloten om niet meer te rijden, dus dat is wel jammer.
- Dit helaas vergeten, zal als ik tijd heb instructrice appen.
- Houdingles ging goed, weer veel nieuwe dingen geleerd!
- Gedaan en bij het opstappen meteen er naast gaan liggen :') Daarna wel goed afgesloten, maar alleen gestapt.
- Probeer het al een tijdje, maar nog niet gelukt. Goed zo'n topic, dan zie je weer wat je vergeten bent!
- Komende zaterdag laatste keer, ga het wel een beetje missen! Maar beter voor de werkverdeling van paard :j
- Ik probeer het wel, maar erg lastig, zeker ook omdat ik op zoveel dingen moet letten haha!
- Nog geen reactie, ik zal haar nog eens appen.
- Helaas had fotograaf geen tijd, over een tijdje nog een keer proberen.

Doelen voor november Ivy:
- Afspreken longeerles. :) :( Niet echt een longeerles gehad, wel gelongeerd samen met mijn bijrijder.
- Afspreken houdingles. :) Afgesproken voor 26 januari *\o/*
- Nog een laatste keer in de groepsles rijden. :) In de laatste les balkendans gedaan en nog gewonnen ook. Mooi afgesloten.
- Afspreken hoefsmid. :) Die staat gepland voor 6 januari.
- Meedoen met oefenparcours. :) Ging goed, veel geleerd!
- In de les oefenen met het losrijden voor het springen. :( Dat niet gedaan, maar niet supererg, want losrijden ging best oke.
- Oefenen voor dressuurwedstrijd in december. :) Lekker geoefend en nette proef gereden. Had nog wat beter gekund naar mijn mening, maar wel 220 punten gehaald.
- Blijven rijden in de carroussel les. :)
- Een keer het springen oefenen. :)
- In de les oefenen met voltes 10 meter. :)

Doelen voor oktober Shan:
- Nog wat langer doorwerken aan de voet in de beugel en pas belonen als hij ontspant, dus hoofd naar beneden, niet alleen maar als hij blijft staan.
- Lekker veel grondwerken.

- Ging echt super! Na een paar keer snapte hij dat hij zijn hoofd omlaag moest doen en deed hij dat meteen als ik mijn voet in de beugel deed.
- Met deze oefening ben ik bezig, maar hij snapt het nog niet helemaal. Gaat wel steeds sneller.
- De laatste tijd heel veel bezig met grondwerken, gaat heel fijn en goed om dat te blijven doen.

Doelen voor november Shan:
- Doorgaan met het aanleren van hoofd laag. :)
- Heel veel grondwerken. :)


Eerst mijn doelen voor 2019 met Ivy: Goh, ik was deze doelen alweer helemaal vergeten. Daardoor heb ik er misschien minder aangedaan dan had gekund.

- Meer werken aan het rechtrichten, onder het zadel, maar ook op de grond. :) :( Een beetje, maar had wel meer gekund.
- Zelf beter leren zitten. :) Ik werk hier hard aan dmv houding en zit-lessen. Ik ben er nog niet, maar dat komt nog wel.
- Verder komen in het grondwerk en vrijheidsdressuur. :) Als ik zie waar ik begin dit jaar was, heb ik heel veel vooruitgang gemaakt!
- Iets vaker springen. :) Dat is zeker naar het einde van het jaar toe gelukt!

Dan mijn doelen voor Shan:
- Ik hoop dit jaar misschien eindelijk zo ver te komen dat ik weer op kan stappen en misschien zelfs een rondje stappen terwijl ik erop zit. :( Dit is me helaas niet gelukt, maar ik ben wel gekomen tot hangen en daarom ben ik al heel trots op hem!
- Verder komen in het grondwerk. :)
- Het longeren weer oppakken. :) :( Ik ben daar eigenlijk nu pas mee gestart, dat had wel wat eerder gekund :')
- Vooral heel veel genieten! :) Dat is dit jaar zeker gelukt!

Aan een nieuw topic doe ik zeker weer mee! Ik heb nu al zin om mijn doelen voor 2020 op te stellen!
Mooi hoe je meerdere doelen hebt gehaald Roosjenat!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-19 18:08


nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-20 14:02

nessinator schreef:
Doelen December:
1. Ontspannen (aan een losse teugel) rondrijden in alle gangen
... en that's it!

Om dit topic ook nog even netjes af te sluiten:
- stap: check. Hij wil na het opstappen nog wel eens vlot en met wat spanning wegstappen, maar de rest van de rit is hij in stap erg chill.
- draf: er zitten al fijne, ontspannen stukjes tussen, maar vooral linksom hebben we nog wat werk.
- Galop: rechtsom perfect, linksom bouwt hij lichte spanning op maar ook daarop ben ik best tevreden.

Op naar volgend jaar:
[PP] Doelen en volg je paard 2020!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, ComscoreBot, Dayna, denisesilver, Igniss, mosimonster, Soprano en 110 bezoekers