Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:28

Het is alweer half maart dus tijd om de balans op te maken :D

Doelen voor maart:
  • Herinschrijven bij de federatie
  • Vaccinatie
  • Hoefsmid laten komen
  • + van hoefsmid leren zelf de hoeven een beetje bij te houden (mustangrol)
  • Les nemen, danwel grondwerken (longeren) of rijden
  • Klein parcours neerzetten en springen
  • Vaker beginnen met galop in de training
  • Paar keer wijken in galop proberen

Ik heb me begin maart gelijk weer ingeschreven bij de Federatie. Weer een rib uit mijn lijf waar ik hopelijk dit jaar wél wat aan ga hebben :=

Mijn hoefsmid/instructrice is gisteren geweest. Kathy staat weer netjes op haar hoeven en we hebben gelijk een hele leuke en leerzame les gehad. Ik heb aangegeven dat ik me zorgen maak om de spieren op de rug van Kathy. Er zit precies een zadelvorm in haar rug ;( Mijn instructrice heeft er naar gekeken en ik heb een filmpje laten zien van mijn rijden. Het blijkt dat Kathy toch haar rug weg drukt en waarschijnlijk komt daar de atrofie van. Ze gaat me in ieder geval helpen ermee en ze heeft me op het hart gedrukt dat mijn paard er verder hartstikke goed uit ziet dus dat ik er niet te veel wakker van moet liggen :o
We doen vooral veel grondwerk in onze lessen. Heel interessant en zo leuk om te zien hoe goed Kathy het oppakt! Dit gaat ons op den duur ook helpen in het rijden. Ik ben erg benieuwd naar onze vorderingen.
Een filmpje van mijn instructrice aan het werk met mijn paard staat op mijn instagram: https://www.instagram.com/p/BvEw5hQIuqf/

Het leren bijhouden van de hoeven hebben we deze keer nog niet gedaan. Ik heb nog geen rasp, maar mag die van haar hebben als zij een nieuwe heeft. Dan gaat ze het mij ook leren.

Het laatste wat we gedaan hebben is een paar keer proberen te wijken in galop. Was leuk bedacht natuurlijk, maar als het wijken in stap en draf al niet zo goed gaat dan is het in de galop natuurlijk ook niet goed :') Maar hé, het was leuk om eens te proberen.

Ik heb overigens de dierenarts gevraagd of hij mijn paard kon komen vaccineren, maar heb vervolgens niks meer gehoord. Dus ik moet even mijn paspoort nakijken of dat nou al gebeurd is of niet. :roll:

Het parcours wil ik nog wel een keer neerzetten. Dat kan aankomende week wel goed denk ik, dan ben ik een paar dagen extra vrij en de overige dagen werk ik korter, dus dan heb ik er de tijd voor.

In april staat mijn volgende (onderlinge) wedstrijd op de planning. Krijg ik van de week te horen dat ik precies in die week ervoor naar Nederland moet/mag/ga voor werk. Ik kom precies op de dag van de wedstrijd terug en stalgenoten willen voor me regelen dat ik alsnog kan rijden dus ik ga het gewoon proberen! Maar ik kan dus de week ervoor niet oefenen := In de ochtend zou het springen zijn en in de middag dressuur. De dressuur ga ik gewoon doen, het is geen spannend proefje en Kathy doet dat wel braaf. Het springen had ik graag bitloos willen doen maar áls ik er al op tijd voor kan zijn, dan doe ik het nu toch maar met bit. :+ Bitloos zou ik graag nog even willen oefenen, met name de week er voor en dat gaat nu dus niet. Maar ach, ik vind het allang al tof dat ik er alsnog heen ga kunnen.

Gisteren nog even quality time in het zonnetje. Er was helemaal niemand op stal, zo fijn!
[ img ]

Hoe gaat het met jullie doelen? :D


Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:36

Ghostattack schreef:
Doelen voor maart:
- Longeertraining met balkjes oppakken
- Tempocontrole > voorwaarts houden
- Aanleuning constanter krijgen
- Overgang galop blijven oefenen
- Halthouden verfijnen


Halverwege maart alweer ja! Helaas hield het slechte weer ons een beetje tegen qua longetraining, de losgooibak was één groot zwembad en nadat de fysio was geweest mocht ik even enkele dagen niet rijden. Hij heeft dus een aantal dagen stilgestaan, op aan de hand stappen na. Daarnaast had hij ineens een vreemde kale plek op zijn been, dus de DA weer op bezoek gehad :roll: Gelukkig lijkt dat nu alweer te genezen! Afgelopen twee dagen simpel gelongeerd, voor zo ver dat ging met het weer. Vandaag voor het eerst weer opgestapt, deze keer met een andere singel en het elastiekje tussen zijn benen vast in plaats van aan de zijkant. Dat vond hij NIET leuk, ik herhaal NIET leuk :') Maar na een paar minuten gaf hij het wel op en konden we fijn aan de slag (met de hagelbuien op het dak van de binnenbak). Tempocontrole gaat nu erg fijn naar mijn idee! Als hij warm gelopen is, dan kan ik heel makkelijk schakelen. Galop vond hij toch wel even moeilijk nu de fysio weer is geweest, maar dat is logisch. Hopelijk kunnen we de training weer lekker oppakken vanaf nu :D

[ img ]

Edit: Nissima, leuk een onderlinge wedstrijd! Wel spannend dan als je net terug komt :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 21:19

xxwienekexx schreef:
Leuk! Echt doelen voor wedstrijden heb ik nooit, ja eentje, plezier hebben :D

Doelen zijn voor dit jaar ook weer lol hebben op wedstrijden, Grace op het niveau houden wat ze nu loopt (we zijn nu topklasse van NL bij de WRAN) en Joy wil ik graag langzaam maar zeker klaarstomen voor het Nederlands Kampioenschap.
Daarnaast hebben we volgende week met Grace kwalificaties voor de Europese kampioenschappen, onwijs tof natuurlijk :D Geen doelen daarvoor, wel zijn we nu heerlijk aan het oefenen met balkjes, pionnen, changementjes en nog een hoop onderdelen van de patterns :D
Met Joy volgende week d'r derde wedstrijdje, ook onwijs leuk, ben benieuwd hoe ze t gaat doen, weer op een nieuw terrein en weer met andere paarden :D

Dit zijn wij :D

Grace
[ [url=m/L00phA.png]Afbeelding[/url] ]

Joy
[ [url=m/cNXW9V.png]Afbeelding[/url] ]


En verder staan er veel fotoshoots gepland en gaan we ook heerlijk genieten op de loonse en drunese duinen, de veluwe en tussendoor ook lekker naar het strand *\o/*



T kon er hier weer goed mee door vorig weekend <3


[ img ]

[ img ]

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 09:43

Wauw! Super zeg!

Doelen voor maart Ivy:
- Veel longeren met touwtjes, om daarbij de rugspieren beter te ontwikkelen.
- Zelf veel lessen en daarbij heel veel werken aan het rechtrichten en ontspanning.
- Haar meerdere keren per week laten bijrijden, zodat mijn bijrijder mij kan ondersteunen in het rijden.

Veel longeren met touwtjes is deze maand tot nu toe aardig gelukt. Ze krijgt ook echt al meer body, dus het gaat zeker de goede kant op.
Ik heb deze maand iedere week een keer gelest, daar idd veel gewerkt aan rechtrichten en ontspanning en daar gaan we ook lekker mee door.
Ze wordt nu twee keer per week bijgereden en dat zal ook voor langere tijd zo blijven. Ik ga dus best lekker wat de doelen voor maart betreft!

Er is overigens nog wel een nieuw doel bijgekomen. Ze is namelijk echt gruwelijk vervelend geworden in de stal bij het poetsen en ook op de poetsplaats, bijten, trappen, mij proberen te pletten en al dat soort dingen. Ik ben nu ook het spoor helaas even bijster hoe ik dit moet gaan oplossen. Dus als extra doel voor deze maand: uitvogelen hoe ik dit probleem moet gaan oplossen.

Doelen voor maart Shan:
- Ontspannen als ik op het krukje naast hem sta en met mijn voet de beugel aanraak.
- Volledig achterwaarts kunnen ga om alleen een handcommando.

Met Shan helaas niet heel veel kunnen doen de laatste tijd vanwege het weer en de toestand van de bak. Wel wat gewerkt aan het vrijheidsdressuur, hij kan nu al wel achterwaarts op handcommando in combinatie met stemcommando. Dit wil ik nog wel verder uitbouwen. Hopelijk wordt het weer snel beter zodat ik deze maand nog wel met het zadel aan de slag kan!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:42

Leuk clubje bij elkaar zo :D Goed idee om weer even te updaten!

Doelen voor maart:
- Grondwerkles afspreken
- Weer een keer een sprongetje doen
- Trainen richting de wedstrijd van 7 april
- Met rijden vooral focussen op het sterker maken van de achterhand > zijgangen, overgangen

Wij zijn op zich lekker bezig :) Het wachten op ons nieuwe zadel duurt me alleen echt veeeeel te lang. Nu nog 5 tot 7 weken geduld |o Gelukkig zijn we wel fijn aan het trainen en hebben we aankomende zaterdag onze 2e grondwerkles! De eerste grondwerkles is gelijk goed bevallen en heb gelijk een tienrittenkaart aangeschaft. Zo kunnen we lekker aan de bak gaan en kunnen we dit gaan uitbouwen richting de trailer :)

Verder hebben we ook eindelijk weer gesprongen! Gelijk het eerste weekend van maart geloof ik. Ik kon wel merken dat het een tijd geleden was; meneer was echt overenthousiast. Iedere keer keihard op de hindernissen af en regelmatig veel te vroeg af :') Maar hij vond het iig leuk! Daar ben ik allang blij mee. Gewoon weer wat vaker doen, dan wordt het uiteindelijk vast allemaal weer wat rustiger :)

[ img ]

[ img ]

Verder zijn we er met de grondwerkles achter gekomen dat hij moeite heeft met het kantelen van zijn bekken. We hebben hem achterwaarts een heuveltje af gezet, en zodra hij zijn hoofd laag moet houden daarbij en dus zijn bekken kantelen, vliegt hij toch weer naar achter omhoog... Dus dit zijn we ook regelmatig aan het oefenen.

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:32

Hoi

Ik had het vorige topic gestart, en had dit topic wel aangestipt. Nu wil ik toch graag meedoen.
Ik doe denk geen jaardoelen, dat zou ik voor nu niet echt weten. Sowieso doelen verzinnen vind ik het super lastig.

Ik ben in het bezit van een fjorden merrie Enya van 10 jaar (11 jaar 4 april) Een super merrie die alles voor je doen, maar wel een beetje in zich zelf is en liever lui dan moe. Maar als ze buiten mag crossen, dan ken je haar niet meer.

[ img ]
[ img ]
[ img ]



Dan ben ik nog in het bezit van een tinkermerrie Betsy van 6 jaar (7 jaar 1 mei) Zij is een zeer gevoelig paard en ook nog eens onzeker. Ik moet haar leren vertrouwen en haar durven los te laten.
[ img ]
[ img ]
[ img ]


Ik doe vanaf april de doelen, aangezien maart al bijna afgelopen is.

doelen Enya:
* Elke week 1x longeren met de dubbele longe
* 1x per week een galoptraining icm hartslag meter
* oefencrossen rijden met controle, op lange stukken harder galoperen bij de hindernissen controle.

Doelen Betsy
* 3 tot 4x per week wat met haar doen.
* 1x per week ook longeren.
* weer eens lessen.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:23

roosjenat schreef:
Ik zie het topic ook nu pas (oeps). Ook ik zou graag meedoen.

Ik heb thuis 3 shetlanders, 2 ponys en 1 paard. Met de shetlanders doe ik aan lange teugel en de ene pony is de wedstrijdpony van mijn zus. Het paard moest mijn wedstrijdpaard worden maar dat is mislukt haha.

Daarom ga ik het alleen over mijn pony Miley praten hier.

Miley word 11 of 12 april 8 jaar. Ze is nu een D pony maar bij de volgende keer meten een E pony. (Ze was 147 cm). Haar ouders en haar ras zijn onbekend, we hebben haar gekocht op de zuidlaardermarkt 6 jaar terug. Toendertijd reed mijn zus haar in, dat deed ze in het bos. :+

Nu 6 jaar later starten we eindelijk officiële wedstrijden wat ik al heel graag wou. Heb sinds 2016 zo nu en dan dressuurwedstrijden in de BB gereden met de laatste wedstrijd in juli 2018 waar we 197 punten behaalden. Ook heb ik in 2017 oefencrossen gereden met haar, de eerste 2 gingen goed maar de laatste 2 hebben we helaas na hindernis 3 moeten afbreken omdat ze gewoon te wild werd.

In oktober 2018 mijn B debuut gemaakt waar ik gelijk 1 winstpunt had, 2 weken daarna weer 1 winstpunt. Toen ging het bergafwaarts en helaas de laatste 2 wedstrijden geen winstpunten.

Dus besloten tijdelijk te stoppen met wedstrijden en even doortrainen. En dat is nu gebeurd dus dinsdag mogen we weer en het gaat nu beter dan ooit, dus heel benieuwd naar de punten.

Dit is Miley:

[ [url=m/FMBug4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/evzI5d.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gz3hzc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/241rLV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3hPNZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry voor het lange verhaal haha.

Doelen voor 2019:
- B en L1 uitrijden
- Op vakantie naar Veluwe gaan
- Meer vertrouwen in springen krijgen
- Miley laten afvallen :+

Doelen voor maart:
- Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop

Jullie ook allemaal succes en plezier dit jaar met de doelen behalen!


Eind maart is in zicht, maar nog niet alle doelen zijn behaald helaas.

Doelen voor maart:
- Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop


Morgen ga ik voor de 3de keer op wedstrijd deze maand dus dat is gelukt (bijna niet want woensdag na de inenting is ze niet helemaal lekker geworden dus had al afgemeld maar nu voelt ze zich weer 100% dus gaan het toch proberen).

We hebben helaas nog maar 1 winstpunt behaald, zelf wel fijn gereden maar de jury dacht daar wat anders over.

Ook de galop is al een stuk beter ontspannen thuis, op wedstrijd nog niet maar dat komt nog.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:27

Succes morgen!

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 20:52

Welkom JoycexEnya!
En Roosjenat, succes morgen :D

Doelen voor maart:
  • Herinschrijven bij de federatie
  • Vaccinatie
  • Hoefsmid laten komen
  • + van hoefsmid leren zelf de hoeven een beetje bij te houden (mustangrol)
  • Les nemen, danwel grondwerken (longeren) of rijden
  • Klein parcours neerzetten en springen
  • Vaker beginnen met galop in de training
  • Paar keer wijken in galop proberen

Zo, ik ben er eigenlijk wel doorheen. Vaccinatie is gelukkig goed gegaan. Wat het parcours betreft heb ik een springlesje gedaan, en dat was maar goed ook. Ik was het bestaan van dubbels namelijk vergeten en de laatste keer dat ik dat probeerde (een jaar geleden) viel ik eraf := maar het ging deze keer gelukkig weer goed.

[ img ]

[ img ]

Overigens is de week dat ik naar Nederland ga voor werk verplaatst, dus ik kan gelukkig gewoon mijn wedstrijdjes doen op 13 april. Ik baal ervan dat het verplaatst is (want het wordt nu waarschijnlijk pas juni) maar het is wat betreft voorbereidingen wel beter zo. Kan ik in ieder geval met een wit paard starten *D

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 19:57

roosjenat schreef:
roosjenat schreef:
Ik zie het topic ook nu pas (oeps). Ook ik zou graag meedoen.

Ik heb thuis 3 shetlanders, 2 ponys en 1 paard. Met de shetlanders doe ik aan lange teugel en de ene pony is de wedstrijdpony van mijn zus. Het paard moest mijn wedstrijdpaard worden maar dat is mislukt haha.

Daarom ga ik het alleen over mijn pony Miley praten hier.

Miley word 11 of 12 april 8 jaar. Ze is nu een D pony maar bij de volgende keer meten een E pony. (Ze was 147 cm). Haar ouders en haar ras zijn onbekend, we hebben haar gekocht op de zuidlaardermarkt 6 jaar terug. Toendertijd reed mijn zus haar in, dat deed ze in het bos. :+

Nu 6 jaar later starten we eindelijk officiële wedstrijden wat ik al heel graag wou. Heb sinds 2016 zo nu en dan dressuurwedstrijden in de BB gereden met de laatste wedstrijd in juli 2018 waar we 197 punten behaalden. Ook heb ik in 2017 oefencrossen gereden met haar, de eerste 2 gingen goed maar de laatste 2 hebben we helaas na hindernis 3 moeten afbreken omdat ze gewoon te wild werd.

In oktober 2018 mijn B debuut gemaakt waar ik gelijk 1 winstpunt had, 2 weken daarna weer 1 winstpunt. Toen ging het bergafwaarts en helaas de laatste 2 wedstrijden geen winstpunten.

Dus besloten tijdelijk te stoppen met wedstrijden en even doortrainen. En dat is nu gebeurd dus dinsdag mogen we weer en het gaat nu beter dan ooit, dus heel benieuwd naar de punten.

Dit is Miley:

[ [url=m/FMBug4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/evzI5d.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Gz3hzc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/241rLV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3hPNZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry voor het lange verhaal haha.

Doelen voor 2019:
- B en L1 uitrijden
- Op vakantie naar Veluwe gaan
- Meer vertrouwen in springen krijgen
- Miley laten afvallen :+

Doelen voor maart:
- Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop

Jullie ook allemaal succes en plezier dit jaar met de doelen behalen!


Eind maart is in zicht, maar nog niet alle doelen zijn behaald helaas.

Doelen voor maart:
-Min. 2 winstpunten rijden in de B
- 3 keer op wedstrijd gaan
- Meer ontspannen in de galop


Morgen ga ik voor de 3de keer op wedstrijd deze maand dus dat is gelukt (bijna niet want woensdag na de inenting is ze niet helemaal lekker geworden dus had al afgemeld maar nu voelt ze zich weer 100% dus gaan het toch proberen).

We hebben helaas nog maar 1 winstpunt behaald, zelf wel fijn gereden maar de jury dacht daar wat anders over.

Ook de galop is al een stuk beter ontspannen thuis, op wedstrijd nog niet maar dat komt nog.


Nissima: Zo te zien al veel doelen behaald! Ook leuke foto's :D.

Ik heb al mijn doelen voor maart behaald. Vandaag voor de 3de keer op wedstrijd geweest en 2 winstpunten (183 en 187,5) gehaald. Ook geen een keer uit de galop gevallen dus het indoorseizoen super afgesloten.

Mijn doelen voor april worden:

× Minimaal 1 keer starten
× Minimaal 2 winstpunten halen
× Minimaal 2x springen
× Draf verruimen oefenen

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 08:35

nessinator schreef:
Maart
- Takt & ontspanning in stap & draf
- Tempocontrole bevestigen
- Beheerste galop

Niks van de doelen gehaald, maar wel een punt in de B!!! *\o/* Gisteren stoute schoenen aangetrokken en een KNHS-wedstrijdje gestart en geheel tegen de verwachting in een winstpunt gereden! Met zelfs een 9!!! voor het halsstrekken! Commentaar was precies wat ik hierboven als doelen had opgeschreven :D
Dus, doelen voor april:
- Ontspanning
- "meer rust"
- Juiste stelling
- Tempocontrole
- Aanleuning
Kort samengevat: gewoon een rustig rondje rijden :j

Ook een nieuw einddoel (niet voor dit jaar, maar ooit): L springen :D

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:04

Super gaaf.
Ik ga 13 april oefendressuur doen, als ik daar een winspuntwaardige proef kan rijden. Gaat mijn debuut naar 28 april.

Mijn doel: B crossen met Enya. Enigste wat lastig zou kunnen zijn is B springen tussen de paarden.

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:05

Ghostattack schreef:
Doelen voor maart:
- Longeertraining met balkjes oppakken
- Tempocontrole > voorwaarts houden
- Aanleuning constanter krijgen
- Overgang galop blijven oefenen
- Halthouden verfijnen


Halthouden blijft ons werkpunt de komende weken, hij gooit hem direct vol in de achteruit omdat hij geen zin heeft om stil te staan. Mooi doel dus voor de maand april! :+ De rest gaat eigenlijk allemaal wel prima, ook de galop gaat duidelijk steeds beter. Ik ben de training steeds iets meer aan het opbouwen, dus telkens net iets meer van hem vragen.

Circa 6 maanden verschil, boven toen ik hem net een paar dagen had en onder een paar dagen geleden.
[ img ]

Doelen april:
- Halthouden blijven oefenen
- Training zonder elastiekje oppakken
- Werken aan mijn eigen houding/zit: rechtop zitten, teugels wat korter en handen naar voren
- Meer zijgangen meepakken: wijken, schoudervoor, begin travers
- Duurtraining aan de longe introduceren, met name voor de galop
- Fotoshoots :))

De duurtraining heb ik gisteren eigenlijk al even gebruikt. Hij moest van mij 1 minuut galopperen, linksom en rechtsom. Dat vindt hij duidelijk nog best pittig, maar hij doet het wel braaf. Dit wil ik gaan uitbouwen voor uithoudingsvermogen en kracht :j

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:13

Wauw! Supergoed gedaan!

Doelen voor maart Ivy:
- Veel longeren met touwtjes, om daarbij de rugspieren beter te ontwikkelen.
- Zelf veel lessen en daarbij heel veel werken aan het rechtrichten en ontspanning.
- Haar meerdere keren per week laten bijrijden, zodat mijn bijrijder mij kan ondersteunen in het rijden.

Het eerste punt heb ik in het begin heel veel gedaan, maar dat is aan het einde van de maand helaas wat komen te versloffen. Eerlijk gezegd kwam dat omdat ik er zelf niet zo veel zin meer in had. Maar daar ga ik in april (en ik gok in de rest van het jaar) lekker mee door!
Verder heb ik braaf (bijna) iedere week gelest en heb ik nu een vaste bijrijder die haar twee keer per week rijdt. Maart was een goede maand voor Ivy dus!

De doelen voor april:
- Zorgen dat ze een stuk minder vervelend tijdens het poetsen en opzadelen wordt.
- Zelf een zelfverzekerde ruiter worden, dit doen deze maand door:
- Aan de slag gaan met gymnastiserend grondwerk. Dus werken aan de hand, de dubbele longe en ik wil minstens 1 keer iets proberen aan de enkele teugel.

Doelen voor maart Shan:
- Ontspannen als ik op het krukje naast hem sta en met mijn voet de beugel aanraak.
- Volledig achterwaarts kunnen ga om alleen een handcommando.

De doelen voor Shan (en meer!) op de valreep nog gehaald! Eergisteren weer aan de slag geweest met het zadel. Hij gaat nu achterwaarts als ik alleen maar naar hem wijs, dus dat doel netjes gehaald. Verder heb ik mijn voet in de beugel kunnen steken, terwijl hij ontspande *\o/* Ik ben helemaal trots op hem dus!

Doel voor April:
- Ik wil nog niet te hard juichen, maar ik hoop deze maand te gaan hangen over het zadel (terwijl ik eerst mezelf omhoog heb geduwd via de beugel). Klinkt stom haha, maar weer een nieuwe stap naar het opstappen toe.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:30

Wat goed allemaal!
Met een pony tussen de paarden springen lijkt me echt vrij pittig inderdaad, hoor van meerdere mensen dat dat moeilijk is.

Binkie_Eline schreef:
Dus we beginnen maar eens bij de doelen in maart:
- Bakkabouters wegjagen
- Ontspanning met rijden zonder te gaan hangen in mijn hand
- Oefenen met loswerken


Het is met rijden een keer even goed misgegaan waardoor we weer een stapje terug gingen doen, die bakkabouters zitten er nog steeds en dat is eigenlijk niet eng, maar wel als andere paarden het wél eng vinden. Dan heb ik een stuiterbal onder mijn kont.

Vandaar dat we eigenlijk alleen een beetje grondwerk en longeren met de longeerlijn hebben gedaan, om het vertrouwen weer te krijgen. Wel nog een keer erop gegaan en toen was ze al een stuk fijner in mijn hand, dus dat was wel erg fijn!

Doelen voor april:
- Oefenen met loswerken
- Oefenen met andere paarden in de bak tijdens het rijden
- Ontspanning tijdens het rijden

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 09:54

Gefeliciteerd nessinator!

Joyce alvast succes.

Jammer van de bakkabouters binky.

[ img ]

Doelen voor maart zijn niet helemaal gelukt :( tuthola had er een ijzer afgesloopt waardoor ze een week rust heeft gehad.
De boskilometers zijn helemaal in orde gekomen :D en ik ben er per ongeluk achter gekomen dat ik om vliegende wissels kan vragen! En dat ze dat ook nog doet! Dus alle doelen die we niet gehaald hebben (alles wat met stelling en buiging te maken had) heeft ze helemaal goed gemaakt. Los springen hebben we wel opgepakt, onder het zadel wil ik het zo gaan proberen.

Goed, doelen voor april.

-1x parreliles (is al afgesproken)
-1x balkjesles (is al afgesproken) wordt een makkelijk maandje zo :D
-Hopen dat ik iets hoor van de fysio zodat ik een afspraak kan maken anders contact zoeken met iemand anders.
-min 2x een bosrit van boven de 15 km
-1x sprongetje onder het zadel proberen
-blijven werken aan stelling, buiging en ontspanning.

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

Felien_Kyra
Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:39

Felien_Kyra schreef:
Oeps helemaal vergeten om gisteravond nog te reageren. Zag al wel wat bekenden uit het vorige topic maar ook onbekenden, dus ik zal mij en mijn paardje nog even voorstellen.

Ik ben Felien en heb een 9 jarige (wordt dit jaar nog 10) kwpn merrie (v. Tangelo van de Zuuthoeve) genaamd Elaya. Voornamelijk hebben wij in het verleden altijd getraind voor springwedstrijden (uiteraard ook veel bezig geweest met het trainen van de dressuur). Helaas toen wij afgelopen jaar net de smaak te pakken hadden trad er een blessure op bij Elaya waardoor wij van ongeveer juni tot eind november niks hebben gedaan. Ik ben eind november het rijden weer gaan oppakken maar door een hele koude periode van vriezen en sneeuw + druk met tentamenweken op school heb ik in de maand januari/ begin februari een week of 4 weer niks gedaan. Inmiddels zijn wij ook al weer ruim 3 weken bezig met het opnieuw oppakken en dit gaat hartstikke goed. Springen moet ik even kijken wanneer ik dat weer ga doen. Ik hoopte eigenlijk rond deze tijd al in de L te zitten, maar helaas wordt dat een doel voor het einde van dit jaar. Vandaag hebben we in ieder geval weer onze eerste les gereden met mijn privé instructrice (een les op de club is gewoon nog te zwaar).

Nu voor de maand maart wil ik graag de volgende doelen opzetten:
- Elke week minimaal 1 keer longeren
- Elke week minimaal 1 keer op buitenrit
- In de laatste week van maart weer een keer met grondbalken trainen


Eigenlijk ben ik van plan om nog niet al te veel doelen te stellen omdat ik het lekker rustig aan wil oppakken.
Mocht iemand benieuwd zijn naar mijn paardje, foto's heb ik op mijn profiel staan.

Hoe gaat het bij jullie tot nu toe deze maand? :)


Nu voor de maand maart wil ik graag de volgende doelen opzetten:
- Elke week minimaal 1 keer longeren
- Elke week minimaal 1 keer op buitenrit
- In de laatste week van maart weer een keer met grondbalken trainen


Er schuift een doel op van maart naar april...
Doelen voor april

- In de maand april weer een keer met grondbalken trainen
- 1 of meerdere wedstrijden dressuur oppakken (oefendressuur)
- In de laatste week van april weer een sprongetje maken

Elaya

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:59

Oeps, het is alweer april :=

Doelen voor april:
  • Voorbereiden voor mijn dressuurwedstrijd 13 april: proef een paar keer rijden, uit mijn hoofd leren
  • Voorbereiden voor mijn springwedstrijd 13 april: nog 1x deze week een paar sprongen neerzetten op 80/90 cm
  • Dressuurwedstrijd rijden 13 april
  • Springparcours rijden 13 april
  • Les (bitloos) rijden bij mijn instructrice
  • Eventueel ander bit proberen
  • Minstens één keer hoofdstelloos in de kleine bak rijden
  • ..als dat goed gaat: klein sprongetje hoofdstelloos proberen
  • Verder toch weer vaker met bit gaan rijden en werken aan nageeflijkheid

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 12:09

Dit vind ik echt een heel erg leuk topic en ik wil dan ook graag meedoen!

Laat ik me eerst even voorstellen:

Ik ben Sara en samen met mijn paard, (Hill)Billy vormen wij een Belgische combinatie. Vorige zomer hebben we ons debuut gemaakt in de nationale proeven. We rijden nu M10 (of niveau 4).
Laat ik met het begin beginnen. Toen we vijf jaar geleden onze eerste wedstrijd reden, had al extreem veel last van zenuwen en stress op wedstrijd. Het inrijden ging meestal wel oké maar wanneer ik mijn proefje moest rijden, ging het mis. Ik klapte helemaal dicht, mijn lichaam ging zich helemaal opspannen, mijn hoofd was enorm druk (leek wel een fanfare die langs kwam), mijn ademhaling ging razendsnel en ik kwam helemaal uitgeput de ring uit. Het gevolg hiervan was dat Billy natuurlijk een beetje zijn eigen gang ging tijdens de proef. We maakten fouten die we thuis nooit maakte, ik reed verkeerd of ik vergat domweg welke oefening ik moest doen. Ik heb eens een keer op wedstrijd, tijdens mijn proef, plots stilgestaan. Ik wist helemaal niet meer welke oefening ik moest doen en was totaal mijn kluts kwijt. Op een bepaald moment, besloot ik oefenwedstrijden mee te rijden (deze zijn dan niet officieel maar worden wel gejureerd. Achteraf krijg je dan tips om verder aan je proef te werken). Ik hoopte dat ik door deze oefenwedstrijden wat vertrouwen kreeg in mezelf maar niets was minder waar. Zelfs op die oefenwedstrijd ging ik helemaal kapot van de stress. Dit resulteerde vaak in huilbuien en negatieve gedachten zoals stoppen met wedstrijd rijden ect. Het plezier van wedstrijden rijden, was echt totaal zoek. En toen trok ik aan de alarmbel. Ik contacteerde een sportpsycholoog en binnen no time ging er een nieuwe wereld voor mij open. Al na een paar sessies en veel oefenen op (oefen – en officiele) wedstrijden, begon ik verschil te voelen in mijn proeven. Ik werd kalmer, er kwam ruimte in mijn hoofd en voor het eerst zinds mijn wedstrijdcarrière besefte ik wat ik aan het doen was tijdens de proef. Ik heb verschillende fasen al doorlopen: De eerste fase die ik doormaakte was de bewustwording dat mijn hoofd en lichaam rustiger werd maar ik reed nog steeds een beetje mee met Billy tijdens de proef. Sturen ging zeker wel, maar ingrijpen of een sterkere hulp geven was nog niet aan de orde. De tweede fase was dat ik in de proef ging voelen wat er verkeerd ging maar nog steeds kon ik het niet verbeteren. In de derde fase voelde ik wat er verkeerd ging en ging ik ook al heel voorzichtig (om geen risico’s te nemen) ingrijpen. Nu zit ik in de vierde fase. In deze fase voel ik wat er verkeerd gaat en verbeter ik dat ook. Aan de start van onze begeleiding bij de sportpsycholoog reed Billy met mij de proef, vandaag vertel ik waar we naar toe gaan en hoe we dat gaan doen. En eigenlijk ben ik daar best al trots op. Ik had nooit gedacht dat ik met een rustig hoofd en een ontspannen lichaam ooit een proef zou rijden.

Onze doelen voor in April zijn de volgende:

- Zigzag appuyement in draf beter maken. Met name het linkse appuyement waar ik mijn linkerhand op zijn plek moet houden en waarbij Billy meer stelling aanneemt. De omstelling van linkse appuyement naar rechterappuyement mag nog vloeiender.
- Galopappuyementen mogen kwalitatief nog wat beter: meer sprong kunnen houden, goed de voorhand voor houden.
- De kür op muziek technisch in orde hebben
- In de proef durven risico’s te nemen in de voorbereiding van oefeningen
- Middenstap en uitgestrekte stap mogen nog iets meer over de rug en vloeiender.

Enkele foto's van onze wedstrijd gisteren:
[ img ]

[ img ]

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 10:20

Oh ja jeetje, het is alweer april!

Doelen voor maart waren:
- Grondwerkles afspreken
- Weer een keer een sprongetje doen
- Trainen richting de wedstrijd van 7 april
- Met rijden vooral focussen op het sterker maken van de achterhand > zijgangen, overgangen

Afgelopen zondag onze wedstrijd gehad. Thuis liep meneer echt onwijs fijn. Helaas op wedstrijd toch weer jumpy met losrijden en kon ik er niet echt aan zitten. Daardoor in de eerste proef niet helemaal scherp en daar redelijk terecht 172 (hoewel het wel vrij streng gejureerd was voor mijn gevoel). Tweede proef al véél beter, maar werd hij wel wat moe en hangerig. In deze proef 182 en tweede prijs. Dus nu M2+15.
Verder zijn we lekker bezig met het sterker maken van zijn achterhand en gaat hij echt enorm vooruit. Ook het achterwaarts heuvel af zetten gaat al veel beter met zijn hoofd laag. Nu maken we de doorgang ook steeds smaller, en dat vindt hij toch af en toe ook nog wel erg spannend waardoor hij ook alsnog weer achteruit vliegt.
En... Nog 2 tot 4 weken wachten op ons nieuwe zadel..!

[ img ]

Doelen voor april:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Iets knutselen waarmee we de doorgang ook lager kunnen maken
- Trainen richting onze rentree in het Z1 op 5 mei
- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Weer een keer een sprongetje maken

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:27

Update vanaf het wedstrijdterrein want ik moet nog 3 uur wachten en er is nu even niets te zien :))

Doelen voor april:
  • Voorbereiden voor mijn dressuurwedstrijd 13 april: proef een paar keer rijden, uit mijn hoofd leren
  • Voorbereiden voor mijn springwedstrijd 13 april: nog 1x deze week een paar sprongen neerzetten op 80/90 cm
  • Dressuurwedstrijd rijden 13 april
  • Springparcours rijden 13 april
  • Les (bitloos) rijden bij mijn instructrice
  • Eventueel ander bit proberen
  • Minstens één keer hoofdstelloos in de kleine bak rijden
  • ..als dat goed gaat: klein sprongetje hoofdstelloos proberen
  • Verder toch weer vaker met bit gaan rijden en werken aan nageeflijkheid

Het is vandaag de allereerste keer dat ik met Kathy alleen op vreemd terrein rijd. We hebben in Nederland wel carrouselwedstrijden gereden, maar in een groep is toch anders dan alleen. Ik heb afgelopen week een paar keer mijn dressuurproef gereden en die is supersimpel. Ook donderdag nog een paar sprongetjes mee gepakt maar ik was nogal zenuwachtig dus dat ging niet zo goed :+

Vanmorgen de springwedstrijd gedaan. Het inrijden ging best lekker, Kathy had er erg veel zin in dus ik was bang dat het controleloos zou worden, maar eenmaal in de bak vond ze het toch allemaal wat spannend. Ze was erg kijkerig en ik heb haar er door mijn zenuwen niet zo goed doorheen kunnen loodsen als thuis. Ze sprong alles overigens wel super! Na de 8e sprong (van 10) moesten we krap naar links maar dat vond Kathy van niet, dus ging zij rechts en het zadel en ik links := Ik heb me laten vallen, kwam precies voor haar benen terecht maar Kathy is fantastisch en stopt altijd meteen als je eraf valt <3

Heb het niet meer af mogen maken maar ik heb in de inrijbak nog 2 sprongetjes mee gepakt. Ik ben zo trots op haar!

En dan straks nog de dressuur. Daar heb ik meer zin in, is meer mijn ding :))

Kathy in haar box op het evenment! Ze is zo braaf gelukkig, terwijl ze best het licht uit je ogen kan trappen als ze in een box moet :=
[ img ]

[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 13:32

[ img ]
Deze update van mijn kant zegt wel genoeg denk ik, we hebben ons nu officieel opgegeven voor het landenteam voor de europese kampioenschappen. Nu nog 'even' zo goed blijven scoren! :Y)

Joy gaat ook lekker, die heeft een eerste en derde plek mee naar huis genomen de laatste wedstrijd.

Iets met waah een brug voor de eerste keer, maar ik loop wel lief mee hoor mama :Y)

[ img ]

[ img ]

[ img ]



Grace afgelopen wedstrijd twee eerste plekken en twee tweede plekken mee naar huis genomen.


[ img ]

[ img ]

Vanavond hoop ik op een prachtige zonsondergang voor een fotoshoot op het strand met Grace *\o/*

En Joy mocht afgelopen week op de foto, en morgen weer _/-\o_ _/-\o_

Doelen voor deze maand, zo goed blijven scoren en vooral net zo veel plezier blijven hebben <3

Suikerspinda
Correspondent
Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 15:50

Doelen voor april:
  • Voorbereiden voor mijn dressuurwedstrijd 13 april: proef een paar keer rijden, uit mijn hoofd leren
  • Voorbereiden voor mijn springwedstrijd 13 april: nog 1x deze week een paar sprongen neerzetten op 80/90 cm
  • Dressuurwedstrijd rijden 13 april
  • Springparcours rijden 13 april
  • Les (bitloos) rijden bij mijn instructrice
  • Eventueel ander bit proberen
  • Minstens één keer hoofdstelloos in de kleine bak rijden
  • ..als dat goed gaat: klein sprongetje hoofdstelloos proberen
  • Verder toch weer vaker met bit gaan rijden en werken aan nageeflijkheid

Het gaat weer lekker met mijn doelen! Het sprongetje staat nog op de planning maar wellicht dat ik dat doorschuif naar volgende maand. De les staat gepland voor zondag de 28e! Ik ben benieuwd :D

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:27

Lekker bezig xxwienekexx en Nissima!

Voor mij ook even tijd voor een update :D

Doelen voor april:
- Regelmatig achterwaarts heuvel af oefenen en daarbij de doorgang steeds smaller maken
- Iets knutselen waarmee we de doorgang ook lager kunnen maken
- Trainen richting onze rentree in het Z1 op 5 mei
- Weer een keer met stang & trens proberen te rijden
- Weer een keer een sprongetje maken

Vorige week is de cranio weer geweest en is hij weer behandeld. Dit was nodig! Gister weer fijn kunnen rijden in de les.
Het achterwaarts heuvel af pakken we regelmatig mee. De ene dag gaat het makkelijker dan de andere en soms kunnen we de deur smaller zetten en soms ook niet. Wel heb ik inmiddels wat geknutseld om de doorgang ook lager te maken! Dit moet ik van de week even mee naar stal nemen en een keer proberen. Verder zijn we dus lekker aan het trainen en ben ik van plan van het weekend ong weer een keer met stang en trens te proberen. Waarschijnlijk ook aankomende zondag weer een keer een sprongetje :)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:25

Mijn doelen voor april worden:

× Minimaal 1 keer starten
× Minimaal 2 winstpunten halen
× Minimaal 2x springen
× Draf verruimen oefenen

---------------------------------

2 doelen behaald: Ik ben 2 keer gestart in april maar geen winstpunten behaald. Gisteren ook gestart op een drukke locatie en toen deed ze het super netjes, dus alsnog veel ervaring op gedaan en genoten.

Ook heb ik maar 1 keer gesprongen.

De doelen voor mei worden:
x 1 keer springen minimaal
x Misschien 1 keer starten
x Tandarts en masseur laten komen
x En vooral genieten <3

Met haar nieuwe hoofdstel <3

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ninaka, vilheide, Whizz en 34 bezoekers