Doelen en Volg je Paard 2019!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:07

Slimme tip! Heb nu oestress besteld, maar ga wel monnikspeper proberen als de pot op is :j

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 08:14

Veel plezier op je trektocht Foreverkliek!
Ik zag je topic met Shan voorbij komen Kimmie, ziet er leuk uit!
nessinator schreef:
Doelen voor Juli:
1. Niet druk worden als hij paarden in de verte ziet lopen (in de endurance bijna mijn handen kapot getrokken toen hij niet "voorop" liep
2. Endurance Holterberg (Impuls) met goede hartslag uitrijden
3. Grondwerk rechtsom at liberty inbuigen/stukje schouderbinnenwaarts (linksom doet hij al prima)
4. Ontspanning, ontspanning, ontspanning
5. Meer sprong in galop
6. Meer ruggebruik in stap en draf
7. Stap & draf verruimen
8. Werken aan houding en zit

Tussentijdse terugkoppeling:
1. Gaat steeds beter, zijn we hard mee aan het werk.
2. Gefaald. We werden op het laatste stuk erg vaak ingehaald waardoor hij helemaal doorsloeg: [PP] [VOLG] Endurance topper van stresskikker naar ...?
3. Nog niet echt aan toegekomen
4. work in progress
5. Andere dingen hebben nu meer prioriteit
6. check! Waar door het bos sjezen al niet goed voor is :D
7. Check! Had zowaar als commentaar "verruimt maar verliest aanleuning" :D
8. Blijft iets om aan te werken
Daarnaast zijn we op wedstrijd geweest wat echt een enorme blamage was, ik zat erg dichtbij een verliespunt (gelukkig worden die in de B niet geregistreerd) maar we gingen voor ervaring op vreemd terrein en dat hebben we er wel bij gekregen.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-19 13:28

Het is alweer augustus :D

nessinator schreef:
Doelen voor Juli:
1. Niet druk worden als hij paarden in de verte ziet lopen (in de endurance bijna mijn handen kapot getrokken toen hij niet "voorop" liep
2. Endurance Holterberg (Impuls) met goede hartslag uitrijden :(
3. Grondwerk rechtsom at liberty inbuigen/stukje schouderbinnenwaarts (linksom doet hij al prima)
4. Ontspanning, ontspanning, ontspanning
5. Meer sprong in galop
6. Meer ruggebruik in stap en draf
7. Stap & draf verruimen
8. Werken aan houding en zit


Schuingedrukt de work-in-progress-puntjes. Endurance dus met te hoge hartslag gefinisht helaas, hier wordt hard aan gewerkt, zowel qua conditie als qua gedrag. Grondwerk hebben we anders opgezet: meer gedrag, minder souplesse.
Sprong in galop ook niet aan toegekomen.
Ruggebruik ben ik deze maand tevreden over, dat kunnen we verder uitbouwen.
Ik had zowaar de laatste keer bij het verruimen op mijn coupon staan: "verruimt wel maar verliest aanleuning" Hij kan het dus :D

Augustus
1. Niet druk worden met andere paarden
2. Ontspanning
3. Houding en zit
4. Cardio: 5 minuutjes rond hartslag 150 rijden
5. Dressuur: morgen wedstrijd. We worden sowieso in 1 proef eerste :D maar het doel is rust op vreemd terrein.
6. Nog een vreemd terrein oefening deze maand (maar ik denk dat dat gewoon spring-privéles met de trailer wordt)
7. Vanuit ontspanning doorwerken aan over de rug rijden

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 15:11

Lekker bezig hoor!

Doelen voor juli Ivy:
- Mezelf laten filmen voor de online cursus houding en zit die ik volg. :)
- Niet tijdens het rijden per ongeluk 'zagen', daar bewust op letten! :)
- Werken aan het VD en daarbij ook stilstaan naast het krukje en het opstapding. :) :(
- Iedere dag voor het rijden en na het rijden grondwerk meepakken. :) :(
- Voor mezelf oefenen met lief poetsen en een supplement tegen de hengstigheid gaan bijgeven. :)
- De verlichte zit oefenen. :(

Deze maand best lekker bezig geweest. Mezelf laten filmen voor de online training en daar al aardig wat opdrachten over gemaakt en inzichten gekregen over mijn houding en zit. Ik focus er bij het rijden nu heel veel op dat ik mijn teugels wat korter houdt en mijn handen bij elkaar. In dit topic kun je wat filmpjes zien die gemaakt waren. [RIJ-ITP] Ivy rijden voor online training en meer
Verder focus ik bij het rijden constant erop dat ik mijn handen stil houdt. Lekker bezig geweest met VD deze maand, vandaag ging het stilstaan naast het krukje perfect, dus het opstapding ga ik deze maand weer meepakken. Grondwerk heb ik voor mijn vakantie heel veel gedaan, na mijn vakantie kwam dat even op een wat lager pitje te staan. Supplement eet paardlief niet, even bedenken wat ik daaraan ga doen. Verder geen tijd meer gehad om verlichte zit te oefenen.

Doelen voor augustus Ivy:
- Oefenen met netjes stilstaan naast het gehandicaptending als ik daar wil opstappen.
- De verlichte zit oefenen.
- Aan het einde van iedere keer rijden even een klein stukje verzamelen in draf oefenen.
- In plaats van een klopje als beloning een kriebeltje in de manen geven.
- Op trainingsweek genieten en nieuwe dingen leren.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Goed op mijn houding letten tijdens het rijden.
- Zijgangen oefenen.
Lekker veel te doen deze maand!

Doelen voor juli Shan:
- Zich netjes laten bekappen door de hoefsmid zonder al te veel stress. :)
- Zich braaf laten opzadelen en daarna ontspannen terwijl ik mijn voet in de beugel zet. :)

Mooie maand voor Shan! Hij was super relaxed bij de hoefsmid, zo rustig hadden we hem lange tijd niet gezien, heel fijn. Verder ging het voet in de beugel zetten en ontspannen ook goed. Daar ook een topic van gemaakt. [ITP] Oefenen met opstappen met Shan. Ik heb hier ook veel nuttige tips meegekregen, die ik deze maand ook ga uittesten.

Doelen voor augustus Shan:
- Ook goed meewerken als iemand anders grondwerk met hem doet.
- Het eerst 100% normaal en leuk maken dat ik op de kruk sta.
- Pas als hij ontspanning laat zien bij het staan op de kruk, verder met mijn voet in de beugel zetten.
- Deze training gaan doen met bitloos hoofdstel, ipv met bit.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-19 19:49

Jij bent ook lekker bezig Kimmie!

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 19:54

Ik hou idd wel van een planning en doelen behalen hahaha

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-19 20:23

Haha dan zit je in dit topic goed toch :D

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-19 21:05

Zeker!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Foreverkliek
Berichten: 1353
Geregistreerd: 24-07-15
Woonplaats: Naast Twix

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 19:30

Wauw! Ik had even gemist dat het al augustus is :o

Eens kijken wat er van juli terecht gekomen is
[ img ]

Trektocht was super! Heel veel plezier gehad. Alleen het oversteken van de snelweg vond ze niet heel tof maar dat kon ik natuurlijk niet weten :P
Balkjesles ging ook top, parelli is niet gelukt :(
Wissel wil ze binnen niet springen al heb ik het ook maar 1x gevraagd ofzo dus ik heb niet heel goed mijn best gedaan. Ontspannen gaat wel steeds een beetje beter.
Trec lessen worden nog niet gegeven.

Augustus word een beetje een rariteitenkabinet van plannen maar het word vast leuk!
Het plan:
- balkjesles (staat gepland)
- les academische rijkunst (staat gepland)
- les boogschieten te paard met eigen paard (staat gepland )
- even een break van de dressuur, wel nog een keer een sprongetje maken (vandaag ook gedaan *\%/* )
- op de grond verder gaan met zijgang boven de balk
- in ieder geval parellijuf appen

Nu ik alles zo bij elkaar zie word het echt een rare maand _O-

i am the black furred cat, no evil is within, i am the same as other cats, underneath my skin, please help me to dispel, this black myth i bear, not just for me i pray, but for black cats everywhere - in loving memory of doerak

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-19 08:02

Wat fijn Foreverkliek dat je trektocht een succes was! Viaducten blijven toch een dingetje inderdaad. Veel succes met je plannen deze maand!

Ik kan nu alvast de balans opmaken voor deze maand. Wedstrijd was enigszins succesvol: weer 2 WP mee naar huis, maar, belangrijker, vooral met heel veel ontspanning kunnen rijden. Alle andere doelen gaan we niet halen, hij is namelijk al 2 weken kreupel, en we hebben nu nog 2,5 week rust te gaan (op advies van DA). Tegen die tijd is het september, en doelen voor die maand laat ik afhangen van het oordeel van de DA.

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 07:09

September! En laten we eens beginnen met goed nieuws: Stinky is helemaal gezond volgens de DA! Meteen de jaarlijkse tandencontrole + enting gehad bij het terugkom-kreupelheidsonderzoek, dus we kunnen er weer Rustig tegenaan!
September
1. Horse event! Stinky mag meedoen aan de clinic van Warwick Schiller, hopelijk kan hij ons eindelijk laten zien hoe ik Stinky moet vertellen dat het ok is om rustig te gaan, in plaats van dat geren.
2. Misschien Kinderendurance. Stink mag misschien mee als begeleiderspaard. Het wordt zowat alleen maar stappen over max 15 km, dus dat is geestelijk wel een leuke training denk ik
3. Een half uurtje rijden zonder stress
4. Paar rondjes ruggebruik
5. Remmen op zithulp in alle gangen

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:20

Wat fijn nessinator!
De doelen voor September klinken erg leuk en uitdagend!

Doelen voor augustus Ivy:
- Oefenen met netjes stilstaan naast het gehandicaptending als ik daar wil opstappen. :)
- De verlichte zit oefenen. :)
- Aan het einde van iedere keer rijden even een klein stukje verzamelen in draf oefenen. :)
- In plaats van een klopje als beloning een kriebeltje in de manen geven. :)
- Op trainingsweek genieten en nieuwe dingen leren. :)
- Een keer zonder zadel rijden. :(
- Goed op mijn houding letten tijdens het rijden. :)
- Zijgangen oefenen. :(
Lekker veel te doen deze maand!

Er is nog best veel gelukt deze maand! Voor sommige dingen geen tijd meer, maar wel lekker veel gedaan. Voor september zal ik moeten gaan wennen dat ik weer naar school ga en dus weer 's avonds naar stal moet. Maar dat komt ook wel weer goed.
Doelen voor september Ivy:
- Tijdens de carroussel lekker meerijden en de proef onthouden (misschien eerder een doel voor mij :') )
- Oefenen voor de springwedstrijd van 22 september, meedoen aan springlessen en zelf oefenen met alle onderdelen.
- Weer een keer naar het bos gaan.
- Een houdingles krijgen.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Goed op houding letten tijdens het rijden.
- Een leuk 'dansje' doen met de carousselgroep met de open manege dagen bij ons op stal.
Ben benieuwd of het allemaal lukt deze maand!

Doelen voor augustus Shan:
- Ook goed meewerken als iemand anders grondwerk met hem doet. :)
- Het eerst 100% normaal en leuk maken dat ik op de kruk sta. :)
- Pas als hij ontspanning laat zien bij het staan op de kruk, verder met mijn voet in de beugel zetten. :(
- Deze training gaan doen met bitloos hoofdstel, ipv met bit. :(

Helaas niet alles kunnen doen ivm te weinig tijd, maar dat geeft niet. Hij heeft zich verder erg braaf gedragen. Hele leuke fotoshoot gehad waarbij hij heel goed meewerkte, dit topic: [ITP] Mijn twee paarden staan model. Verder was hij ook weer braaf bij de hoefsmid en kom ik ook weer verder met het grondwerk met hem.
Doelen voor september Shan:
- Wanneer hij ontspanning laat zien bij het staan op de kruk, verder met mijn voet in de beugels.
- Deze training aan het halster met teugels doen.
- Shan wassen.
- Oefening hoofd laag vragen aanleren.
- Voor mezelf: soms even weglopen tijdens training bij het krukje.
Ben benieuwd naar hoe het deze maand zal gaan!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 07:21

Lekker bezig geweest Kimmie! Veel plezier met de carrousel!

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:14

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-19 11:52

nessinator schreef:
September
1. Horse event! Stinky mag meedoen aan de clinic van Warwick Schiller, hopelijk kan hij ons eindelijk laten zien hoe ik Stinky moet vertellen dat het ok is om rustig te gaan, in plaats van dat geren.
2. Misschien Kinderendurance. Stink mag misschien mee als begeleiderspaard. Het wordt zowat alleen maar stappen over max 15 km, dus dat is geestelijk wel een leuke training denk ik
3. Een half uurtje rijden zonder stress
4. Paar rondjes ruggebruik
5. Remmen op zithulp in alle gangen

1. Het was geweldig! Nog niet waar we zijn moeten maar we hebben een hele grote sprong in de goede richting kunnen maken. Ook al wat lessen gehad naar aanleiding van de clinic, dus het was echt de moeite waard. Eveline123 hier op bokt heeft foto's gemaakt:

[ img ]

2. Hij is niet als begeleiderspaard meegeweest, maar als kinderpony <3 Hij was zo braaf <3

[ img ]
3. We hebben zonder stress kunnen rijden, maar we hebben nog niet zo lang achter elkaar gereden. Op zich geslaagd dus
4. Niet gedaan, want we hebben ons op ontspanning en rust gericht
5. Alleen in stap gedaan. Ging goed

Oktober
1. Zadelcontrole
2. Rustpunten in stap zoeken
3. Clinic performance horsemanship
4. rustig bosritje

Ben er deze maand tussenuit wegens bruiloft ^&+ dus niet te veel doelen

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:22

Gefeliciteerd!
Welke tips heb je gekregen van Warwick Schiller?

Doelen voor september Ivy:
- Tijdens de carroussel lekker meerijden en de proef onthouden (misschien eerder een doel voor mij ) :) :(
- Oefenen voor de springwedstrijd van 22 september, meedoen aan springlessen en zelf oefenen met alle onderdelen. :) :(
- Weer een keer naar het bos gaan. :(
- Een houdingles krijgen. :(
- Een keer zonder zadel rijden. :(
- Goed op houding letten tijdens het rijden. :)
- Een leuk 'dansje' doen met de carousselgroep met de open manege dagen bij ons op stal. :(

Uiteindelijk ging het 'dansje' tijdens op de open dag bij ons op stal niet door, waardoor ik ook geen proef hoefde te onthouden. Maar verder wel lekker meegereden in de carroussel, dat blijf ik ook zeker lekker doen. Ik heb uiteindelijk niet superveel geoefend voor de springwedstrijd. Wel twee keer meegedaan met de springles. Uiteindelijk ging het best goed! Ik ging een beetje hard en omdat het om stijl ging niet in de prijzen gevallen. Maar wel foutloos met een snelle tijd :)

Verder weer een beetje moeten wennen aan na een lange dag op school naar stal gaan, waardoor ik wat minder heb gedaan dan ik wilde. Ach ja, nieuwe maand nieuwe kansen.

Doelen voor oktober Ivy (lekker veel, voor de challenge hahaha):
- Lekker in de carroussel blijven rijden en ons voorbereiden op een nieuw moment om onze proef te laten zien.
- Oefenen voor de dressuurwedstrijd half oktober.
- Een vriendin een keer laten rijden en kijken of ze dan nog steeds braaf is en fijn loopt.
- Een les afspreken aan de dubbele longe.
- Nu eindelijk wel echt een houdingles krijgen.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Plannen om een keer naar het bos te gaan.
- Nog een aantal keer in de groepsles rijden voor ik daarmee stop.
- Goed op houding letten tijdens het rijden.
- Een grondwerkles afspreken.
- Afspreken om weer een keer foto's te maken.

Doelen voor september Shan:
- Wanneer hij ontspanning laat zien bij het staan op de kruk, verder met mijn voet in de beugels.v :)
- Deze training aan het halster met teugels doen. :)
- Shan wassen. :(
- Oefening hoofd laag vragen aanleren. :(
- Voor mezelf: soms even weglopen tijdens training bij het krukje. :)

Het gaat lekker met Shan! Voor sommige dingen nog geen tijd gehad, maar heb wel weer een keer gehangen en hij was zo braaf! Helemaal ontspannen :) Wel lekker verantwoord zonder cap, maar had niet gedacht dat ik dit die dag zou kunnen doen, uiteindelijk voor mezelf ingeschat dat het ging, ook zonder cap.
[ img ]

Doelen voor oktober Shan:
- Nog wat langer doorwerken aan de voet in de beugel en pas belonen als hij ontspant, dus hoofd naar beneden, niet alleen maar als hij blijft staan.
- Oefening hoofd laag aanleren.
- Lekker veel grondwerken.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-19 09:44

Warwick heeft vooral laten zien hoe hij het principe 'choose where you work' toepast om paarden ontspannen door de hele baan te krijgen, door laterale flexie (stelling) te vragen op de plekken waar mijn paard zich wel op zijn gemak voelde (uitgang).
Jammer dat je carrouselproef niet doorging! Maar dat springen ziet er helemaal niet verkeerd uit. Stink krijg ik echt niet terug in draf tijdens een parcours hoor :+
En wat super fijn dat het met Shan zo goed gaat!

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-19 19:09

nessinator schreef:
Oktober
1. Zadelcontrole
2. Rustpunten in stap zoeken
3. Clinic performance horsemanship
4. rustig bosritje

1. Zadels zijn beide nog helemaal in orde! En hij was heel braaf en kwam netjes terug naar ontspanning nadat er een paard recht op hem af ervandoor was gegaan. Dus trots!
2. Done! Hij zoekt ze nu uit zichzelf op!
3. Done! We hebben heel veel geleerd en genoeg om mee verder te werken.
4. Nauwelijks gereden, dus helaas niet het bos in geweest.
We hebben deze maand veel ontspanning vanaf de grond gedaan. Dit voert nu de boventoon, het rijden staat nu een beetje op een zijspoor. Door dat ontspannen vanaf de grond door te trekken naar het rijden hoop ik eindelijk die rust te vinden onder het zadel waar ik al vanaf het begin naar op zoek ben.

November
1. Nogmaals clinic ontspanning
2. Rondje ontspannen door de bak draven
3. Overgang naar galop meepakken
4. Stelling & buiging
5. Opzij voor beenhulp zonder voorwaarts
6. Ontspannen vanaf de grond tot het 'hooking on' punt

Kimmie25501
Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 17:48

Super fijn dat het zo goed gaat vanaf de grond!

Doelen voor oktober Ivy (lekker veel, voor de challenge hahaha):
- Lekker in de carroussel blijven rijden en ons voorbereiden op een nieuw moment om onze proef te laten zien.
- Oefenen voor de dressuurwedstrijd half oktober.
- Een vriendin een keer laten rijden en kijken of ze dan nog steeds braaf is en fijn loopt.
- Een les afspreken aan de dubbele longe.
- Nu eindelijk wel echt een houdingles krijgen.
- Een keer zonder zadel rijden.
- Plannen om een keer naar het bos te gaan.
- Nog een aantal keer in de groepsles rijden voor ik daarmee stop.
- Goed op houding letten tijdens het rijden.
- Een grondwerkles afspreken.
- Afspreken om weer een keer foto's te maken.

- Gelukt, het gaat lekker en ze wordt steeds fijner tijdens de les.
- Goed geoefend en de dressuurwedstrijd ging uiteindelijk ook heel goed, beste proef ooit gereden! Wel een na laatste geworden, maar goed, het gaat om je eigen doelen. :)
- Ze was heel braaf, maar werd na een tijdje wel minder fijn. Vriendin heeft ook besloten om niet meer te rijden, dus dat is wel jammer.
- Dit helaas vergeten, zal als ik tijd heb instructrice appen.
- Houdingles ging goed, weer veel nieuwe dingen geleerd!
- Gedaan en bij het opstappen meteen er naast gaan liggen :') Daarna wel goed afgesloten, maar alleen gestapt.
- Probeer het al een tijdje, maar nog niet gelukt. Goed zo'n topic, dan zie je weer wat je vergeten bent!
- Komende zaterdag laatste keer, ga het wel een beetje missen! Maar beter voor de werkverdeling van paard :j
- Ik probeer het wel, maar erg lastig, zeker ook omdat ik op zoveel dingen moet letten haha!
- Nog geen reactie, ik zal haar nog eens appen.
- Helaas had fotograaf geen tijd, over een tijdje nog een keer proberen.

Doelen voor november Ivy:
- Afspreken longeerles.
- Afspreken houdingles.
- Nog een laatste keer in de groepsles rijden.
- Afspreken hoefsmid.
- Meedoen met oefenparcours.
- In de les oefenen met het losrijden voor het springen.
- Oefenen voor dressuurwedstrijd in december.
- Blijven rijden in de carroussel les.
- Een keer het springen oefenen.
- In de les oefenen met voltes 10 meter.

Doelen voor oktober Shan:
- Nog wat langer doorwerken aan de voet in de beugel en pas belonen als hij ontspant, dus hoofd naar beneden, niet alleen maar als hij blijft staan.
- Oefening hoofd laag aanleren.
- Lekker veel grondwerken.

- Ging echt super! Na een paar keer snapte hij dat hij zijn hoofd omlaag moest doen en deed hij dat meteen als ik mijn voet in de beugel deed.
- Met deze oefening ben ik bezig, maar hij snapt het nog niet helemaal. Gaat wel steeds sneller.
- De laatste tijd heel veel bezig met grondwerken, gaat heel fijn en goed om dat te blijven doen.

Doelen voor november Shan:
- Doorgaan met het aanleren van hoofd laag.
- Heel veel grondwerken.

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-19 12:35

nessinator schreef:
November
1. Nogmaals clinic ontspanning
2. Rondje ontspannen door de bak draven
3. Overgang naar galop meepakken
4. Stelling & buiging
5. Opzij voor beenhulp zonder voorwaarts
6. Ontspannen vanaf de grond tot het 'hooking on' punt

Ik heb al mijn doelen voor deze maand gehaald, maar ik heb er ook wat nieuwe doelen bij gekregen:
[MD] Singelnijd, wat kan het zijn?
Van de osteopaat moet hij gewoon aan het werk, dus dat gaan we ook doen!
7. 0-meting conditie
8. Buitenstelling oefenen
9. Balkjes meepakken

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 20:03

Kimmie, wat fijn dat het zo goed gaat! Ik zag geloof ik ook weer een topic van je voorbij zag komen! En die houding is echt lastig, is inderdaad alleen maar door veel oefenen goed te krijgen...

nessinator schreef:
November
1. Nogmaals clinic ontspanning
2. Rondje ontspannen door de bak draven
3. Overgang naar galop meepakken
4. Stelling & buiging
5. Opzij voor beenhulp zonder voorwaarts
6. Ontspannen vanaf de grond tot het 'hooking on' punt
7. 0-meting conditie
8. Buitenstelling oefenen
9. Balkjes meepakken

Het is alweer december!
1. Erg succesvol. Hij was super op clinic, we hebben zelfs een stukje kunnen rijden!
2. Done!
3. Done!
4. Ook in progress, is ook onderdeel van onze ontspanningstraining! (ik vraag stelling om zijn aandacht terug bij mij te krijgen ipv op dat waar hij zich over aan het opwinden is)
5. Jup, stap 2 in de ontspanningstraining. Hij moet alleen nog leren te stoppen als ik stop met de hulp geven.
6. Jazeker, hij maakt al steeds meer contact!
7. Done, HS viel erg mee maar hij was wel kletsnat. Zeker iets om weer op te pakken, met deze conditie kunnen we geen endurance starten!
8. Nog niet gedaan, want de focus lag op ontspannen, niet op netjes lopen.
9. Schuiven we door naar december (of zo)

Dus de komende maand gaan we gewoon door met het ontspanningswerk.
Doelen December:
1. Ontspannen (aan een losse teugel) rondrijden in alle gangen
... en that's it!

Kimmie, vind jij het de moeite waard om dit topic (een 2020-variant) volgend jaar voort te zetten?

JoycexEnya
Berichten: 5944
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:04

Als er een topic komt wil ik wel wat actiever weer meedoen :o

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 20:16

Leuk al die resultaten!

Dit waren mijn doelen:

roosjenat schreef:
Doelen voor 2019:
- B en L1 uitrijden
- Op vakantie naar Veluwe gaan
- Meer vertrouwen in springen krijgen
- Miley laten afvallen :+


Jullie ook allemaal succes en plezier dit jaar met de doelen behalen!


Ik heb de B uitgereden, de L1 niet maar ik ben al blij met hoever we nu al zijn.

De vakantie naar de veluwe is wel gelukt en wat was dat weer heerlijk!

Meer vertrouwen in het springen is helaas ook niet gelukt, wel zo nu en dan uit mijn comfortzone gegaan met springen.

Ook is het niet gelukt om miley te laten afvallen haha, daar gaan we gewoon mee verder.


Veel doelen niet gehaald maar wel veel andere hoogtepunten waargemaakt.

We hebben zonder tuig gegalloppeerd, L1 dressuur op wedstrijd gereden en vooral veel genoten dus ik ben helemaal tevreden en trots!

Ook zei ik in mijn beginpost dat ik met mijn paard niks deed en dat was ook zo tot 2 weken terug. Er is een knopje in hem veranderd dus ik heb mijn rijpaard weer terug, op dit moment rijd ik dagelijks dus 2 paarden! :D

Wat foto's van ons jaar:

Miley:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wodan:

[ img ]

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-19 18:53

Je hebt zo te lezen de leukste doelen gehaald Roosjenat :D En wow, wat heb jij een nette houding!

Maartje_M
Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Doelen en Volg je Paard 2019!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:19

Ik vind dit topic nu pas! Ik was net bezig mijn doelen voor 2020 te stellen, maar daar was nog geen topic voor. Ik vind het wel leuk om mee te gaan posten hier
Alleen december is een lastige maand voor mij, want mijn buitenbak ligt er momenteel niet echt top bij zeg maar :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, ComscoreBot, Mark0919, Martje80, Sanet, sterregoud, tienus63, Vagabondo en 42 bezoekers