VOLG -Studentenleven op z'n paards

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-18 19:58

Hallo allemaal!

Ik wilde al heel lang een topic openen over mijn paardje, en vooral onze weg samen, maar helaas ben ik daar tot nu toe nog niet aan toegekomen. Ik zal 'ons' verhaal even 'kort' samenvatten:

In Juli 2016 heb ik de HAVO afgesloten en besloot ik dat ik ontzettend graag de opleiding 'Paardensport en houderij' wilde volgen, maarrr daarvoor moest ik een eigen paard hebben. Mijn verzorgpaardjes (die ik met alle liefde mee had mogen nemen van de eigenaren) voldeden helaas niet aan de eisen, dus ging ik op zoek naar een eigen paard.
20 Juli zag ik een advertentie van een paard dat aan mijn eisen voldeed, ietsjes jong, maar toch besloten om te kijken. En twee dagen later stond ze in de trailer om mee te gaan naar huis. Dromsally Liath(voortaan Sally), een 4 jarige Irish Sporthorse. Net zadelmak, dus er zat nog flink wat werk aan. :+

De opleiding is m helaas niet geworden door een aantal flinke pechmomenten, maar ik zou haar voor geen goud meer willen missen!

Aan mijn tussenjaar kwam helaas een einde en zo begon ik eind vorig jaar met mijn huidige studie. Het studentenleven viel mij zwaar. Sally kon niet zomaar even meeverhuizen naar de stad, want het studentenleven is al duur genoeg. Persoonlijke omstandigheden zorgden ervoor dat ik het schooljaar afsloot met een dikke burn-out. Waarschijnlijk is deze zich op gaan hopen sinds januari vorig jaar, maar zoals velen wilde ik er niks van weten. Het was gewoon even druk, maar dat zou heus wel weer over gaan. Na de zoveelste instorting toch maar eens de symptomen op gaan zoeken en ja hoor, ik kon ze stuk voor stuk afvinken. Toch maar een bezoekje naar de huisarts dus. Ik heb me wat afgejankt in die eerste paar weken, 19 jaar en voor mijn gevoel helemaal afgeschreven en nutteloos. Inmiddels gaat het weer stukken beter en kan ik (met een deels aangepast rooster) weer rustig verder met mijn studie.

Wat ik tijdens mijn herstelperiode tot nu toe heb gemerkt is dat Sally echt mijn uitlaatklep is. Als ik daar in het weekend was was even alle stress weg, en voelde ik me weer een mens! Ik zou niet willen weten wat er van mij terecht was gekomen zonder de paarden :n

[ img ]

[ img ]


Hoe dan ook, het afgelopen jaar heb ik heel het internet zo'n beetje afgestruind opzoek naar een *betaalbaar* plekje in de buurt van de stad, zodat ik Sally weer dicht bij mij kon hebben. En niet zonder resultaat, want per 2 Januari 2019 verhuist Sally eindelijk weer naar mij toe! *\o/* *\o/* *\o/*
Dat is voor mij ook de reden om nu toch eindelijk een topic te maken. Dan kan ik weer heerlijk elke dag heen en onze momentjes en ups en downs vastleggen.

Heel verhaal alweer, maar ik zal hier dus regelmatig updates plaatsen over onze belevenissen, allereerst de hele verhuizing volgende week :D
Op naar 2019 dus! Stay tuned voor een jaar vol lol met mijn knol <3

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D


Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 14:53

Ik kan toch zo genieten van een lekker ouderwets manegedagje! Heerlijk knuffelen met de paardjes(vooral Sally dan natuurlijk) en genieten van et geknabbel aan hooi <3
Vandaag voor de laatste keer nog hier een buitenrit met een manegevriend mee te voet. Sally vond het vrij spannend, maar ik heb heerlijk even genoten! Het gekke paard wilde eerst het erf niet af, maar na enig aandringen liep ze toch vlotjes mee. Halverwege de rit lag er ineens een rood-wit afzetlint over de weg. We hadden er prima omheen gekund, maar ik wilde toch eens kijken of ze er ook over zou gaan. En ja hoor! Voetjes de lucht in en al kijkend en snuivend ging madam er overheen, zonder gekke sprongen zelfs! *\o/*
Het felblauwe strotouwtje dat ergens random in de berm lag was dan weer wel een onwijs enge paardenvreter! :j :j

Ben blij dat we zo vroeg zijn gegaan, want op weg naar huis ben ik helemaal natgeregent :brr: En het blijft hier voorlopig ook nog wel flink regenen en waaien..

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-19 23:03

Halloo daar ben ik weer!
Het is alweer een week geleden dat ik Sal heb verhuisd en poehh wat was ik gestresst die dag zeg! Uiteindelijk helemaal voor niets want het ging echt precies volgens het meest ideale boekje. *\o/*
De trailer waar we haar mee zouden verhuizen was helaas kapotgegaan, dus snel een berichtje op facebook gezet of iemand nog een trailer te leen had. En ja hoor, dezelfde dag nog was dat probleem alweer helemaal opgelost dankzij heeele lieve mensen <3
Sal stapte keurig in een keer de trailer op en heeft zich de hele reis superbraaf gedragen! Wat een toppaard zeg! En ik maar verkrampen van de spanning(niet helemaal goed, maar ach, er zat ook een hoop blije spanning bij)
Eenmaal op de nieuwe stal aangekomen is Sally verbazingwekkend rustig, ze kijkt even nieuwsgierig rond en besluit dan dat het hooi in de longeerkraal voorrang heeft op al die nieuwe paardenvrienden. De kennismaking met een van haar nieuwe kuddegenoten ging prima, een gil en schop hier en daar, maar verder heel rustig. Binnen 5 minuten stond ze a te groomen met een van de pony's. In de kudde werd ze de eerste 2 dagen wat opgejaagd door een van de pony's, maar intussen is ze volgens mij alweer de leider :')
De afgelopen week heb ik lekker rustig aangedaan met dr. Vrijdag longeren, zaterdag even rijden en voor de rest heeft ze vrij gehad. Gisteren heeft het hier behoorlijk gestormd, dus kon ik helaas niet naar stal. Nog een dagje vrij dan maar :j Vandaag was het echt een wereld van verschil qua weer. Waar het gisteren zo hard waaide dat fietsers omvielen en de regen met bakken uit de lucht viel, werd ik vanmorgen wakker met een heerlijk zonnetje en strakblauwe lucht, waar in de loop van de dag een paar witte wolkjes voor langs zweefden. Heerlijk!
Sally zal ook de zomer wel in de bol hebben gehad(of nog de storm van gisteren), want in plaats van het rustige longeerdagje die ik had ingepland had madam toch echt andere plannen. *\%/*

https://youtu.be/ZsMxkZ1Pn4A

https://youtu.be/AWoWzHtoJg8


[ img ]

[ img ]

Poehh ben ik even blij dat ze dit niet zo vaak/heftig onder het zadel doet! :))
Zoals jullie zien is mijn kleine meisje veranderd in een grote bom van blijdschap en energie, dus zodra mijn nieuwe bitje en singel binnen zijn kunnen we weer heerlijk fanatiek trainen *\o/*

Ik kreeg er gewoon kippenvel van toen Sal zo heerlijk rond liep te hupsen, echt een grote bevestiging voor mij dat ik de juiste keuze heb gemaakt door haar hier heen te halen. <3

Zaterdag ga ik lekker met een stalgenootje op buitenrit, ben benieuwd!

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:05

Wat een bokkesprongen,veel plezier op de nieuwe stal!

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:09

Wat een mooi paard! Hard verkleurt seg wel echt mooi zo!! Veel plezier samen!

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-19 18:20

Daar ben ik weer! Bedankt voor de lieve berichtjes <3
Sally had even een weekje vrij. Ik heb het vrij druk gehad met school de afgelopen week en mijn hersenen konden dat even niet zo goed aan. Dus dan maar een paar avonden vroeg naar bed en nu gaat het gelukkig alweer wat beter. Heel erg balen, want ik was natuurlijk veel liever naar stal gegaan om even flink te trainen. Vandaag ben ik wel weer heen geweest, maar helaas is de bak wat bevroren door de kou. Ik heb wel even een paar rondjes zonder zadel rondgestapt. :D Toen paardlief zich een braaf gedroeg ben ik weer afgestapt. Ik vond dat ze toch wel wat meer beweging nodig had, maar om nou een poos rondjes te lopen in de bak... Meh. :n Dus toen bedachten mijn geweldige hersenen dat ik wel even met haar aan de hand over het fietspad kon wandelen, kon ze mooi alvast een beetje de buurt leren kennen. Nouuu dat heb ik geweten. Sally gedroeg zich als een wilde hengst. *\%/* Het eerste stuk ging super, iets gespannen maar wel vertrouwend op mij dat het vast wel goed zou komen. Toen we eenmaal de rotonde over waren gestoken werd het ineens een heel ander verhaal :oo Madam had besloten dat het nu wel weer genoeg was en toen er ook nog eens een vrachtwagen langsreed was de maat vol. Ineens liep ik niet meer met een paard, maar had ik een soort huppelende kleuter aan mijn touwtje.(voor gras kon ze natuurlijk wel perfect stilstaan) In het kader van positief afsluiten besloot ik om toch nog even verder te lopen, het parkje in, zodat ze daar even wat grasjes kon eten en bijkomen van al die monsters.
[ img ]

Daarna weer terug gegaan naar stal, maar inmiddels was de huppelende kleuter veranderd in een skippybal van 600 kilo :') UIteindelijk zijn we toch veilig thuisgekomen, Sal bleef, ondanks dat ze de halve terugreis in passage heeft gedaan, toch super bij mij :D (ze wilde wel naar voren, maar gehoorzaamde keurig als ik liet merken dat dat niet de bedoeling was). En die passage, ach, goed voor de bilspieren zullen we maar zeggen. Volgende keer dat we gaan wandelen doe ik dat wel als ze eerst even kan uitrazen aan de longe of onder het zadel O:) En dan maar weer met babystapjes beginnen, eerst maar een paar meter en dan weer terug.

De komende paar nachten blijft het hier helaas nog flink vriezen, dus rijden zit er voorlopig even niet in :(
Ik hoop toch stiekem wel een beetje op een flinke laag sneeuw, zodat we een sneeuwshoot kunnen doen. *\o/* *-:)
Totaal tegen mij principes in eigenlijk(de sneeuw natuurlijk), want ik ben echt een chronische koukleum :brr:

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-19 17:57

Zooo oke alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik hier een update heb gegeven O:)

In de tussentijd is er weer heel wat gebeurt, door de kou en sneeuw had Sally twee weekje stilgestaan.. Tijdens haar 'vakantie' gaf madam heel duidelijk aan dat ze het maar niks vond zo en heeeel graag lekker aan het werk wilde. Dat gaat alleen een beetje moeilijk als je alleen een buitenbak ter beschikking hebt die keihard bevroren is :(
Inmiddels zijn we weer heerlijk aan het trainen en ik heb allemaal(voor mij) hele spannende dingen gedaan! Ik zal maar even bij het begin beginnen: Door mijn studie en nogal overgevoelige hersenen heb ik besloten een bijrijder te zoeken voor 1/2 dagen in de week en inmiddels heb ik die ook gevonden. Het klikt supergoed tussen haar en Sal, en ook ik kan het gelukkig heel goed met haar vinden. :j Dit geeft mij weer een hele hoop rust om bezig te gaan met school zonderr dat ik me schuldig voel tegenover Sal, want ja ik weet het, waarom zou ik me in hemelsnaam schuldig voelen als ik een of twee dagen in de week niet naar mijn paard ga? Nouu.. Zo werken mijn hersenen nou eenmaal +:)+ En nu heb ik dus min of meer verplichte 'ik-dagen' waar ik me even op mijzelf en mijn studie kan focussen.
Ook heb ik voor het eerst sinds 2,5 jaar weer les genomen. Door verkeerde instructie heb ik een hele poos niet durven lessen, maar omdat ik toch wel tegen een paar punten aanliep waar ik zelf niet helemaal uitkwam heb ik mijzelf ervan overtuigd om in ieder geval een les te proberen. En wauw! Wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan! We hebben nog maar een les gehad maar we gaan ineens weer met sprongen vooruit! *\o/* Ik merk dat ik nu ook weer veel gerichter aan het trainen ben, echt met een doel voor elke training.

We hebben ook pretty sneeuwfoto's gemaakt en onze allereerste rit naar het strand gemaaakt <3
Ik zal straks nog wat foto's van de afgelopen tijd uploaden.

Anyway, dat was weer een lange update, reageer vooral! Omdat het gewoon superleuk is om te lezen wat jullie van onze avonturen vinden en omdat ik dan even eraan herinnerd word om regelmatig up to date te houden! :') :wave:

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

RoosMarije
Berichten: 305
Geregistreerd: 11-03-12

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:09

Fijn die bijrijder! Heerlijk op het strand met dit weer :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-19 18:34

Hier even een paar foto's van onze belevenissen: *-:)

Sneeuw! <3 :brr:
[ img ]

[ img ]
Haar springgenen komen soms ineens tevoorschijn :')
[ img ]
En een foto van knappe Sally en de pony van mijn stalgenootje tijdens onze strandrit met zonsondergang <3 <3
[ img ]

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:38

Wat leuk zeg! Ik weet nog dat ik op HBO zat, hele dag op school, uur reistijd, in het donker stallen uitmesten, paarden binnenzetten en voeren. Man wat was dat slopend :P

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-19 13:35

antje_vip schreef:
Wat leuk zeg! Ik weet nog dat ik op HBO zat, hele dag op school, uur reistijd, in het donker stallen uitmesten, paarden binnenzetten en voeren. Man wat was dat slopend :P

Haha ja het is heel pittig! Zeker voor zo'n stresskip als ik :') Ik zag op je profiel dat je superdicht bij mijn ouders woont(Vlagtwedde), wat leuk!


Ik zit de hele week al niet zo lekker in mijn vel, had helaas een flinke verkoudheid opgelopen en heb weer aardig wat aan/in mijn kop. Dus Sally heeft weer wat minder gereden, vond ze met het warme weer gelukkig niet zo erg. Want daar heb ik echt onwijs van genoten! Woensdag had ik even een 'ik-dagje' op de planning, 's ochtends een college en daarna lekker naar stal, waar ik de hele middag heb genoten van het zonnetje en mijn gekke paard.
Ik had haar samen met de tweejarige van een stalgenootje in de bak gezet zodat ze even samen konden spelen(ze staan niet bij elkaar in de kudde in de winter). Benthe(de tweejarige) moet een beter conditie krijgen, en voor Sally is het ook wel fijn om even lekker te kunnen spelen. Normaal gesproken wil Benthe heel graag spelen met haar groepsgenoten en is Sally superchill(bijna saai) in de groep. Maar nu ging Sally helemaal uit dr plaat terwijl die arme Benthe verplicht mee moest doen :') *\%/*
(Stiekem vond ze het ook wel leuk, steeds als Sally er even klaar mee was kwam Benthe haar weer opjutten)
Heerlijk om te zien <3
Dit weekend heb ik lekker zo min mogelijk op de planning. Morgenmiddag naar stal(hopelijk weer lekker rijden) en verder wat bezig voor school, maar vooral flink bijkomen.

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-19 18:05

Weer even een kleine update: Vorige week heb ik nog steeds niet echt veel gereden door het slechte weer hier. Vandaag wel eindelijk weer, zou eigenlijk les hebben maar het regende zo hard dat ik die maar afgezegd heb. Toen het droger was toch opgestapt en even heel fijn kunnen rijden. Supertrots op mijn knappe paard. <3

Ik zei in mijn vorige update dat ik niet helemaal lekker in mijn vel/hoofd zat, maar daar is helaas nog een flinke klap bijgekomen. Een van mijn huisgenoten heeft zondagnacht een einde gemaakt aan haar leven, dus het loopt allemaal niet zoals gepland. Ik heb maandag op dinsdag maar even een nachtje bij mijn ouders geslapen. Ik had twee van de drie honden bij mij gehouden 's nachts, en uiteindelijk heb ik toch nog wat geslapen. Afgelopen nacht wel weer in mijn studentenkamer geslapen en dat ging beter dan verwacht. Het dringt ook nog niet tot mij door dat Isa er niet meer is, het voelt meer alsof ze is verhuisd of elk moment weer binnen kan lopen. Ik heb haar dan ook (gelukkig) niet gezien maandag. Haar vriend en mijn andere huisgenoten vonden haar toen ik net naar school vertrokken was, dus zij zijn nog wel behoorlijk van slag.
Het zal de komende tijd nog wel even pittig worden, maar gelukkig heb ik heel veel lieve mensen (en dieren) om mij heen waar ik altijd terecht kan <3

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-19 16:18

Nouu daar ben ik weer! Alweer 3 weken geen updates :evaw: De pechgolf is voorlopig nog niet voorbij vrees ik. Een week na het overlijden van mijn huisgenoot had ik een hele belangrijke herkansing, die ik nu op 0,1 punt niet gehaald heb. Dit betekenent dat ik niet door mag gaan met mijn opleiding, tenzij ik nog een extra kans krijg omdat er sprake is van overmacht. Weer een hoop stress en onzekerheid erbij dus, voor nu is het afwachten wat de examencommissie zegt. Als ze besluiten dat ik geen extra kans krijg mag ik mijn studie dus niet afmaken, met alle gevolgen van dien.. Dan moet ik heel snel een fulltime baan zien te vinden om mijn maandelijkse kosten en Sally te kunnen blijven betalen, want zonder dat paard ben ik echt niks meer.
Ik hoop dat ik heel snel een nieuwe update kan plaatsen met weer eens alleen maar leuk nieuws, maar voor nu moet ik me hier maar even doorheen slaan. Gelukkig merk ik wel steeds meer dat ik toch best wat mensen om me heen heb die echt veel om mij geven en durf ik die mensen steeds meer binnen te laten. En mijn allerknapste Sally helpt mij natuurlijk enorm om mijzelf niet af te sluiten van alles en iedereen <3

Over Sal, dat gekke dier besloot dat het leuk was om een carriereswitch te maken naar rodeopaard :') De galop vindt ze nog best lastig dus madam besloot om voor 2 ritten maar een flinke bokkenshow weg te geven(foto was lang niet de hoogste, maar helaas filmde toen net niemand *-:) )

[ img ]

Gelukkig heeft ze na die twee ritten ingezien dat dit toch echt veel vermoeiender is dan gewoon galopperen en liep ze daarna weer superfijn! *\o/* Ze gebruikt haar lijf steeds beter en leert zo ontzettend snel <3 Afgelopen week heeft ze weer een hoognodige make-over gehad, oftewel helemaal gewassen en weer een sportcoupe. Ik vindt lange manen suuupermooi, maar het duurde me te lang en onderaan leek het dan zo dunnetjes, dus dan maar weer terug naar een kort pittig kapsel := Enn ik heb eindelijk een leren halster voor madam gekocht, en het staat haar goed! :))
[ img ]

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Amy111
Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:42

Wat fijn dat je nu weer hersteld bent! Ook leer je hoe belangrijk je paard voor je kan zijn. Ik vond het ook erg moeilijk toen ik ging studeren, bent toen helaas een stuk minder gaan rijden...

xJennifx
Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 16:51

Wat een leuk topic! Ik volg!
(Volgens mij heb ik eind vorig jaar een keer samen met jou in de trein gezeten? )

Wat betreft je studie, heel vervelend maar ik zou echt je persoonlijke omstandigheden betrekken !
Een burnout en de nasleep daarvan is natuurlijk wel gewoon een goede reden!

Dicha v. Johnson
M1+9

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-19 07:07

Hoi


Amy111 schreef:
Wat fijn dat je nu weer hersteld bent! Ook leer je hoe belangrijk je paard voor je kan zijn. Ik vond het ook erg moeilijk toen ik ging studeren, bent toen helaas een stuk minder gaan rijden...

Het duurt nog wel een paar maanden/jaren voordat ik echt hersteld ben maar ik leer langzaamaan wel steeds beter hoe ik ermee om moet gaan (en hoe ik ergere terugvallen kan voorkomen :) ) En inderdaad, in zulke situaties kunnen paarden zo'n enorme steun zijn <3

xJennifx schreef:
Wat een leuk topic! Ik volg!
(Volgens mij heb ik eind vorig jaar een keer samen met jou in de trein gezeten? )

Wat betreft je studie, heel vervelend maar ik zou echt je persoonlijke omstandigheden betrekken !
Een burnout en de nasleep daarvan is natuurlijk wel gewoon een goede reden!


Hey wat leuk! Oeh dat zou heel goed kunnen, was het toevallig de trein naar Winschoten? Want daar heb ik nogals wat uren in doorgebracht :')
Ja klopt ik neem dat ook zeker mee in mijn motivatie, maar dat was in dit geval niet de hoofdreden dat ik mijn toets niet haalde.


Ik zal vanmiddag even een hele leuke Sally update plaatsen :D *\o/*

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-19 10:48

Oepss na iets later maar ach, bij deze toch nog de update. Ik heb afgelopen zaterdag twee superleuke dingen met Sally gedaan, namelijk weer eens gesprongen ennnnn... Gezwommen! Vlak achter stal zit een soort plasje waar mij nstalgenootjes vaak met de paarden ingaan als het warm is, en aangezien het hier zaterdag heerlijk weer was zijn we na het springen daar nog naartoegereden. Eerst vond Sal het maar gek, maar ze liep vervolgens wel braaf achter haar vriendinnetjes aan en na 2 keer liep ze er zelfs helemaal zelf zonder aarzelen in! <3 Hieronder even foto's(ik ben absoluut geen springruiter dus let vooral niet op mijn houding/hoofd :') ) Uiteindelijk hebben we denk ik zo'n 60 cm gesprongen. Niet spectaculair, maar voor mij hartstikke prima :j De hoogte komt later wel, nu eerst beide conditie opbouwen en vertrouwen krijgen in het springen(lees: ik dus := )
[ img ]

[ img ]

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-19 13:08

Fijne paasdagen nog allemaal! Sal staat sinds vorige week weer heerlijk op de wei, dus die heeft zich prima vermaakt terwijl ik zat te ploeteren om de pittige tentamenweek door te komen.
Ik moet zeggen dat dit weer mij prima bevalt! Heerlijk dat zonnetje! Het rijden schiet er dan wel een beetje bij in door de warmte, maar dat komt wel weer zodra Sally dr wintervacht kwijt is :j
Met mij gaat het afwisselend goed en wat minder goed, ik heb me de afgelopen twee weken veel te druk gemaakt en dat heb ik geweten ook! Ik begon vorige week al wat last te krijgen van vermoeidheid, en heb de afgelopen paar nachten dan ook heel veel geslapen(vergeleken met leeftijdsgenoten al helemaal :') ) Nou vind ik het sowieso heerlijk om lekker op tijd te gaan slapen, maar om 8 uur al slapen en dan de volgende dag om 7 uur wakker worden is niet zo'n goed teken.. Toch ben ik wel blij dat ik inmiddels weet dat ik dat dan ook echt nodig heb, want na die paar lange nachten voel ik me gelukkig weer een stuk beter.
Ik heb inmiddels bericht gekregen van mijn SLB'er dat het nog te vroeg is om al een aanvraag in te dienen voor een derde kans op mijn tentamen, dus dat blijft helaas nog wel even spannend.. Voor nu kan ik het grotendeels van mij af zetten en genieten van het prachtige zonnetje <3

Ik denk erover om misschien een boek te schrijven voor tieners die van paarden houden, omdat ik in mijn merk dat er toch voornamelijk boeken zijn voor jonge kinderen of juist veel te ingewikkelde boeken voor volwassenen, terwijl het juist zo belangrijk is om ook de iets oudere kids te informeren over paarden en paardrijden. Wat denken jullie, zou hier interresse in zijn en hebben jullie nog tips die ik mee kan nemen? Laat het me vooral weten! :))

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

xJennifx
Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:07

Ilja14 schreef:
Hoi


[quote

xJennifx schreef:
Wat een leuk topic! Ik volg!
(Volgens mij heb ik eind vorig jaar een keer samen met jou in de trein gezeten? )

Wat betreft je studie, heel vervelend maar ik zou echt je persoonlijke omstandigheden betrekken !
Een burnout en de nasleep daarvan is natuurlijk wel gewoon een goede reden!


Hey wat leuk! Oeh dat zou heel goed kunnen, was het toevallig de trein naar Winschoten? Want daar heb ik nogals wat uren in doorgebracht :')
Ja klopt ik neem dat ook zeker mee in mijn motivatie, maar dat was in dit geval niet de hoofdreden dat ik mijn toets niet haalde.


Ik zal vanmiddag even een hele leuke Sally update plaatsen :D *\o/*



Ja dat was inderdaad in deze trein (met vertraging) toen werd jij opgehaald en mocht ik meerijden met jullie! Heel aardig!

Dicha v. Johnson
M1+9

xJennifx
Berichten: 1145
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 12:08

Spannend van je tentamen! Hoop echt voor je dat het mogelijk is en je paardje Iet er goed uit zeg!

Dicha v. Johnson
M1+9

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 19:04

Citaat:
Ja dat was inderdaad in deze trein (met vertraging) toen werd jij opgehaald en mocht ik meerijden met jullie! Heel aardig!

Toch wel! Wat leuk dat ik je hier weer tegenkom :D

Inmiddels ook alweer een paar weekjes sinds de laatste 'update', qua school ben ik helaas nog niet veel wijzer en dat blijft de komende tijd ook nog wel zo, maar op stal heb ik zeker niet stil gezeten! Ik ben vorige week weer eens op buitenrit geweest en mijn held op sokken ging ineens het stoere paard uithangen :') <3 Af en toe nog wat onzeker en schrikkerig, maar ze heeft bijna de helft van de rit voorop gelopen!

Daarnaast heb ik ook wat schriktraining opgepakt, van de week heb ik ballonnen en een plastic vlaggetjesslinger opgehaald, en nog een grote Nederlandse vlag. Ballonnen waren al vrij snel niet eng meer, ondanks dat ze toch een spannend geluid maakten door de harde wind. De vlaggetjes daarentegen hebben wel wat sprintacties opgeleverd. :evaw: Het waaide die dag ook wel heel hard en dan maken die dingen best veel lawaai dus dat gaf vooral in het begin veel spanning, maar uiteindelijk liep madam er zonder aarzelen een paar keer braaf langs achter mij aan, helemaak los! :D De grote vlag heb ik maar kort geoefend omdat ik vond dat ze nu wel genoeg te verwerken had. :(:) Toch heb ik ook daarmee al hele grote stappen gemaakt vind ik zelf, de vlag kon al half afgerold over haar lijf heen en ook al voorzichting iets boven haar rug heen en weer zwaaien. Suupertrots weer op dat lieve dier!

De paardjes kunnen nu weer 24/7 op het gras, en daar genieten ze dan ook met volle teugen van! Het was blijkbaar wel heel vermoeiend de eerste nachten, want toen ik 's ochtends aankwam lag ze zo diep te slapen dat ze pas wakker werd toen ik naast haar stond, en daarna hebben we nog een halfuur zo gezeten:

[ img ]

En de ochtend dáárna troffen mijn bijrijder(Linda) en ik haar weer helemaal knockout aan. Deze keer met allemaal vogeltjes er bovenop :') Nou vlogen die natuurlijk snel weg toen ze ons zagen, maar ik heb nog wel een paar pretty foto's kunnen verzamelen. Beetje jammer dat het tinkertje erachter Sal weer omhoog joeg net toen ik nog chill-foto's van Sally en Linda samen wilde maken.. :(
[ img ]

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 14:10

Hiep Hiep HOERAAA!
It's my Birthday!! *\o/*


Vandaag is het precies 20 jaar geleden dat ik op deze wereld terecht ben gekomen. Veel leuke en minder leuke dingen beleefd in die tijd, en ik hoop dat ik nog vele jaren op deze wereld rond mag blijven rijden. Alle reden natuurlijk voor leuke foto's, dus hier komen er alvast een paar:

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Ik heb echt de braafste 6-jarige ooit volgens mij, zomaar even over spannende wapperende vlaggen en tussen ballonnen door springen(Dit is trouwens ook een nieuw record voor ons onder het zadel, zo'n 80 cm :D )
Wel een paar weigeringen gehad door mijn onzekerheid, maar na mijzelf en Sal even streng toe te spreken vloog ze er overheen!

Ik heb Sally hiervoor natuurlijk wel al een paar keer kennis laten maken met ballonnen en de vlaggetjes, dus de ballonnen waren al niet echt eng meer. De vlaggetjes waren de laatste keer nog wel heeel spannend, dus dat ze dit voor mij deed is echt superbijzonder <3

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Berriepi
Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:54

Gefeliciteerd!!
En wat een leuke blije fotos!

If want something you never had, you have to do things you've never done...
[BEU] [VOLG] Avontuur in Afrika Over de avonturen van een Nederlander in Oeganda!

Ilja14
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 13:36

Dankjewel Berriepi!

Ik heb maandagavond bij mijn ouders thuis een soort minifeestje gehad met het gezin en zondag is het familiefeest, maar daar houdt het denk ik ook wel weer bij op. :) Ik heb al wel de cadeautjes van mijn ouders en oom gekregen, waar ik meeega blij mee ben :D Bijna anderhalf jaar geleden is mijn dressuurzadel stukgegaan, en die is nu weer gemaakt *\o/* Dinsdag hebben papa en ik m direct naar stal gebracht op weg naar werk/college. Inmiddels heb ik er al weer twee keer mee gereden en ohh wat heb ik dat gemist! Ik ben aardig lang, waardoor zadels vaak niet lang genoeg zijn voor mij en bij dressuurzadels kan ik toch beter mijn benen kwijt.(Ooit wil ik een op maat gemaakt zadel, maar eerst even een geldboom vinden :') ) Sally loopt er ook veel fijner onder(wss omdat ik veel beter zit in dit zadel) En als laatste speelt mijn knie-drama de laatste tijd weer op, waardoor ik mijn knie vooral niet te veel gebogen moet houden voor langere tijd. Ik ga binnenkort weer op consult bij de sportarts om de klachten toch maar verder te onderzoeken want zo is het soms echt niet te doen .

Anyway, mijn cadeautjes. Zadel gefixt is dus nummer 1, maar ik heb van mijn ouders ook nog iets heel speciaals gekregen. Een paar maanden geleden had ik het er met mijn (stief) moeder over dat ik heel graag een ring wilde met Sally's haar erin verwerkt. Zij is zelf goudsmid en het leek haar een superleuke uitdaging om eens met paardenhaar te werken. Maandag heb ik na heeeel lang wachten eindelijk de ring gekregen, maar dat was niet het enige, ze had er ook een supermooie bijpassende hanger bij gemaakt! <3

Volg vooral ook even haar facebookpagina voor meer mooie dingen: https://www.facebook.com/lusilindenhoeve/

De ring:

[ img ]
[ img ]

De hanger:

[ img ]

Enn als laatste nog een foto van Sal en mij tijdens onze training gister, kijk eens hoe dat malle dier zich uitslooft <3

[ img ]

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=1&t=1960440
Volg mij en mijn paardje tijdens het drukke en ietwat hectische studentenleven :D

Joan73
Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:55

Wat een leuk topic! Mooi paard zeg en fijn dat jullie zo'n plezier samen hebben. Oh ja... en alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jildou1979, Mark0919 en 45 bezoekers