VOLG -Studentenleven op z'n paards

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sneeuwvlok23

Berichten: 187
Geregistreerd: 08-05-18

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:27

Kwam dit topic net tegen en vind het leuk om te zien hoe jullie vorderingen maken! Nog gefeliciteerd trouwens en wat zijn die ring en ketting mooi gelukt <3

Ilja14

Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-19 13:06

Dankjullie! Ik ben er ook ontzettend blij mee <3

Gisteren was weer een hele speciale dag, want mijn kleine Sallybellie was jarig! Ze is nu alweer 7 jaar. Ik keek laatst weer eens door alle foto's van toen ik haar net had en echt, dat paard is zo veranderd! Het is dat ik haar heb zien veranderen, maar anders zou ik niet geloven dat dit hetzelfde paard is. Ze begint nu ineens te veranderen in een bodybuilder, terwijl ik er eerder geen grammetje bij aan kreeg. De dierenarts is nog even langsgeweest voor een nieuwe enting, jaja, op dr verjaardag, het arme dier :') Maar volgens mij heeft de slobber het wel goedgemaakt. Sally vindt het ook geen enkel probleem om ingeënt te worden, soms betwijfel ik of ze überhaupt wel merkt dat de naald erin zit, heeel anders dan dr baasje, die helemaal panisch wordt bij het horen van het woord 'bloedprikken' :') (Entingen vind ik dan weer geen enkel probleem, maar bloedprikken gaat bij mij altijd mis..)

Zondag ga ik met een stalgenoot op 'dagtocht', 3 uur lang(miss wat langer) in het zadel. Ik voel de spierpijn nu al := Ben heel benieuwd hoe Sal dat doet! Afgelopen woensdag zijn we ruim een uur eropuit geweest, inclusief galopperen door het bos en.. Over het strand! Weer iets dat van mijn to-do lijstje af kan. :D

Ziehier een foto van de Birthdaygirl gisteren, met dr prachtig dikke hengstennek(en alienmasker):

Afbeelding

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:33

Wat fijn dat je Sally zo vooruit ziet gaan! Mag je best trots op zijn lijkt me! :)

Ilja14

Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-19 18:42

En toen was het bijna anderhalve maand later.. :=

Ik heb eindelijk vakantie, wat betekend dat ik de komende paar weken even niks schoolgerelateerd hoef te doen. Ohja, ik heb trouwens toestemming gekregen om dat ene tentamen te herkansen *\o/* (mits ik alle andere cijfers voldoende had, wat dus het geval is, ik hoef alleen nog een vrijekeuze-verslag in te leveren).
Maar goed, dat is pas de laatste week van de vakantie dus tot die tijd moet ik mijzelf zo min mogelijk belasten met al dat denkwerk.

Met Sal gaat het oke, afgelopen vrijdag is de masseur geweest. Ik merkte dat Sally echt een losmaakbeurt nodig had, dus ik heb gekozen voor 3 behandelingen en dan kan ze er weer volop tegenaan. Ze heeft weer genoten van de behandeling! In het begin was het natuurlijk weer even wennen, maar het blijft geweldig om te zien hoe fijn ze het vindt als ze eenmaal ontspant. Ze hing na 5 minuten al tegen mij aan en gaf heel duidelijk aan als iets niet fijn was, maar liet daarna ook gelijk weer los. Nu even een paar dagen longeren en dan komende vrijdag de tweede sessie. May I present to you: Queen of laziness, Dromsally Liath.

Afbeelding

Toen ik op stal aankwam lag mevrouw lekker gras te eten en keek mij aan alsof ze wilde zeggen: "Kom maar hier met die muesli, oh en die massage kan ook vast wel hier he?" Verwend prinsesje is het ook af en toe :') Maargoed, de muesli heeft ze dus ook liggend opgegeten(vandaar de voerbak op de foto) en toen moest ze toch eigenlijk wel mee naar voren, oftewel, tijd om op te staan! Nou dacht het dus ff niet he. Die gestreepte grapjas/diva heeft rustig eerst nog een paar minuten de tijd genomen om wat grasjes te eten en pas toen wilde ze overwegen om overeind te komen. Soms kan ik zo hard lachen om dat paard _/-\o_

Afgezien van het feit dat ze een uur voor de behandeling niet mocht eten(als blikken kon doden...) was de behandeling zelf dus wel heel lekker:

Afbeelding

Afbeelding


Ik moet zelf ook flink onder handen genomen worden. Allereerst heb ik besloten om dan toch eindelijk naar een psycholoog te gaan, ik merk dat ik enorm gefrustreerd raak als ik weer eens te veel heb gedaan/gedacht en dan een paar stappen terug moet doen dus de enige optie was om uit te vinden hoe ik dat kan voorkomen en dat lukt overduidelijk niet alleen :o Maargoed, door alle stress(en misschien het feit dat ik mijn lijf/spieren de afgelopen 20 jaar niet al te veel aandacht heb gegeven) heeft mijn lijf aangegeven ook wel een massagebeurt te willen. Ik heb altijd al wel wat last gehad van een gevoelige nek en rug, maar de laatste paar weken is het soms niet te doen en straalt de pijn door naar mijn armen en heup, gecombineerd met hoofdpijn. Dus ik ga dinsdag voor het eerst in mijn leven naar een chiropractor en als zij besluiten dat ze mij kunnen helpen kan ik waarschijnlijk donderdag al behandeld worden :D Spannendddd, maar hopelijk helpt het en kan ik dan snel weer echt fanatiek rijden en überhaupt meer bewegen.

Nou dat was weer even een update voor nu, ik hoop dat ik vanaf nu weer wat vaker zal updaten :P

Ilja14

Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 16:58

Enn alweer 3 weken voorbij :') Op dit moment ben ik op de beestjes en het huis van mijn ouders aan het passen, terwijl zij lekker even op vakantie zijn. 2 weekjes zonder Sally dus, maar gelukkig heb ik de shetties en hondjes om me bezig te houden <3 Pff wat ben ik blij dat ik eindelijk vakantie heb, al spookt school nog dagelijks in mijn hoofd rond. Ik twijfel de laatste tijd weer steeds vaker of ik niet beter kan stoppen met de opleiding. Ik vind de vakken en opleiding zelf best leuk, maar ik zie mijzelf eigenlijk helemaal niet voor me als logopedist. Mijn passie ligt daar gewoon niet. Maar als ik stop heb ik nog veel meer onzekerheid dan nu en ik kan er echt niet tegen als ik niet weet hoe dingen zullen verlopen. Het liefst zou ik een handleiding willen hebben met daarin grote eindpunten waar ik naar toe kan werken Maargoed, dat gaat helaas niet dus dan maar zelf keuzes maken en hopen dat het goed uitpakt :\
Wat zijn de lastigste keuzes die jullie hebben moeten maken en hoe hebben jullie dit aangepakt? Alle tips zijn welkom namelijk.. Nou is dit niet de lastigste keuze die ik ooit heb moeten maken maar op dit moment zit het me wel behoorlijk dwars.

Even ander onderwerp: Vorige keer schreef ik dat ik naar de chiropractor ging en Sal voor de 2e keer behandeld zou worden door de masseur. Sal was suuperbraaf, stond weer heerlijk te genieten. Mijn behandeling was wat minder ontspannen. Ik kan niet zo goed tegen dat geknak, al helemaal niet als het bij mij wordt gedaan! Het verliep wel vrij goed, het voelde heel gek aan maar verder viel het nog mee. Totdat de beste man mij op mijn linkerzij losdraaide. Trust me, het voelde op dat moment, maar ook een paar dagen later nog alsof hij mijn ribben had gekneusd en mijn buik ingeduwd :') Eigenlijk zou ik een heel behandeltraject moeten volgen, maar omdat mijn zorgverzekering het niet vergoed heb ik besloten om het eerst maar hierbij te houden(de spierpijn in mijn rug en nek de week erna waren ook niet om van te genieten :') ) Even 2-3 keer per week 60 euro dokken voor 1-2 maanden gaat m voorlopig echt niet worden. Dan blijft er niet veel meer over van mijn spaarpotje voor eventuele dierenartsrekeningen.

Vrijdag zie ik Sally weer na 3 weekjes. Mijn bijrijder heeft haar gelongeerd op de koelere dagen, dus ze heeft wel lekker de benen kunnen strekken(al kan ze dat natuurlijk ook uitgebreid doen op de wei, maar madam vind grasjes eten toch leuker :') ) Dan komt de masseur ook voor de laatste keer en dan kunnen we daarna weer lekker fanatiek onder het zadel trainen *\o/*

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 17:25

Kom nu pas dit topic tegen. Ondertussen voelt het al lang geleden voor mij, mijn studententijd. Voor je stopt met je studie, staar je niet meteen blind op wat je jezelf later ziet doen. Je kan bepaalde dromen serieus kapotdenken door ze soms ook te veel te overdenken. Het leven is geen rozengeur en manenschijn alleen en zo zal je job ook niet alleen maar funfunfun zijn. Ben je bij een psycholoog aan het gaan? Dan lijkt dit me een goed thema om aan te kaarten.

Ilja14

Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 11:06

Helleu allen! Daar ben ik weer eens :)
Ik moet jullie echt even bijkletsen, dus bereid je maar weer voor op een (soort van) lang verhaal.

Allereerst over mijn studiedilemma: Ik zag dat ik eigenlijk niet echt een duidelijke reden had gegeven waarom ik wilde stoppen, dus bij deze: Door de burn-out en nasleep daarvan ben ik wat achtergeraakt op studievakken etc. Ik weet niet of meer mensen dat kennen maar ik kan niet thuis een knopje omzetten en er even niet aan denken. Mijn hersenen malen dan 24/7 door dat ik nog dit en dat moet inhalen, en wat nou als ik het niet haal en nog veeel meer van dat soort (eigenlijk) zinloze stressvragen. Dit zorgt ervoor dat ik mij zo goed als nooit kon ontspannen en laat dat nou net zijn wat ik eigenlijk wel moet doen om mijn hersenen en lijf te laten herstellen van alle voorgaande spanning en stress. Ik gaf mijzelf ook niet vaak de tijd om naar Sal te gaan, mijn enige plekje van totale ontspanning, want ik moest nog dingen doen.
Misschien kun je je wel voorstellen dat dat niet zo'n fijne manier van leven is. Door al die stress rondom de opleiding vond ik het steeds minder leuk om nog naar school te gaan, laat staan nog tweeënhalfjaar op deze manier door te prutsen. Ik wist eigenlijk al dat ik helemaal niet meer verder wilde op deze manier, maar een 'pauze' nemen vond ik ook onwijs eng, voornamelijk door alle financiële onzekerheden.(zie vorige bericht) Ik heb dit uiteindelijk toch besproken met mijn vader en zus en daarna de beslissing gemaakt om de opleiding voor nu stop te zetten en in ieder geval een jaar rustig aan het werk te gaan. Een van de inzichten die ik door die gesprekken kreeg is dat het dus blijkbaar helemaal niet oke is om in de vakantie al zoveel stress te hebben om het volgende schooljaar dat ik niet meer kon ontbijten, ik werd al misselijk bij de geur van wat voor eten dan ook(en als je mij een beetje zou kennen zou je weten dat ik een echte alleseter ben en het liefst dag en nacht doorvreet).

Die keuze was natuurlijk echt wel heel spannend en niet leuk, maar ik moet zeggen dat het inmiddels wel veel beter gaat. Ik kan weer ontbijten(Yesss *\o/* ) en ik had binnen een week al een baan! Als dat geen goed teken is weet ik het ook niet meer hoor :D Ik heb express op werk gezocht waarbij ik niks thuis kan doen en de werkdingen dus echt 'op werk' laat.

Nu dan door naar mijn paardenkindje, want daarvoor heb ik dit topic natuurlijk geopend :')
Met Sally gaat het heel goed, ze laat steeds meer zien wat een ontzettend eigenwijze diva/puppypaard ze is, wat ik heerlijk vind om te zien. Ik heb nu weer twee keer sinds de behandelingen wat 'gereden'. De eerste keer liet ze heel goed merken dat ze nu toch eigenlijk even geen zin had in dat gesukkel maar na haar gewaarschuwd te hebben gingen de oortjes weer vrolijk alle kanten op, gisteren was de tweede keer en ik heb echt genoten. Wat een lief, knap paard is het toch. Ik vind het nog best moeilijk om niet te snel te veel te vragen, we zijn immers pas net weer aan het opbouwen onder het zadel. Maar alleen rondjes in de bak wordt binnenkort ook wel saai, dus heeft iemand van jullie nog leuke ideeën voor oefeningen onder het zadel/cavalettivormen. Schriktraining ga ik zeer binnenkort ook weer eens doen, ben heel benieuwd of ik iets kan vinden wat ze spannend gaat vinden(behalve dan slingers/vlaggetjes, dus ik wil sowieso zo'n 'vliegengordijn' maken :j )

Dus als jullie nog ideeën hebben voor leuke dingen die ik met Sal kan doen, laat het dan zeker even weten :D

Nou dat was het weer voor vandaag, laat vooral even een reactie achter, ik stort hier dan wel mijn gedachten uit, maar het lijkt mij wel leuk om te weten wie dat allemaal lezen ;)

Ilja14

Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-19 17:53

De titel van dit topic is niet echt meer kloppend en ik weet niet of ik dit topic wel blijf houden doordat ik niet weet of mensen het überhaupt wel lezen/interessant vinden, maar ik wil jullie toch nog even updaten. Volgende week maandag begin ik met mijn nieuwe baan, daar heb ik superveel zin in! Ik ben al dat stilzitten wel weer zat :')

Op paardengebied zit ik een beetje klem, ik moet echt weer lessen gaan inplannen want ik merk dat ik dan veel doelbewuster ga rijden en veel meer zin heb om verder te trainen. Afgelopen zondag zijn we(ik) flink uit onze(mijn) comfortzone gegaan, ik heb Sal namelijk meegenomen voor een oefencross! Ik heb helaas geen trailer dus de dag was als volgt ingedeed: Vroeg naar sal om de laatste poets- en wasklusjes te doen en natuurlijk op te zadelen. Dan samen met een stalgenoot(die mijn teamgenootje was tijdens de cross) een uurtje heenrijden. Dan cross rijden, en daarna nog weer een uurtje terug. Een hele happening dus voor Sally, maar ook zeker voor mij! Ik ben al niet zo'n held op buitenrit en met springen helemaal niet, dus ik had mijzelf al voorgenomen om alleen de lage hindernissen(30/40 cm) te springen. Het moest natuurlijk voor ons allebei een goede ervaring worden.

De eerste hindernis was al best spannend en dus volgde een weigering, maar na even gekeken te hebben viel het toch best mee en sprong Sal er braaf overheen *\o/* Tot aan de waterplas was ze goed te houden, wel wat gespannen maar nog wel controleerbaar. Op een gegeven moment gingen 2 groepjes die voor ons waren er ineens in galop vandoor naar de volgende hindernis. Enn vanaf dat moment had ik geen paard meer onder me maar een spanningsbom. Het werd uiteindelijk zoveel dat ik besloten heb om om alle hindernissen heen te stappen(piafferen :') ) omdat ik haar anders niet meer terug kon krijgen. Toen ze wat meer bedaard was heb ik nog een hindernis genomen om het goed af te sluiten en later stapte Sal zelf ineens heel rustig over een boomstammetje heen toen ik aan het wachten was op mijn stalgenootje(want zij sprong de hindernissen nog wel allemaal). Na de cross was ik aardig teleurgesteld over hoe het was gegaan, maar inmiddels ben ik vooral supertrots dat we dit toch maar weer hebben gedaan! Nu eerst maar lekker doortrainen op de dressuur en kijken of we ons springrecord binnenkort kunnen verbreken en wie weet kunnen we dan volgend jaar een meer ontspannen rondje meerijden :o

Hier nog even een aantal foto's van de cross:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 20:38

Succes met je nieuwe baan! Ik heb in stilte al je updates gelezen

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 21:15

Ik lees ook nog mee! Ben alleen geen kletskous

Ilja14

Berichten: 35
Geregistreerd: 16-11-13
Woonplaats: Groningen

Re: VOLG -Studentenleven op z'n paards

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-19 07:43

Dankjewel Love_Mirra!
Oh wat leuk! Dan klets ik gewoon nog lekker door hier :=