Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Black_Moon
Berichten: 679
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 17:32

Ik laat hem 24 uur aan ,anders is weer tonnetje rond. Hij kan er alles mee doen. Zelfs bij een ander paard kroelen


Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-19 11:59

Welkom! Ik zal dit weekend even uitgebreid antwoorden. Ben net terug van vakantie dus het was even stil van deze kant

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-19 21:40

Wat een verschil zeg black_moon! Zo leuk altijd die verschil foto’s. Rij je voornamelijk buiten? Echt super hoe je dat zo voor elkaar hebt gekregen. Hoeveel heb je nog ongeveer te gaan voordat het streef gewicht bereikt is?

@hoppit hoe is het bij jou? Al verschil nu je met de pavo vital gestopt bent?

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:56

Nou... Ze krijgen het weer #facepalm heb de oorzaak van de jeuk gevonden... Werneckiella equi oftewel luis. Na wassen is de jeuk nu weg. Gelukkig zijn ze nog steeds wel matties :D de jeuk was uitnodiging tot kroelen :')

Zondag is de weegschaal op stal geweest. We hebben nu een concreet punt, nl 578kg. De andere heet nu 'onze Boeing 747' met haar 747kg :P

Maarre, 24/7 masker lijkt t ook te doen. Dankzij Black_Moon het toch maar geprobeerd. Hals is nu weer voor de helft flexibel. Ik heb ook weer wat appelazijn gehaald, daar krijgen ze een scheut van in de waterbak (80L). Lijkt dat ze dan ook beter drinken oid. Optisch zijn we echt de goede kant op, ik zie buikspieren, werken gaat zonder morren, singel begint tegen de laatste gaatjes op de singelstoot te gaan... Het lijkt nu weer ergens heen te gaan!
Laatst bijgewerkt door Hoppit op 22-05-19 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Black_Moon
Berichten: 679
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:01

Buffelduke schreef:
Wat een verschil zeg black_moon! Zo leuk altijd die verschil foto’s. Rij je voornamelijk buiten? Echt super hoe je dat zo voor elkaar hebt gekregen. Hoeveel heb je nog ongeveer te gaan voordat het streef gewicht bereikt is?



Ik rij voornamelijk buiten (onder het zadel en voor de wagen), maar wel met een schema (dit is een 10 dagen schema omdat ik in 5 ploegen zit). Het schema herhaalt zich steeds.

1ste dag: Buitenrit van 1 uur
2de dag: 30 min longeren
3de: buitenrit 1,5 uur
4de: 30 min rechtrichten aan de hand
5de: buitenrit 2 uur
6de: vrij
7de buitenrit 1,5
8ste: 30 longeren
9de: buitenrit 2 uur
10de: 30 min rechtrichten aan de hand

Het streef gewicht dat heb ik nu nog geen idee, maar er mag zeker nog wel wat kilo's af. Maar ik denk als zijn buikspieren verder zijn ontwikkelt dat hij er nog strakker uit komt te zien, maar daar trek zeker 1 jaar vooruit. Sinds dat ik in December vorig jaar begonnen ben met aan de hand werken komt hij mooier in zijn bespiering. Merk ik het in als hij ingespannen staat dat zijn tuig wat bij gesteld moet worden en in het zadel (kreeg complimenten van mijn zadelmaakster)

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:12

Wow :D Dat is georganiseerd! Hmmm de mijne doet in vergelijking geen føk.
Hopelijk wij binnenkort ook meer km buiten, vriend begint ondertussen gas, rem en stuur uit te vogelen op zijn paardje :)

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Black_Moon
Berichten: 679
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:20

Hoppit schreef:
Nou... Ze krijgen het weer #facepalm heb de oorzaak van de jeuk gevonden... Werneckiella equi oftewel luis. Na wassen is de jeuk nu weg. Gelukkig zijn ze nog steeds wel matties :D de jeuk was uitnodiging tot kroelen :')

Zondag is de weegschaal op stal geweest. We hebben nu een concreet punt, nl 578kg. De andere heet nu 'onze Boeing 747' met haar 747kg :P

Maarre, 24/7 masker lijkt t ook te doen. Dankzij Black_Moon het toch maar geprobeerd. Hals is nu weer voor de helft flexibel. Ik heb ook weer wat appelazijn gehaald, daar krijgen ze een scheut van in de waterbak (80L). Lijkt dat ze dan ook beter drinken oid. Optisch zijn we echt de goede kant op, ik zie buikspieren, werken gaat zonder morren, singel begint tegen de laatste gaatjes op de singelstoot te gaan... Het lijkt nu weer ergens heen te gaan!



Fijn om te horen dat het ook werkt voor je paard om 24/7 het masker op te houden. Waarom geef je appelazijn? Wat doet het eigelijk?

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:26

Haha, omdat Buffelduke mij dit heeft wijsgemaakt :') en dit soort dingen vallen bij mij onder het kopje 'baat het niet dan schaadt het niet'. T is onschuldig natuurlijk spul, niet duur, ze lijken het lekker te vinden en wie weet helpt het wat :)

Buffelduke schreef:
Voor als ik het verkeerd uitleg mag iemand mij verbeteren. Maar wat ik altijd begrepen heb is dat azijn de stofwisseling versnelt. Dit zorgt ervoor dat zich minder gassen ophopen en de gassen sneller weer het lichaam verlaten. Ook helpt het om de kans op koliek te verminderen (als je paard hier bijvoorbeeld gevoelig voor is). Ik heb 1,5 maand azijn gegeven. Ik heb natuurazijn gebruikt maar je kan ook appelazijn gebruiken. Wanneer je het hooi geeft sprenkel je er wat azijn over heen. Bij Duke was dit gewoon een flinke scheut. We deden met 1 liter fles ongeveer een week. Ik geef het niet zelf dat doet de staleigenaar. Die had ook een paard staan die dit ook kreeg. Bij zowel duke als dat paard zag je werkelijk vermindering van gassen.

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Black_Moon
Berichten: 679
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:31

Oke weer wat geleerd. Ben benieuwd. Misschien wel leuk om 2 foto's te plaatsen van voor dat je de appelazijn geeft dan een foto van bijvoorbeeld na 3 maanden als je de appelazijn geeft.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 10:39

Fijn dat je achter de oorzaak bent gekomen hoppit! Moest best lachen om ‘onze Boeing 747’ :=

Fijn dat je nu ook iets concreets hebt om naartoe te werken nu je weet hoe het ervoor staat. Fijn dat de nek ook weer zachter wordt. Is toch weer een teken dat het de goede kant op gaat, zolang ze geen erg heeft in het graasmasker zou ik hem inderdaad lekker zo omlaten!

Zo jij doet veel black_moon! Ik wou dat ik dat kon doen met duke. Klinkt als een goed schema. Bewegen is toch wel heel belangrijk ook. Volgens mij heb ik ook nog wel foto’s van voor en na de azijn, zal eens even gaan zoeken.

Met duke proberen we nu weer richting het stapwerk te gaan. Hij is erg angstig en dat is voor mij ook erg lastig. Is hij angstig vanwege mij, of is er echt wat engs? Ik probeer nu aan de longeerlijn rustig te stappen, om hem (en mezelf) vertrouwen te geven. En hopelijk kunnen we dan rustig aan beginnen met rechtrichten

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 13:02

Ik kruip even onder de meelees steen vandaan,

Dit was Amado voor we begonnen, ook een friesxhaflinger :)
[ img ]

En nu:
[ img ]
[ img ]

Ben super blij met hoe ie er nu uit ziet! Binnenkort gaan we hem voor het eerst wegen

Amado <3 samen sinds 02-10-2015

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-19 15:53

Oh wauw, wat is die knap geworden zeg <3

Hoe is jouw friesxhaflinger qua gedrag?

Black_Moon
Berichten: 679
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 17:58

Buffelduke schreef:
Fijn dat je achter de oorzaak bent gekomen hoppit! Moest best lachen om ‘onze Boeing 747’ :=

Fijn dat je nu ook iets concreets hebt om naartoe te werken nu je weet hoe het ervoor staat. Fijn dat de nek ook weer zachter wordt. Is toch weer een teken dat het de goede kant op gaat, zolang ze geen erg heeft in het graasmasker zou ik hem inderdaad lekker zo omlaten!

Zo jij doet veel black_moon! Ik wou dat ik dat kon doen met duke. Klinkt als een goed schema. Bewegen is toch wel heel belangrijk ook. Volgens mij heb ik ook nog wel foto’s van voor en na de azijn, zal eens even gaan zoeken.

Met duke proberen we nu weer richting het stapwerk te gaan. Hij is erg angstig en dat is voor mij ook erg lastig. Is hij angstig vanwege mij, of is er echt wat engs? Ik probeer nu aan de longeerlijn rustig te stappen, om hem (en mezelf) vertrouwen te geven. En hopelijk kunnen we dan rustig aan beginnen met rechtrichten


Buffelduke: Bewegen is inderdaad erg belangrijk, maar de rust tussen door ook. Het longeren en aan de hand werken is onbelast voor Borus, daarom doe ik het maar 30 minuten. Daar herstellen de spieren erg goed van, maar ook genoeg eiwitten voeren voor de spieren is ook goede tip van deze kant ;) .

Amado: Hij ziet er erg goed uit <3

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 14:24

Yaay, de mijne heeft aan elke kant nog maar 1 gaatje over op haar singel! Gisteren 11 geworden en ik ontdekte zo waar een schoft! Het lijfje gaat goed, nek blijven we aan werken. Nog steeds 24/7 met masker, mag alleen wel even een klein uurtje af als we mesten. Dan krijgen ze ook meteen een nieuwe strook gras, dus ze eet dan wel uitgebloeid lang gras. Nu met de regen krijgt het gras tenminste een kans om al dat fructaan nuttig te gebruiken :)
[ img ]

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-19 18:07

Wauw ze ziet er echt supergoed uit zeg! Echt gaaf om dat verschil te zien! Eens kijken of ik vanavond van duke nog een mooie foto kan maken.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 09:01

Gisteren is een foto niet gelukt. Maar wat liep hij fijn zeg, ik merk dat hij steeds beter in zijn vel zit.

Hij krijgt nu ook 4 pilletjes magnesium bij (gewoon van de Kruidvat). En het werkt goed. Hij kan zijn spanning nu veel sneller afbouwen. Zodra hij spanning opbouwt kan het nu veel sneller minder worden zonder dat hij gekke dingen gaat doen. Hij is nu nog te controleren, daarvoor was hij dat compleet niet en kreeg hij een waas voor zijn ogen.

Ook na de fysio heeft hij niet aangegeven nog ergens pijn te hebben wat ook wel erg fijn is. Hij doet af en toe nog weleens een bokje maar daar blijft het dan ook bij. Vaak bewaart hij dit voor in de bak als hij even lekker vrij mag rennen.

Hier een foto van afgelopen woensdag:
[ img ]

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:55

Buffelduke schreef:
Gisteren is een foto niet gelukt. Maar wat liep hij fijn zeg, ik merk dat hij steeds beter in zijn vel zit.

Hij krijgt nu ook 4 pilletjes magnesium bij (gewoon van de Kruidvat). En het werkt goed. Hij kan zijn spanning nu veel sneller afbouwen. Zodra hij spanning opbouwt kan het nu veel sneller minder worden zonder dat hij gekke dingen gaat doen. Hij is nu nog te controleren, daarvoor was hij dat compleet niet en kreeg hij een waas voor zijn ogen.

Ook na de fysio heeft hij niet aangegeven nog ergens pijn te hebben wat ook wel erg fijn is. Hij doet af en toe nog weleens een bokje maar daar blijft het dan ook bij. Vaak bewaart hij dit voor in de bak als hij even lekker vrij mag rennen.

Hier een foto van afgelopen woensdag:
[ [url=m/rueBlW.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mag ik vragen welke magnesium je hebt? En zijn die 4 pillen per dag en dan gewoon Door het voer?
Ik heb het topic eens even gelezen en herkende heel veel bij mijn eigen haflinger.
Wil toch ook eens de magnesium proberen

Amado
Berichten: 1323
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:06

Buffelduke schreef:
Oh wauw, wat is die knap geworden zeg <3

Hoe is jouw friesxhaflinger qua gedrag?


Dankjewel!

Hij is echt 1 van de liefste pony’s die ik ken. Zit echt geen kwaad in! Wel wat eigenwijs zo nu en dan, maar dat maakt het ook alleen maar leuker om met hem bezig te zijn!

Amado <3 samen sinds 02-10-2015


Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-19 08:22

@karin92 ik heb er even een foto van gemaakt.
[ img ]

Ik geef het door het voer. Duke krijgt ook nog prebioticum van soul-mate. Om dat poeder te mengen krijgt hij speedibeet om het te mengen en daar doe ik ook zijn gewone vital doorheen. Sommigen die maken de pilletjes eerst tot poeder maar volgens mij heeft dat geen verschil.

@amado dat gedrag begin ik nu ook bij duke te zien! Wel is duke erg eenkennig en kan ik niet ineens een ander op hem laten rijden bijv. Hij is wel heel erg gehecht aan mij en vertrouwd anderen niet snel

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-19 17:59

Hallo! Nog mensen die het topic aangestipt hebben?

Ik wou even weer een update plaatsen! We zijn inmiddels overgestapt van stal en zitten nu op een heerlijke stal met alle luxe van dien. Echt heel blij mee. Duke zit heerlijk in zijn vel en ziet er super uit.

Inmiddels gestopt met de speedibeet en magnesium. Hij krijgt enkel nog pavo vital en probioticum, plus krachtvoer van stal wat hij nu echt wel nodig heeft met de trainingen. Hij is bijna elke dag aan het werk, rijden ongeveer 3 tot 4 keer, 3x longeren en soms 1x rustdag. Ligt aan zijn energieniveau. Ben enorm trots op hem!

Hierbij een foto van oktober 2018

[ img ]

En hier vandaag, augustus 2019

[ img ]

Hoppit
Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:16

Wooow die is veranderd! Wou een dezer dagen ook dit topic weer eens omhoog schoppen.

Ik zat juist te denken om eens aan de speedibeet te gaan :p bij ons is het regelmatig werken gewoon echt een issue. 2x per week rijden is lastig, weekenden vol met allerlei verplichtingen... Ze schieten er makkelijk over met dat ze lekker de ruimte hebben :/

Je foto doet me weer wat motiveren meer aan het werk te gaan!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Avalanche
Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 18:22

Wooooowwww knap paard geworden!!! Goed zeg!!! Complimenten! :D

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-19 20:58

Hoppit schreef:
Wooow die is veranderd! Wou een dezer dagen ook dit topic weer eens omhoog schoppen.

Ik zat juist te denken om eens aan de speedibeet te gaan :p bij ons is het regelmatig werken gewoon echt een issue. 2x per week rijden is lastig, weekenden vol met allerlei verplichtingen... Ze schieten er makkelijk over met dat ze lekker de ruimte hebben :/

Je foto doet me weer wat motiveren meer aan het werk te gaan!


Oja voor energie zou je het kunnen doen, ook qua afvallen heeft het bij duke geholpen. Doordat hij al vol zat van de speedibeet ging hij gewoon rustig zijn hooi eten in plaats van aanvallen alsof zijn leven er vanaf hing. En zelfs nu eet hij nog rustig in plaats van heel wild dus het heeft in dat opzicht nog steeds effect!

Ik heb ook vaak dat ik moe ben van werk en weekenden volgepropt, maar ik probeer toch altijd een momentje te vinden. Ook als ik geen zin heb ga ik heen en de laatste keren ben ik daar ook blij om geweest omdat hij nog nooit zo fijn heeft gelopen als nu. Heel erg blij om, zal ook eens een rijfoto maken, die heb ik ook van het begin en daar is ook een wezenlijk verschil in. Zou proberen die 2x wel aan te houden inderdaad, en als je minder tijd hebt wellicht aan de longe? Doe ik met duke ook zodat hij wel even zijn energie kwijt kan. Merk dat zijn energievoorraad nu wel echt op begint te raken dus morgen hoeft hij van mij even helemaal niks behalve lekker paard zijn.

Dankjewel avalanche! Vind hem nog steeds elke keer weer knapper worden!

Poekkie
Berichten: 7287
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Op naar een dunne toekomst, ups en downs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:09

Wow... ik weet dat ik hier ooit eens had gepost dat ik geen verschil zag, maar ik kom op mijn woorden terug na doe laatste foto van duke! Wat een verschil! Die is veeel beter nu! Goed gedaan!

Paardengek in hart en nieren!

Heleennn
Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:12

Wauw wat een verschil!! Ik heb ook nog zo een serie van mijn merrie, zo leuk om te zien!

[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers