[VOLG] Akkie & Pluis ♡

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 19:48

Het afstellen is nu echt begonnen, 17 juni krijgen we de sleutel en 18 juni heb ik mijn 2 toppers gewoon aan huis lopen!! *\o/*

Het is zo onwerkelijk nog, word er heel onrustig van ook haha, alles gaat langs me heen, denk maar aan 1 ding de hele dag :=

Het is wel een heel dubbel. Gevoel, want aan de andere kant loopt akkie nogsteeds niet rad, komen ze eindelijk aan huis is 1 van de 2 niet in orde.. Ook niet leuk, maar wel heel. Prettige gedachten om wat er straks ook uit komt zelf de zorg te kunnen dragen :j

Vinden jullie het leuk als ik hier alle verbouwingen van het huis en het erf ook update? :D

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:55

Jazeker kom maar door

Moirin

Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:00

Ja hoor, ik ben zeer nieuwsgierig aangelegd dus kom maar door met die updates :P

Wat komt het ineens dichtbij! Fijn hoor! Succes met alle dingen die nog geregeld moeten worden!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:32

Ik volg heel wat verbouw topics, dus.... JA! Heel graag dat ik de vorderingen van jullie nieuwe thuis ook kan lezen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:53

Jaaaa doen!

Paardenfann4
Berichten: 1341
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 23:56

Ik volg ook graag! Mooie stek zo te zien.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 08:47

Oke komt ie!

De 1e dag gaan we druk met dr paddocks bezig. Er staan nu 5 mini paddocks. Wij gaan er 1 grote paddock van maken en er nog een heel stuk bijtrekken, zodat de paarden zand en straat hebben. Totaal zal dit een oppervlakkte van 25 x 40 wezen ongeveer.
Er zit een ijzeren hek om het paarden gedeelte heen omdat het een hengsten station geweest is, vermoedelijk tegen uitbreken en de weg op rennen.
Wij hebben isolatoren besteld die aan dat hek gdschroefd kunnen worden. Dan hoefen we maar 1 rij houten palen te slaan en dan hebben ze alle ruimte vanaf de binnen manage muur tot het hek, super fijn en groot!


Afbeelding
Hierboven een schets. Er staan nu linksonderin 5 paddocks, maar dat word dus 1 grote paddock in het begin.

We twijfelen namelijk nog tussen een grote inloop stal de. Binnen manage in of losse paddocks met stallen.


Afbeelding
Deze 6 stallen zitten aan ons huis vast (dus niet in de binnen manage) deze gaan we helemaal uitspuiten en daar komen pluis en Akkie dan in 1 stal is 6 bij 3,die is voor pluis en die andere 4 bij 3 voor Akkie. Hier staan ze alleen snachts in is de bedoeling en dan overdag lekkee buiten met een grote hooibak :):)

Afbeelding
Afbeelding
Zo zien de paddocks er nu uit en het hek wat erom heen ligt. :))

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 08:54

Afbeelding
Dit zijn de stallen van de binnen manage, echter achter deze deuren zitten geen stallen meer maar een loze ruimte :+
Vandaar dat we dus nog twijfelen tussen die 2 opties, dat gaan we even bekijken als we er wonen :j

Op de plattegrond hierboven zie je ook een longeercirkel en 3 grote paddocks rechtsbovenin.

Hier staan nu ook stal. Gebouwen, stuk of 20 allemaal 2.5 x 2.5 mega klein dus..


Afbeelding
Afbeelding
Dat kun je. Hier zien.


Afbeelding
En de entree van de binnen manage.

Het idee is dat we al. Die kleine stallen gaan slopen zodat we vrij uitzicht krijgen en we meer buiten ruimte kunnen creëren voor de paarden.

In totaal. Kunnen we dan 16 paarden kwijt en de bedoeling is dat er 14 pension paarden komen, dit hielt ik eerder nog even stil, maar ondertussen weet iedereen om mij heen het ook, inc. Werkgever dus nu mag het op internet haha :):)

Maar dit is een toekomst plan. We willen namelijk eerst ons huis aanpakken! :D

Daarover later meer.. :=

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 16:39

Maaar die kleine stallen is toekomst planning.

Dag 1 verbouwen we die grote paddock en maken we de stallen schoon.
Dag 2 gaan de paarden over en daarna gaan we eerst in huis bezig :j

Er moet namelijk best veel aan gebeuren! Ons woonhuis zit vast aan het hengsten station en aan de hengstenstallen van de bovenstaande foto en is dus best een flink gebouw.
Binnen gaan we vooral schilderen, plinten leggen dat soort werk, daar hopen we met 2 weken mee klaar te wezen zodat we over kunnen :j

Buitenkant moet helaas wat meer gebeuren, namelijk;
- Nieuw voegwerk
- Kozijnen en ramen vervangen (rot hout en enkel glas voor kunststof dubbel glas)
- nieuwe dakgoot rondom
- grote schuurdeuren zijn helemaal rot en moeten vervangen
- er zit ook ergens een gat in het dak door de lekke dakgoot, dus dat moet ook op korte termijn gemaakt worden..
- en verder eigenlijk alles wat we verder nog gaan tegen komen.. :+

Foto rondje door ons huis;

Afbeelding
De zolder, deze hoeft alleen even schoongemaakt is kortgeleden nog opgeknapt en zit wen velux dakraam in *\o/*


Afbeelding
Onze slaapkamer, gaan we opnieuw witten, plinten leggen, want dit ontbreken nog en waarschijnlijk nog iets met de vensterbank.


Afbeelding
Extra kamer, deze laten we waarschijnlijk gewoon zo, of word een kleding kamer.

Dan moet se hele overloop opnieuw geschilderd, plinten en kozijnen geschilderd, de hele trap is kaal en moet aangekleed worden en de badkamer is zo slecht dat we die meteen laten renoveren.. (pokke klus waar veel werk in gaat zitten)
Afbeelding
De overloop

Dan komen we beneden aan.

Afbeelding

Beneden is de keuken recent nog helemaal vernieuwd, dus dat is schoonmaken en inruimen! *\o/*

Vanuit de keuken kijken we zo onze woonkamer in, die is erg, uhm groen :')

Afbeelding

De bedoeling is dat deze helemaal wit word en dat de vensterbanken, planken in de muur en het randje van openhaard zwart gaan worden. Zodat er weer een beetje rust en ruimte in komt en we dit met onze meubels wat kunnen opkleuren :j

Bijkeuken en gang gewoon wat standaard werk, heb ik geen foto's van..

En dan hebben we beneden nog een kantoor, wat nu soort van hangplek van de kids was en kantine achtig. Bij ons word het de werk kamer van mijn vriend en zijn grote zee aquarium komt er ook te staan want die past niet meer in onze woonkamer.

Afbeelding
Hier word al Het hout bovenin weggehaald, gaan we de stenen wit maken er komt een nieuw plafond in, wel weer systeem maar even schoon en fris en dan komt er een bureao in en waarschijnlijk ook een zithoekje.

Nou dan moet het aquarium van mijn vriend nog verhuisd en wijzelf ook en we hopen dit in 2 weken rond te krijgen. :=
We hebben wel veel. Hulp dus dat is echt fijn! :))

En daarna willen we stap vokr stap de buitenkant van ons huis aanpakken en daarna de stallen :):)

En nog even een kleine rondleiding door het hengsten station;

Vanuit ons huis lopen we de schuur in, een grote gang;

Afbeelding
Rechts het kantoor en de rode deur het huis in.
Rechtdoor de grote hoge deuren naar buiten en links de deur naar de hengsten stallen.
Achter de fotograaf is de doorgang naar het hengsten station, namelijk;

Afbeelding
Wat we hiermee willen gaan doen twijfelen we nog over, maar het word sws een ruimte voor de paarden!
En daarachter zittwn nog 3 keukens;

Afbeelding
Waarvan waarschijnlijk 1x kantine word, 1x gereedschaphok en 1x zadel/deken kamer.


Dusss dat zijn een beetje de plannen en elke x als er wat af is zal ik foto's plaatsen! :):)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:04

Leuk om te lezen!

Paardenfann4
Berichten: 1341
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 19:14

Prachtige plek en alles ook zo mooi ruim. Heb je er geen weiland bij?

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-19 20:00

Paardenfann4 schreef:
Prachtige plek en alles ook zo mooi ruim. Heb je er geen weiland bij?


Nee helaas geen weides, maar moet eerlijk zeggen dat ik goed ruwvoer belangrijker vind dan gras ook. ;)

Er zit wel om de binnen manage gras heen en dat is 5m breed bij iets meer dan 60m totaal.
Dys daar willen we wel 1 a 2 weides van maken dat ze af en toe even kunnen grazen. :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:39

Ahhhh ik vind die woonkamer en kantine echt super leuk :D Die woonkamer mag je in zijn geheel, groen incl, hierheen verpatsen :D

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 15:05

Granoek schreef:
Ahhhh ik vind die woonkamer en kantine echt super leuk :D Die woonkamer mag je in zijn geheel, groen incl, hierheen verpatsen :D


Haha ja, de woonkamer is wel echt heel erg leuk, vinden wij ook! :D :D alleen dat groen past nket bij ons meubels haha!

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 18:33

Toch lijkt het zo op de foto's allemaal in een fatsoenlijke staat van onderhoud.

Die, ehm, groene kamer zou ik inderdaad wat aan doen, maar overweeg om een wand te laten. Alles in een kleur is wel erg een kleur.

Van die drie keukens zou ik er minstens eentje behouden, wellicht wat kleiner.
Die hengstenruimte, kun je daar niet een wasplaats van maken? Met al die tegels simpel schoon te houden en alles lijkt in de basis aanwezig. Solarium erbij...
Of verhuren aan een hengstenhouder? Is daar markt voor?

Qua stalling ben ik erg gecharmeerd van een systeem wat ik ergens zag toen ik op zoek was naar een paard.
Zij had twee stalgebouwen met boxen. Beide gebouwen heeft ze nagenoeg leeg gehaald zodat er twee ruime loopstallen ontstonden. Daarin voerde ze de paarden en konden ze naar keuze binnen en buiten staan.

Ik zou wel enkele stallen als zodanig behouden, voor noodgevallen, bezoek en andere omstandigheden waarbij het wenselijk is dat een paard binnen staat.
Bijvoorbeeld een rij stallen in het hengstendeel.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 19:37

ikke schreef:
Toch lijkt het zo op de foto's allemaal in een fatsoenlijke staat van onderhoud.

Die, ehm, groene kamer zou ik inderdaad wat aan doen, maar overweeg om een wand te laten. Alles in een kleur is wel erg een kleur.

Van die drie keukens zou ik er minstens eentje behouden, wellicht wat kleiner.
Die hengstenruimte, kun je daar niet een wasplaats van maken? Met al die tegels simpel schoon te houden en alles lijkt in de basis aanwezig. Solarium erbij...
Of verhuren aan een hengstenhouder? Is daar markt voor?

Qua stalling ben ik erg gecharmeerd van een systeem wat ik ergens zag toen ik op zoek was naar een paard.
Zij had twee stalgebouwen met boxen. Beide gebouwen heeft ze nagenoeg leeg gehaald zodat er twee ruime loopstallen ontstonden. Daarin voerde ze de paarden en konden ze naar keuze binnen en buiten staan.

Ik zou wel enkele stallen als zodanig behouden, voor noodgevallen, bezoek en andere omstandigheden waarbij het wenselijk is dat een paard binnen staat.
Bijvoorbeeld een rij stallen in het hengstendeel.


Die stalling klinkt inderdaad als wat wij ook in gedachten hebben en gelukkig zie ik het steeds meer om me. Heen, zo fijn voor de paarden! :j

Wel wil ik ook losse paddocks en stallen houden, er zijb altijd paarden die niet goed in de groep kunnen om wat voor reden dan ook.. Heb er zelf 2.
Akkie bijt iedereen als het hem niet zint en gaat ook echt jagen.. Met pluis gaat het goed omdat ze hem nergeerd, maar ook zij heeft regelmatig een hap in haar bibs staan en de houdige stalbaas wilt ze ook uit elkaar halen omdat hij zich momenteel even niet zo aardig gedraagt.
En wat dacht je van pluis met haar ataxie? Als een paard haar een verkeerde trap tegen haar hals geeft kan ik haar laten inslapen..

Dus vind beide opties belangrijk eigenlijk. Maar sws veel buiten en onb. Hooi en hoe we het verder gaan indelen gaan we nog even bekijken! *\o/*

Pluis moet donderdag nog een keer naar de kliniek voor haar traan buizen, het word namelijk niet beter, dus ze moeten nog een keer gespoeld en daarna. Et oogzalf bezig. Hopelijk knapt het daarna wel echt op! :j ;(

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:54

Met je eens dat je ook losse stallen en paddocks moet hebben en/of je systeem van loopstallen kunt splitsen.

Het klinkt allemaal heel leuk die "natuurlijke" kudde maar wij hebben hebben geen kuddes, we hebben gewoon wat paarden die we verplichten met elkaar samen te leven. Zij hebben geen (of heel weinig) keuze.

Op de stal waar onze paarden wonen staan ze met acht paarden in een groep, maar ze presteren het om daar onderling drie "kuddes" van te maken.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 11:44

Nou dat dus inderdaad.. ;)

En als er een inloop komt wil ik hem zo inrichten dat ik. Hem in 2e kan splitsen :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 11:48

Oh wauw 14 op pension, dat was niks voor mij _O- Ben daar veel te naïef en nonchalant voor haha

Indeling enzo laat ik aan anderen over, ik zie stallen en dan denk ik ooooh en waauuww
en dan 'ik heb stallen yay niks meer aan doen' :P

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 13:43

Hahahaha anouk jij zou ze zelf allemaal vullen _O- _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 13:43

Eh ja, waar zijn ze anders voor? :o? *\%/*

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 06:16

Pluis diende gisteren als "lespony" :')

Een vriendin van mij is afgelopen zomer.flink hard van haar paard gevallen waardoor ze 9 maanden niet heeft kunnen rijden. Hierdoor is haar vertrouwen helemaal weg en gisteren zou ze er weer op gaan, nieuwe stalling, nieuwe start samen!

Dus ik had aangeboden, kom eerst maar even op pluis, dan heb je er iedergeval weer even opgezeten :j
Dus pluis moest in de bak rijden, saaaaii! :Z

Maar ze was echt mega zoet! Uiteindelijk hebben ze zelfs samen gedraafd en hoe pluis liep viel me alles mee, bijna een heus dressuur paard, netjes over de rug Ontspanning zoeken, ja echt zoet! +:)+

Maar leukste was natuurlijk daarna op haar eigen paard, welke misschien nog wel braver was na 3 maanden vakantie :=

------------
Nog 8 dagen!! *\%/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 08:59

Ahh zo leuk! Echt van die feel-good momentjes zijn dat, ik lees dat zo graag :))

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Akkie & Pluis ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:59

Pluis als therapie paard, ik geloof er wel in!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-19 15:50

Jaaaa echt zo lief was ze! <3

Heb er ook wel eens over nagedacht om op haar mensen/kinderen te leren rijden, ze zou dat vet leuk vinden en er super geschikt voor wezen.
Maar denk dat haar lijf dat niet trekt, zo veel op de volte en in de bak.. Dus heb het maar uit mijn hoofd gezet haha!