Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 13:42

Ben benieuwd naar het zadel passen Fransje!

Afbeelding
:')

Joy loopt weer goed! *\o/* Ze liep weer ouderwets te sjouwen :D
Afbeelding
Afbeelding

Maandag osteo en dan nog 2 weken vrij. Daarna weer rustig beginnen.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 17:28

Liep Joy niet goed dan?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 18:50

Ze was stijf in haar lendenen. Verstapt in het land denken we, in combinatie met het idiote weer. >;)

Maar all is well! +:)+

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:26

Ah mooi dat ze weer oké is!
Die foto! _O-

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:14

Ik kom weer actiever meepraten! Gisteren is de zadelpasser geweest en heb een leuk zadeltje gekocht wat goed ligt. Gisteren en vandaag ook even ermee gereden op Brown en ze ontspant er mooi mee, dus dat is alleen maar fijn :D

Hier staan de meesten 's nachts op stal, we kijken een beetje naar het paard. We hebben er ook eentje gehad die wel 24/7 buiten stond en het daar beter op deed, maar vorig jaar hadden we ze allemaal 24/7 buiten en daar vielen de meesten veel te veel op af, dus nu 's nachts op stal en ze zijn veel happier en zitten veel beter in hun vel. Ik doe ze hier ook echt geen plezier mee om ze in weer en wind buiten te zetten, want dan staan ze alleen maar treurig te staan kijken tot ze naar binnen mogen, terwijl ze normaal gewoon een beetje rondscharrelen. Maar wij hebben dan ook van die etters die zich gewoon niet laten pakken als ze nog niet lang genoeg buiten hebben gestaan naar hun mening, dus wat dat betreft :+ Nu in de zomer staan ze gemiddeld 12u buiten, in de winter probeer ik toch wel de 8u te halen, maar dat lukt niet altijd.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:58

Goldenarrow wat fijn dat je een zadel hebt wat goed past, wat voor zadel heb je gekocht?

Gimme_joy wat fijn dat ze weer goed loopt, misschien was ze gewoon toe aan een weekje rust?

Mijn paarden lopen zo veel mogelijk buiten. Maar ik heb ze thuis staan dus kan zelf kiezen wanneer ik ze binnen zet. Nu met mooi weer en nog niet te veel beesten staan ze vaak 24/7 buiten, maar als het gaat regenen ofzo zet ik ze weer binnen. In de winter staan de snachts altijd binnen ivm het weer.

Mijn jonkie is zielig, want hij heeft een stamp gehad van mijn andere paard. Hij loopt gelukkig niet kreupel, maar al je er naar wijst dan laat hij duidelijk merken dat je het niet mag aanraken want dat doet echt zeer. Het is een echte man laten we het daar maar op houden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-19 22:02

nicky_rilana schreef:
Goldenarrow wat fijn dat je een zadel hebt wat goed past, wat voor zadel heb je gekocht?

Gimme_joy wat fijn dat ze weer goed loopt, misschien was ze gewoon toe aan een weekje rust?

Mijn paarden lopen zo veel mogelijk buiten. Maar ik heb ze thuis staan dus kan zelf kiezen wanneer ik ze binnen zet. Nu met mooi weer en nog niet te veel beesten staan ze vaak 24/7 buiten, maar als het gaat regenen ofzo zet ik ze weer binnen. In de winter staan de snachts altijd binnen ivm het weer.

Mijn jonkie is zielig, want hij heeft een stamp gehad van mijn andere paard. Hij loopt gelukkig niet kreupel, maar al je er naar wijst dan laat hij duidelijk merken dat je het niet mag aanraken want dat doet echt zeer. Het is een echte man laten we het daar maar op houden.


Aahhh :(:)

Joy had net een week rust gehad na de tandarts... maar die week ging ze ook 24/7 op het land en die vrijdag was ze net verweid... Plus het weer, ik denk dat het gewoon een combinatie was van alles... Ze krijgt in ieder geval alle tijd om alles te verwerken. Maar gelukkig is ze nu goed :)

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 00:26

Hopelijk gaat het bij ons ook zo voorspoedig met het passen van een zadel :)

Joy gelukkig weer goed! *\o/*

Arm jonkie die een stamp heeft gehad :(:) Hopelijk snel minder pijnlijk.

Vanavond Joya voor het eerst gelongeerd met zadel, en vervolgens loshangende stijgbeugels. Ging echt goed!
Ze pakt het nu allemaal zo makkelijk op! *\o/*

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:28

Joy gelukkig weer goed :)

Fransje, wat super dat het zo opgepakt word :D

Golden, wat is het voor een zadel geworden?

Nicky, ach je arme jonkie :(:)
Mijn jonkie heeft ook al pech ;( een wondje in haar oog wil maar niet genezen, nu een kleine ingreep ondergaan en donderdag weer controle.

Raika is gister weer gereden door mijn instructrice en ht ging echt super goed!! Wel hadden we een kleine miscommunicatie met laden (was ik eigenwijs, wilde niet los laten en toen zat mijn vinger tussen de stang en het touw waar Raika 500 kilo gewicht op trok := ) maar na het rijden was alles vergeven en vergeten ;)

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:35

Een simpel Euroriding dressuurzadel :) Gisteren ook weer (eindelijk) kunnen rijden. We hebben alleen maar gestapt, maar ik ben heel erg bezig geweest met correcte buiging. Brown is heel erg rechts gebogen, maar links buigen vind ze heel erg moeilijk. Dus daar gisteren vooral mee bezig geweest, het was in stap al moeilijk genoeg voor haar :) Wel ook weer een paar pasjes schoudervoor meegepakt, en richting travers op de volte en dat pakt ze allemaal super op.

Hopelijk niks overgehouden aan je vinger Linda? Altijd uitkijken met dat soort grapjes, want je breekt ze zo := Wel fijn dat het rijden goed ging.

Fijn dat Joya het zo goed doet! Gewoon lekker door blijven gaan zo :D

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 20:19

Hop hop hop een paar pasjes er op Afbeelding

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:47

Hoe snel hadden die van jullie het knopje vooruit door? Die van mij snapt er echt de ballen van :=
De rem doet het gelukkig al wel

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 21:53

Remark schreef:
Hoe snel hadden die van jullie het knopje vooruit door? Die van mij snapt er echt de ballen van :=
De rem doet het gelukkig al wel

Haha dat is ook fijn dat de rem werkt :+
De mijne snapte voorruit ook niet. Toen ik er op zat, hij bleef maar rondjes draaien maar echt vooruit deed hij niet. Na 2x er op zitten heb ik voor de 3e keer iemand anders erbij gevraagd, ik heb alles alleen gedaan zeg maar. Ik zij tegen deze persoon je hoeft niet zo veel te doen alleen te zeggen dat hij vooruit moet. En dat deed hij en toen snapte mijn paard het. Daarna heeft nog 1x iemand mij geholpen en toe lukte het.

Goed bezig lily_fee begin is gemaakt. :D

Ik woon in Brabant en daar zijn nu de luchtmacht dagen, waar ik natuurlijk niet echt bij na gedacht heb. Maar toen ik ging rijden kwam er tot 3x toe 8 straaljagers langs en deze vliegen dan niet zo hoog, en maken echt veel lawaai. Maar hij gaf echt geen kik. Toe ik klaar was met rijden en afgestapt was kwamen ze nog een keer en toen pas vond hij het spannend :+

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 23:47

Aah oke, ben blij om te horen dat het niet abnomaal is.

Maar dat was wel even spannend dus met die straaljagers! Goeie schriktraining!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 01:04

Oeh dat is inderdaad wel even pittig ja! Maar fijn dat hij even gewacht heeft met het spannend vinden tot je ernaast stond :=

Joy snapt het ook niet. Gelukkig stond Naomi in het midden, dus die kon helpen, ze had het na een keer of 3 wel door. Maar gaat tot nu toe als het een beetje lastig wordt snel stilstaan (had ik ook verwacht al vanuit het grondwerken met haar, ze gaat snel in de achteruit als iets haar niet zint. Gelukkig is die periode nu een beetje voorbij)

Inmiddels heeft ze dus het aandrijven wel in de gaten. Van stap naar draf en naar galop gaat ze al op een stemhulp.

Maar de laatste keer dat ik erop heb gezeten is inmiddels ook alweer bijna twee weken geleden. En het zal door de drukte op mijn werk zeker ook nog wel 2 weken duren voordat we weer iets kunnen doen. Maandag komt de osteo (toch gewoon even voor de zekerheid. Kost me wel gelijk 100,-, maja alles voor het Pupke haha!)

Ze staan nu wel binnen. Land ligt er zo bij:
Afbeelding
Er is even een sloot water gevallen vanochtend >;)

linda2008

Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 08:53

Nicky, dat is wel een heel goed teken. Aandacht onder het zadel was blijkbaar écht bij jou :)

GJ, holy wat een water!! :wow: maar het zal wel snel wegtrekken ;)

Remark, hier ook een keer of 3 met zn tweeen gedaan zodat iemand kon vertellen dat ze vooruit moest. Maar daarna heb ik toch een zweepje gepakt en 1x een tikje (na 3 beenhulpen en 10 stemhulpen) was genoeg om haar te laten snappen dat ze ook vooruit moest als ze alleen in de bak is :j

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 09:18

Wat een prijzige osteo. Die van mijn kost ‘maar’ 50 tot 75 euro. Dat ligt aan de hoeveelheid paarden die ze in een keer op stal doet. ;)

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:01

Auw Linda2008, je vinger ergens tussen is zo pijnlijk!
Wel fijn dat het rijden goed ging.

Goldenarrow, eindelijk weer lekker aan de slag zo met het nieuwe zadel.

Ziet er braaf uit zo, Lily_fee.

Wat fijn dat hij niet reageerde op die straaljagers tijdens het rijden, nicky_rilana. Is ook niet echt iets wat je kunt oefenen :D

Bij ons is ook enorm veel water gevallen! Sloten staan helemaal vol en de paarden hebben een zwembad in de wei.

Gisteren is de zadelpasser geweest. Joya is opgemeten en daarna heeft ze er acht verschillende zadels opgelegd maar uiteindelijk paste er maar eentje. Toevallig wel het model wat ik al in mijn hoofd had.
Bij de andere zadels zaten de singelstoten veel te ver naar achteren. Aangezien Joya nog echt puppy is qua bespiering kan dat nog veranderen.

Heb daarna nog proefgereden op dat zadel op mijn bijrijdpaard.
Zit voor mij ook prima!

Ga nu voorlopig rustig verder met beleren, met een bbp, en zodra ik een beetje stap en draf kan op mijn eigen paard komt ze nog een keer. Zadel is te prijzig om over één nacht ijs te gaan.


Afbeelding
Het paszadel.

nicky_rilana

Berichten: 6110
Geregistreerd: 26-07-10
Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:12

Fransje: mooi zadel ziet er uit hof hij heel lekker zit. Wil je het zadel ook in die kleuren?

Ik vind dat een paarden osteo vaak prijzig is, als je dat vergelijk wat het bij mensen kost. Ook vind ikn het moeilijk om zo iemand te vertrouwen want ik heb daar zelf weinig verstand van, en als je daar dan 100 euro voor betaald vind ik wel dat er goed werk geleverd moet worden. Of ben ik de enigste die dat vind?

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:28

Ja, denk wel in deze kleurcombinatie maar zonder dat bewerkte leer.

Bij mijn vorige paarden kwam een chiropractor die tevens dierenarts was.
Zij was zeker prijzig ook door de voorrijkosten, ze woont redelijk ver weg. Maar ik had het er voor over want ze was echt goed. Merkte meteen verschil ook nadat mijn paard na een ongeluk in de wei echt in de kreukels zat.

Vergelijken mrt mensen is lastig. Daar ga je meestal naar toe, die is geen tijd kijkt aan reizen van klant naar klant. Daarbij duurt de behandeling ook vaak korter.

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 12:42

Wat een gaaf zadel joh! Is weer eens wat anders.

MirandaMalik

Berichten: 9879
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:44

GoldenArrow, fijn dat je een goed zadel hebt!
Wat doe je gelijk veel als je rustig aan doet. _O-

Nicky, balen dat hij getrapt is..hopelijk gaat het al wat beter.
Gelukkig geen toestanden tijdens het rijden! :=

Linda, owjeetje, gelukkig zit je duim er nog aan!
En hoe gaat het met het oog?
Super dat jullie de gebruiksaanwijzing nu kennen. :D

Lilyfee lekker rondhangen..

Remark, tot nu toe willen ze wel gelijk lopen maar bij Malik weet ik nog niet, die wil altijd wel graag stilstaan als er iets vreemds aan de hand is.

Gimme_Joy, leuk zo'n meertje! :')
Hoe is het gegaan bij de osteo?

Fransje, fijn dat het zadel wel past wat je wil!
Ook al met zadel en losse beugels, super! +:)+
Nu nog lekker aanklooien met de bbp. :P

Met Malik niks gedaan, druk met de usual werkzaamheden.
Deze foto vandaag gemaakt toen ik hem naar de wei bracht, is zo'n leuk tuintje onderweg!

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:34

fransje23 schreef:
Auw Linda2008, je vinger ergens tussen is zo pijnlijk!
Wel fijn dat het rijden goed ging.

Goldenarrow, eindelijk weer lekker aan de slag zo met het nieuwe zadel.

Ziet er braaf uit zo, Lily_fee.

Wat fijn dat hij niet reageerde op die straaljagers tijdens het rijden, nicky_rilana. Is ook niet echt iets wat je kunt oefenen :D

Bij ons is ook enorm veel water gevallen! Sloten staan helemaal vol en de paarden hebben een zwembad in de wei.

Gisteren is de zadelpasser geweest. Joya is opgemeten en daarna heeft ze er acht verschillende zadels opgelegd maar uiteindelijk paste er maar eentje. Toevallig wel het model wat ik al in mijn hoofd had.
Bij de andere zadels zaten de singelstoten veel te ver naar achteren. Aangezien Joya nog echt puppy is qua bespiering kan dat nog veranderen.

Heb daarna nog proefgereden op dat zadel op mijn bijrijdpaard.
Zit voor mij ook prima!

Ga nu voorlopig rustig verder met beleren, met een bbp, en zodra ik een beetje stap en draf kan op mijn eigen paard komt ze nog een keer. Zadel is te prijzig om over één nacht ijs te gaan.


[ [url=m/zyFEmZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het paszadel.



Mooi zadel! <3

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:37

Wow dat zadel! Echt heel mooi :):)

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 18:15

Heel gaaf zadel! Zoiets zou ik op termijn ook wel willen, jammer dat je er geen (dressuur)wedstrijden mee mag rijden :(

Haha MirandaFuego, stel je er niet te veel van voor hoor, is steeds net een stapje goed en dan stilstaan en uitgebreid belonen. Maar schouderbinnen en travers zijn oefeningen om de buiging van je paard te verbeteren, dus als je die kant op denkt (en dus bij lange na niet wedstrijdwaardig) zal je je paard dus veel sneller makkelijk beide kant op kunnen laten buigen dan wanneer je alleen maar eeuwig voltes blijft rijden. En bijvoorbeeld travers op de volte zet ze ook wat meer op de achterhand. Het wordt dan een soort hele grote keertwending. En hoe sterker je paard wordt en hoe meer je de achterhand eronder hebt, hoe kleiner die volte kan worden tot je inderdaad die keertwending hebt.

Wat ook een goede oefening bijvoorbeeld is, is om een slangenvolte met X aantal bogen te rijden en dan bij iedere bocht een volte te maken. Als je dat correct doet (en dus niet je paard de volte door sleurt, maar echt de schouders verplaatst) krijg je de correcte buiging die je in die slangenvolte zou moeten hebben. Want vaak is bij jonge paarden de bocht in een slangenvolte net te kort om ze goed in te laten buigen. Hoe meer bochten hoe beter trouwens, want hoe scherper de bocht, hoe meer buiging er moet zijn. Om het makkelijker te maken kan je ook ipv recht naar de hoefslag te gaan juist een beetje schuin aan rijden (richting de kant waar je vandaan kwam), dan geef je jezelf wat meer tijd om alle voorwaarden in orde te hebben en je kan meer bochten maken :P

En zo ken ik nog wel meer van dit soort kleine, leuke oefeningen. Want uiteindelijk rijden we de oefeningen om ons paard sterker te maken en niet andersom :)