Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:44

Bah isabel :(:) duimen op goed nieuws vrijdag!



fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 23:09

Ik was vanavond "not amused"..

Joya heeft met haar kont en haar staart in de koeienstront }:0 gelegen :r :=
Dat wordt een grote wasbeurt morgen maar met kans op herhaling want in de wei liggen natuurlijk nog steeds koeienflatsen.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Gimme_Joy
Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 08:14

He get Isabel! Beterschap, ik duim voor je hoor :(:)

Ah bah >;) koeienstront is :r

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

MirandaMalik
Berichten: 9878
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:52

Fransje, gelukkig is het geen schimmel.. :roll: :x _O-
Green spot remover. :))

Malik en ik hebben nog lekker gewandeld gisteravond.

[ img ]

En vanmorgen hadden ze het weer druk.. :Z

[ img ]

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:34

Isabel, hoe waren de foto’s? Is er iets uit gekomen?

Miranda, ze waren enorm onder de indruk van je komst zo te zien :P ;) hihi

Hier met de jaarling nog aan het doktoren, het was verbeterd maar niet zoals gehoopt dus een week extra en dan donderdag weer controle :roll:

Raika gaat wel super!! Gister weer les gehad en echt een hele hele fijne les, het begint echt meer op paardrijden te lijken ;) wel is ze nog enorm met haar hoofd aan het gooien enzo maar we kunnen ook niet alles in een paar lesjes oplossen :n
ik was in ieder geval super blij gister <3
[ img ]

Isabel_k
Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:14

Lief dat je het vraagt! :) Helaas wel. In mijn topic staat een korte uitleg. Vanmiddag of vanavond geef ik jullie allemaal (dus ook in mijn eigen topic, lekker dubbel _O- ) een echte update.

In het kort: een oude breuk in zijn kootholte (inmiddels genezen) waardoor er (achteraf) al jaren een botsplinter door in zijn Koot zit. Omdat hij nu meer in het werk staat irriteert dat. Vandaag wordt ik gebeld over een eventuele operatie, maar als het blijft zitten kan hij in principe ook pijnvrij zijn. Maar dan moet hij nagenoeg volledig uit het werk gehaald worden. Wel wandelingen, spelen en simpel werk maar geen echt rijpaard.

Vanavond geef ik meer informatie. Dan weet ik ook meer. :(:)

IG: @arabierjoep

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 23:31

Even een ego-post van mijn kant. Wij zijn vandaag voor een zadel wezen kijken. We hadden twee opties: rossner amerika en wintec wide. Madam blijkt erg breed te zijn (gohh haha). Uiteindelijk de rossner twee weken op proef. Ik overweeg om er een lokale zadelpasser nog even naar te laten kijken.

Ze was trouwens echt weer enorm stoer. Lang op de trailer, voor het eerst in een binnenbak, andere paarden in de bak die aan het rijden zijn, voor het eerst zadel + mens op haar rug en voor het eerst onder de man in draf. Wat schrapen en een hupsje hier en daar, thats it.

Viel me trouwens wel tegen dat de zadels niet heel uitgebreid gecheckt zijn op hoe ze op haar rug lagen. Ook niet even kaal zonder dekje.

Ik heb uiteindelijk de rossner amerika een week op proef.
[ img ]

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:11

Fijn dat het zadel op proef kan, maar dat het niet uitgebreid gecheckt is vind ik ook raar. Dan zou ik er inderdaad zeker nog even een zadelmaker naar laten kijken :j

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:48

Oh oliebol zeg , Isabel_k -O- Dat is echt balen, ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor jullie.
Gezien zijn leeftijd zou ik, persoonlijk, een operatie wel overwegen.

Succes met de jaarling, Linda2008. Hopelijk knapt die nu snel op.
Fijn dat de les zo goed ging!

Malik & Friends weer lekker aan het chillen!

Was je bij Country mill ,Remark?
Wel top dat ze het zo goed deed, zijn best veel indrukken zo!
Ben benieuwd of je zadel bevalt. Daar dat ze niet echt goed gekeken hebben.

Over brede paarden kan ik meepraten :o

Wij hebben gisteren weer les gehad en het ging erg goed. Joya zit nog steeds in de meewerkstand *D
Bij het longeren zijn we de volte aan het vergroten en verkleinen. Daarvoor ligt er een patroon van blokjes op de grond zodat je houvast hebt qua grote.
Daarna verder met wat meer stappen van het werk aan de hand. Achterwaarts op twee vingers op de neus etc.
Kleine impressie


[ img ]

Komen uit een filmpje. Joya moest natuurlijk weer kijken naar de degene die aan het filmen was..de diva :D

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:02

Wat een rotnieuws trouwens Isabel! Is er al meer duidelijk over de kansen van een operatie?

En ziet er echt goed uit linda! Hoe langs is raika nou onder het zadel?

Was inderdaad bij de country mill ja. Werd enkel even gevoeld of de voorboom goed lag en gecheckt of het zadel niet voor of achterover kiepte. Wellicht had ik mij er zelf meer van voorgesteld. Was voor mij de eerste keer. Ben wel blij dat het zadel even op proef mag!

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 16:48

Remark, ik vind dat ook gek hoor. Hier zijn Raika en ik beide volledig opgemeten...
Raika is nu 6 weken onder het zadel <3

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:27

Jeetje, knap hoor!

Was jij ook bij de country mill?

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:29

Sorry Remark, maar hieruit kan gewoon niet goed opgemaakt worden of een zadel goed ligt. Zeker niet in beweging. Vind ik voor een professionele organisatie ook wel erg slecht. Verder wel ontzettend fijn dat je paard zo braaf was.

Top dat Raika zo goed gaat. Hoofdschudden komt niet van de tanden? Plaatje ziet er erg fijn uit!

Lily is nu 4 keer bereden door de zadelmakmaker. Ben echt heeel trots! Ze stappen, draven en galopperen prima door de longeerbak samen. Dinsdag voor het eerst in de binnenbak. Ben heel benieuwd.

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:47

Joya is vorige week door de zadelpasser ook gemeten en er is op haar lichaam het een en ander getekend. Dit is o.a tot waar het chouderblad komt als ze haar been optilt en de laatste rib zit.


[ img ]


Wat goed van Lily! *\o/*

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:01

Wauw wat knap van Lily!! Wij hebben nog geen galop hoor ;)

Nee, het hoofdschudden komt door onbalans. (Ze is pas nog bij de tandarts geweest ook ;) )

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 21:06

linda2008 schreef:
Wauw wat knap van Lily!! Wij hebben nog geen galop hoor ;)

Nee, het hoofdschudden komt door onbalans. (Ze is pas nog bij de tandarts geweest ook ;) )


Ja kan heel goed. Zie je veel. Is ook niet gek. Goed belonen als ze het wel goed doet. Ja na 4 keer rijden gaat het echt super makkelijk. Soms worden paarden aangeboden op sites waar ze al, stap, draf en galop kunnen in een maand tijd. Nu snap ik dat dat echt kan. Voorheen geloofde ik dat nooit.

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 22:16

Nou dan ga ik er toch nog een andere zadelmaker bij halen. Iemand nog aanbevelingen regio Haarlem?

Wat fijn van Lily!

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:21

Remark schreef:
Nou dan ga ik er toch nog een andere zadelmaker bij halen. Iemand nog aanbevelingen regio Haarlem?

Wat fijn van Lily!


Pas de Deux in Noordwijk? Door hen wil ik het laten doen. Je kan op hun website lezen hoe ze te werk gaan.

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:55

Ik heb mijn vorige zadel gekocht en altijd laten controleren door Stubenitsky uit Heemskerk.
Was heel tevreden alleen verkoopt hij het merk zadel wat ik nu wil niet vandaar dat ik ben overgestapt.

Hij gaat ook niet precies meten maar legt wel uit waarom iets wel of juist niet past. Is ook iemand met heel veel ervaring heeft het vak geleerd van zijn vader.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

SBravour
Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:02

Ik vond het bij stubenitsky wel altijd een dingetje dat die het zadel erop legde, zijn mening vormde, eraf haalde en thuis opvulde. Vervolgens komt hij het zadel niet weer brengen om te beoordelen of het goed ligt en ziet hij ook nooit de ruiter erop rijden.

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:58

SBravour schreef:
Ik vond het bij stubenitsky wel altijd een dingetje dat die het zadel erop legde, zijn mening vormde, eraf haalde en thuis opvulde. Vervolgens komt hij het zadel niet weer brengen om te beoordelen of het goed ligt en ziet hij ook nooit de ruiter erop rijden.


Bij aankoop kijkt hij wel als je gaat rijden.
Maar inderdaad het is allemaal wat volgens "de oude stempel".
Maar hij heeft er m.i. wel echt kijk op.

Heb ook echt 1.000-en probleemloze kilometers gereden met het door hem gepaste zadel. Reed soms wel 150-200 kilometer per week (op hetzelfde paard).

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:16

Bedankt voor de tips! Stubenski kende ik nog niet. Pas de deux heb ik nog wel eens voorbij zien komen.

Heb zelf gisteravond suzanne godijn van zadels en co een berichtje gestuurd. Daar las ik veel goede berichten over. Op haar website stond dat het soms even kan duren voordat ze reageert ivm drukte. Dus ga zeker jullie adresjes ook even opzoeken. Moet het zadel binnen twee weken terug brengen als ik hem terug zou willen brengen.


Hoe houden jullie je paarden met dit weer? Ik heb Hilana vandaag op stal gezet overdag maar ze heeft flink zitten zweten (en schuren, ik hoop van de warmte).

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:00

Schuren kan goed van de warmte, zweet en extra vliegen komen... hier is de stal juist erg benauwd dus lekker naar buiten. Wel een weekje vakantie ingelast voor Raika want ik wil haar niet aan het werk zetten met deze temperaturen :n

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:25

Nadeel van het zomerweer..Veel vliegend gespuis en kriebels.
Joya staat gewoon op de wei aan de bosrand. Voordeel is een beetje schaduw, nadeel in de struiken zitten steekvliegen.Gelukkig staat hier aan de kust nog wel een bries, zeker vanmiddag, die voor wat verkoeling zorgt.

Heb haar vanavond lekker onder de tuinslang met koud water gezet. Is ze weer even opgefrist.
Morgenavond gaan we waarschijnlijk weer zwemmen met de paarden. Vorig jaar ook gedaan en dat was wel een succes :j

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Remark
Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:55

Hier ook even vakantie hoor! Ik had Hilana vandaag binnen staan, maar achteraf wel spijt van. Morgen is her nog warmer, dusja twijfel! Wij hebben geen schaduw buiten helaas. Dat zou een hele hoop schelen.

Waar ergens in NL zitten jullie?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Varekaj en 96 bezoekers

cron