[Volg] Action (v. Special D) is mee verhuisd naar Amerika!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
_Christine
Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

[Volg] Action (v. Special D) is mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-20 03:03

Hoi Bokkers,

Ik post niet zo vaak, maar ben nog altijd een trouwe lezer :j Sommige van jullie zullen Action misschien nog wel kennen uit topics van 'vroeger'.

Afgelopen november zijn Action en ik naar Amerika verhuisd (vanwege de liefde natuurlijk <3 ). Voor mij stond 1 ding als een paal boven water, en dat was dat Action mee zou moeten, een andere weg was er niet. Als 4 jarige is Action bij mij terecht gekomen, nu ruim 10 jaar later ben ik nog steeds zo blij met hem, hij hoort bij mij en ik hoor bij hem.

In het verleden hebben we wedstrijden gereden maar toen na een tijdje bleek dat hij daar zo veel stress van kreeg (en dit totaal niet liet zien, hij is een echte binnenvetter) heb ik besloten daarmee te stoppen. Hij kreeg door de stress onder andere veel last van maagzweren en darmproblemen. Gelukkig knapte hij na een (hele lange) tijd weer op en hebben we in NL nog een aantal jaartjes lekker thuis doorgereden. Toen stond de grote verhuizing voor de deur, en je kan je voorstellen dat ik daar als een berg tegenop zag. Als iets stressvol is dan is het wel vliegen, na uitgebreid met mijn dierenarts overlegd te hebben kwamen we tot een goed plan. Daarnaast zei hij 100% achter mijn beslissing te staan om Action mee te nemen naar Amerika, die reis zou hij met ons plan goed doorkomen.

En dat is gebeurd *\o/* Een dikke pluim voor Horses2Fly die van A tot Z alles zo goed geregeld heeft, super service gericht is geweest maar vooral ontzettend goed voor Action heeft gezorgd tijdens transport, de vlucht en quarantaine. Van iedereen die onderweg met Action te maken heeft gehad hoorde ik hoe lief en dapper hij is geweest, precies zoals ik hem ken <3

Nu tijd voor een kijkje in ons leven hier! We wonen vlak aan de kust en in een bosrijk gebied in North Carolina, een waar paradijsje voor Action. We hebben de luxe in NL ingeruild voor een heel gezellige en kleinschalige stal in de USA.

Oja, ook een paar foto's van een paar andere paardjes die ik hier rijd. Want uiteindelijk is dat ook waar ik mijn geld mee hoop te gaan verdienen hier.



Action is 3 dagen in quarantaine geweest in New York
[ img ]

Een van de eerste keren in de buitenbaan
[ img ]

Mijn scheerkunsten zijn normaliter een stukje beter.. Ik bespaar jullie het verhaal wat er allemaal mis ging :Y)
[ img ]

Relaxed galopje, ontspanning en plezier staat elk ritje op 1
[ img ]

We rijden ook veel met de barebackpad, vind ik ontzettend leuk en we kunnen gewoon volwaardige trainingen hiermee doen
[ img ]

Het eerste buitenritje is ook gemaakt
[ img ]

In die paar maanden tijd zijn er ook 2 puppies en een poes aan de familie toegevoegd :D
[ img ]

Altijd extra lief voor kinderen <3
[ img ]

En met zijn beste vriendje Miller!
[ img ]

Dit is Daisy, een 5 jarige merrie, heel slim, erg sensibel en lief :)
[ img ]

Sfeerplaatje met Daisy
[ img ]

Tussen de oren van Ranger (4 jaar) door
[ img ]

Action staat voor het eerst in zijn leven 24/7 buiten.. Dat was vooral voor mij even wennen, mijn 'dressuurpaard' hoorde namelijk niet buiten te zijn als het donker was. Nou hij heeft er geen enkele moeite mee, alleen als het weer slecht is gaat hij lekker naar binnen. Met een mooie schuilplaats en 24/7 hooi heeft hij het prima buiten.
[ img ]

Elke dag besef ik hoe blij ik ben dat hij gezellig mee is gekomen <3
[ img ]


Ik hoop dat jullie een indruk hebben gekregen van hoe fijn het hier in North Carolina is! Als jullie het leuk vinden kan ik zeker wat regelmatiger foto's of updates plaatsen :)

Doei! :wave:

In de USA waar ik CBV-Dressage en Bibi’s Mini Rescue heb opgezet!
:+: Action Z (v. Special D) PSG + 2
:+: Youngster.. Rust zacht lief vriendje


L_Ruiterhuis
Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 05:31

Heel leuk om zo een stukje mee te kijken.
Heeft hij lang moeten wennen na de verhuizing?

Limburgs Ruiterhuis de beste OUTLET-Shop voor je Paard. Grote LeMieux voorraad!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101667
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:19

Oh ik ben zo jaloers!! :oo
Super gaaf dat je hem hebt meegenomen!

Ik lees graag meer!

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 07:28

Wat fijn dat hij mee is gekomen! Vriendelijke uitstraling heeft hij. En wat heb jij een mooie houding op je paard!

maroes
Berichten: 4493
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:20

Super leuk om te lezen. Veel plezier!

Ciara zegt, "IK ben een best paard,ik vind alles best"

Neon
Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:09

Heel gaaf dat je hem mee hebt kunnen nemen. Was her
T vliegen erg stressvol voor hem of is het achteraf meegevallen?

Gave foto's overigens! Mooie omgeving.

Unseen
Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:20

Hoe gaaf dat je hem hebt meegenomen! Prachtig daar zeg, lijkt me heel leuk meer van jullie te gaan zien! Ga je er een volg topic van maken?
Wat een mooi paard is Action ook ❤️

ruitje
Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:58

Tof zeg! Wat voor klimaat is het daar?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:06

Wauw super gaaf! Het is ook mijn droom om naar Amerika te gaan <3
Maak je een volgtopic?

Snorlex
Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:14

Heel, heel, heel gaaf!

- In de grond van de zaak zijn we nooit wie we denken te zijn en we herinneren ons slechts wat niet is gebeurd

Niqui
Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:26

Echt heel gaaf hoe je daar woont. Ik ben ook benieuwd naar het wennen van Action, het klimaat daar en hoe jullie et qua werk daar doen. Een volgtopic lijkt me leuk!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:30

Wat gaaf Christine! Super dat je Action nog hebt <3 volgtopic zou leuk zijn idd!

Storm
Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 10:36

Wat leuk zeg! Hij lijkt daar erg tevreden te zijn, net als jij!
Moesten jullie erg wennen?

Is het al lente?

_Carien
Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:57

Wauw wat een gave stap heb jij gezet. Ik zou me ook niet thuis voelen ergens anders zonder mijn dier. Het ziet er naar uit dat hij al aardig gewend is, heerlijke accommodatie ook zo te zien. Veel geluk!

Keep shining, keep smiling...

_Christine
Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-20 16:48

Wat een super leuke en lieve reacties van jullie! <3

Ik kan zeker een volgtopic maken, vind het leuk om ons verhaal te delen (en lekker Nederlands te typen in plaats van Engels :) ). Ik ga even aan een mod vragen of we een volgtopic van deze kunnen maken of dat ik een aparte ergens anders moet openen. Overigens plaats ik best wel veel foto's/stories op mijn instagram, voor degene die dat leuk vinden om te zien kan je mij volgen @christinedv_

Degene die vroegen of hij erg heeft moeten wennen en hoe de reis was/hoe stressvol het voor hem is geweest: het wennen ging gelukkig best wel snel. Hij had natuurlijk een lange reis achter de rug en ik mocht daar niet bij zijn. Hij werd in Lunteren opgehaald (waar hij gestald was de afgelopen jaren), met de vrachtwagen naar Luik in Belgie gebracht. Daar kon hij een paar uurtjes op stal bijkomen. Toen is hij naar New York gevlogen (een ruim 9 uur durende vlucht). In NY aangekomen stond hij 3 dagen in quarantaine en toen is hij met de vrachtwagen naar North Carolina gebracht (ook een ongeveer 9 uur durende trip).
Wat super fijn is geweest is dat ik continu updates kreeg van de mensen die met Action bezig waren. Hij heeft zich echt voorbeeldig gedragen, zo liep hij bijvoorbeeld als eerste de kleine box in voor het vliegtuig waardoor het voor de andere paarden makkelijker was om te volgen. Verder zorgen ze extreem goed voor ze, zo heeft Action gedurende alle transporten los gestaan (op de vrachtwagen en het vliegtuig) zodat hij hooi van de grond kon eten. Dit voorkomt reisziekte (longproblemen).

Al met al veel indrukken in een korte tijd, maar toen hij hier eenmaal aankwam en hij mij zag leek hij een soort van door te hebben dat dit zijn nieuwe huisje was (misschien is dat wel gewoon hoe ik het interpreteer maar hij was wel blij om mij te zien gelukkig :Y) ). Het heeft denk ik een dag of 3 geduurd voor hij zich op zijn gemak voelde in de nieuwe stal en niet meer op keek van bijvoorbeeld vreemde geluiden. Er is bijvoorbeeld een shooting range vlakbij dus regelmatig zijn er knallen te horen. We wonen namelijk vlakbij een legerbasis.
Action was gelukkig ook niet erg afgevallen, daar maakte ik me van te voren erg zorgen om. In het verleden was het lastig om hem op gewicht te houden en zodra hij gestrest was of niet lekker in zijn vel zat viel hij direct enorm af. Dat afvallen staat natuurlijk direct in verband met maagzweren en darmontstekingen die hij vaak gehad heeft.
Ongeveer na een maand hier was hij echt helemaal op zijn plek. Heel eerlijk gezegd denk ik niet dat ik hem ooit zo tevreden heb gezien :) Dat doet me echt heel erg goed want ik heb me tijdens alle voorbereidingen wel eens afgevraagd of het niet egoïstisch van mij is om hem mee te nemen, maar mijn dierenarts verzekerde me dat hij meer stress zou hebben van een nieuw baasje op een nieuwe stal dan van deze trip.
Het was ook ongeveer na een maand toen de eigenaresse van de stal me vroeg of het een idee was om ook Action lekker 24/7 buiten te laten. Bijna alle paarden op de stal staan namelijk 24/7 buiten. Dat was een groot succes gelukkig :) Alleen als het echt uren regent of als het stormt staat hij nu binnen.

Qua klimaat is het hier een beetje met zuid-Spanje te vergelijken denk ik. Wat dat betreft zijn we in een goede periode hier aangekomen. Het is hier zomers echt wel heel erg warm en nu kan Action 'rustig' aan de zomerperiode wennen. Vandaag is het strakblauwe lucht met 21 graden bijvoorbeeld :) niks te klagen!
Als het echt heet wordt gaan de paarden overdag op stal, dus dan is het even gedaan met 24/7 buiten staan. Binnen hebben ze een aantal fans op de stallen gericht zodat de paarden niet over verhit raken. Action heeft van de week kennis gemaakt met de fans en dacht dat hij opgegeten zou worden :') Van de zomer zal hij daar wel anders over denken haha.

In de USA waar ik CBV-Dressage en Bibi’s Mini Rescue heb opgezet!
:+: Action Z (v. Special D) PSG + 2
:+: Youngster.. Rust zacht lief vriendje

Judass
Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:57

Wauw wat een super gaaf verhaal, leuk om te volgen!
Ik heb je ook op insta gevolgd :D.

Cissi_D
Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:58

Wat een stoere stap en fijn dat Action het zo goed naar zijn zin heeft. Special D’s houden nou niet echt heel erg van verandering volgens mij ;)
Ik volg jullie!

xsensibel
Berichten: 1463
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:23

Wat leuk! Ik ga jullie zeker volgen!

Vraag me af hoe mijn tikkeltje autistische Special D hier mee om had gegaan :Y)

❥ Esprit

Odysseus
Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 17:32

Het ziet er echt zo mooi uit, ik ben stiekem altijd jaloers als je iets post op Instagram! Ziet er echt heerlijk uit voor de paarden daar.

Storm
Berichten: 20828
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:37

Ik ben je gaan volgen op Instagram, wat leef jij in een sprookje zeg!!

Is het al lente?

_Christine
Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-20 20:29

Dankjewel voor de leuke reacties weer! :)

@ xsensibel: jouw paard en Action lijken qua uiterlijk best wel een beetje op elkaar! Grappig om te zien want tot nu toe vond ik Action altijd een beetje een buitenbeentje als ik keek naar andere nakomelingen haha

@ Anniek en Storm: Het voelt ook echt een beetje als een sprookje hier <3 Zowel voor mij als voor de paarden!

In de USA waar ik CBV-Dressage en Bibi’s Mini Rescue heb opgezet!
:+: Action Z (v. Special D) PSG + 2
:+: Youngster.. Rust zacht lief vriendje

Rodevlinder
Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:17

Wat een gave foto's.
Kun je een beetje wennen daar in Amerika?

lennylenny
Berichten: 527
Geregistreerd: 19-09-10

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:40

Wat leuk! Ff nieuwsgierig, woon je vlakbij Beaufort?

_Christine
Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-20 17:39

@lennylenny: wij wonen iets meer naar het zuiden! Maar het is zeker dichtbij, 75 km :j
@zonnebloem: dankjewel! Ja ik voel me hier echt helemaal thuis, vriendelijk mensen, prachtige natuur en ik hou echt van het warme weer :)

In de USA waar ik CBV-Dressage en Bibi’s Mini Rescue heb opgezet!
:+: Action Z (v. Special D) PSG + 2
:+: Youngster.. Rust zacht lief vriendje

Miefje
Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Action (v. Special D) is met mij mee verhuisd naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 17:42



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, ChelseaAyLee, corinec, Eekie, hollie, josien_m_, Macs, Marije112, noox, Poldermenner, xRaisin, xxPaige, ziechriet en 111 bezoekers