[VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-19 18:48

[ img ]

Kwaliteitsfoto :+ Hier kun je heel mooi zijn vlekjes zien, die zijn zwart. Over de rest van zijn lijf heeft hij enkele bruine stippen.

En gele mestvlekken :')


Nummus
Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 19:21

Dan is few spot wel een goede aanname lijkt me ja. :j

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 16:40

Nog een foto van zijn vlekjes:
[ img ]

En zijn pigment vlekken op de huid, die je voornamelijk ziet als hij nat/bezweet is :+
[ img ]

Oja, had ik al gezegd dat het eigenlijk stiekem diep van binnen best een springtalent is?
[ img ]

Kimmsel
Berichten: 811
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:04

Maar de echte vraag, heb jij ook springambities of zal dat een droom blijven voor Finn. :+

Close Contact Horsemanship | Natural Horsemanship Instructrice.
www.closecontacthorsemanship.nl | Lessen, beleren en trainen.

[VOLG]EMH Paints Leo Eyota, en onze ontwikkelingen

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 17:06

Springambities is misschien wat groot uitgedrukt.. :') Maar ik wil hem wel graag allround hebben, waaronder cross lessen volgen en af en toe wat sprongetjes meepakken :j Maar ik zal nooit officieel springen gaan starten, daar ben ik te schijterig voor hoor.. Met een pony tussen de paarden _O-

Nummus
Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 17:30

Oh doet ie goed! En tja met Zara heb je uiteindelijk ook wel gesprongen toch... ;)

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-19 17:46

Met Zara spring ik nog steeds zo nu en dan, eigenlijk is zij het ideale springpaard. Ze redt zich namelijk altijd, springt met een goede techniek en gedraagt zich (over het algemeen) niet idioot :)) Echt een kwestie van meeliften op haar. Vandaag nog een paar mini in uitjes met haar gesprongen, ze vindt het echt ontzettend leuk.

Hoewel ik er vandaag wel naast lag.. Maar dat had een andere reden :')

Hoop eigenlijk dat Finn ook zo fijn wordt met springen. De reden dat ik het nu nog niet doe met hem, is dat hij nog niet genoeg controle heeft over zijn benen. Als hij niet uitkomt op de sprong, maakt ie er nog een potje van en soms struikelt ie daardoor ook na de sprong. Balkjes onder het zadel gaan we deze maand wel meepakken! Sowieso wil ik eigenlijk niet met hem springen, zolang ik geen geschikt zadel daarvoor heb. Mijn dressuurzadel heeft veel te veel wrong en een te diepe zit, dat is levensgevaarlijk om mee te springen met een onervaren paard :=

Nummus
Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:18

Ja dat is niet heel grappig inderdaad. :')

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-19 17:18

Ik denk dat hij inmiddels de smaak van het springen te pakken heeft..

Vandaag sprong hij zo HOP de losgooibak uit. Hij nam weliswaar de bovenste draad van de ingang mee, maar hij was er wel mooi uit >;) Gelukkig sloeg hij linksaf en ging hij na 20 meter gras eten langs de kant. Hij zal het heus niet expres gedaan hebben, want hij rende zoals gewoonlijk richting die hoek en kon gewoon niet meer stoppen denk ik :+ Alle paarden gebruiken die hoek als noodrem. Hij schrok ook wel even van zichzelf en je zag hem even nadenken van "poedersuiker wat doe ik nu dan?"

Fun fact. De omheining van de losgooibak is circa 1m50 hoog omdat de bak heel diep ligt. De bovenste draad zal op ongeveer 1m40 zitten denk ik. Het zand loopt daar wel iets omhoog, maar dan is het alsnog pittig hoog voor een pony. Het pad langs de bak ligt een stuk hoger dan de bak zelf, dus je kan het zien als een soort cross hindernis.. Een opsprong ofzo :')

Hij moet even leren respect te krijgen voor draden ben ik bang := Hij piept ook overal onderdoor, het is net een Shetlander wat dat betreft. Zolang er geen stroom op staat, gaat hij gewoon stapje voor stapje onder het draadje door. Hij krijgt het ook voor elkaar om de staldeur uit de rails te duwen, meneer sloopgraag :roll:

Maar al met al.. Is het een braaf paard, hij kan ook prima los staan in het bos namelijk. Vandaag kwam er dus iemand foto's maken, dus ik ben heel benieuwd hoe ze zijn geworden! Hier zie je de bakrand trouwens goed:
[ img ]

Nummus
Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 19:52

:') Wat een mafklapper... Gelukkig is ie verder ok!

Madje1992
Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 08:46

haha, hij laat weten een springpony te willen worden.
Gelukkig is hij in orde.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-19 18:50


Nummus
Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:00

<3

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 20:12


emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:14

Wat leuk! Ga je het vaker doen denk je? :o

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 20:17

Heb er speciaal een springzadel voor aangeschaft, dus ja is wel de bedoeling :D Maar wilde rustig opbouwen omdat hij het nog niet echt kent en zo lui als dikke stront is. Benen optillen is zoooo zwaar :roll: Uiteindelijk wil ik gaan crossen met hem, maar dan moet hij dus wel gaan leren om zijn benen goed op te tillen.. Cross hindernissen rollen niet om namelijk :+

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:21

Ghostattack schreef:
Heb er speciaal een springzadel voor aangeschaft, dus ja is wel de bedoeling :D Maar wilde rustig opbouwen omdat hij het nog niet echt kent en zo lui als dikke stront is. Benen optillen is zoooo zwaar :roll: Uiteindelijk wil ik gaan crossen met hem, maar dan moet hij dus wel gaan leren om zijn benen goed op te tillen.. Cross hindernissen rollen niet om namelijk :+

Oh dat van het zadel heb ik gemist denk ik! Oeps, ik moet beter opletten haha.

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 20:24

Heb je niet gemist hoor, staat nergens in het topic :P Alleen op Instagram haha.

Heb dit zadel een week of 3 geleden gekocht zodat ik het springen kan gaan oppakken. Mijn dressuurzadel heeft enorme wrongen, dus ik acht springen daarmee niet veilig :') We zijn begonnen met simpel balkjes lopen onder het zadel en vandaag dus een cavaletti. Volgende keer zet ik wellicht een klein kruisje neer :))

emilyslaluna
Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 20:32

Haha toevallig reageerde je net in het andere topic. _O-

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-19 11:14

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het lijkt nog nergens op, de techniek is hilarisch en we hebben vooral hard gelachen _O- Ik had oprecht verwacht gelanceerd te worden omdat hij met longeren altijd overdrijft. Dus heel laag begonnen.. Nou, hij draaft erover alsof hij het dagelijks doet. Raakt de balken niet eens aan :+ Pas vanaf deze hoogte begon hij iets te 'springen'. Duidelijk te merken dat hij nog vrijwel geen ervaring heeft en er de ballen van snapt, maar hij doet het ontzettend braaf.


Nummus
Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:55

Hij vindt het wel écht leuk zo te zien! Dus die techniek komt vanzelf een keer. :')

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-19 21:09

Ik had het nog helemaal niet laten zien.. Maar..

[ img ]
Oeps? :o _O-

Kleine samenvatting: Rijden ging afgelopen periode echt waanzinnig goed. Daarna stond het even op een laag pitje vanwege festivals, concerten en werk. Vervolgens wil ik hem weer gaan rijden, voelt ie gewoon katskreupel aan! Gelijk afgestapt en gelongeerd om te kijken waar het probleem zat. Ik zag gelijk dat er iets niet goed zat in zijn rug/lendenen/bekken. De volgende dag zou ik les hebben, dus instructrice gebeld om situatie toe te lichten. De volgende ochtend heeft zij hem dus eerst bekeken en gevoeld. Zijn bekken stond gewoon scheef en de hele rug stond strak. Ze heeft hem dus losgemaakt en vervolgens hebben we een meer basic les gereden. Bizar hoe zoiets kan helpen want hij liep ineens de sterren van de hemel :')

Inmiddels dus weer lekker aan het rijden. Vandaag echt de fijnste training ooit gehad, dus we zijn lekker bezig. Ook al ingeschreven voor enkele (oefen)wedstrijden, dus we hebben een doel om naar te werken.

Maar nog meer leuke dingen! Redelijk onverwachts en last minute besloten om aankomende zondag naar Bergeijk te rijden voor een clinic Extreme Mountail Trail *\o/*

Ik zoek eigenlijk nog iemand die mee wil om te helpen en foto's / filmpjes te maken O:) Dus mocht er iemand meelezen in omgeving Rhenen en het leuk vinden om mee te gaan.. Laat me weten! Als tegenprestatie mag je van mij ook een rondje op Finn (mits je erop past) en zorg ik wel voor wat eten en drinken :))

Note: Ik heb nog geen E rijbewijs en pas 2x met trailer gereden dus ik geef mezelf gelijk een uitdaging. E rijbewijs staat gepland trouwens, maar mag de combinatie met B rijden :)

Nummus
Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:15

Oh jee! Ik ben niet in staat je te assisteren maar vind het wel HEEL gaaf dat je het doet!

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:23

Aah ik heb het zondag al druk anders was t zeker leuk geweest!!

gerlindie
Berichten: 4619
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:29

wendy1987 schreef:
Aah ik heb het zondag al druk anders was t zeker leuk geweest!!


Exact dit -O-

"I can see a hat, I can see a cat, I can see a man with a baseball bat"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Amazonbot, Googlebot, Jet, Kashmino, Maanon_, Slmt9, vilheide, VogeltjeM en 47 bezoekers