[VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 10:50

Kaus schreef:
Super leuk dier, ik volg! Hoe groot ben je zelf trouwens want zo naast jou had Finn ook wel 1.60m kunnen zijn.

Ik ben zelf ongeveer 1.60m! Vandaar ook de keuze voor pony's :) Mijn benen zijn in verhouding erg kort waardoor ik een paard niet bij elkaar kan rijden.

Afgelopen weekend had ik mijn zadel even op Finn gelegd om te kijken hoe dat ligt. Uiteraard niet netjes, want hij heeft totaal geen bespiering. Vooral bij de schouder had het zadel te veel ruimte over, qua breedte was het dan wel weer redelijk goed. Toevallig had ik thuis nog een gelpad frontriser liggen, dus deze had ik gisteren meegenomen naar stal. Het zadel ligt nog steeds niet optimaal, maar daarvoor moet ik gewoon even een afspraak maken met de zadelmaker. De bedoeling is om dit zadel in te ruilen op een andere, die ook beter past bij mijn lichaamsbouw.

Maar voor gisteren toch eventjes erop gelegd en aangesingeld. Besloten om er toch even een paar rondjes op te stappen, even peilen hoe hij zich zou gedragen. Al wist ik dat eigenlijk al wel :+ Letterlijk opstappen en wegrijden. Ik ben dat totaal niet gewend dus ik ben geneigd om alles voorzichtig en met beleid te doen. Nu kan ik gewoon redelijk lomp opstappen en het boeit hem niks haha.

Bij de vorige stal had hij een appelbitje in, waar hij ook vrij onrustig was met zijn hoofd. Daarbij lag haar zadel dusdanig slecht dat hij niet normaal kon bewegen (bijna in zijn nek). Onder mijn zadel heeft hij tenminste nog schoudervrijheid. Ik heb er overigens een dubbelgebroken hulstrens in hangen, dezelfde als Zara had. Hij reageerde er heel netjes op! We hadden zelfs al stukken dat hij mijn hand opzocht en netjes zakte. Hij had ook geen onrustige hoofdhouding! Top dus.

Eigenlijk heb ik voornamelijk gestapt, gewoon even goed voelen wat hij doet en hoe hij reageert. Wat vindt hij moeilijk? Hoe reageert hij op mijn hulpen? En hoe reageert hij op een ander paard in de bak? Nu kon ik daar rustig de tijd voor nemen met mijn eigen spullen, in plaats van met een verkoper naast de bakrand. Niks ten nadele van de verkoper hoor :D

Hij reageerde enorm goed, ik moet hem goed voorwaarts houden anders gaat hij sloffen. Zijn reactie op mijn been is precies wat je wil, ik heb er wel een zweepje bij wanneer de reactie uitblijft. Die heb je eigenlijk weinig nodig. Uiteindelijk werd hij erg enthousiast en hebben we een paar stukjes gedraafd. Ik pak overigens altijd bewust veel binnenhoefslag mee, lekker op eigen benen leren lopen. Resulteerde wel in een dronken paard af en toe _O- Ook even de rem getest, die werkt perfect. Uiteindelijk hebben we voornamelijk gestapt want ik wil hem niet te veel belasten met het bit en niet optimaal passend zadel.

Woensdagavond komt mijn instructrice hem losmaken! Ik ben benieuwd hoe hij dat vindt.

[ img ]
Wees gewaarschuwd: Levensgevaarlijk paard in aantocht!

_O-


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:12

Ik volg ook weer :) hij is ontzettend leuk :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:21

Heel leuk! Ik volg, zou willen dat ik zelf op de pony's pas, mijn dochter heeft ook zo'n leuke D! Succes met hem!

Pepperrr
Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:21

Klinkt super!

Fijn dat hij dit bit wel accepteert :j

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

denisewinter
Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:36

Wauw wat een leukerd. Je gaat zeker veel plezier aan hem beleven. Ik ga je uiteraard weer volgen.

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-18 17:34

MightyMike schreef:
Heel leuk! Ik volg, zou willen dat ik zelf op de pony's pas, mijn dochter heeft ook zo'n leuke D! Succes met hem!

Jammer! Hoe groot ben je? Als Finn straks goed gespierd is, dan durf ik er wel iemand van 1.75m op te zetten denk ik. Met Zara moest je echt niet groter zijn dan ik ben, zij kon ook maar een 16 inch zadeltje kwijt op haar rug. Ze was daarentegen wel vrij breed haha. Finn is nu nog enorm iel en smal.. :')

Planning:
Vandaag staat in het thema van grondwerk / opvoedcursus! De basis blijven we natuurlijk dagelijks oefenen. Misschien dat ik een paar balkjes neerleg, spelenderwijs leren vinden ze natuurlijk veel leuker dan saaie oefenen. Wat hij nog moet leren:
- Halthouden als ik ho zeg: hij is geneigd tegen mij op te botsen, door mij heen te lopen of een half rondje om mij heen te lopen.
- Voetje geven: hoeven uitkrabben kent hij wel, maar jong en ongeduldig dus hij tilt graag andere voetjes tegelijkertijd op. Bij mij leren alle paarden het commando 'voet', zelf optillen dus. Scheelt mij ook veel i.v.m. rugpijn.
- Achterwaarts: kent ie redelijk, maar snapt ie half... :+
- Wijken voor druk: hij kent het principe, maar ik wil het toch verfijnen naar hele lichte druk in plaats van dat ik mijn volle gewicht in de strijd moet gooien.

Hij leert overigens vrij snel, dus ik ben benieuwd hoe snel hij alles gaat oppakken! Het is met Zara ook allemaal gelukt, dus dan zou een jong paard toch ook goed moeten gaan? :') Hij hoeft dit uiteraard niet binnen een dag te kennen, absoluut niet. Ik heb de tijd, gaat erom dat hij het begrijpt en het leuk vindt.

Ondertussen ben ik mijn hoofd aan het breken over welk voer ik hem het beste op kan zetten. Op dit moment krijgt hij de basisbrok van de staleigenaren, maar ik werk persoonlijk altijd liever met mijn eigen voer (+ voerton). Iemand ideeën qua merk? Ik ben geen fan van Pavo overigens.

JustMeI2
Berichten: 144
Geregistreerd: 01-05-18
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:51

Superleuk topic!
Ik volg!

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:57

Ik ben 1.70 m maar geen maatje 36 meer. Op de D van mijn dochter pas ik echt niet verantwoord meer wat betreft gewicht en voor het mooie natuurlijk ook niet wat betreft lengte, die is dan ook rank en 1.43 m. Heb gekeken naar een pony of klein paard waar we beiden op zouden passen, maar ook een gewone chique niet super grote E vind ik voor mij te klein. Ben met een paint horse van 1.60 m thuis gekomen en dat kan goed voor het oog. Ik heb wel wat met pony's, werk nu heerlijk met de welshjes van de kids vanaf de grond en houd het maar bij mijn eigen paard om te rijden.


Fijn dat hij zo snel leert! Gaat vast helemaal goed komen!

wendy1987
Berichten: 6891
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:01

Havens en cavalor vind ik zelf altijd fijn. Mijne krijgt vitamine brok vab metazoa maar anders had ze daar gekregen.
Bietenpulp is ook heel fijn om te geven. Dat doe ik zelf als ik er ben geven. Werkt fijn bij spieren en voller worden

MightyMike
Berichten: 2826
Geregistreerd: 08-11-04

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:11

Ik voer hier de welshjes, paint en KWPN'er allemaal Cavalor Strucomix Sensitive en daar doen ze het erg goed op, fijn voer!

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 17:52

Cavalor heb ik inderdaad wel goede ervaringen mee, zal er eens over nadenken!

Massage / losmaken
Gisteren kwam mijn instructrice langs om de paarden op stal los te masseren. Blijft altijd erg mooi om te zien hoe de paarden erop reageren! Finn kreeg natuurlijk ook een behandeling, zeker gezien het feit dat hij gewoon erg stijf en ongemakkelijk oogt. Het zadel wat op hem lag was ronduit dramatisch. Dat werd dus ook heel erg duidelijk toen mijn instructrice hem los ging maken. Zijn heupen zaten volledig vast, maar hij had ook last van zijn lendenen. Gewoon helemaal strak en vast gereden dus. Waar ik dinsdag zijn achterhoeven amper kon uitkrabben omdat hij ze niet kon optillen, blijft hij nu netjes staan als je een been optilt! Het zat hem dus duidelijk in de weg.

Goed, hele paard van voor tot achter losgemaakt en gemasseerd! En zijn geval is ook gelijk schoongemaakt, daar zaten wat van die vieze stenen op. Vond hij eerst niet oke (dreigen met achterbeen), totdat hij tot de conclusie kwam dat het hem juist helpt. Hij blijft onder behandeling staan van mijn instructrice. Advies: veel rechtuit aan de longeerlijn om kracht op te bouwen. Even een standfoto van na de behandeling:
[ img ]

Schrik er wel telkens van hoor! Zo schraal en ongemakkelijk nog. Ik probeer vaker dit soort foto's te maken zodat we kunnen vergelijken over een tijdje. Hij staat nu op heel goed ruwvoer in plaats van vies nat koeienkuil wat hij op de vorige stal kreeg :o
Morgenmiddag komt de hoefsmid zijn hoeven bijwerken. Ik denk dat we een keer of 2-3 nodig hebben om hem weer enigszins normaal op zijn voetjes te krijgen. De hoeven zien er serieus uit alsof hij al jaren niet bekapt is. Ontzettend scheef ook, waardoor hij de diagonaal linksvoor-rechtsachter overbelast. Daarbij zat hij ook erg vast in zijn schouders. Dit werkt natuurlijk allemaal als een vicieuze cirkel, vandaar ook de volledige apk.

Ik heb het helaas financieel wel even moeilijk deze maand. Mijn kat is vanochtend geopereerd en dat was een grapje van bijna 700 euro.. -O- Maar het is niet anders, ik ga mijn dieren geen zorg ontnemen omdat het duur is. Alles wat nodig is moet gewoon gebeuren. Gelukkig heb ik een goede baan, anders had ik dit ook nooit gedaan of kunnen doen natuurlijk #)

senna21
Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:23

Fijn dat je instructrice dit voor jou kan doen. Echt een leuk paardje, maar dus nog niet helemaal probleemloos :+
Wat bedoel je met vieze stenen?
Maar je gaat vast een leuk rijpaard krijgen.
Sterkte voor je kat.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-18 18:26

Nee absoluut niet haha, maar dat wist ik ook van tevoren. Ik heb hem ook gekocht onder begeleiding en goedkeuring van mijn instructrice :)

Het zijn niet letterlijk stenen, maar zo voelt het ongeveer. Het zijn eigenlijk een soort talg ophopingen, soms moet je dat schoonmaken omdat het anders blijft zitten. Tijdens het in en uit schachten gaat dat dan irriteren.

senna21
Berichten: 11748
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:29

Oh ja, bij het geval :P

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-18 14:31

Nieuwe Nike's! 8-)

[ img ]

[ img ]

Voor foto's zijn helaas niet super duidelijk, maar volgens mij kun je het verschil wel zien! Waarschijnlijk zijn de hoeven al een lange tijd niet meer gedaan, waardoor ze er echt lelijk uitzagen. Er is ook een duidelijk overgang in de hoef te zien waarbij er iets in zijn leven veranderd is (bijvoorbeeld slecht ruwvoer), volgens de hoefsmid zal dat zo'n 3-5 maanden geleden zijn. Finn was overigens ontzettend braaf bij de hoefsmid, ik had ook niet anders verwacht. Toch weet je het nooit van tevoren!

Voordat de hoefsmid kwam had ik hem nog even gelongeerd in de bak. Het advies van mijn instructrice opgevolgd: Veel rechtuit, geen kleine cirkels. Dat wordt dus meerennen om zoveel mogelijk rechtuit en grote bochten te maken. Goed voor mijn eigen conditie wel :') Viel me gelijk op dat hij een stuk beter en soepeler beweegt nadat hij is losgemaakt! Hij kan nu netjes in de goede galop blijven in plaats van dat de benen alle kanten op vliegen. Alleen als je hem terug naar draf vraagt, springt hij eerst een vliegende wissel voordat hij de overgang maakt. Wissels zitten er dus al op :+

Oja en ik heb heel oneerbiedig met de schaar zijn sokken afgeknipt :o Ik kon het echt niet meer aanzien. Helaas heb ik zelf geen scheerapparaatje haha.

NienkeV1994
Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:47

Ziet er een stuk beter uit zo! Fijn dat hij braaf was :)

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-18 11:30

[ img ]

Inmiddels een paar dagen verder. De afgelopen dagen heeft hij afwisselend vrij gehad en hebben we longeertrainingen gedaan. Daarbij ook één keer balkjes gelopen, even kijken of hij dat snapt. In het begin was hij zo enorm lomp, hij lette niet op en struikelde vol over een balk. Bijna met zijn snufferd op de grond :') Daarna heel braaf gedaan, in draf doet hij het enorm soepel en tikt hij de balken eigenlijk niet eens aan. Aan het eind twee enorm kleine sprongetjes gedaan (30cm max) voor de lol, ik wil hem niet teveel belasten met dit soort dingen namelijk.

Tijdens het longeren pakken we voornamelijk de lange zijdes van de bak mee, wat inhoud dat ik dus de gehele lange zijde moet meerennen. Zo wordt longeren niet alleen goed voor je paard, maar ook voor jezelf :P We werken voornamelijk in stap en draf, tempowisselingen en overgangen. Qua galop pak ik af en toe een paar stukjes mee, dit vindt hij gewoon echt nog te moeilijk. Bij een te lang stuk galop springt hij een wissel of gaat hij overkruist, dit probeer ik te voorkomen door telkens een paar passen galop te doen en netjes terug te nemen. Als hij meer kracht heeft, kunnen we het gaan uitbouwen naar een langer stuk galop.

Gisteren besloten om even met de barebackpad aan de slag te gaan. Tijdens het longeren schudt hij graag met zijn hoofd (combinatie van onbalans, longeerlijn die aan het halster hangt, vliegen, zon etc). Geen idee of hij een barebackpad raar zou vinden, maar het boeide hem natuurlijk niks. Doordat de bovenlijn mist, zit hij niet bepaald comfortabel helaas hahaha. Daarbij heb ik enorm voorzichtig gedaan, omdat hij nog niet naar de tandarts is geweest. Toch doet hij het enorm netjes en zoekt hij al zelf mijn hand op. Onder het zadel (barebackpad ahum) kan ik hem makkelijk rechte lijnen sturen om kracht op te bouwen. Ik pak dan ook het halthouden mee en tempowisselingen in stap. Af en toe een grote volte, maar voornamelijk rechte lijnen (afwenden, gebroken lijnen ook). Aan het eind even 2-3 keer op de lange zijde een stukje gedraafd, ook dat doet hij heel goed. Na een minuut of 20 lekker uitgestapt en bovenstaande foto gemaakt.

Donderdag 27 september staat de afspraak voor de tandarts gepland. Eerder kon helaas niet :roll:

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-18 20:47

Waarschuwing!
Kleurencombinatie on point! _O-

[ img ]

Vandaag zijn we voor het eerst op buitenrit geweest. Eigenlijk redelijk ongepland, maar dat maakt het juist wel leuk. Mijn stalgenootje ging naar buiten met de meest bomproof pony ooit, dus de ideale combinatie om Finn ook mee naar buiten te nemen. Besloten om er maar gewoon op te klimmen, ik kan er met barebackpad altijd nog afspringen als het echt nodig is. Uiteraard was dat geen moment nodig, want hij is net zo bomproof als de andere pony :+ Twee keer heeft ie met grote ogen gekeken naar een put in de grond en naar witte strepen op een drempel, maar meer dan kijken doet hij eigenlijk niet. Ook een paar korte stukjes gedraafd, waarbij ik hem moest inhouden omdat ie wel erg enthousiast werd.. En dat zit ik op hem met barebackpad nog niet uit haha. We zijn niet heel erg ver geweest, maar het was duidelijk mentaal best intensief voor hem :P Hij vond het wel echt prachtig dus zeker voor herhaling vatbaar!

[ img ]

Madje1992
Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:37

Goed bezig!!! +:)+

Hij klinkt echt als een toppony ondanks dat er nog het nodige werk aan zit.

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:49

Op de eerste foto doet hij me aan eo’n etalagepaard denken :D hij is echt leuk.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-18 16:28

poes schreef:
Op de eerste foto doet hij me aan eo’n etalagepaard denken :D hij is echt leuk.

Etalagepaard _O-

Er zit precies 10 dagen tussen deze twee foto's. De bovenste foto was net na zijn eerste behandeling door mijn instructrice en de onderste foto na zijn tweede behandeling, vandaag. Inmiddels begint hij al een stuk losser te worden en worden de blokkades minder. Ik blijf het zonde vinden dat ze een pony met zo'n goed karakter zo misbruikt hebben, want dat is gewoon letterlijk wat er is gebeurd :n Een zeer slecht passend zadel, waardoor hij nog gevoelig is op zijn rug, helemaal vastgereden op zo'n beetje alle plekken die mogelijk zijn. Van atlas tot staart ongeveer. Dat werkt natuurlijk allemaal in elkaar door, want alle spieren zitten natuurlijk aan elkaar vast uiteindelijk. Bij elke behandeling worden zijn spieren los gemaakt, gemasseerd en worden blokkades verholpen. Daarbij hoor je soms gewoon echt een knak (net zoals bij ons eigenlijk).

Eigenlijk zou je zoiets eens moeten filmen, want het is super interessant om te zien. Je kan precies zien waar een paard vast zit of last van heeft, de reactie is dan ook erg mooi. Vaak zie je dat ze willen vluchten voor de blokkade, want dat doet even zeer natuurlijk. Dat is een hele normale reactie, maar niet de reactie die je wilt. Op een gegeven moment snappen ze wat de bedoeling is, komt er vaak een diepe zucht en gaan ze afkauwen. Als ze gaan gapen dan komt echt alle spanning los. Sommige stukken vinden ze echt heel erg lekker trouwens! Zo werden zijn billen (broekspier) vandaag losgemaakt en dat vindt hij zo lekker, dat hij bijna ging zitten op mijn instructrice :') Daarna moest ze hem loslaten, waarbij je echt zag dat hij bijna omviel. Zo'n sessie is voor paarden mentaal best wel heftig, maar ook lichamelijk. Ze voelen ineens spieren die eerst vast zaten, kunnen bewegingen maken die ze eerst niet konden en worden daardoor in het begin heel erg dronken. Naderhand moesten we 10 minuten stevig doorstappen om de doorbloeding op gang te brengen, zo kunnen de afvalstoffen afgevoerd worden.

Daarbij ook gelijk advies gevraagd wat ik hem het beste kan voeren. 's Middags gelijk maar even brok gehaald die hij nog extra bij gaat krijgen. Ook krijgt hij vanaf morgen magnesium bij en moet ik nog even ergens lijnzaadolie gaan halen. Ondertussen krijgt hij ruim (goed) hooi en wilgentakken als hij buiten staat. Tussendoor krijgt hij ook nog de mogelijkheid om te grazen uiteraard. De komende periode blijven we lekker bezig met onze training, zodat hij uiteindelijk ook spieren kan gaan opbouwen. De eerste vetjes beginnen er al op te komen heb ik het idee :D

[ img ]

Cera_D
Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 07:49

Zo wat een groot verschil al! Vooral in z'n hele uitstraling.

Wat voor brok ga je hem bijvoeren? Ik ben altijd benieuwd wat anderen hun paarden voeren :o

Deni11
Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 09:50

Super leuk hoe het gaat!

Hoe weet je trouwens of je een goede paardenmasseur vindt? Ik heb n pony staan die 2x hb is geweest in de afgelopen 1.5 jaar en daar wil ik eigenlijk weleens iemand bij halen, maar waar moet je opletten?

S <3

Ghostattack
Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-18 10:44

Deni11, durf ik niet te zeggen! Mijn instructrice is gediplomeerd in van alles en volgt maandelijks wel verschillende cursussen. Zij is o.a. ook een van de weinige thermografen in Nederland. Ze doet ook wel eens rondjes Nederland of België, dus wie weet komt ze bij jou in de buurt? Of misschien kent ze iemand die goed is? :) Passie voor Dressuur heet haar bedrijf.

Cera_D, ik heb nu Masters Sport Extra gekocht.

fiedelll
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:26

Ghostattack schreef:
Deni11, durf ik niet te zeggen! Mijn instructrice is gediplomeerd in van alles en volgt maandelijks wel verschillende cursussen. Zij is o.a. ook een van de weinige thermografen in Nederland. Ze doet ook wel eens rondjes Nederland of België, dus wie weet komt ze bij jou in de buurt? Of misschien kent ze iemand die goed is? :) Passie voor Dressuur heet haar bedrijf.

Cera_D, ik heb nu Masters Sport Extra gekocht.


Hoe heet jouw instructrice, als ik vragen mag? Ik woon vlak bij jou in de buurt en zijn rustig aan 't rondkijken voor iemand om ons paard weer een keer los te maken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jenn_Mellow, Vagabondo en 41 bezoekers