[VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 12:41

Jammer! In mijn eentje overleef ik het waarschijnlijk ook wel, maar extra hulp is altijd fijn :P

xRoossie95

Berichten: 1374
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:15

Als ik de rest van de week niet meer eet, pas ik dan op Finn? :')

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 13:17

Jij wel _O-

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 19:37

Weer even een update in dit topic! :D

Inmiddels alweer een hele tijd verder en we hebben niet stilgezeten natuurlijk. Als eerste heb ik in de tussentijd mijn E rijbewijs gehaald, dus nu ben ik écht legaal! 8-) Niet dat het nodig was, maar het is gewoon enorm handig om hem te hebben. Het kwam financieel toch nooit uit, dus dan maar op een moment dat het hélemaal niet uit komt lol. Maar goed, ik heb hem dus.

Ook fijn verder getraind met Finn, enkele lessen gehad en tussendoor nog een paar keer een korte buitenrit gemaakt. Zelfs een keer super relaxed kunnen galopperen buiten! Dat moeten we nog wel vaker oefenen, maar ik ben een schijterd dus de drempel is hoog :')

Maar ook niet geheel onbelangrijk:
Afbeelding

Afbeelding

Met 174.5 en 175.5 een gigantisch fijn debuut! Zeker met de gedachten dat hij nog lang niet B-klaar was op dat moment. Mijn doel? De ring doorkomen en hem een fijne ervaring geven. Het was eerder andersom, want het boeide hem allemaal geen reet. Lage witte hekjes? Tof, mooi. Juryhokje? Wat jij wil. Mensen in juryhokje? Gezellig, kunnen we mee chillen! Plantjes langs de bak als versiering? Kun je prima omver lopen of opeten. Spastische dressuurpaarden in de losrij ring? Nobody cares. Je kunt hem letterlijk omver rijden, hij kijkt niet op of om. Hilarisch paard wel.

Omdat het de eerste keer was reed ik hem wat voorzichtig, daardoor misten we veel impuls. De galopknop was ook eventjes ver te zoeken, terwijl hij de weken ervoor op de letter kon aanspringen. Helaas, jammer de bammer. Wel beide proeven rondgekomen in galop, geen vliegende wissels getoond, hooguit een paar keer uit de bocht gevlogen. Voornamelijke commentaar was: figuren strakker rijden, teugels korter en meer impuls. Oh en takt in stap, maar zijn stap is gewoon niet zo best helaas.

In ieder geval genoeg commentaar om mee aan de slag te gaan! Na de wedstrijd heeft hij kort vakantie gehad en daarna is hij weer losgemaakt door mijn instructrice. We zijn de training nu weer aan het oppakken en gaan dit straks wat fanatieker afwisselen :j Voor september heb ik al wat wedstrijden gepland staan.. Dus wie weet halen we ooit nog een winstpuntje in de B!

Net een echt dressuurpaard!
Afbeelding

Afbeelding

Of net een echt crosspaard?
Afbeelding

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:21

Leuke update! Winstpunten komen vast wel, succes!

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:23

Wauw, super toch.
Ff offtopic, maar hoe is het met je andere pony, Zara?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 20:26

jeetje77 schreef:
Wauw, super toch.
Ff offtopic, maar hoe is het met je andere pony, Zara?


Kort maar krachtig: Rond en gezond _O-

Ik doe eigenlijk niks meer met haar qua werk, toevallig paar weken terug heel even aan de longeerlijn gehad. Ze loopt voor me weg als ik met het hoofdstel aankom, dus ik heb besloten om haar lekker paard te laten. Ze vermaakt zich op en top op haar plekje en zet graag de boel op stelten daar :')
Afbeelding

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:13

Finn en Zara hebben het met jouw als baas super getroffen!!
Ben benieuwd hoe de wedstrijden in September gaan.
Al denk ik dat ze nu vast en zeker beter gaan doordat je nu weet hoe Finn zich gedraagt.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:25

Oeh ik zie dit nu pas, ik kom hier ook volgen :D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 11:35

Ik ben alleen rete slecht in updaten _O- Op Instagram ben ik actiever, maar dat is meer 'dagelijks leven' en niet zozeer 'updates'.

De bedoeling is wel om deze week nog eens te gaan springen, misschien dat ik een springlesje in plan bij de instructrice die hier op stal rondloopt :)

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:51

Aaah wat knap die Finn! :D En dat van de bosritten eng vinden ken ik hoor, niks om je voor te schamen. :j

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:36

Nummus schreef:
Aaah wat knap die Finn! :D En dat van de bosritten eng vinden ken ik hoor, niks om je voor te schamen. :j


Dit, ben er vorige week in galop bijna afgestuiterd zo krampachtig zat ik _O-

Ik volg jullie op insta dus wist natuurlijk alles al :j Jullie toppers!!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 21:34



Bij deze kunnen we hier ook even lachen :')

Ik was heel trots op mezelf dat ik hier overheen durfde! 8-) Het leek zo hoog toen ik erop zat. Helemaal blij dat we er enigszins normaal overheen gingen zonder benen in de knoop. En toen keek ik de filmpjes terug en dacht ik echt.. Heb ik DAT gesprongen? *Zoekt vergrootglas *

Binnenkort maar even een springlesje in plannen, want hij werd wel erg enthousiast hiervan en ik heb er dan even een instructrice bij nodig om dat enthousiasme in goeie banen te leiden zonder brokken :D

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 22:04

Springen ziet er van bovenaf altijd hoger uit :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:10

Als het een troost mag zijn, die van mij gaat daar van zijn leven niet over. Niet eens misschien :P

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:15

Jaa, ik ga ook volgen :D

En je weet dat je hier welkom bent ons eens een buitenrit samen te maken! Dat zal misschien ook de drempel iets minder hoog leggen *D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 08:46

Drico schreef:
Jaa, ik ga ook volgen :D

En je weet dat je hier welkom bent ons eens een buitenrit samen te maken! Dat zal misschien ook de drempel iets minder hoog leggen *D


Doen we! September heb ik het nog enorm druk, maar vanaf oktober heb ik veel meer tijd. Misschien dan een soort herfstritje plannen? :D

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:34

Granoek schreef:
Als het een troost mag zijn, die van mij gaat daar van zijn leven niet over. Niet eens misschien :P


Mijn leasepaard ook niet. Haar ogen rollen bij het idee al uit haar hoofd. _O-

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 16:03

Sinds vorige week ben ik mijn fotografie hobby weer aan het oppakken. Slim als ik ben, heb ik op het whiteboard op stal geschreven of er interesse was in goedkope fotoshoots. Niet veel later had ik al 3 'klanten' :') De resultaten ben ik heel tevreden over en dus besloten om mijn hobby iets serieuzer te gaan oppakken. Dus ook gelijk mijn website een update gegeven, Facebook pagina onder het stof uit gehaald en ook mijn Instagram opnieuw ingedeeld.

http://fotografiebritt.weebly.com/
https://www.instagram.com/brittschiksfotografie/?hl=nl

En mijn eigen pipo moet natuurlijk ook proefmodel spelen :j Ik had hem even snel, ongewassen en ongepoetst, in de stalgang gezet. En dan heel snel foto's maken! Want binnen 5 sec staat hij met zijn neus aan de grond grasjes tussen de stenen uit te plukken _O- Dit was dus mijn eerste poging tot blackfoto's, best goed gelukt nog.

Afbeelding

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:50

Wauw ja is goed gelukt hoor!

jeetje77

Berichten: 3456
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:50

Gaaf hoor!

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-19 14:03

Afbeelding

Afbeelding


:o *\o/* Compleet onverwacht zijn wij sinds vandaag B+2

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 16:21

Wat leuk! Gefeliciteerd!!! *\o/*

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 08:59

Dankje! Dit was onze tweede wedstrijd ooit en de eerste indoorwedstrijd. Ik pak dit voornamelijk mee voor de ervaring :j

Met losrijden was hij in het begin helemaal niet fijn, compleet afgeleid en daardoor bit vastpakken en niet willen buigen. Als je dan iets buiging vraagt op de volte, knalt hij er volledig uit mijn zijn hoofd en ben je ook je stuur kwijt. Met de oren naar voren natuurlijk :roll: Later werd het losrijden steeds fijner en in de regen liep hij eigenlijk super fijn. Eenmaal de ring in sloeg hij dicht, was de impuls en activiteit ver te zoeken en kon ik hem moeilijk de baan rond krijgen. Precies bij het aanspringen in galop moest hij hinniken en toen was ik hem weer kwijt. Daardoor in beide proeven minstens 1 galoponderdeel verpest #)

Daar baalde ik wel enorm van, want hij kan een hele fijn goede galop hebben. Daarentegen gingen de meeste stap en draf onderdelen wel heel netjes. Dus alsnog een redelijk goed gevoel gehad na de wedstrijd.

Maar ik had absoluut niet verwacht dat we winstpunten zouden rijden _O-

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: [VOLG] Finn, van kinderpony tot allround topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:06

Oooooh wat netjes zeg! Gefeliciteerd! :D