[VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 13:43

Pepperrr schreef:
Een na laatste foto, doe hem een tutu aan en hij is de perfecte ballerina! :))



:')
Beelddenker
Maflinger_S schreef:
Geinponempje.

Zo te zien zit ie lekker in zijn vel.


Gelukkig wel!

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:37

Haha lach eens naar het vogeltje.. :D
Idd die één na laatste... 8)7 _O-
Lekker dat het zo goed met hem gaat!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-19 13:47

{:)


Afbeelding


Een kerstmuts over je oren geen enkel probleem. Aaien aan de oren? Dat kan niet _/-\o_

Paardenlogica.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 14:00

Staat hem wel snoezig!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:04

De leukerd.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:28

Naahhww <3

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 17:06

Ja lief hé <3 Hij is zo grappig. :')


Afbeelding

Niet de meest briljante foto, maar kijk hem gáááán *\%/* Joep en Rims maakte zich een beetje zorgen over het sinterklaasmuziekje bij het winkelcentrum achter de dijk. _/-\o_ Beetje jammer dat ze niet te gelijk gingen waardoor het even duurde voordat de kalmte weer terug was.

Rimska is meestal niet van dr stuk te krijgen. Maar vandaag kreeg ze het op dr heupen. Daar vond Joep het zijne van:


Afbeelding

_O-

Vervolgens ging ik hem toch maar trailerladen. Gewoon om te oefenen. Dat was nagenoeg naast sinterklaas, zijn pieten én een stoomfluit. Liep hij zo op én af. -:) Soms vraag ik me echt af wat er in zo'n paardenhoofd omgaat. :=

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-19 22:58

Hier kan ik nou echt van genieten. <3


Afbeelding

De paarden mochten naar achteren omdat het al een paar dagen droog was. Ken je die scène van de Lion King met die gnoes? Daar lijkt het dan een beetje op. :’) Joep gaat ze dan op eigen gelegenheid allemaal voorbij om rustig blaadjes te eten. :+ Pas als de gekte voorbij is gaat hij pas echt uit zijn dak. _O-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar het blijft Joep natuurlijk (let vooral op zijn tanden. Hij lijkt op de Chesire Cat :)) )

Afbeelding

OH en dat vergeet ik nog de herfstfoto van dit jaar. :+ Wandelen met Joep is een uitdaging maar hij blijft gelukkig heel braaf. Ik vond hem alleen minder grappig toen hij wilde rollen op het iniminie laagje blaadjes. {:)-:( Op de track kan dat. Op asfalt - no sir.


Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 22:42

Een bezoekje van de Osteopaat

Het viel mij op dat Joep zijn rug een beetje ‘diep’ werd. Mijn vermoeden was dat zijn rug weer vast zou zitten, dat was de vorige keer (zo’n drie maanden terug) namelijk ook. Maar - dat was niet zo! Dat betekend dat hij niet meer zodanig compenseert dat hij zijn rug vast zet of scheef loopt. *\o/*

Wat was het dan wel? Nou, hij had het te koud waardoor hij zijn rug helemaal wegdrukte. Arm schaap. :o Maar dat was niet het enige (want waarom zou je het makkelijk doen als het ook moeilijk kan?). Een paar maanden geleden had hij een aanvaring met zijn hooiruif waardoor hij erg hard heeft moeten trekken om los te komen. Het resultaat daarvan was dus de eerste paar nekwervels en zijn schedel zo rond zijn oor helemaal vast. Waarschijnlijk was hij al vast maar door de kou is het erger geworden.

Het losmaken was een klein drama (tot steigeren aan toe) en dat twee keer omdat het gelijk weer in de knel ging. Daarom was het allerbelangrijkste op dit moment Joep zijn tere zieltje (en botten :+ ) warm houden. Mijn paard-natuurlijk-hart draait drie maal in de rondte, maar hij heeft gewonnen hoor. Meneer heeft een halsdeken om zijn nek en bijbehorende wervels weer behaaglijk warm te houden.

Hij is dolenthousiast, heeft al in de regen gestaan en kwam onder de modder van de track. _O-

OKAY VOORUIT DAN MAAR WEER. (Grapje natuurlijk, dit doe ik met liefde) :')


Afbeelding
“Het regent. En ik wordt niet nat?” (Eerst kwam hij dramatisch schuddend en trippelend uit de poetsplaats. Duurde ff voordat hij doorhad dat hij niet nat werd.”


Afbeelding
“Hallo daar!”

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 22:49

Of je het nou wilt of niet, je bent een slaaf van je paard. Joep heeft het goed voor elkaar!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 23:25

:') Joep is een om-je-vinger-winder. Ik heb zo’n merrie. Als ze heel blij vanachter het hekje staat te kijken, loop ik tóch altijd de zadelkamer nog even in voor een schepje grasmix. “Huhuhu”, zegt ze dan. Smelt.

Is dat trouwens een hals van Bucas? Zo ja, welke maat is dit? Mijn ruin heeft ongeveer dezelfde formaten als Joep volgens mij en ik overweeg ook een hals voor zijn deken.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 08:58

Hilary schreef:
:') Joep is een om-je-vinger-winder. Ik heb zo’n merrie. Als ze heel blij vanachter het hekje staat te kijken, loop ik tóch altijd de zadelkamer nog even in voor een schepje grasmix. “Huhuhu”, zegt ze dan. Smelt.

Is dat trouwens een hals van Bucas? Zo ja, welke maat is dit? Mijn ruin heeft ongeveer dezelfde formaten als Joep volgens mij en ik overweeg ook een hals voor zijn deken.


Ja die blik ken ik ook. :+ Bij mij wacht hij heel braaf voor het hek en loopt pas naar binnen als ik zeg: kom maar. Dan krijgt hij een snoepje (of twee) en ga ik mijn merrie halen. Hij gaat dan op een heel tactische plaats staan waarbij hij wel een extra aai over zijn neus krijg van mij, maar niet een klap van mijn merrie. _O-

De deken is maat 175 (eigenlijk te groot) en de hals maat S. Wel mooi qua lengte maar eigenlijk te breed. Al geeft dat laatste niet zo.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 14:06

Afbeelding

Een paar dagen geleden vond ik hem zo in de stortbui. _O- Hij vond het maar bijzonder dat hij niet nat werd maar toch druppels op zijn neus kreeg. Hij draaide niet om overigens. Alle paarden stonden braaf met hun kont in de wind. :')

Vandaag heeft hij even in de bak gespeeld. Mijn fjord had het echt op haar heupen. Tot knorren aan toe. Joep vond het maar raar dat de normaal doodbrave Rimska mij aan het uitdagen was om te spelen. Op een gegeven moment begon hij mij ook te beschermen, maar dat heb ik toch maar afgekapt. Dat kan ik heel goed zelf. :=

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-19 14:51

Spoken, monsters en grassprieten

De afgelopen periode ging het eigenlijk heel goed met Joep. Zeker nadat hij behandeld is door de osteopaat gaat het een pak beter. (Al liep hij vandaag wel weer iets minder, maar ik weel héél goed hoe dat komt, wacht maar af. :') ) Zijn rug draagt hij al een stuk hoger nu hij met zijn winterdeken én hals loopt en dat betekend ook dat ik het aandurfde om voor het eerst een echt stukje te gaan wandelen. De afgelopen periode hebben we wel rondjes gedaan, maar allemaal vrij dicht langs stal en niet te veel dijken op en af. Maar ik vond het tijd om gewoon weer een rondje van 20 minuten te lopen. Een paar weken geleden waren we al twintig minuten met hem weggeweest, maar toen hebben we vooral veel foto's gemaakt en was de wandeltijd maximaal tien minuutjes. :')

Ik had besloten dat het zonnetje scheen en dat hij zonder deken prima kon wandelen. Het moment dat we halverwege het pad de stal af waren begon het te storten en ging meneer in de ankers. -O- Ik laat mij natuurlijk niet kennen door een eigenwijze puber, dus ik draai om een deken te halen. Wij. Gaan. Op. Pad.

Het eerste stukje ging ontzettend goed. Met een fleece-dekentje op zijn rug kon hij prima lopen en huppelde hij als een blij kind achter mij aan. Af en toe knorde hij heel hard naar onschuldige fietsers of mensen die rondlopen met boodschappentasjes. Ik kan dan alleen maar zuchten en alle mensen springen aan de kant, dus we hebben altijd ruim baan. Vlakbij stal is een viaduct waar je overheen moet. Dat vind hij altijd helemaal prima. Hij kijkt altijd graag naar de auto's. Een echte man. :j

Gisteren vond hij het toch een minder groot feest. Hij zag een vrachtauto en spoot de stoep op. Gelukkig liep er op dat moment niemand. Als ik rustig blijf, komt hij altijd weer bij mij staan om af te kauwen en zijn snuit naar de grond te doen. Dat deed hij ook, maar ik voelde dat hij het allemaal wel spannend vond. Maar ook ontzettend leuk. En die combinatie zorgde voor een hoop gestuiter. :')

Toen ik met hem op het gras ging lopen, begon hij als een echte arabier zijn staart over zijn rug te gooien en flink te knorren. Niet alleen naar onschuldige voorbijgangers maar ook naar hondjes, takken, grassprieten et cetera. Ik had het wel weer gezien, dus ik draaide om. Na een meter of 50 struiktelde ik over een tak. :') Ik ben niet écht handig maar Joep vatte dit op als: "We gaan spelen!".

Voordat ik kon reageren sprong meneer zo ongeveer boven mij uit en stuiterde als een soort hert over het natte gras langs het fietspad. Gelukkig is het een berm van ruim 6 meter breed dus hij had ruimte zat, maar mijn touwtje was maar vier meter. }:0 Ik gleed door het natte gras een stukje achter hem aan voordat ik bedacht: "Laat ik hem naar me toe vragen via onze vroegere speelmethode." Het risico kon zijn dat hij nu écht zou denken dat we aan het spelen waren, maar het kon ook werken. Gelukkig kwam hij heel braaf (wel met springveren onder zijn voetjes) naar mij toe. Overleefd en nu snel naar huis.

We moesten natuurlijk ook weer over het viaduct. Omdat we middenin een woonwijk wandelen moet ik alle mest opruimen of aan de kant schoppen. Hij hadden middenop het viaduct gemest, dus ik had bedacht dat ik één keer zou proberen stil te staan en anders door te lopen. Er reden gekke combinaties, vrachtwagens en scooters, maar hij ging braaf op rust staan om te kijken naar alle voorbijgangers. Waarom, paard? Waarom? :')

Joep rook inmiddels zijn huis alweer en begon steeds drukker te doen. Zo nu en dan keek hij mij met een pretbek aan. Toen we écht heel erg bijna thuis waren (alleen de dijk nog op). Sprong hij zonder enige aankondiging bokkend een meter of drie opzij. En toen liep hij los. :brr:

Gelukkig is hij half hond en kon ik hem terugroepen. Maar niet voordat hij een klein feestje vierde. Leer voor de volgende keer - een langer touw meenemen. {:)-:(

Eenmaal veilig thuis aangekomen heb ik hem nog even in de bak gezet waar hij nog een mooie ereronde rende. :') Hopelijk flikt hij met dit niet nog een keer. 8-)


Afbeelding

Afbeelding
Hier had ik hem net weer te pakken na zijn eerste sprintje. :')

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 15:18

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik zie het weer helemaal voor me :')

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-19 21:26

Wandeling poging 2.0

Elke zaterdag wandel ik met een stalgenootje. Of met Joep of met mijn verzorgpaardje maar op zaterdag gaan we hoe dan ook naar buiten. Vandaag was de kerstmarkt in mijn stad afgezegd omdat het heel slecht weer zou worden. Ik moet toegeven dat ik liever een zonnetje heb, maar gewoon droog daar teken ik natuurlijk ook voor. We liepen met de paarden door de bak toen haar paard de hele tijd probeerde te gaan liggen in allerlei plassen. :') Uiteindelijk hebben we hem maar los gelaten in de bak zodat hij even kon rollen. Ik had het hek van de bak dichtgedaan en daarom dacht Joep dat het nu écht de bedoeling was dat hij ook los zou lopen. In mijn ogen was dat niet mijn bedoeling, maar na een kort overleg toch maar de paarden losgezet. Zeker omdat Joep inmiddels ongecontroleerd om mij heen begon te lopen omdat hij NIET MOCHT ROLLEN. Ik heb nooit gezegd dat het niet mocht, ik heb wel duidelijk geprobeerd te maken dat ik het niet waardeer dat hij in mijn ruimte gaat lopen bokken omdat er een paard aan het rollen is. _O-

Joep heeft het rollen helemaal ontdekt nu hij zijn halsdeken heeft. Hij ligt in de diepste, smerigste en aller natste plassen van de track. Ik zei altijd dat ik een mooi schoon paard had, maar dat valt wel tegen tegenwoordig. Terug naar Joep in de bak met zijn vriend de haflinger. Eerst gingen ze - natuurlijk - liggen. En nog een keer. En nog een keer. En nog een keer. Joep druppelde inmiddels van de modder en werd steeds wat drukker. Op een gegeven moment begonnen ze tegen elkaar op te steigeren en te spelen. De eerste keer nadat hij kreupel is geraakt als we niet die keer meetellen dat hij boven mij uit sprong en ik hem los moest laten. :roll:

Ik hou dan nog steeds mijn hart vast, maar ik moet ook wel een beetje los leren laten. Zeker als Joep de aanstichter van het geklier is en spatzuiver loopt. Maar toch kan ik het maar moeilijk loslaten dat hij als een soort ongecontroleerde kip door de bak vliegt. :') Het is okay. Hij vind het super leuk en elke paar rondjes komt hij even bij mij een knuffel scoren. <3 Om daarna weg te sprinten en mij achter te laten met modder tot achter mij oren - natuurlijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-----

30 mei 2019 maakte ik deze foto:

Afbeelding

Een week later was hij kreupel. Wat was ik bang dat ik hem dit nooit meer zou kunnen zien doen, maar:

Vandaag maakt ik deze foto:

Afbeelding

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 11:12

Oh Joep toch!

Selima

Berichten: 632
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 03:27

Blije Joep met zijn regenjas <3

Je schrijft ontzettend leuk over wat jullie allemaal 'uitspoken' -- blijft een erg leuk paard en topic om te volgen! :j

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 12:13

Hele fijne kerstdagen allemaal <3 <|-


Afbeelding

Afbeelding

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:54

Awh wat een leuke foto's!

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 14:19

Ik ben fan van joep!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 23:10

Dank jullie wel haha :))

Morgen geef ik een grote en voor ons allebei spannende update. :D Nu ga ik slapen. :=

Nog wel leuke foto’s van onze lange wandeling vandaag. We zijn ruim een half uur weggeweest. :)F

Afbeelding
Afbeelding

En ik vind hem serieus de schattigste look ooit hebben de afgelopen dagen. Ik weet niet waar hij die schattigheid vandaan haalt. Zo braaf is hij de afgelopen dagen niet geweest. :’)

Afbeelding

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:26

Hij pakt je gewoon in met de schattigheid om vervolgens de grootste draak die er is te worden.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:32

Lekker dan. Worden we verblijd met een schattig koppie en een cliff hanger ...

Slaap lekker en ik ben benieuwd naar de update. Ik hoop dat het er een is in de categorie: en ze leefden nog lang en gelukkig.

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: [VOLG] arabier Joep - traumaatjes te lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:58

Hihi hij heeft schattig kijken wel perfect onder de knie <3