Mijn grootste vijand...: mijn allergie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D_M_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 27-05-15

Mijn grootste vijand...: mijn allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 16:29

Hi bokkers,

Ja... ik ben dol op paarden. Ja... ik ben iedere week bij mijn verzorgpaardjes te vinden... Ja... ik ben hartstikke allergisch. De klachten zijn te onderdrukken door vooraf medicijnen (desloratadine) in te nemen en achteraf meteen te douchen. Als ik dat niet doe, steken de klachten gelijk de kop op: jeuk op mijn huid, overal waar de paardenharen te vinden zijn (armen, gezicht, nek) en in de zomerperioden veel niezen en een verstopte neus. Ook in sommige gevallen word ik benauwd, maar waar ik voornamelijk last van heb is de jeuk.

Nu vroeg ik me af of er meerdere mensen zijn die dit hebben, en toch hun paardenhobby uitoefenen. Ik heb het namelijk nog nooit gehoord, maar natuurlijk zijn die mensen er! En ik vraag me ook af: wat zijn jullie allergische reacties?

Brand los!

mirim

Berichten: 4405
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:36

Ja hoor !
Ik heb de paarden aan huis en ontkom er niet aan om dagelijks bij ze te zijn, hahaha
Jaren ben ik allergisch geweest. Van alles geslikt , gespoten en gesnoven om het te onderdrukken.
Maar ik ben er overheen .
Nu al heel veel jaren geen last meer.
Dus er is hoop !

D_M_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 27-05-15

Re: Mijn grootste vijand...: mijn allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-19 16:43

Wauw @mirim dat is echt heel fijn! Wat voor allergische reacties had jij?

Calixae

Berichten: 473
Geregistreerd: 12-07-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:44

Helaas ben ik ook allergisch. Of voor paarden zelf of iets op stal, zelf niet helemaal over uit. Ik heb desloratidine geslikt maar daar werd ik duf van. Slik nu cetrizine en daar heb ik geen bijwerkingen van. Helaas komen mijn klachten door de medicatie heen. Wil binnenkort weer even naar de huisarts. Die had het er een tijd geleden over dat er ook een neusspray is. Hopen dat dat gaat werken. Ben al blij dat ik minder klachten heb maar er helemaal van af zijn zou super zijn.
Ik heb vooral veel last van veel niezen, een verstopte neus of juist de loopneus. Het niezen is het vervelendst, gaat maar achter elkaar door.
Sinds kort zwellen mijn ogen ook op. Worden rood en beginnen te jeuken. Dit had ik eerder niet maar het wordt steeds erger... word er vaak echt moe van. Kan soms ook goed het plezier van de paarden er af halen.

Oh en als ik hooi op mijn huid krijg, zit die meteen helemaal vol met jeukende bultjes. Dus ook daar allergisch voor. Zou goed kunnen dat dat de oorzaak is van mijn allergie. Als een paard trouwens over mijm arm likt ook, krijg ik ook uitslag.

Faringo
Berichten: 8205
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Mijn grootste vijand...: mijn allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 16:54

Ik was als kind allergisch voor hooi en stro (handig ook bij paarden). Ging daarvan zo vreselijk hoesten dat ik zelfs medicatie voor kinkhoest heb gekregen voordat er ontdekt werd dat het om een allergie ging. Uiteindelijk overheen gekomen.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:26


bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Mijn grootste vijand...: mijn allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:41

Ben je alleen allergisch voor de paarden zelf?

Niezen en benauwdheids klachten komen bij mij door stof.
Sinds mijn pony op een stal staat waar gemest en gevoerd word heb ik veel minder klachten.
Pas was het een keer nood ivm ziekte van de staleigenaar en heb ik de paarden gevoerd, gelijk 3 dagen last van niezen en zere ogen.

Zolang ik van het hooi en stro afblijf en niet in de buurt ben als er opgestrooid word gaat t bij mij best goed.
Ik weet niet of jij met hooi enz te maken hebt maar wellicht is hier nog winst te behalen.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 17:52

Hier ook iemand! Hooikoorts, allergisch voor paarden, hooi, stro, gras, allerlei bomen etc :')

Ik heb ermee leren leven en met de desloratadine overleef ik het wel. In de zomer is het vaak wat erger (ook zonneallergie erbij), maar mijn reacties zijn in de loop van de jaren wel verminderd. Ik hoop er dus nog overheen te groeien :)

mirim

Berichten: 4405
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 18:28

D_M_L schreef:
Wauw @mirim dat is echt heel fijn! Wat voor allergische reacties had jij?


Ogen die opzetten en traanden, jeuk overal , niezen , lippen en tong opgezet, gehemelte jeuken.
En na zo’n aanval helemaal leeg.... hoofd met snot en totaal energieloos.
Dit was in het voorjaar het ergste, waarschijnlijk door de combinatie van bepaalde bloeiende struiken/bomen en de paarden .
Ook hooi voeren was een drama.
Maar op de een of andere manier ben ik er overheen dus.
Ik hoop dat dat voor jou ook eens over gaat!