[VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 15:33

Retjethorse schreef:
Oh ik ben jaloers!! Ik word altijd jaloers als ik foto's zie van mensen die aan de Veluwe gaan rijden haha, het ziet er echt een prachtig gebied uit om te gaan wandelen! :)) Als de mijne onder het zadel is, moet ik ook maar eens een weekje vakantie naar de Veluwe boeken. :D
Je zit echt met een big smile op Joy, ze doet haar naam blijkbaar eer aan! :)) Fijn dat ze je een goed gevoel geeft, ondanks dat het toch allemaal nog spannend is voor haar. En ja duiven... Die zie je natuurlijk ook niet overal in Nederland he... }>



Hahaha ja het is echt geweldig, de Veluwe is ook echt mn vakantieplekje hoor :) En het doet heel veel goed aan de band tussen paard en ruiter merk ik nu. De terugweg hebben we in ons eentje kunnen laden, binnen no-time, dus ook dat gaat ze leren :D


Emita schreef:
Zooooo heerlijk! Genieten!!! Prachtige foto's :)



Jaaa echt super :D Over 2 jaartjes kunnen wij ook een keer *\o/*


Fotsy schreef:
Prachtig en leuk tegelijk zo gaan wandelen.

Niet teveel last van de insecten?


Dankjewel! Was zeker heerlijk :D Nee op dat stuk van de veluwe zitten enkel wat vliegjes, ik heb geen daas gezien :D


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-18 16:57

Joy dr wedstrijddebuut staat gepland :D Ik weet nog niet welke onderdelen :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 07:00

Jaa spannend hoor haha :D

28 oktober pas, dus we hebben nog even om uit te vogelen welke onderdelen we doen :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 14:38

Joy gaat echt steeds beter, ook in galop komt ze nu nageeflijk en vandaag kon ze in draf en galop dr buikspieren goed gebruiken! Weekje veluwetraining heeft volgens mij veel goed gedaan :D

[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-18 12:10

Joy is even helemaal gewassen vandaag {:} <3


[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-18 20:19

Ja volgens mij heeft paps idd flinke manen :) bij Joy komen de langste haren nu bijna tot dr knieën kwam ik achter met wassen dus ik ben benieuwd of ze zo blijven groeien :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 17:47

Joy is officieel onder mijn naam ingeschreven en mag dus mee gaan doen met wedstrijdjes :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-18 21:05


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-18 17:50

Jaaa, ze heeft wel wat weg van papa zo vind ik :D Ben benieuwd hoe ze gaat worden met een berg spieren :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 12:25

Knap kind vandaag :D




xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-18 12:27

En daarna helemaal voldaan :D

Ik rij in de binnenbak omdat er bij Joy buiten al flink veel dazen zitten en ik daar (handig ook) erg allergisch voor ben ;)

[ img ]

Lekkere quarterbillen in wording :D

[ img ]

[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-18 14:02

We hebben voor Joy een zadel laten aanmeten, het was even passen en meten met alle zadels maar deze ligt perfect :D


[ img ]


En vandaag natuurlijk even getraind, wat zit dit heerlijk, bijna net zo lekker als Grace d'r zadel :D


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 14:52

Dankjullie :D

Jaa we zijn lekker bezig, eerste wedstrijdje is ook gepland (9 sept) ga eerst even horsemanship en pleasure meepakken. Daarin kan ik dr net wat makkelijker (voor haar en mij) corrigeren als met een trailparcours :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 13:45

[ img ]

Het blije ei mocht vandaag mee naar Meijendel, voor de tweede keer!

Laden is inmiddels een eitje, kan d'r in mn eentje laden binnen een paar minuten en ze wordt ook niet meer nat/gestrest nu, 1x gemest de hele veewagenrit :D
Toen ik opstapte was mevrouw even druk, een beetje piaffe oefenen onder me (psst.. je bent een quarter, dat hoeft niet) heerlijk gereden!

Conditie gaat ook steeds beter, ondanks de regen was t nog wel zwaar, maar we hebben toch een heerlijk galopje kunnen maken.

Moeders heeft hier en daar geklikt, tussendoor even gewisseld. We hebben ook hertjes gespot, Joy stond aan de grond genageld want ze lagen naast d'r te slapen. Daarna stonden ze te kijken en heb ik nog een mobielfototje kunnen maken *\o/*

[ img ]


Spot het hert :D

[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 19:41

Joy heeft gisteren voor het eerst aan de hand geoefend met balkjes. Ze pakte het onwijs goed op! In stap, draf geen probleem, tussen balkjes achteruit ook geen probleem. Alleen de side-pass was nog even gek haha :)

Daarna ook nog even opgestapt, ook dat ging supergoed!! :D


[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-18 19:54

Fotsy schreef:
Wat leuk en veelzijdig je bent met haar.

Moet zeggen dat ik ook steeds opnieuw leer en ideeen krijg bij het zien van jou oefeningen.

Ga morgen men driejarige ook eens proberen op straat met begeleider uiteraard.

Supertof wat je doet.


Ah wat lief van je! Dankjewel :D :D

Veel plezier morgen, ben benieuwd hoe het uitpakt! *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-18 10:39

Retjethorse schreef:
Super dat ze het zo goed doet! :D
Hoe begin jij eigenlijk met de balkjes? Heb je daar tips voor of dingen waarop je moet letten?

Lijkt me leuk om met mijn 3 jarige ook in hand trail te doen, maar het is allemaal nieuw voor mij en mijn merrie. Ik zou eens moeten uitkijken naar les, maar ik heb het idee dat het in België allemaal minder bekend is, ofwel komt het omdat ik niet zo in het western wereldje zit. :P


Haha dankjewel :D Leuk! Ik ben benieuwd :D
Ik zou niet zomaar iemand omgeving België op kunnen noemen, ik weet wel dat daar ook genoeg westernmensen zitten (maar ik zou niet weten waar die allemaal trainen..)

Met Joy en Grace ben ik met 1 balkje begonnen en iedere keer als ze er dan relaxed in de gang die ik vroeg overheen gingen onwijs belonen (overdreven misschien wel om te zien). Op een gegeven moment is Grace het zo leuk gaan vinden dat die nu zelf over de balkjes gaat als je ze neer legt :Y)

Joy zag je ook direct enthousiast worden van zo belonen, vervolgens 2 balkjes neergelegd en ook weer in stap en in draf erover. Dan een keertje vooruit ertussendoor (zo breed leggen dat ze ze met geen mogelijkheid aan kunnen raken) en dan nog een paar keer en dan halverwege stil staan en achteruit eruit, dan een keertje helemaal achteruit en dan kan je de balkjes smaller gaan leggen zodat je echt moet gaan sturen :)

Side pass doe ik nu leren door eerst zonder balkje voor mn hulp recht op zij te gaan, vervolgens kan je kleine stukjes met een balk tussen de benen proberen en dat langzaam uitbouwen. Maar dat heeft wel een paar keer nodig (zowel bij Grace als Joy nu de ervaring) het is over het algemeen heel gek voor die paarden dat er iets onder je buik ligt :Y) :Y)



Emita schreef:
Goed bezig Wieneke! Die Meijendel foto's op de vorige pagina zijn ook zo gaaf. Heeft ze volgens jou het echte nuchtere quarter-karakter, of heeft ze toch meer weg van een Spaanse andalusiër (piaffe)? :')

Dankje :D

Hmm Joy is daarin hetzelfde als Grace is eigenlijk, ze zullen nooit van het ene op t andere moment helemaal omspringen en wegsjezen maar het drukke kunnen ze beide wel hebben. Vind dat ook wel lachwekkend want het geeft geen onveilig gevoel :)

Ook Grace kan zo druk worden dat ze op d'r plek even staat te springen (zo stondtie de eerste keer bovenop het duin naar het strand te kijken helemaal verstijfd en vervolgens al huppelend naar beneden), maar zolang je zelf maar ontspant, en dat geldt eigenlijk ook voor Joy, worden ze vanzelf weer relaxed :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 16:43

Retjethorse schreef:
Ik zal eens een berichtje plaatsen op Facebook in de Western groep, of daar niemand is die iemand kent.
Maar met jouw tips kan ik alweer even vooruit! :D Volgende week eens met balkjes aan de slag gaan! Ik denk dat de mijne dat ook wel leuk gaat vinden.

Wel fijn als je echt aan je paarden ziet dat ze het zo leuk vinden he! :))


Ah super :D Jaa da's zo heerlijk :)


Joy mocht vandaag mee op d'r eerste fotomeeting, uitgebreid verslag komt nog maar laten we zeggen dat t een model is :D


[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 13:15


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-18 13:21

[ img ]

En Joy is nu ook even lekker mee aan het boscrossen/vakantievieren :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-18 11:44

Fotsy schreef:
<3 wat leuk met de twee meiden samen.
Klikt het ook een beetje tussen hen?

Je glundert ook helemaal op de laatste foto. Word ik zelf blij van.

Die manen :~


Jaa Joy hangt aan Grace, Grace op haar 'volwassen' manier vind het niet zo boeiend wat Joy wel of niet doet en hoe ver ze weg gaat. Maar vind t ook wel prima als ze wel in de buurt is :P

Haha ja het voelde daar echt fijn, ik had het niet verwacht want ze stond daar wel even te springen met opstappen, vandaar ook geen hoed maar een cap, ik ken dr nog niet zo goed als ik Grace ken dus dat ga ik nog even niet riskeren ;)


We hebben vandaag het zand helemaal overgestoken, Joy had praatjes maar die was ze snel kwijt op het grote zandstuk haha. :) Heerlijk gereden, er stond nog een of ander groot beest op een zandheuvel, t bewoog te snel voor een zwijn en was veel groter als een hert dus ik heb nog steeds geen idee wat het was, maarja, we zijn het ook maar niet gaan uitzoeken.

Vanmiddag gaan we nog een rondje stap-draf doen, dan zet ik m'n gopro even op :D


[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 11:02

Zekerweten :D

Ahh ze is zoo knap *\o/*

[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-18 13:55

Haha lijkt me gezellig!

Joy kan nog wat springen maar Grace gedraagt zich echt voorbeeldig. Waar Joy dacht 'jeeess feessiee' kon ik Grace rustig op mn zit bij mn houden met een lange teugel :D

We zijn weer thuis, Joy heeft zich onwijs goed gedragen, de eerste dagen was ze wel wat wakker en overvrolijk maar gisteren en vandaag kon ze met een lang teugeltje rondgestuurd worden :D
Was een super ervaring :D We hebben vanmorgen nog een rondje door de bossen gemaakt, 5 dagen over de volle vlakte leek ons een beetje veel (niet dat ze ook maar 1 dag stijf of met warme voetjes de stal uit zijn gekomen) dus even lekker boscrossen :D

Nu weer lekker in d'r vertrouwde stalletje, bij Grace weg gaan vond ze wel even gek, maar de veewagen is redelijk stootbestendig dus ook daar heeft ze weer van geleerd ;)

Nog even een gave foto van vorige week :D Ik moet nog van 3 fotografen foto's binnen krijgen en dan kan ik een topicje openen :D Heb al zoveel gave *\o/* *\o/*

[ img ]

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 10:32


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] FM Biscuit Boom / Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-18 19:12

Dankjewel :D

Joy mag zondag voor het eerst op wedstrijd, superspannend vind ik het stiekem haha, ondanks dat ik mezelf heus wel besef dat t voor het eerst is en ze dus best overdonderd kan zijn :P We hebben een voor Joy vrij pittig proefje, andere onderdeel is met z'n allen in de bak, ben heel erg benieuwd hoe ze t gaat vinden :D

Ik weet nog niet helemaal wat ik met d'r manen ga doen.. voor de horsemanship en pleasure is het toch niet helemaal de bedoelingen dat je manen los hangen..
Dus ik gok dat het vlechten of een hengstenvlecht gaat worden.

Gisteren weer even hard getraind, pakte ze top op, ze begint steeds meer te zakken als ik alleen m'n handen sluit en kuiten aanspan. Morgen mag ze ook weer aant werk :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esje01, JudithO, Mark0919, Mieke, Regenpier, XXleonieXX en 45 bezoekers