[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 09:20

anjali schreef:
Lief ja.Naar ik vernomen heb zijn er ook dierenartsen die een condoleance sturen na het overlijden van je dier.


Ik heb van mijn dierenartsen ook een kaartje gehad inderdaad!

Ben heel benieuwd voor vandaag!!


Nicje87
Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:30

Wat mooi en lief! Heel veel succes vandaag!

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 09:33

Heel veel succes!

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 10:04

Wat lief en attent zeg!
Ook veel succes vandaag.. ben zo benieuwd!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 17:40

Denk dat ik het niet ga doen. Hij was op locatie ook erg kijkerig. Er zaten veel dazen, waar hij ook heel fel op reageerde. Maar er waren bv stukken van de piste met bosjes, waar hij echt bang van was en ook schrok. Niet gemeen maar toch wel echt paar passen weg schieten. Door de dazen kon ik ook maar op een beperkt stukje rijden. Maar hij werd ook niet echt veel losser. Had gewoon zo veel spanning. Heb lang los gestapt, werd het wel wat beter, tot er ergens een slagboom lawaai maakte en hij weer schrok. Ben dan wat beginnen draven en daar was hij wel minder schrik achtig, maar ook niet nageeflijk. Beetje weglopen van de rand van de piste als er een bosje was,... en toen ik een galopje aanreed bokte die :+ , wel maar 1 keer en geen gemene bok.

Op zich vond ik het rijden zelf wel meevallen, maar hoe schrik achtig hij deed niet. Ging daarna een rondje stappen op een lege parking. Was hij eerst heel bang van een traktorband. Daarna ook weer van bosjes en gewoon van die rode paaltjes die op die parking stonden. Ik zou er geen ontspannen wandeling mee kunnen doen in ieder geval. Gewoon jammer dat hij dit zo erg deed, want het rijden op zich die ontspanning er in krijgen had ik wel aangedurfd..

emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:46

Jammer TS, maar denk je niet dat het door oefening beter zal gaan? De combinatie van jullie twee is nog onbekend. Op buitenrit nagefelijk rijden is ook niet noodzakelijk. Die van mij deed dat nooit op buitenrit.

Misschien moeten jullie gewoon wat meer een team worden. :j

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-19 17:55

Ik was niet op buitenrit, maar op het trainings terrein van de vereniging! Ik kon hem door bepaalde hoeken niet rijden puur omdat daar bosjes waren, meer was er niet. Is 2 keer weg geschoten en heeft een keer gebokt :+ ik denk dat dat zeker beter kan worden. Maar ik zoek eentje waar ik gewoon vertrouwen mee kan opdoen, niet eentje die ik zelf nog veel vertrouwen moet bijbrengen.

Ik ben achteraf op de parking gaan stappen na het rijden in de piste en daar was hij echt nog banger van gewoon normale dingen zoals een boom waar het een beetje in waaide en een traktorband...

emilyslaluna
Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 17:58

Oeps, verkeerd begrepen. Dan snap ik het wel.

anjali
Berichten: 15042
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 18:38

Op naar de volgende!

welmoed__
Berichten: 6549
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:10

Inderdaad, op naar de volgende.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:16

Ik snap je keus, rustig verder kijken.

Aan de andere kant, ik kocht mijn fjord omdat ik rustig wilde rijden. Hij zou ‘bomproof’ zijn en niet voorwaarts. Ik dacht dat is precies iets wat ik zoek, voor mij hoeft het allemaal niet hard te gaan. Laten keuren en heel het circus er om heen. Ik stap er op toen ik hem gekocht had en toen vloog hij door de bak, ben er buiten tientallen keren afgevallen en nu uiteindelijk worden we pas echt een combinatie. Wat ik er mee wil zeggen is dat het tijd heeft om een combinatie te worden maar als je er nu al geen goed gevoel bij hebt je het ook zeker niet moet doen!

Kymalin
Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:00

Maar er zijn ook genoeg paarden die wel relaxed zijn en ts heeft aangegeven wat onzeker te zijn dus dan kunnen ze elkaar ook versterken in het onzeker zijn. De vos waar ze eerder was geweest gaf haar direct een veilig en goed gevoel en dat ging buiten ook relaxed. Dus dan is het in mij ogen verstandiger om zo'n soort paardje te zoeken.

Jammer ts maar je komt jouw match vanzelf tegen.

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:06

Kymalin schreef:
Maar er zijn ook genoeg paarden die wel relaxed zijn en ts heeft aangegeven wat onzeker te zijn dus dan kunnen ze elkaar ook versterken in het onzeker zijn. De vos waar ze eerder was geweest gaf haar direct een veilig en goed gevoel en dat ging buiten ook relaxed. Dus dan is het in mij ogen verstandiger om zo'n soort paardje te zoeken.

Jammer ts maar je komt jouw match vanzelf tegen.


Zeker! Ze heeft groot gelijk om verder te kijken. Het is geen kleine aankoop. In mijn geval leek het alleen heel relaxed en viel het achteraf even tegen.

Kymalin
Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 20:12

Ja dat hoor je wel meer. Gelukkig is het bij jullie goed gekomen

Besje
Berichten: 813
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:45

Wat jammer dat het niets geworden is... Jouw droompaard loopt nog steeds ergens rond hoor!!

Lieve Charming van sportpaard naar knuffelpaard:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=2023797

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:32

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Dit zou best wel eens een leuk paard kunnen zijn. Wel 1 met een verhaal, want 7 jaar en L1 dan heeft ze wel een poosje stil gestaan. Paarden met zo'n papier worden niet in 1e instantie gekocht als recreatiepaard.
Misschien veulens gehad kan ook. Zo niet, goed uitvragen.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 09:38

Dankjewel voor de link! Staat helaas op 2 u rijden. Ik heb nog wel in de buurt paar leuke gezien. 1 via via, een merrie van 6j, staat nu met veulen aan de voet. Maar is netjes dressuurmatig opgeleid en heeft 3 veulens gegeven, nu gaat ze de verkoop in. Daar ben ik nu een afspraak mee aan het maken. :) Dat is een dreamboy x negro, niet dat het mij veel zegt maar jullie misschien wel!

Ik heb wel gemerkt door meer te rijden dat het onzekere echt wel meevalt. Als dat paard zoals gisteren bokt of eens schrikt doet me dat weinig. Zit ook zo veel verschil in paarden, die echte rillerige vertrouw ik niet, maar heel vaak voel je wel dat ze het wel goed bedoelen op zich.


Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:09

k_m schreef:
Dankjewel voor de link! Staat helaas op 2 u rijden. Ik heb nog wel in de buurt paar leuke gezien. 1 via via, een merrie van 6j, staat nu met veulen aan de voet. Maar is netjes dressuurmatig opgeleid en heeft 3 veulens gegeven, nu gaat ze de verkoop in. Daar ben ik nu een afspraak mee aan het maken. :) Dat is een dreamboy x negro, niet dat het mij veel zegt maar jullie misschien wel!

Ik heb wel gemerkt door meer te rijden dat het onzekere echt wel meevalt. Als dat paard zoals gisteren bokt of eens schrikt doet me dat weinig. Zit ook zo veel verschil in paarden, die echte rillerige vertrouw ik niet, maar heel vaak voel je wel dat ze het wel goed bedoelen op zich.


Dat kreeg ik al een beetje door van je haha.
Dreamboy (=Vivaldi) x Negro (= Ferro) is heel best bloed. Erg gewild. Goed uitvragen want in jouw prijsklasse op die leeftijd zou ze al 15000 waard zijn. (Nu heb ik dr nog niet gezien natuurlijk :D )
Vivaldi geeft ook hele fijne karakters (heb er zelf 1 merrie)

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 10:14

Ja ben ook benieuwd! Ze zou nog wat groen zijn omdat ze natuurlijk 3 veulens heeft gehad! Ze kent ook het verhaal met Callista, dus ben erg benieuwd.

Krijg net een berichtje dat ik binnen een uurtje kan komen!

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:15

Dreamboy, de naam zegt t al natuurlijk :D :D

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:16

Spannend. Als het niks voor je is, graag een tip per PB. Een vriendin van mij zoekt een paard om op te leiden.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-19 10:20

Ja ga nu gewoon even kijken want paard staat niet in het werk. Dus wordt gewoon even karakter kijken en omgang. Vanaf dat de eigenaresse tijd heeft gaat ze er terug op. :) heb binnen 2 weken vakantie dus tegen dan moet dat wel lukken. Veulen staat er nog bij ook dus moet toch sowieso wachten. Ik heb wel echt een goed gevoel bij deze voorlopig! Spannend weer.

Ik zal je evt een pb doen moest het niks zijn! Maar hoop natuurlijk van wel!

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:43

Succes!

L_iek
Berichten: 9707
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:27

Succes!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, LuckySeven en 191 bezoekers