[VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kymalin
Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 19:54

Precies. We kunnen hier nu wel allemaal aannames doen maar gewoon op de kliniek en er door iemand die er voor geleerd heeft er naar laten kijken. Is dat goed dan ga je laten keuren. Ik hoop voor je dat het goed uit pakt.


Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:40

Gaat uiteraard niet op de foto dan... ;)
Laatst bijgewerkt door Babootje op 07-06-19 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara
Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 20:40

k_m schreef:
Ja even rustig over nagedacht en ga die handelsstal ook uitstellen. Kan ik altijd heen die heeft altijd paarden.

Meisje dat hem mee verkoopt wil rijden met het paard naar mijn eigen dierenarts, nu eens horen wanneer dat past bij hun. Dan kunnen we de echo laten doen daar op de praktijk. Weten we ineens veel, als die dan goed is kan ik een klinische keuring laten doen. Als dat oké is kan hij dan evt gelijk naar mij komen. Maar eerst die pees eens bekijken..


Ik vind het een goed idee! Dan weet je gewoon hoe het zit, ik vind €2000 niet belachelijk veel geld, je rijdt vriendelijk en je past je doelen aan aan je paard kan.
Ik denk dat jullie nog wel eens een hele leuke combinatie zouden kunnen zijn.

Ik snap jouw gevoel dat je deze niet zomaar wil laten lopen, dus ik zou zeggen, gewoon doen, misschien zou deze wel eens je droompaard kunnen zijn.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 21:03

Spannend TS. Qua filmpje vind ik het lastig. Zie liever een filmpje met koper maar ook met voorrijder. Die kan het paard zijn capaciteiten beter laten zien. Bij kandidaat koper filmpje zie je vooral de match. Het is een heel leuk beest maar de prijs is echt laag. Laat goed keuren met foto’s zou ik zeggen. Ik duim voor je!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:03


pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:08


Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:20

Ja, soms kun je erg gewoon ook op die manier "tegenaan lopen" :)

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-19 14:58

Heb een pb gedaan dankjewel!!

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:00

Top! Het lijkt me een leuk paard. Voor Hercule heb ik ook zoiets gedaan met een student, staldeling en dan leer je zoveel van.

Laurievc
Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 15:00

Juultje staat ook ter beschikking Kelly! :D Je weet ze te vinden haha

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 09:53

Ik heb voorlopig niks meer gehoord van het vorige paard. Voelt een beetje gek want ik heb gisteren ochtend een bericht gestuurd. Maar we zien wel. Ik heb een beetje het gevoel dat die verkocht gaat zijn, kwamen gisteren nog mensen naar kijken namelijk. Als die geen echo willen zal de eigenaar wel zijn keuze snel maken denk ik. Snap ik ook wel.


Ik kwam deze nog tegen op internet. Heb met de mensen gebeld en klinkt wel als een leuk paard. Verkeersmak en is daar opgeleid.. Ik ga hier deze namiddag naar kijken. Als dat dan weer niks is denk ik dat ik gewoon het even ga loslaten en mij een leuke halve stal zoeken oid. Heb daar nu ook wel wat meer zicht op bij wie of wat voor paard! :)

http://link.2dehands.be/m1421458770?utm ... nt=app_ios

Paardje voor vanmiddag hierboven

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 09:59

Ziet er leuk uit k_m

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:01

Ziet er idd leuk uit

Succes vanmiddag

Tilmar
Berichten: 3300
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 10:15

Ja, die ziet er leuk uit!

FNRS dressuurjury t/m F20, FNRS Springen, KNHS B-L jury, Examinator Ruiterbewijs en ORUN gediplomeerd instructrice
Xada B+3

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 10:40

Paardje is idd verkocht aan de kijkers van gisteren.. die hebben hem gereden en eens op de volte gezet en zo gekocht.. vind het wel echt jammer merk ik.. we zullen zien voor vanmiddag. Als dat niet gelijk goed voelt stop ik echt met zoeken voor nu want ik word hier echt dan best verdrietig van, en dan denk ik weer aan callie en dat het zo poedersuiker is dat ik gewoon überhaupt aan het zoeken ben.. achja we zien wel maar merk dat ik het wel echt jammer vind, was een super tof paard..

welmoed__
Berichten: 6540
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:06

Ik snap dat je het jammer vind, maar je twijfelde ook wel heel erg. Denk dat het dan ook goed is dat de keus voor jou gemaakt is. Er gaat een paardje op je pad komen, is het niet nu dan is het wel over een half jaar. Vergeet niet te rouwen om Callie, dat is ook nog vers he. :(:)

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 18:30

Was niks voor mij. Slappe gewrichtsband rechts achter en knikte daar helemaal door in stap. Daarnaast was het gewoon ook geen match..

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 18:33

Mijn advies is om gewoon nog even door te sparen. Je wilt nu echt een gezond paard, zeg je. In deze prijsklasse is de kans op problemen echt behoorlijk aanwezig.

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 18:50

Ja ik ga nu stoppen met echt actief zoeken. Als ik iets zie waar ik vanop advertentie echt denk van ja! Dan ga ik nog wel kijken, maar denk dat ik me voorlopig een halve stal zoek..

Heb ook wel de rx van de vos nog opgevraagd, ga die nog eens laten bekijken door mijn dierenarts. Paard liep al een half jaar op dezelfde ijzers bijna. We dachten eerst dat ze hier op mankte. Ik blijf maar denken van wat als het echt dat ijzer was en dat straalbeen maar heel minimaal was.. normaal is 5 kanaaltjes en deze had er 8/9 .. maar ja ga gewoon mijn dierenarts nog eens laten kijken. Had zo een klik met dat paard.. Maar als het niet goed is is het ook gewoon zo.

Voor nu ga ik dat nog doen maar anders gewoon rustig aan. Doorsparen is trouwens totaal niet de kwestie, ik kan echt wel meer geld uitgeven, alleen wil ik dat niet met het oog op dat wij gaan bouwen enz. Ik heb ook een vriend en eerlijk het moet ook een beetje leuk voor beiden blijven. Als ik 8duizend euro uitgeef gaat dat rechtstreeks weg van geld dat we kunnen lenen. En ja dan lukt het nog wel, maar dat wil ik zelf gewoon niet. Dus zou het ook fijn vinden als daar nu niet te hard op door wordt gegaan. Mijn budget is mijn keuze en dat is nu eenmaal zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:03

Ik denk dat je er goed aan doet om dit zo te gaan aanpakken. Even een beetje rust eerst. Het geschikte paardje komt vanzelf op je pad :)
Vind het heel knap en verstandig van je dat je zoveel paarden hebt bekeken, en toch bij je standpunt bent gebleven.. En niet zomaar “de eerste de beste”.
Daarom fijn als je nu even de rust gaat nemen en vanuit de rust verder kan gaan kijken..

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:37

Verstandig neem de tijd doen wij ook altijd. Komt echt wel goed. Gewoon ogen open houden, zelf advertentie op de bokt markt zetten, link in je onderschrift doen en het gaat lukken.

Slmt9
Berichten: 4731
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:46

Ik herken het wel. Ik keek ook in korte tijd zoveel paarden en elke keer mankeerde er wel wat. Ik vond het frustrerend en helemaal niet leuk. Je kan altijd gewoon rustig kijken en dan komt er echt wel wat op je pad!

Mer1980
Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:13

Jammer dat het niets is geworden met beide paarden, Ik zou ook even rustig aan doen, tegen oktober / november komen er genoeg paarden binnen je budget de markt op...

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

k_m
Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-19 21:24

Ja haha maar dan kunnen het shakers zijn :+ ik heb nu leuke opties om evt halve stal te doen oid dus dat lijkt me ook leuk. :)

pien_2010
Berichten: 42810
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 21:37

Dat zou heel leuk zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, FCSA, JornaR, Mark0919, MirjamRobin, Pellelilly, SunnyHorse, tienus63 en 37 bezoekers